Mor l’escriptora valenciana Isabel-Clara Simó

Isabel-Clara Simó ha mort als 76 anys | Jordi Borràs

Isabel-Clara Simó, escriptora, periodista i política valenciana, ha mort este dilluns als 76 anys. L’alcoiana nascuda en 1943 és considerada una de les escriptores modernes més importants de la literatura valenciana i ha rebut numerosos premis literaris.

 

Llicenciada en filosofia i periodisme, a demés de doctorada en filologia romànica, ha exercit com a professora gran part de la seua vida, en Bunyol, en l’institut Ramon Muntaner de Figueres, a on van náixer els seus fills, i en l’institut de Sant Josep de Calassanç de Barcelona. En 1992, es va passar al món del periodisme, com a directora del setmanari Canigó, i col·laborant en diferents mitjans de comunicació. 

 

Però pel que ha destacat ha sigut pel seu paper d’escriptora. Algunes de les seues obres més conegudes, especialment pels seus personatges, són ‘La Nati’ (1991), ‘Raquel’ (1992), els d”Històries perverses’ (1992) o els de ‘T’imagines la vida sense ell?’ (2000). A demés, obres com ‘Júlia’ (1983) o ‘D’Alcoi a Nova York’ (1987) han estat ambientades en Alcoi, la seua ciutat natal, en la comarca de l’Alcoià (Alacant).

 

Alguns dels premis que ha rebut per la seua obra literària han sigut el premi Sant Jordi, la Creu de Sant Jordi, el Premi Crítica Serra d’Ord, Premi Andròmina o el Premi Novel·la Ciutat d’Alzira, entre molts altres.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.