16.3 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Ana Julia Quezada va assassinar Gabriel Cruz de manera «freda i meditada»

Ana Julia

Segons la Fiscalia, va actuar de manera «freda, predeterminada i reflexiva» | RTVE

 

Recentment s’han fet públic l’escrit d’acusació dels advocats dels pares de Gabriel Cruz, Ángel Cruz i Patricia Ramírez, contra Ana Julia Quezada, la llavors parella del pare de la víctima. L’acusació descriu l’assassinat del xicotet Gabriel com d’una «fredor esgarrifosa». Segons la Fiscalia, Ana Julia, acusada d’un delicte d’assassinat amb traïdoria, va actuar de manera «premeditada, freda i reflexiva», és per això que demanen per l’acusada presó permanent revisable.

 

Quezada estava «pendent dels moviments del xiquet»

En l’informe presentat, s’explica que al voltant de les 15.30 hores del dia dels fets, el 27 de febrer de 2018, el xicotet Gabriel li va dir a la seua àvia, en la casa de la qual es trobava dinant, que anava a jugar amb els seus cosins. Segons el relat dels fets Quezada estava «pendent dels moviments del xiquet».

 

L’acusada li va proposar al xicotet Gabriel anar a la finca allunyada de Rodalquilar durant el trajecte de 100 metres que separa la finca de l’àvia de Gabriel de la casa dels seus cosins. La Fiscalia decreta que el xiquet va accedir perquè tenia «confiança» en Ana Julia, ja que estava «íntimament vinculada al seu entorn familiar des de l’inici de la relació sentimental amb el seu pare».

 

Ana Julia Quezada amb el pare del menor | EFE

 

El relat dels fets

El xicotet Gabriel es trobava passant el pont del dia d’Andalusia en la casa de la seua àvia paterna, a Almeria. Va ser acompanyat fins allà pel seu pare, que per raons de feina, no es trobava en la localitat aquell dia.

 

 

Després de dinar, Gabriel va dir a la seua àvia que anava a jugar amb els seus cosins, a 100 metres de distància. En el moment en què el petit va ser al carrer, «va eixir l’acusada qui, en execució d’un pla preconcebut per acabar amb la vida del menor», va demanar-li que l’acompanyarà  a una casa que estava arreglant, juntament amb el seu pare, en la localitat de Rodalquinar, el va pujar al cotxe i es van traslladar cap allà, segons el relat de la Fiscalia.

 

La casa estava situada en un lloc «desèrtic i apartat del nucli urbà» i l’acusada va aprofitar l’ocasió per assassinar al xiquet i va començar a «colpejar-lo reiteradament, amb violència i amb un objecta contundent», segons l’informe fiscal.

 

Ana Julia

El xicotet Gabriel podria haver sobreviscut si s’hagués telefonat una ambulància | Antena 3

 

«Podria haver sobreviscut si s’hagués demanat assistència mèdica»

Per les proves examinades, els advocats dels pares biològics del xicotet Gabriel expliquen que «va quedar atordit per la violència dels colps i per la superioritat física de l’acusada». I insisteixen que «podria haver sobreviscut d’haver-se sol·licitat assistència mèdica».

 

Els advocats de la família argumenten que el seu propòsit era criminal i que quan va veure que el xiquet seguia respirant «li va tapar la boca i el nas fins que va provocar la seua mort». Entre que el xiquet va rebre els colps i va morir van passar de 45 a 90 minuts, temps en el qual es podria haver salvat la seua vida telefonant als serveis d’emergència.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat nomena un xofer per al expresident Carlos Mazón

El Diari Oficial publica el nomenament d'un conductor per al expresident, a proposta de Mazón i a l'empara de l'Estatut. PSPV i Compromís qüestionen el plus de quilometratge.

El vent suspén el trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana: quatre trens afectats

El tancament entre 11.00 i 16.00 per ratxes molt fortes afecta a tres Euromed i un Intercity en el corredor entre Catalunya i la Comunitat Valenciana. Renfe permet canvis i anul·lacions sense cost.

Detinguts 19 jóvens, 18 menors, per robatoris amb violència i lesions a València

La Policia Nacional ha detingut a 19 jóvens, 18 d'ells menors, per deu robatoris amb violència i dos delictes de lesions en el districte de Trànsits de València. Actuaven en grup amb una violència desmesurada i van arribar a usar armes blanques; la investigació continua oberta.

Desmantellat un punt de venda de drogues al costat d’un saló d’apostes a Guardamar

Un home de 40 anys ha sigut detingut després de desmantellar-se un punt de venda de cocaïna i MDMA al costat d'un saló d'apostes a Guardamar. Es van confiscar drogues, material de tall i útils de dosificat; el jutjat va decretar la seua llibertat amb mesures cautelars.

El vent deixa ratxes de 117 km/h a Alcoi i hi ha avís taronja a Castelló

Les ratxes més intenses s'han mesurat a Alcoi, amb 117 km/h, i s'han registrat valors molt alts a Ayora, Xert, La Torre de les Maçanes i Buñol. Aemet manté avisos per vent este dijous a Castelló, amb nivell taronja a l'interior nord.

Agents dels EUA i el Canadà descobrixen la joia amagada de la Costa Blanca

Una quinzena d'agents dels EUA i el Canadà recorre durant tres dies la Costa Blanca per a conéixer la seua oferta de golf, gastronomia i cultura. L'objectiu és posicionar el destí a Amèrica del Nord i tancar aliances comercials.

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.