Alfafar desenvolupa programes de drogodependència a les aules

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Serveis Socials i de la seua Unitat de Prevenció Comunitària en Conductes Addictives (UPCCA), està duent a terme dos programes de prevenció de drogodependències en els centres educatius del municipi.

Els tallers, que s’estan realitzant en el tercer cicle de primària, tenen l’objectiu de secundar i reforçar la labor preventiva que ja duu a terme el professorat. Els programes de la UPCCA  accentuen  aquesta labor amb activitats més específiques, treballant aquelles conductes addictives que majors prevalences presenten entre adolescents i joves.

Per a desenvolupar aquests programes s’usa una metodologia de treball activa i participativa. D’aquesta manera s’actua amb l’alumnat d’una manera pròxima i es converteixen en protagonistes de les sessions.

A les aules de 5é de primària s’està duent a terme un taller basat en el programa Brúixola, facilitat per la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública. En ell es treballen les diferents situacions en les quals es poden trobar i aprenen a dir no. També s’incideix en la gestió emocional de la joventut.

D’altra banda, i davant la demanda del professorat, a les aules de 6é de primària s’està duent a terme un taller sobre emocions i Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Amb l’alumnat d’aquest curs s’han repassat les diverses situacions d’ús i abús dels dispositius digitals, les emocions que s’experimenten i com gestionar-les.

L’Ajuntament d’Alfafar, amb aquest projecte educatiu, continua el seu compromís per la joventut del municipi a través de la seua formació en matèria de prevenció de conductes addictives.

Últimes notícies

Més ajudes als pobles afectats pels incendis de Tírig i Sogorb

El Govern valencià ha ampliat fins als 17,9 milions les ajudes urgents pels danys dels incendis de la Vall d’Uixó, Tírig i Sogorb, que arribaran també a set municipis de Castelló i València. El Consell estudia plans específics de recuperació i reforestació per a totes les zones afectades este estiu, inclosa El Saler.

València revisarà els tallafocs de la Devesa després de l’incendi d’El Saler

L’Ajuntament de València ha acordat revisar els tallafocs i la gestió forestal de la Devesa després de l’incendi d’El Saler, i preparar un pla tècnic de reforestació per a recuperar la zona afectada.

El Valencia CF es conjura per reaccionar i dona plena confiança a Corberán

El conseller delegat de futbol del Valencia CF, Ron Gourlay, ha ratificat la seua confiança total en Carlos Corberán malgrat l’inici de Lliga i ha fixat com a meta de la temporada avançar i millorar els resultats de l’últim curs.

Pérez Llorca acusa Sánchez de arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el Govern d'Espanya d'arribar tard a la crisi migratòria de Ceuta i ha retret a Pedro Sánchez que, segons ell, 'li sobren relats i li falten fets'. Les declaracions s'han produït a València durant l'inici de curs del Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana.

Alicant tornarà a confiar en Espadero i Gómez per a les fogueres oficials de 2027

Les maquetes de Pedro Espadero i Sergio Gómez han sigut triades com a foguera oficial adulta i infantil dAlicant per a 2027, en la seua vintena i catorzena plantà davant lAjuntament.

Barrachina evita pronunciar-se sobre si un avís Es-Alert abans hauria salvat vides el 29-O

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, admet que no sap si un Es-Alert més prompte el 29 d’octubre de 2024 hauria evitat morts per la dana i remeta el debat als tècnics, en línia amb la defensa de Carlos Mazón en la causa oberta a Catarroja.

Un episodi de calor molt anòmal portarà temperatures de rècord en setembre

A partir de divendres, la Comunitat Valenciana viurà un episodi de calor molt anòmal per a setembre, amb màximes de fins a 34 graus en el litoral i nits de fort oratge de bochor.

Deu tortugues babaues nascudes a Almassora tornen a la mar després d’un any de cures

Deu tortugues babaues nascudes en 2025 a la platja de Benafelí, a Almassora, han sigut alliberades al Mediterrani després d’un any en el programa de conservació ‘Head Starting’. El projecte, impulsat per la Fundació Oceanogràfic i la Fundació Azul Marino, busca augmentar la supervivència d’esta espècie amenaçada.