Alcoi despedix a l’escriptora Isabel-Clara Simó amb un homenatge

Taüt d'Isabel-Clara Simó

Alcoi diu adeu a Isabel-Clara Simó | Ajuntament d’Alcoi

L’escriptora valenciana Isabel-Clara Simó serà enterrada en el Cementeri Municipal de Sant Antoni Abat d’Alcoi, la seia localitat natal, en la comarca de l’Alcoià (Alacant). L’acte per a donar l’últim adeu a la valenciana afincada en Barcelona va ser acordat entre la família i l’alcalde, Toni Francés, que es va traslladar este dijous amb el regidor de cultura, Raül Llopis, fins al tanatori de les Corts Catalanes, per a donar l’últim adeu a l’autora de ‘Júlia’ i moltes altres obres.

 

L’acte en Alcoi serà senzill i serà el divendres, 24 de gener, a les 12 del migdia, en el cementeri de Sant Antoni Abat. El comiat començarà en la porta del cementeri per a recórrer un breu trajecte fins al Cenotafi, dipositant les restes d’una figura literària indiscutible, autora prolífica, que amb les seues obres, traduïdes a diferents idiomes, ha portat el nom d’Alcoi més allà del territori valencià.

 

Amb este senzill però sentit homenatge, Isabel-Clara Simó descansarà per sempre al costat del seu amic, Ovidi Montllor, en el lloc destinat a les personalitats més rellevants d’Alcoi. L’acte institucional estarà obert als veïns i comptarà amb la presència de la Corporació Municipal, ja que l’autora tenia les màximes distincions que la ciutat pot atorgar, medalla d’or i títol de filla predilecta. A demés, es farà un recital de frases de l’autora acompanyat de música

 

D’altra banda i per a aquells que no puguen anar fins al Cementeri, en el saló de plens de l’Ajuntament, durant tot el dijous 23 de gener, en horari de 9 a 20 hores, i el divendres de 9 a 11 hores, hi haurà un llibre d’honor acompanyat de les banderes institucionals per a la gent que vullga puga dedicar-li el seu adeu a la filla d’Alcoi. 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.