12.2 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Alfafar desenvolupa programes de drogodependència a les aules

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Serveis Socials i de la seua Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA), està duent a terme dos programes de prevenció de drogodependències en els centres educatius del municipi.

Els tallers, que s’estan realitzant en el tercer cicle de primària, tenen l’objectiu de secundar i reforçar la labor preventiva que ja duu a terme el professorat. Els programes de la UPCCA  accentuen  aquesta labor amb activitats més específiques, treballant aquelles conductes addictives que majors prevalences presenten entre adolescents i joves.

Per a desenvolupar aquests programes s’usa una metodologia de treball activa i participativa. D’aquesta manera s’actua amb l’alumnat d’una manera pròxima i es converteixen en protagonistes de les sessions.

A les aules de 5é de primària s’està duent a terme un taller basat en el programa Brúixola, facilitat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. En ell es treballen les diferents situacions en les quals es poden trobar i aprenen a dir no. També s’incideix en la gestió emocional de la joventut.

D’altra banda, i davant la demanda del professorat, a les aules de 6é de primària s’està duent a terme un taller sobre emocions i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Amb l’alumnat d’aquest curs s’han repassat les diverses situacions d’ús i abús dels dispositius digitals, les emocions que s’experimenten i com gestionar-les.

L’Ajuntament d’Alfafar, amb aquest projecte educatiu, continua el seu compromís per la joventut del municipi a través de la seua formació en matèria de prevenció de conductes addictives.

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.