Confirmen que Camilo Sesto tindra un mausoleu en el cementeri d’Alcoi

El cantant Camilo Sesto va ser el primer cantant en guanyar un disc platí  | Agències
 

ACTUALITZAT 24/10/2019 18.00 hores. Camilo Blanes, fill del cantant i compositor Camilo Sesto, ha confirmat este dijous que les restes del seu pare descansaran al costat dels seus iaios en el panteó del cementeri d’Alcoi (Alacant) i que està previst crear un mausoleu, del millor que es puga fer, per a acollir definitivament a l’artista.

 

ACTUALITZAT 23/10/2019 13.00 hores. Tal com ha informat Camilín, l’únic fill i hereu universal de Camilo Sesto, en una entrevista en la revista ‘¡Hola!’, pareix ser que la intenció és que les cendres de l’artista estiguen en el cementeri d’Alcoi. Segons declaracions de Camilo Sesto Ornelas, fill de Camilo Blanes, el cantant estarà amb els seus pares. Ara bé, no ha concretat com pensa fer-ho, ja que el mausoleu familiar va ser venut en el 2017.

 

Un museu dedicat a l’artista

El municipi d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), la localitat natal de Camilo Sesto, crearà un museu amb el llegat de l’artista recentment mort, en el que s’exposaran les pertinences personals i artístiques de l’intèrpret «més internacional i més volgut de la ciutat», com els discos de platí i or, gravacions, partitures i vestuari, segons ha anunciat l’alcalde, Toni Francés.

 

Sobre la possible ubicació del museu, Francés ha indicat que s’han d’analitzar primer les «necessitats d’espai» que es requeriran abans d’inclinar-se per a la construcció d’un nou edifici o habilitar algun espai ja existent.

 

En qualsevol cas, ha confiat poder tindre fet l’inventari dels elements a exposar abans de finals d’any i, al llarg de 2020, comptar amb el projecte museístic definit amb totes les seues necessitats per a poder impulsar-lo en 2021. El primer edil ha indicat que ja es va parlar amb el compositor i cantant sobre la creació d’este museu quan encara vivia.

 

«Estarà dedicat a la figura de Camilo Sesto, a tota la seua trajectòria personal i musical i continuarà amb l’objectiu del seu llegat: que la seua figura i la seua dimensió artística continue sent una peça extraordinària per a difondre la ciutat d’Alcoi en tot el món», ha defés l’alcalde, que ha augurat que el museu serà un lloc «de trobada» dels «milions de seguidors» del cantant.

 

Sobre les peces que formaran part del museu, Toni Francés ha revelat que no està tancat, sinó que estarà obert a anar incorporant nous objectes com, segons ha posat d’exemple, el Premi Ondas anunciat este dimecres, concedit per «una carrera musical popular, massiva, internacional, mediàtica, que a més va ser pionera en la composició de noves actituds estètiques», i que espera que s’afegirà al futur museu. Cal recordar que la ciutat d’Alcoi, demostrant la seua gratitud cap al cantant, li va dedicar abans de la seua defunció un carrer: l’Albereda de Camilo Sesto.

 

No està clar a on posar les cendres

El regidor de Cultura, Raül Llopis, ha explicat que, dijous que ve 24, se celebrarà en el saló de plens l’acte de despedida de Camilo Sesto, en el que els veïns i fans podran dir el seu últim adéu a l’artista. La família ha donat l’autorització per a que les cendres de Camilo Sesto puguen estar presents durant tota la jornada, d’11.00 a 20.00 hores, en el consistori.

 

Quant al lloc on descansaran finalment les cendres, Toni Francés ha precisat que és una decisió de la família i que l’Ajuntament ha oferit totes les possibilitats que existixen. «La voluntat és que de forma definitiva estiguen en Alcoi, però dependrà de la decisió de la família», ha explicat. D’esta manera, ha indicat que la família haurà de decidir si habilita un panteó en el cementeri i mentres «poden estar al costat dels seus pares o poden conservar-les en família; però és una qüestió íntima».

 

I és que el cantant va deixar escrit en el seu testament que, després de ser incinerat, volia que les seues cendres, o bé estigueren en Alcoi, o bé s’escamparen pels rius de la localitat, o en el mausoleu familiar. Tot i això, la legislació espanyola no permet escampar les cendres en llocs públics i, a més, el mausoleu ja no pertany a la família Blanes, ja que el seu germà, Pepe Blanes, el va vendre l’any 2017.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.