15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Alfafar reprén el projecte educatiu “Activa la teua ciutat”

L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Joventut, ha représ el projecte “Activa la teua ciutat” en els centres educatius del municipi. Aquesta iniciativa té l’objectiu de fomentar la participació juvenil en la localitat.

Activa la teua ciutat”, que ja es va realitzar anteriorment en els centres de la localitat, es duu a terme en els cursos de 2n i 3r de l’ESO i respon a la necessitat de fomentar les polítiques de joventut per a aconseguir una major implicació activa de les persones joves d’Alfafar.

A les persones participants en aquest programa se’ls dota d’autonomia i eines necessàries per a la participació, seguint els criteris que marca de l’Estratègia Valenciana de Joventut (EVJ). Aquesta proposta pretén generar un teixit comunitari juvenil a les aules i augmentar la participació de la gent jove per a aconseguir que siguen crítics i capaços d’activar la ciutat.

“Activa la teua ciutat” promou que es genere una convivència entorn d’importants 4 àrees: el professor, el grup de joves, l’aula i la pròpia comunitat educativa. D’aquesta manera s’aconsegueix la implicació de totes les parts educatives.

Aquest programa pretén incrementar els nivells de participació juvenil, promovent una ciutadania activa i solidària. A més, es persegueix que l’alumnat tinga una experiència d’immersió real en la participació d’un municipi, perquè en el futur puguen donar respostes col·lectives a desigualtats o a altres problemàtiques.
Amb aquest projecte, l’Ajuntament d’Alfafar continua apostant per l’educació juvenil de la ciutat per a aconseguir així una major implicació activa d’aquest sector en el municipi.

Últimes notícies

Betis i Elx es juguen el passe a habitacions en La Cartoixa

Betis i Elx s'enfronten en octaus de la Copa del Rei a partit únic en La Cartoixa. La passada es decidix en una sola trobada, amb factor camp per al Betis i nombroses baixes.

Bernabé defén denunciar davant les acusacions a Julio Iglesias per assetjament sexual

La secretària d'Igualtat del PSOE ha ressaltat que el masclisme és estructural i ha cridat a denunciar qualsevol assetjament o agressió, arran de les acusacions contra el cantant.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a la condonació del deute

La comissió d'experts de Les Corts considera que la proposta del Govern pot augmentar de manera substancial els recursos per a la Comunitat Valenciana. Demana aplicar la reforma al costat de la condonació del deute i un fons d'anivellament en 2026 davant l'entrada del nou model en 2027.

Pérez Llorca retrau que el Govern subvencione transvasaments al Marroc i els retalle a Espanya

Pérez Llorca ha criticat que l'Executiu finance transvasaments al Marroc mentres limita el Tajo-Segura. Ha demanat explicacions i ha defés criteris tècnics.

Pérez Llorca defén centrar la política de vivenda en l’oferta i no en la demanda

Pérez Llorca ha apostat per prioritzar l'oferta per a abordar el problema de la vivenda i ha advertit que, sense un pla específic, serà difícil resoldre'l. També ha criticat la bonificació de l'IRPF anunciada per Pedro Sánchez.

Pérez Llorca rebutja el pla de finançament per excloure la condonació de deute i el fons d’anivellament

El president ha avançat que no donarà suport a la proposta del Govern per mancar d'un fons d'anivellament transitori i de la condonació de 40.000 milions. Advertix que el model dividix i no té l'aire d'aprovar-se.

Pérez Llorca no donarà suport al finançament autonòmic sense condonació de deute ni fons d’anivellament

Pérez Llorca ha rebutjat donar suport al pla de finançament autonòmic del Govern en considerar que no és bo per a la Comunitat Valenciana. Critica que no incloga un fons d'anivellament transitori ni la condonació d'un deute de 40.000 milions per infrafinançament.

Pérez Llorca defén centrar-se en l’oferta de vivenda i no a regular la demanda

Pérez Llorca ha plantejat que la solució a la crisi de vivenda passa per augmentar l'oferta i ha advertit que sense un pla específic serà difícil avançar. També ha qüestionat la bonificació fiscal anunciada per Sánchez.