10.6 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Confirmen que Camilo Sesto tindra un mausoleu en el cementeri d’Alcoi

El cantant Camilo Sesto va ser el primer cantant en guanyar un disc platí  | Agències
 

ACTUALITZAT 24/10/2019 18.00 hores. Camilo Blanes, fill del cantant i compositor Camilo Sesto, ha confirmat este dijous que les restes del seu pare descansaran al costat dels seus iaios en el panteó del cementeri d’Alcoi (Alacant) i que està previst crear un mausoleu, del millor que es puga fer, per a acollir definitivament a l’artista.

 

ACTUALITZAT 23/10/2019 13.00 hores. Tal com ha informat Camilín, l’únic fill i hereu universal de Camilo Sesto, en una entrevista en la revista ‘¡Hola!’, pareix ser que la intenció és que les cendres de l’artista estiguen en el cementeri d’Alcoi. Segons declaracions de Camilo Sesto Ornelas, fill de Camilo Blanes, el cantant estarà amb els seus pares. Ara bé, no ha concretat com pensa fer-ho, ja que el mausoleu familiar va ser venut en el 2017.

 

Un museu dedicat a l’artista

El municipi d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), la localitat natal de Camilo Sesto, crearà un museu amb el llegat de l’artista recentment mort, en el que s’exposaran les pertinences personals i artístiques de l’intèrpret «més internacional i més volgut de la ciutat», com els discos de platí i or, gravacions, partitures i vestuari, segons ha anunciat l’alcalde, Toni Francés.

 

Sobre la possible ubicació del museu, Francés ha indicat que s’han d’analitzar primer les «necessitats d’espai» que es requeriran abans d’inclinar-se per a la construcció d’un nou edifici o habilitar algun espai ja existent.

 

En qualsevol cas, ha confiat poder tindre fet l’inventari dels elements a exposar abans de finals d’any i, al llarg de 2020, comptar amb el projecte museístic definit amb totes les seues necessitats per a poder impulsar-lo en 2021. El primer edil ha indicat que ja es va parlar amb el compositor i cantant sobre la creació d’este museu quan encara vivia.

 

«Estarà dedicat a la figura de Camilo Sesto, a tota la seua trajectòria personal i musical i continuarà amb l’objectiu del seu llegat: que la seua figura i la seua dimensió artística continue sent una peça extraordinària per a difondre la ciutat d’Alcoi en tot el món», ha defés l’alcalde, que ha augurat que el museu serà un lloc «de trobada» dels «milions de seguidors» del cantant.

 

Sobre les peces que formaran part del museu, Toni Francés ha revelat que no està tancat, sinó que estarà obert a anar incorporant nous objectes com, segons ha posat d’exemple, el Premi Ondas anunciat este dimecres, concedit per «una carrera musical popular, massiva, internacional, mediàtica, que a més va ser pionera en la composició de noves actituds estètiques», i que espera que s’afegirà al futur museu. Cal recordar que la ciutat d’Alcoi, demostrant la seua gratitud cap al cantant, li va dedicar abans de la seua defunció un carrer: l’Albereda de Camilo Sesto.

 

No està clar a on posar les cendres

El regidor de Cultura, Raül Llopis, ha explicat que, dijous que ve 24, se celebrarà en el saló de plens l’acte de despedida de Camilo Sesto, en el que els veïns i fans podran dir el seu últim adéu a l’artista. La família ha donat l’autorització per a que les cendres de Camilo Sesto puguen estar presents durant tota la jornada, d’11.00 a 20.00 hores, en el consistori.

 

Quant al lloc on descansaran finalment les cendres, Toni Francés ha precisat que és una decisió de la família i que l’Ajuntament ha oferit totes les possibilitats que existixen. «La voluntat és que de forma definitiva estiguen en Alcoi, però dependrà de la decisió de la família», ha explicat. D’esta manera, ha indicat que la família haurà de decidir si habilita un panteó en el cementeri i mentres «poden estar al costat dels seus pares o poden conservar-les en família; però és una qüestió íntima».

 

I és que el cantant va deixar escrit en el seu testament que, després de ser incinerat, volia que les seues cendres, o bé estigueren en Alcoi, o bé s’escamparen pels rius de la localitat, o en el mausoleu familiar. Tot i això, la legislació espanyola no permet escampar les cendres en llocs públics i, a més, el mausoleu ja no pertany a la família Blanes, ja que el seu germà, Pepe Blanes, el va vendre l’any 2017.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.