16.8 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Confirmen que Camilo Sesto tindra un mausoleu en el cementeri d’Alcoi

El cantant Camilo Sesto va ser el primer cantant en guanyar un disc platí  | Agències
 

ACTUALITZAT 24/10/2019 18.00 hores. Camilo Blanes, fill del cantant i compositor Camilo Sesto, ha confirmat este dijous que les restes del seu pare descansaran al costat dels seus iaios en el panteó del cementeri d’Alcoi (Alacant) i que està previst crear un mausoleu, del millor que es puga fer, per a acollir definitivament a l’artista.

 

ACTUALITZAT 23/10/2019 13.00 hores. Tal com ha informat Camilín, l’únic fill i hereu universal de Camilo Sesto, en una entrevista en la revista ‘¡Hola!’, pareix ser que la intenció és que les cendres de l’artista estiguen en el cementeri d’Alcoi. Segons declaracions de Camilo Sesto Ornelas, fill de Camilo Blanes, el cantant estarà amb els seus pares. Ara bé, no ha concretat com pensa fer-ho, ja que el mausoleu familiar va ser venut en el 2017.

 

Un museu dedicat a l’artista

El municipi d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), la localitat natal de Camilo Sesto, crearà un museu amb el llegat de l’artista recentment mort, en el que s’exposaran les pertinences personals i artístiques de l’intèrpret «més internacional i més volgut de la ciutat», com els discos de platí i or, gravacions, partitures i vestuari, segons ha anunciat l’alcalde, Toni Francés.

 

Sobre la possible ubicació del museu, Francés ha indicat que s’han d’analitzar primer les «necessitats d’espai» que es requeriran abans d’inclinar-se per a la construcció d’un nou edifici o habilitar algun espai ja existent.

 

En qualsevol cas, ha confiat poder tindre fet l’inventari dels elements a exposar abans de finals d’any i, al llarg de 2020, comptar amb el projecte museístic definit amb totes les seues necessitats per a poder impulsar-lo en 2021. El primer edil ha indicat que ja es va parlar amb el compositor i cantant sobre la creació d’este museu quan encara vivia.

 

«Estarà dedicat a la figura de Camilo Sesto, a tota la seua trajectòria personal i musical i continuarà amb l’objectiu del seu llegat: que la seua figura i la seua dimensió artística continue sent una peça extraordinària per a difondre la ciutat d’Alcoi en tot el món», ha defés l’alcalde, que ha augurat que el museu serà un lloc «de trobada» dels «milions de seguidors» del cantant.

 

Sobre les peces que formaran part del museu, Toni Francés ha revelat que no està tancat, sinó que estarà obert a anar incorporant nous objectes com, segons ha posat d’exemple, el Premi Ondas anunciat este dimecres, concedit per «una carrera musical popular, massiva, internacional, mediàtica, que a més va ser pionera en la composició de noves actituds estètiques», i que espera que s’afegirà al futur museu. Cal recordar que la ciutat d’Alcoi, demostrant la seua gratitud cap al cantant, li va dedicar abans de la seua defunció un carrer: l’Albereda de Camilo Sesto.

 

No està clar a on posar les cendres

El regidor de Cultura, Raül Llopis, ha explicat que, dijous que ve 24, se celebrarà en el saló de plens l’acte de despedida de Camilo Sesto, en el que els veïns i fans podran dir el seu últim adéu a l’artista. La família ha donat l’autorització per a que les cendres de Camilo Sesto puguen estar presents durant tota la jornada, d’11.00 a 20.00 hores, en el consistori.

 

Quant al lloc on descansaran finalment les cendres, Toni Francés ha precisat que és una decisió de la família i que l’Ajuntament ha oferit totes les possibilitats que existixen. «La voluntat és que de forma definitiva estiguen en Alcoi, però dependrà de la decisió de la família», ha explicat. D’esta manera, ha indicat que la família haurà de decidir si habilita un panteó en el cementeri i mentres «poden estar al costat dels seus pares o poden conservar-les en família; però és una qüestió íntima».

 

I és que el cantant va deixar escrit en el seu testament que, després de ser incinerat, volia que les seues cendres, o bé estigueren en Alcoi, o bé s’escamparen pels rius de la localitat, o en el mausoleu familiar. Tot i això, la legislació espanyola no permet escampar les cendres en llocs públics i, a més, el mausoleu ja no pertany a la família Blanes, ja que el seu germà, Pepe Blanes, el va vendre l’any 2017.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Obres a Sedaví perforen una canalització i deixen sense gas a diverses localitats de València

La perforació accidental d'una canalització durant unes obres a Sedaví ha deixat sense gas a diversos municipis de l'Horta Sud i la Ribera. La incidència ja s'ha solucionat i el subministrament s'està recuperant de manera progressiva.

Pérez Llorca ressalta el valor de les obres en infraestructures hídriques a Finestrat

El president de la Generalitat ha visitat les obres en la bassa de reg L'Alhambra a Finestrat i ha defés que mantindre i modernitzar les infraestructures hídriques aporta eficiència i tranquil·litat als regants. L'actuació, dotada amb més de 440.000 euros, reimpermeabilitza un embassament que dona servici a unes 400 hectàrees.

El 16 de març serà no lectiu a Aldaia, Picanya, Mislata, Gandia, Burjassot i Xirivella

Educació ha autoritzat de manera excepcional que el 16 de març siga no lectiu en sis municipis per les Falles en el curs 2025-26. La mesura se suma a altres casos ja aprovats i no crea precedent.

Scariolo avisa: jugar en el Roig Arena contra el València és una de les tasques més dures

El tècnic del Reial Madrid va elogiar al València Basket i va avisar de la duresa de jugar en el Roig Arena abans de la semifinal de Copa del Rei. Va repassar antecedents i claus del pla de partit.

Marcelino critica que a València es va decidir destruir immediatament un equip guanyador

El tècnic del Vila-real va assenyalar que al València es va desmantellar un equip guanyador després de la Copa de 2019 i va centrar el focus en el derbi: tres punts sense revenges.

Les exportacions del moble espanyol van créixer un 5% en 2025 i van sumar 3.146 milions

El sector del moble espanyol va tancar 2025 amb un augment del 5% i 3.146 milions en vendes exteriors. Catalunya i la Comunitat Valenciana van concentrar el 54,2% del total.

Presó provisional per a l’assassí de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes (Castelló)

Una jutgessa ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al detingut per l'assassinat de la seua exmuller i la seua filla a Xilxes. Està investigat per dos homicidis/assassinats i un trencament de condemna, amb la causa sota secret.

Veïns de Campanar destaquen els reptes i l’avanç de la reconstrucció de l’edifici

En el segon aniversari de l'incendi, els propietaris subratllen els reptes i els avanços de la rehabilitació, el suport d'administracions i Mapfre, i la meta de tornar a final d'any.