7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Mor l’escriptora valenciana Isabel-Clara Simó

Isabel-Clara Simó ha mort als 76 anys | Jordi Borràs

Isabel-Clara Simó, escriptora, periodista i política valenciana, ha mort este dilluns als 76 anys. L’alcoiana nascuda en 1943 és considerada una de les escriptores modernes més importants de la literatura valenciana i ha rebut numerosos premis literaris.

 

Llicenciada en filosofia i periodisme, a demés de doctorada en filologia romànica, ha exercit com a professora gran part de la seua vida, en Bunyol, en l’institut Ramon Muntaner de Figueres, a on van náixer els seus fills, i en l’institut de Sant Josep de Calassanç de Barcelona. En 1992, es va passar al món del periodisme, com a directora del setmanari Canigó, i col·laborant en diferents mitjans de comunicació. 

 

Però pel que ha destacat ha sigut pel seu paper d’escriptora. Algunes de les seues obres més conegudes, especialment pels seus personatges, són ‘La Nati’ (1991), ‘Raquel’ (1992), els d”Històries perverses’ (1992) o els de ‘T’imagines la vida sense ell?’ (2000). A demés, obres com ‘Júlia’ (1983) o ‘D’Alcoi a Nova York’ (1987) han estat ambientades en Alcoi, la seua ciutat natal, en la comarca de l’Alcoià (Alacant).

 

Alguns dels premis que ha rebut per la seua obra literària han sigut el premi Sant Jordi, la Creu de Sant Jordi, el Premi Crítica Serra d’Ord, Premi Andròmina o el Premi Novel·la Ciutat d’Alzira, entre molts altres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Indonèsia intensifica la busca de dos espanyols desapareguts després de trobar un segon cos

Indonèsia va reprendre l'operatiu per a localitzar a dos menors després del naufragi del KM Putri Sakinah; el diumenge es va identificar el cos de Fernando Martín.

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.