14.1 C
València
Dimecres, 19 novembre, 2025

Alfafar posa en marxa el Punt de Trobada Familiar


L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Serveis Socials, ha posat en marxa el Punt de Trobada Familiar (PEF) d’Alfafar. Aquest servei de la Generalitat Valenciana està especialitzat en la intervenció de la infància, adolescència, família i violència de gènere.

El PEF d’Alfafar se situa en l’edifici d’en Serveis Socials del municipi i compta amb un equip multidisciplinari que para atenció professional especialitzada en situacions de conflictivitat familiar.

L’espai acull a famílies amb menors i adolescents en situacions de crisis o ruptura familiar.

D’aquesta manera, les persones usuàries són les famílies que tenen establit un règim de visites en un PEF.
Aquest servei segueix els principis de proximitat, regeneració democràtica, foment de noves relacions, perspectiva de gènere i la responsabilitat social.

El personal del PEF executa les tres modalitats d’intervenció (supervisió de lliuraments i recollides, visites tutelades, visites externalitzades), així com realitza intervenció jurídica, social i psicològica. De la mateixa manera, treballa amb les famílies el desenvolupament de la nova cultura de l’afecte, bon tracte i la no violència en la resolució de conflictes.

Els PEF garanteixen la seguretat física i emocional i afavoreixen el dret a mantindre la relació amb les persones progenitores i familiars. A més, de cara al futur, atorguen suport i orientació perquè els usuaris puguen adquirir l’autonomia necessària per a l’exercici de les seues funcions sense haver de dependre d’aquest servei.

L’Ajuntament d’Alfafar, amb aquest servei social, ajuda a reforçar l’atenció a les famílies amb situacions de vulnerabilitat. A més, amb la creació del PEF es donen eines per a la resolució i gestió de conflictes.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.