Alfafar posa en marxa el Punt de Trobada Familiar


L’Ajuntament d’Alfafar, a través de la regidoria de Serveis Socials, ha posat en marxa el Punt de Trobada Familiar (PEF) d’Alfafar. Aquest servei de la Generalitat Valenciana està especialitzat en la intervenció de la infància, adolescència, família i violència de gènere.

El PEF d’Alfafar se situa en l’edifici d’en Serveis Socials del municipi i compta amb un equip multidisciplinari que para atenció professional especialitzada en situacions de conflictivitat familiar.

L’espai acull a famílies amb menors i adolescents en situacions de crisis o ruptura familiar.

D’aquesta manera, les persones usuàries són les famílies que tenen establit un règim de visites en un PEF.
Aquest servei segueix els principis de proximitat, regeneració democràtica, foment de noves relacions, perspectiva de gènere i la responsabilitat social.

El personal del PEF executa les tres modalitats d’intervenció (supervisió de lliuraments i recollides, visites tutelades, visites externalitzades), així com realitza intervenció jurídica, social i psicològica. De la mateixa manera, treballa amb les famílies el desenvolupament de la nova cultura de l’afecte, bon tracte i la no violència en la resolució de conflictes.

Els PEF garanteixen la seguretat física i emocional i afavoreixen el dret a mantindre la relació amb les persones progenitores i familiars. A més, de cara al futur, atorguen suport i orientació perquè els usuaris puguen adquirir l’autonomia necessària per a l’exercici de les seues funcions sense haver de dependre d’aquest servei.

L’Ajuntament d’Alfafar, amb aquest servei social, ajuda a reforçar l’atenció a les famílies amb situacions de vulnerabilitat. A més, amb la creació del PEF es donen eines per a la resolució i gestió de conflictes.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 21 km de perímetre i força el desallotjament de 15.000 persones

L’incendi declarat a la Vall d’Uixó continua fora de la capacitat d’extinció, ha afectat 15 municipis del sud de Castelló i ha obligat a desallotjar unes 15.000 persones, sis de les quals han sigut ateses en l’Hospital de la Plana.

El Govern central insta a evacuar sense demora davant els incendis forestals

El Govern d’Espanya demana a la ciutadania que obeïsca les ordres d’evacuació en l’incendi de la Vall d’Uixó, amb més de 15.000 persones desallotjades, per a protegir la vida davant un foc encara descontrolat.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb un 1-3 i es queda curt

El Villarreal ha guanyat 1-3 al PSV Eindhoven en un amistós a Holanda, amb moltes ocasions fallades que haurien pogut ampliar la golejada.

Set persones ferides en l’incendi de la Vall d’Uixò, una d’elles amb cremades greus

Set persones han resultat ferides en l'incendi forestal declarat en la Vall d'Uixò. Una d'elles està ingressada en la unitat de cremats de l'hospital La Fe de València.

El Villarreal passa per damunt del PSV amb una victòria solvent (1-3)

El Villarreal ha derrotat el PSV Eindhoven per 1-3 en un amistós a Eindhoven, en un duel dominat pels groguets que han pogut signar una golejada encara més ampla.

L’incendi de la Vall d’Uixò obliga a evacuar Artana i la Vilavella i mobilitza la UME

L’incendi forestal declarat este dissabte a la Vall d’Uixò ha obligat a evacuar Artana i la Vilavella i a confinar la població, amb 65 efectius de la UME i nombrosos mitjans terrestres i aeris treballant en l’extinció. Les autoritats han activat el nivell 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’evolució negativa del foc i el seu possible origen intencionat.

L’oratge complica l’incendi de la Vall d’Uixó amb ponent fort i 38 graus

El vent de ponent sostingut, la humitat al 10 % i temperatures pròximes als 38 graus han agreujat este dissabte la situació de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ha obligat a desallotjar Vilavella, Artana i vivendes rústiques del municipi.

Juan Ayuso tanca el Tour seté i admet frustració però no decepció

El ciclista de Xàbia Juan Ayuso ha acabat seté al Tour de França i admet sentir frustració pel resultat, però assegura que no està decebut perquè ha donat tot el que tenia.