Mor l’escriptora valenciana Isabel-Clara Simó

Isabel-Clara Simó ha mort als 76 anys | Jordi Borràs

Isabel-Clara Simó, escriptora, periodista i política valenciana, ha mort este dilluns als 76 anys. L’alcoiana nascuda en 1943 és considerada una de les escriptores modernes més importants de la literatura valenciana i ha rebut numerosos premis literaris.

 

Llicenciada en filosofia i periodisme, a demés de doctorada en filologia romànica, ha exercit com a professora gran part de la seua vida, en Bunyol, en l’institut Ramon Muntaner de Figueres, a on van náixer els seus fills, i en l’institut de Sant Josep de Calassanç de Barcelona. En 1992, es va passar al món del periodisme, com a directora del setmanari Canigó, i col·laborant en diferents mitjans de comunicació. 

 

Però pel que ha destacat ha sigut pel seu paper d’escriptora. Algunes de les seues obres més conegudes, especialment pels seus personatges, són ‘La Nati’ (1991), ‘Raquel’ (1992), els d»Històries perverses’ (1992) o els de ‘T’imagines la vida sense ell?’ (2000). A demés, obres com ‘Júlia’ (1983) o ‘D’Alcoi a Nova York’ (1987) han estat ambientades en Alcoi, la seua ciutat natal, en la comarca de l’Alcoià (Alacant).

 

Alguns dels premis que ha rebut per la seua obra literària han sigut el premi Sant Jordi, la Creu de Sant Jordi, el Premi Crítica Serra d’Ord, Premi Andròmina o el Premi Novel·la Ciutat d’Alzira, entre molts altres.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.

Cinc anys de presó per apunyalar amb un tornavís un home a Castelló

L’Audiència de Castelló ha condemnat tres hòmens a cinc anys de presó per intentar matar un home amb un tornavís d’estrela i hauràn d’indemnitzar-lo amb més de 40.000 euros. La sentència també els prohibix acostar-se a la víctima durant sis anys i és ferma.

Fer Niño confia en un Elx competitiu i assegura que l’afició “gaudirà molt”

El davanter gadità Fer Niño ha sigut presentat amb l’Elx i admet que l’equip pot patir per la permanència, però confia plenament en la plantilla i en fer gaudir l’afició en la tornada a Primera Divisió.

El PSPV exigix que Pérez Llorca explique en Les Corts la gestió de l’incendi de Tírig

El PSPV ha registrat la petició perquè el president de la Generalitat, Juan Francisco Pérez Llorca, i el conseller d’Emergències, Juan Carlos Valderrama, compareguen en Les Corts per a explicar la gestió de l’incendi de Tírig i la seguretat dels bombers forestals.