11.3 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Confirmen que Camilo Sesto tindra un mausoleu en el cementeri d’Alcoi

El cantant Camilo Sesto va ser el primer cantant en guanyar un disc platí  | Agències
 

ACTUALITZAT 24/10/2019 18.00 hores. Camilo Blanes, fill del cantant i compositor Camilo Sesto, ha confirmat este dijous que les restes del seu pare descansaran al costat dels seus iaios en el panteó del cementeri d’Alcoi (Alacant) i que està previst crear un mausoleu, del millor que es puga fer, per a acollir definitivament a l’artista.

 

ACTUALITZAT 23/10/2019 13.00 hores. Tal com ha informat Camilín, l’únic fill i hereu universal de Camilo Sesto, en una entrevista en la revista ‘¡Hola!’, pareix ser que la intenció és que les cendres de l’artista estiguen en el cementeri d’Alcoi. Segons declaracions de Camilo Sesto Ornelas, fill de Camilo Blanes, el cantant estarà amb els seus pares. Ara bé, no ha concretat com pensa fer-ho, ja que el mausoleu familiar va ser venut en el 2017.

 

Un museu dedicat a l’artista

El municipi d’Alcoi, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), la localitat natal de Camilo Sesto, crearà un museu amb el llegat de l’artista recentment mort, en el que s’exposaran les pertinences personals i artístiques de l’intèrpret «més internacional i més volgut de la ciutat», com els discos de platí i or, gravacions, partitures i vestuari, segons ha anunciat l’alcalde, Toni Francés.

 

Sobre la possible ubicació del museu, Francés ha indicat que s’han d’analitzar primer les «necessitats d’espai» que es requeriran abans d’inclinar-se per a la construcció d’un nou edifici o habilitar algun espai ja existent.

 

En qualsevol cas, ha confiat poder tindre fet l’inventari dels elements a exposar abans de finals d’any i, al llarg de 2020, comptar amb el projecte museístic definit amb totes les seues necessitats per a poder impulsar-lo en 2021. El primer edil ha indicat que ja es va parlar amb el compositor i cantant sobre la creació d’este museu quan encara vivia.

 

«Estarà dedicat a la figura de Camilo Sesto, a tota la seua trajectòria personal i musical i continuarà amb l’objectiu del seu llegat: que la seua figura i la seua dimensió artística continue sent una peça extraordinària per a difondre la ciutat d’Alcoi en tot el món», ha defés l’alcalde, que ha augurat que el museu serà un lloc «de trobada» dels «milions de seguidors» del cantant.

 

Sobre les peces que formaran part del museu, Toni Francés ha revelat que no està tancat, sinó que estarà obert a anar incorporant nous objectes com, segons ha posat d’exemple, el Premi Ondas anunciat este dimecres, concedit per «una carrera musical popular, massiva, internacional, mediàtica, que a més va ser pionera en la composició de noves actituds estètiques», i que espera que s’afegirà al futur museu. Cal recordar que la ciutat d’Alcoi, demostrant la seua gratitud cap al cantant, li va dedicar abans de la seua defunció un carrer: l’Albereda de Camilo Sesto.

 

No està clar a on posar les cendres

El regidor de Cultura, Raül Llopis, ha explicat que, dijous que ve 24, se celebrarà en el saló de plens l’acte de despedida de Camilo Sesto, en el que els veïns i fans podran dir el seu últim adéu a l’artista. La família ha donat l’autorització per a que les cendres de Camilo Sesto puguen estar presents durant tota la jornada, d’11.00 a 20.00 hores, en el consistori.

 

Quant al lloc on descansaran finalment les cendres, Toni Francés ha precisat que és una decisió de la família i que l’Ajuntament ha oferit totes les possibilitats que existixen. «La voluntat és que de forma definitiva estiguen en Alcoi, però dependrà de la decisió de la família», ha explicat. D’esta manera, ha indicat que la família haurà de decidir si habilita un panteó en el cementeri i mentres «poden estar al costat dels seus pares o poden conservar-les en família; però és una qüestió íntima».

 

I és que el cantant va deixar escrit en el seu testament que, després de ser incinerat, volia que les seues cendres, o bé estigueren en Alcoi, o bé s’escamparen pels rius de la localitat, o en el mausoleu familiar. Tot i això, la legislació espanyola no permet escampar les cendres en llocs públics i, a més, el mausoleu ja no pertany a la família Blanes, ja que el seu germà, Pepe Blanes, el va vendre l’any 2017.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Presó provisional per al detingut per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un jutjat ha acordat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós de l'incendi d'un edifici a Crevillent. La causa està oberta per incendi, assassinat i lesions.

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.