Mor l’escriptora valenciana Isabel-Clara Simó

Isabel-Clara Simó ha mort als 76 anys | Jordi Borràs

Isabel-Clara Simó, escriptora, periodista i política valenciana, ha mort este dilluns als 76 anys. L’alcoiana nascuda en 1943 és considerada una de les escriptores modernes més importants de la literatura valenciana i ha rebut numerosos premis literaris.

 

Llicenciada en filosofia i periodisme, a demés de doctorada en filologia romànica, ha exercit com a professora gran part de la seua vida, en Bunyol, en l’institut Ramon Muntaner de Figueres, a on van náixer els seus fills, i en l’institut de Sant Josep de Calassanç de Barcelona. En 1992, es va passar al món del periodisme, com a directora del setmanari Canigó, i col·laborant en diferents mitjans de comunicació. 

 

Però pel que ha destacat ha sigut pel seu paper d’escriptora. Algunes de les seues obres més conegudes, especialment pels seus personatges, són ‘La Nati’ (1991), ‘Raquel’ (1992), els d»Històries perverses’ (1992) o els de ‘T’imagines la vida sense ell?’ (2000). A demés, obres com ‘Júlia’ (1983) o ‘D’Alcoi a Nova York’ (1987) han estat ambientades en Alcoi, la seua ciutat natal, en la comarca de l’Alcoià (Alacant).

 

Alguns dels premis que ha rebut per la seua obra literària han sigut el premi Sant Jordi, la Creu de Sant Jordi, el Premi Crítica Serra d’Ord, Premi Andròmina o el Premi Novel·la Ciutat d’Alzira, entre molts altres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La Fiscalia sol·licita 3.000 euros de multa per injuriar Mazón a X mig any després de la DANA

La Fiscalia Provincial de València ha demanat una multa de 3.000 euros per a un jove de 21 anys que, en abril de 2025, hauria publicat a X un missatge injuriós contra l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón.

Orihuela ja supera els 42 graus en una nova jornada d’alerta per calor a la Comunitat

Les màximes han arribat als 42,2 graus a Orihuela i freguen els 40 en nombrosos municipis d’Alacant i València, encara en avís groc per calor extrema.

Alliberen 1.800 eriçons de mar al Cap de Sant Antoni per recuperar l’espècie al litoral valencià

La Conselleria i la Fundació Oceanogràfic han alliberat 1.800 eriçons de mar juvenils a la Reserva Marina del Cap de Sant Antoni, entre Dénia i Xàbia, per reforçar la població d’aquesta espècie clau al litoral valencià.

Sacrifiquen una vaqueta després d’escapar-se i envestir una dona a Pedreguer

Una vaqueta ha sigut abatuda a Pedreguer després d’escapar-se en l’entrada de bous al carrer i envestir una dona que protegia un xiquet, la qual ha sigut traslladada a l’Hospital de Dénia amb contusions.

On vore la final del Mundial 2026 a la Comunitat Valenciana amb pantalles gegants

València, Castelló i Alacant han habilitat nombrosos espais amb pantalles gegants perquè l’afició puga vore la final del Mundial 2026 entre Espanya i Argentina este diumenge 19 de juliol.

El Valencia CF debuta en pretemporada a porta tancada contra el Petro de Luanda a Girona

El Valencia CF juga este dissabte a porta tancada a Girona el seu primer amistós de pretemporada contra el Petro de Luanda, vigent campió angolés, en un test clau per a Carlos Corberán.

Dotze xiquets sahrauís passen l’estiu a Castelló amb famílies d’acollida

Dotze xiquets i xiquetes sahrauís, d’11 i 12 anys, han iniciat la seua estada estival a Castelló amb famílies d’acollida dins del programa Vacances en Pau 2026, impulsat per l’Associació Ajuda al Poble Sahrauí Smara amb el suport de la Diputació de Castelló.

Juliol de 2026 es consolida com el més càlid registrat al País Valencià

Juliol de 2026 s’encamina a ser el mes més càlid des que hi ha registres al País Valencià, amb una mitjana de més de 30 graus a Sumacàrcer i valors molt alts en la majoria de capitals comarcals.