Alfafar desenvolupa programes de drogodependència a les aules

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Serveis Socials i de la seua Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA), està duent a terme dos programes de prevenció de drogodependències en els centres educatius del municipi.

Els tallers, que s’estan realitzant en el tercer cicle de primària, tenen l’objectiu de secundar i reforçar la labor preventiva que ja duu a terme el professorat. Els programes de la UPCCA  accentuen  aquesta labor amb activitats més específiques, treballant aquelles conductes addictives que majors prevalences presenten entre adolescents i joves.

Per a desenvolupar aquests programes s’usa una metodologia de treball activa i participativa. D’aquesta manera s’actua amb l’alumnat d’una manera pròxima i es converteixen en protagonistes de les sessions.

A les aules de 5é de primària s’està duent a terme un taller basat en el programa Brúixola, facilitat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. En ell es treballen les diferents situacions en les quals es poden trobar i aprenen a dir no. També s’incideix en la gestió emocional de la joventut.

D’altra banda, i davant la demanda del professorat, a les aules de 6é de primària s’està duent a terme un taller sobre emocions i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Amb l’alumnat d’aquest curs s’han repassat les diverses situacions d’ús i abús dels dispositius digitals, les emocions que s’experimenten i com gestionar-les.

L’Ajuntament d’Alfafar, amb aquest projecte educatiu, continua el seu compromís per la joventut del municipi a través de la seua formació en matèria de prevenció de conductes addictives.

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.