Confirmen que Camilo Sesto tindra un mausoleu en el cementeri d’Alcoi

El cantant Camilo Sesto va ser el primer cantant en guanyar un disc platí  | Agències
 

ACTUALITZAT 24/10/2019 18.00 hores. Camilo Blanes, fill del cantant i compositor Camilo Sesto, ha confirmat este dijous que les restes del seu pare descansaran al costat dels seus iaios en el panteó del cementeri d’Alcoi (Alacant) i que està previst crear un mausoleu, del millor que es puga fer, per a acollir definitivament a l’artista.

 

ACTUALITZAT 23/10/2019 13.00 hores. Tal com ha informat Camilín, l’únic fill i hereu universal de Camilo Sesto, en una entrevista en la revista ‘¡Hola!’, pareix ser que la intenció és que les cendres de l’artista estiguen en el cementeri d’Alcoi. Segons declaracions de Camilo Sesto Ornelas, fill de Camilo Blanes, el cantant estarà amb els seus pares. Ara bé, no ha concretat com pensa fer-ho, ja que el mausoleu familiar va ser venut en el 2017.

 

Un museu dedicat a l’artista

El municipi d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), la localitat natal de Camilo Sesto, crearà un museu amb el llegat de l’artista recentment mort, en el que s’exposaran les pertinences personals i artístiques de l’intèrpret «més internacional i més volgut de la ciutat», com els discos de platí i or, gravacions, partitures i vestuari, segons ha anunciat l’alcalde, Toni Francés.

 

Sobre la possible ubicació del museu, Francés ha indicat que s’han d’analitzar primer les «necessitats d’espai» que es requeriran abans d’inclinar-se per a la construcció d’un nou edifici o habilitar algun espai ja existent.

 

En qualsevol cas, ha confiat poder tindre fet l’inventari dels elements a exposar abans de finals d’any i, al llarg de 2020, comptar amb el projecte museístic definit amb totes les seues necessitats per a poder impulsar-lo en 2021. El primer edil ha indicat que ja es va parlar amb el compositor i cantant sobre la creació d’este museu quan encara vivia.

 

«Estarà dedicat a la figura de Camilo Sesto, a tota la seua trajectòria personal i musical i continuarà amb l’objectiu del seu llegat: que la seua figura i la seua dimensió artística continue sent una peça extraordinària per a difondre la ciutat d’Alcoi en tot el món», ha defés l’alcalde, que ha augurat que el museu serà un lloc «de trobada» dels «milions de seguidors» del cantant.

 

Sobre les peces que formaran part del museu, Toni Francés ha revelat que no està tancat, sinó que estarà obert a anar incorporant nous objectes com, segons ha posat d’exemple, el Premi Ondas anunciat este dimecres, concedit per «una carrera musical popular, massiva, internacional, mediàtica, que a més va ser pionera en la composició de noves actituds estètiques», i que espera que s’afegirà al futur museu. Cal recordar que la ciutat d’Alcoi, demostrant la seua gratitud cap al cantant, li va dedicar abans de la seua defunció un carrer: l’Albereda de Camilo Sesto.

 

No està clar a on posar les cendres

El regidor de Cultura, Raül Llopis, ha explicat que, dijous que ve 24, se celebrarà en el saló de plens l’acte de despedida de Camilo Sesto, en el que els veïns i fans podran dir el seu últim adéu a l’artista. La família ha donat l’autorització per a que les cendres de Camilo Sesto puguen estar presents durant tota la jornada, d’11.00 a 20.00 hores, en el consistori.

 

Quant al lloc on descansaran finalment les cendres, Toni Francés ha precisat que és una decisió de la família i que l’Ajuntament ha oferit totes les possibilitats que existixen. «La voluntat és que de forma definitiva estiguen en Alcoi, però dependrà de la decisió de la família», ha explicat. D’esta manera, ha indicat que la família haurà de decidir si habilita un panteó en el cementeri i mentres «poden estar al costat dels seus pares o poden conservar-les en família; però és una qüestió íntima».

 

I és que el cantant va deixar escrit en el seu testament que, després de ser incinerat, volia que les seues cendres, o bé estigueren en Alcoi, o bé s’escamparen pels rius de la localitat, o en el mausoleu familiar. Tot i això, la legislació espanyola no permet escampar les cendres en llocs públics i, a més, el mausoleu ja no pertany a la família Blanes, ja que el seu germà, Pepe Blanes, el va vendre l’any 2017.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor ofegat un home al port de Peníscola en plena matinada

Un home ha mort esta matinada, presumptament ofegat, a la zona del port de Peníscola. La Guàrdia Civil ha obert una investigació per a aclarir les circumstàncies del succés.

Mor un conductor en eixir de la via i xocar contra un mur a Utiel

Un conductor ha mort este dilluns a Utiel després d’eixir de la via a la N-III i col·lisionar contra un mur. Els bombers l’han hagut d’excarcerar del vehicle, però no han pogut salvar-li la vida.

Foios es bolca per homenatjar Ferran Torres després del seu gol històric al Mundial

Foios prepara un homenatge especial per a Ferran Torres, heroi del pas a la final del Mundial, i l’Ajuntament estudia nomenar-lo fill predilecte del municipi.

Diego Conde jugarà cedit al Betis una temporada amb opció de compra

El porter Diego Conde arriba al Betis cedit pel Villarreal per una temporada, amb opció de compra i després de l’eixida de Pau López a l’Andorra.

Hugo Sotelo reforça el mig del Llevant cedit pel Celta amb opció de compra

El migcampista gallec Hugo Sotelo jugarà esta temporada al Llevant cedit pel Celta de Vigo, que ha inclòs una opció de compra del 50% dels seus drets. El futbolista, que ja és a València, s’incorpora esta vesprada a la pretemporada de l’equip de Luís Castro.

La jutgessa de la DANA rebutja citar a declarar l’edil valencià Juan Carlos Caballero

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha denegat la declaració del regidor Juan Carlos Caballero i ha desestimat també un recurs per investigar un possible fals testimoni de la diputada provincial Reme Mazzolari.

De Foios a campió del món: el camí de Ferran Torres fins a batre el ‘Dibu’ Martínez

Ferran Torres ha passat de jugar amb els seus gossos al pati de casa en Foios a marcar el gol del segon Mundial d’Espanya davant l’Argentina del ‘Dibu’ Martínez a New Jersey. Un recorregut marcat per l’ambició, els sacrificis familiars i una carrera d’elit que ara arriba al seu punt més alt.

Les màximes superen ja els 38 graus a la Comunitat Valenciana abans de la nova ona de calor

Les màximes han superat este dilluns els 38 graus en diversos municipis de València i Alacant, en la jornada prèvia a una nova ona de calor.