Alfafar posa en marxa el Punt de Trobada Familiar


L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Serveis Socials, ha posat en marxa el Punt de Trobada Familiar (PEF) d’Alfafar. Aquest servei de la Generalitat Valenciana està especialitzat en la intervenció de la infància, adolescència, família i violència de gènere.

El PEF d’Alfafar se situa en l’edifici d’en Serveis Socials del municipi i compta amb un equip multidisciplinari que para atenció professional especialitzada en situacions de conflictivitat familiar.

L’espai acull a famílies amb menors i adolescents en situacions de crisis o ruptura familiar.

D’aquesta manera, les persones usuàries són les famílies que tenen establit un règim de visites en un PEF.
Aquest servei segueix els principis de proximitat, regeneració democràtica, foment de noves relacions, perspectiva de gènere i la responsabilitat social.

El personal del PEF executa les tres modalitats d’intervenció (supervisió de lliuraments i recollides, visites tutelades, visites externalitzades), així com realitza intervenció jurídica, social i psicològica. De la mateixa manera, treballa amb les famílies el desenvolupament de la nova cultura de l’afecte, bon tracte i la no violència en la resolució de conflictes.

Els PEF garanteixen la seguretat física i emocional i afavoreixen el dret a mantindre la relació amb les persones progenitores i familiars. A més, de cara al futur, atorguen suport i orientació perquè els usuaris puguen adquirir l’autonomia necessària per a l’exercici de les seues funcions sense haver de dependre d’aquest servei.

L’Ajuntament d’Alfafar, amb aquest servei social, ajuda a reforçar l’atenció a les famílies amb situacions de vulnerabilitat. A més, amb la creació del PEF es donen eines per a la resolució i gestió de conflictes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detinguda a Alacant per inventar-se un robatori amb violència mitjançant l’estirada

Una dona de 51 anys va ser detinguda a Alacant acusada de simular un robatori amb violència mitjançant el mètode de l'estirada, després d'admetre que havia inventat els fets.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger procedent de Mèxic va ser detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i el jutge va ordenar el seu ingrés a la presó.

La planta de Ford a Almussafes reprén l’activitat a l’espera de definir el seu nou model

La planta de Ford a Almussafes reprén la producció rere Setmana Santa mentres la plantilla seguix pendent de la visita de la cúpula europea per a concretar el nou model multienergia i la seua càrrega de treball.

Presó per a un passatger detingut en l’aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna en la maleta

Un passatger de 29 anys i nacionalitat mexicana ha sigut detingut en l'aeroport de València amb 4 quilos de cocaïna ocults en un doble fons de la seua maleta i enviat a presó provisional.

Detingudes dos dones per robar 3.000 quilos de taronges en una finca de Castelló

La Guàrdia Civil deté a dos dones acusades de sostraure uns 3.000 quilos de taronges Lane Batega, valorats en 1.200 euros, d'una parcel·la en Alqueries del Xiquet Perdut.

Pluges intenses a Alacant i vent molt fort a Castelló este dilluns

La Comunitat Valenciana afronta un dilluns amb ruixats forts a l'interior i sud d'Alacant i ratxes de vent molt forts a Castelló, seguit d'una millora notable el dimarts.

El Vila-real assalta San Mamés i agreuja la crisi de l’Athletic

El Vila-real s'imposa 1-2 en San Mamés amb gols de Cardona i Alfon i aprofundix en els dubtes d'un Athletic sense reacció, que només retalla al final amb Guruzeta.

Logronyo tanca un cap de setmana de cultura valenciana amb la crema d’una falla dedicada al vi Rioja

La crema d'una falla al·legòrica al vi de Rioja posa fi a Logronyo a un intens cap de setmana de cultura valenciana, amb mascletaes, desfilades i milers d'assistents.