Alfafar posa en marxa el Punt de Trobada Familiar


L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Serveis Socials, ha posat en marxa el Punt de Trobada Familiar (PEF) d’Alfafar. Aquest servei de la Generalitat Valenciana està especialitzat en la intervenció de la infància, adolescència, família i violència de gènere.

El PEF d’Alfafar se situa en l’edifici d’en Serveis Socials del municipi i compta amb un equip multidisciplinari que para atenció professional especialitzada en situacions de conflictivitat familiar.

L’espai acull a famílies amb menors i adolescents en situacions de crisis o ruptura familiar.

D’aquesta manera, les persones usuàries són les famílies que tenen establit un règim de visites en un PEF.
Aquest servei segueix els principis de proximitat, regeneració democràtica, foment de noves relacions, perspectiva de gènere i la responsabilitat social.

El personal del PEF executa les tres modalitats d’intervenció (supervisió de lliuraments i recollides, visites tutelades, visites externalitzades), així com realitza intervenció jurídica, social i psicològica. De la mateixa manera, treballa amb les famílies el desenvolupament de la nova cultura de l’afecte, bon tracte i la no violència en la resolució de conflictes.

Els PEF garanteixen la seguretat física i emocional i afavoreixen el dret a mantindre la relació amb les persones progenitores i familiars. A més, de cara al futur, atorguen suport i orientació perquè els usuaris puguen adquirir l’autonomia necessària per a l’exercici de les seues funcions sense haver de dependre d’aquest servei.

L’Ajuntament d’Alfafar, amb aquest servei social, ajuda a reforçar l’atenció a les famílies amb situacions de vulnerabilitat. A més, amb la creació del PEF es donen eines per a la resolució i gestió de conflictes.

Últimes notícies

Sánchez demana màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló

Pedro Sánchez ha fet una crida a la màxima precaució pels incendis de Huelva i Castelló i ha traslladat el seu suport als veïns desallotjats, remarcant que la seua seguretat és la prioritat.

Alcen el confinament a Serra d’en Galceran després de millorar l’incendi

El Centre d'Emergències de la Generalitat ha alçat el confinament a Serra d'en Galceran després de la millora de l'incendi forestal, mentre els esforços se centren ara en el foc de Tírig, declarat en situació operativa nivell 2.

L’eclipsi solar arribarà amb molta calor i núvols al nord i a l’est

L’eclipsi total del 12 d’agost es veurà amb molta calor a tot l’Estat i amb risc de núvols al nord, a l’est i en alguns litorals, cosa que pot dificultar l’observació en punts com València.

Espanya amplia a set aeroports els controls a viatgers procedents d’Itàlia

Espanya ha ampliat a set aeroports els controls fronterers aleatoris a viatgers procedents d’Itàlia, tant en trànsit aeri com marítim.

Mor una dona i tres persones ferides en un xoc a la N-332 entre Benissa i Dénia

Una dona ha mort i tres persones més han resultat ferides en un accident de trànsit a la N-332 entre Benissa i Dénia, en què s’han vist implicats dos turismes. El sinistre s’ha comunicat a les 11.50 hores i els servicis d’emergència continuen treballant en la zona.

Decàleg de València per a vore l’eclipsi solar amb seguretat des de casa o la platja

L’Ajuntament de València ha difós un decàleg per a seguir l’eclipsi solar del dimecres 12 d’agost amb màxima seguretat, prioritzant la visió des de casa i regulant l’accés a la Malva-rosa.

Dues hores clau a Tírig per a atacar el foc amb mitjans aeris

Els equips de bombers intensifiquen les tasques a Tírig, on el foc és més complex, aprofitant dues hores decisives per als mitjans aeris. El temporal elèctric d’ahir ha provocat quatre incendis a la província de Castelló.

La Generalitat impulsa amb el port de Castelló la salvació d’una planta única al litoral valencià

La Generalitat i l’Autoritat Portuària de Castelló han intensificat els treballs de restauració ambiental per a protegir la planta autòctona Medicago citrina, l’única espècie valenciana en la llista ‘Top 50’ de la UICN i catalogada en perill d’extinció a Espanya.
FILMOTECA D'ESTIU