Ana Julia Quezada va assassinar Gabriel Cruz de manera «freda i meditada»

Ana Julia

Segons la Fiscalia, va actuar de manera «freda, predeterminada i reflexiva» | RTVE

 

Recentment s’han fet públic l’escrit d’acusació dels advocats dels pares de Gabriel Cruz, Ángel Cruz i Patricia Ramírez, contra Ana Julia Quezada, la llavors parella del pare de la víctima. L’acusació descriu l’assassinat del xicotet Gabriel com d’una «fredor esgarrifosa». Segons la Fiscalia, Ana Julia, acusada d’un delicte d’assassinat amb traïdoria, va actuar de manera «premeditada, freda i reflexiva», és per això que demanen per l’acusada presó permanent revisable.

 

Quezada estava «pendent dels moviments del xiquet»

En l’informe presentat, s’explica que al voltant de les 15.30 hores del dia dels fets, el 27 de febrer de 2018, el xicotet Gabriel li va dir a la seua àvia, en la casa de la qual es trobava dinant, que anava a jugar amb els seus cosins. Segons el relat dels fets Quezada estava «pendent dels moviments del xiquet».

 

L’acusada li va proposar al xicotet Gabriel anar a la finca allunyada de Rodalquilar durant el trajecte de 100 metres que separa la finca de l’àvia de Gabriel de la casa dels seus cosins. La Fiscalia decreta que el xiquet va accedir perquè tenia «confiança» en Ana Julia, ja que estava «íntimament vinculada al seu entorn familiar des de l’inici de la relació sentimental amb el seu pare».

 

Ana Julia Quezada amb el pare del menor | EFE

 

El relat dels fets

El xicotet Gabriel es trobava passant el pont del dia d’Andalusia en la casa de la seua àvia paterna, a Almeria. Va ser acompanyat fins allà pel seu pare, que per raons de feina, no es trobava en la localitat aquell dia.

 

 

Després de dinar, Gabriel va dir a la seua àvia que anava a jugar amb els seus cosins, a 100 metres de distància. En el moment en què el petit va ser al carrer, «va eixir l’acusada qui, en execució d’un pla preconcebut per acabar amb la vida del menor», va demanar-li que l’acompanyarà  a una casa que estava arreglant, juntament amb el seu pare, en la localitat de Rodalquinar, el va pujar al cotxe i es van traslladar cap allà, segons el relat de la Fiscalia.

 

La casa estava situada en un lloc «desèrtic i apartat del nucli urbà» i l’acusada va aprofitar l’ocasió per assassinar al xiquet i va començar a «colpejar-lo reiteradament, amb violència i amb un objecta contundent», segons l’informe fiscal.

 

Ana Julia

El xicotet Gabriel podria haver sobreviscut si s’hagués telefonat una ambulància | Antena 3

 

«Podria haver sobreviscut si s’hagués demanat assistència mèdica»

Per les proves examinades, els advocats dels pares biològics del xicotet Gabriel expliquen que «va quedar atordit per la violència dels colps i per la superioritat física de l’acusada». I insisteixen que «podria haver sobreviscut d’haver-se sol·licitat assistència mèdica».

 

Els advocats de la família argumenten que el seu propòsit era criminal i que quan va veure que el xiquet seguia respirant «li va tapar la boca i el nas fins que va provocar la seua mort». Entre que el xiquet va rebre els colps i va morir van passar de 45 a 90 minuts, temps en el qual es podria haver salvat la seua vida telefonant als serveis d’emergència.

Últimes notícies

Baixen els divorcis contenciosos però pugen els de mutu acord als jutjats valencians

Els jutjats de la Comunitat Valenciana han tramitat 2.690 demandes de dissolució matrimonial en el primer trimestre de 2026, un 7,7 % menys que un any abans, amb descens notable dels processos contenciosos i lleu pujada dels divorcis consensuats.

Ramats en alerta a Los Serranos per nous atacs de voltors a ovelles i corders

AVA-ASAJA denuncia un nou atac de voltors a una ovella i un corder acabat de nàixer a Aras de los Olmos i reclama menys burocràcia i indemnitzacions més justes per als ramaders.

Els caçadors reclamen frenar la prohibició de la munició amb plom en la caça

Les federacions de caça espanyola i valenciana han exigit al Govern Central que s’opose a la prohibició europea de la munició amb plom i que defense una transició basada en criteris científics, tècnics i socioeconòmics.

Es reconeix la tasca de la Generalitat en la reparació de carreteres després de la DANA

La Generalitat ha rebut la Medalla amb Menció Especial de l'Asociación Española de la Carretera per la ràpida recuperació de les vies autonòmiques afectades per la DANA d'octubre de 2024, amb inversions de més de 75 milions d'euros.

Les Arts tanca temporada amb ‘Carmina Burana’ i el Ballet Dortmund a València

El Palau de les Arts programa del 25 al 28 de juny la cantata escènica 'Carmina Burana', amb l'Orquestra de la Comunitat Valenciana, el Cor de la Generalitat i el Ballet Dortmund, que porta la coreografia d'Edward Clug.

El sòl urbà es dispara un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en l’inici de 2026

El preu del sòl urbà ha pujat un 25,8 % a la Comunitat Valenciana en el primer trimestre de 2026, fins als 260,1 euros/m2, amb València i Alacant per damunt de la mitjana autonòmica.

Quasi 19.000 viatgers han passat pels centres de vacunació internacional de la Comunitat en 2025

Els centres de vacunació internacional de la Comunitat Valenciana han atés 18.950 persones en 2025, un 24 % més que l’any anterior, i encaren 2026 amb la demanda en augment.

Festa de Sant Joan sense incidents a El Campello amb 10.000 persones a la platja

La nit de Sant Joan ha congregat més de 10.000 persones a les platges d’El Campello, un dels pocs municipis d’Alacant que ha permés les fogueres, i ha acabat sense incidents greus.