12.8 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Alfafar posa en marxa el Punt de Trobada Familiar


L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Serveis Socials, ha posat en marxa el Punt de Trobada Familiar (PEF) d’Alfafar. Aquest servei de la Generalitat Valenciana està especialitzat en la intervenció de la infància, adolescència, família i violència de gènere.

El PEF d’Alfafar se situa en l’edifici d’en Serveis Socials del municipi i compta amb un equip multidisciplinari que para atenció professional especialitzada en situacions de conflictivitat familiar.

L’espai acull a famílies amb menors i adolescents en situacions de crisis o ruptura familiar.

D’aquesta manera, les persones usuàries són les famílies que tenen establit un règim de visites en un PEF.
Aquest servei segueix els principis de proximitat, regeneració democràtica, foment de noves relacions, perspectiva de gènere i la responsabilitat social.

El personal del PEF executa les tres modalitats d’intervenció (supervisió de lliuraments i recollides, visites tutelades, visites externalitzades), així com realitza intervenció jurídica, social i psicològica. De la mateixa manera, treballa amb les famílies el desenvolupament de la nova cultura de l’afecte, bon tracte i la no violència en la resolució de conflictes.

Els PEF garanteixen la seguretat física i emocional i afavoreixen el dret a mantindre la relació amb les persones progenitores i familiars. A més, de cara al futur, atorguen suport i orientació perquè els usuaris puguen adquirir l’autonomia necessària per a l’exercici de les seues funcions sense haver de dependre d’aquest servei.

L’Ajuntament d’Alfafar, amb aquest servei social, ajuda a reforçar l’atenció a les famílies amb situacions de vulnerabilitat. A més, amb la creació del PEF es donen eines per a la resolució i gestió de conflictes.

Últimes notícies

La UA participa en un projecte europeu per a crear les primeres ulleres de realitat augmentada amb graduació hologràfica

La Universitat d'Alacant participa en un consorci europeu per a desenrotllar ulleres de realitat augmentada amb graduació òptica basades en elements hologràfics. El GHPO lidera el disseny del combinador que fusiona imatge virtual i món real i la UA acull l'assemblea general del projecte.

Rescaten a un home de 74 anys perdut en el bosc del Saler

La Policia Local de València ha rescatat a un home de 74 anys desorientat en una zona boscosa del Saler. Va ser evacuat després d'obrir pas amb motoserra per la vegetació.

El Govern ha invertit més de 508 milions a Algemesí per a la reconstrucció després de la DANA

El Govern ha destinat més de 508,4 milions a Algemesí després de la DANA d'octubre de 2024. El pla combina ajudes directes i obres per a previndre futures inundacions.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 que demanaria confinar quatre comarques per la dana

Un àudio de WhatsApp de Pradas, incorporat a la causa de la dana, va mostrar que a les 20.15 va anunciar un confinament en quatre comarques. Els És-Alert finalment només van recomanar evitar desplaçaments i romandre a casa.

72 hores d’espera per a pujar a planta evidencien la saturació d’Urgències en la Comunitat Valenciana

Una pacient va esperar 72 hores a la Marina Baixa per a accedir a planta, símptoma de la pressió en Urgències. Els hospitals habiliten llits extra i deriven pacients; Sanitat defén el seu pla i la vacunació.

El cap de la Policia en la Comunitat Valenciana admet falta de coordinació en la dana i assegura que van comptar amb mitjans

Davant la comissió del Senat, Carlos Gajero ha reconegut carències de coordinació institucional durant l'emergència, però ha defés que la Policia va disposar de recursos i va actuar quan va poder. L'oposició li ha retret retards i la seua absència inicial, que ell ha justificat per motius operatius.

Pradas va avisar a Conca a les 20.15 del dia de la DANA de demanar confinar quatre comarques

Un àudio de WhatsApp aportat a la causa penal reflectix que Salomé Pradas va avisar a José Manuel Cuenca a les 20.15 de demanar evitar desplaçaments i confinar quatre comarques. L'És-Alert d'eixe dia no va incloure el confinament i la exconsellera afirma que Presidència la va persuadir per a evitar-lo.

Alacant, entre les províncies amb major creixement de reserves de restaurants en línia

TheFork ha tancat 2025 amb un 4% més de reserves i un gasto mitjà de 27 euros. Balears, Màlaga, Las Palmas, Barcelona i Alacant lideren el creixement.