Animalistes protestaran contra la subvenció que reben les festes taurines valencianes

 

En un comunicat, els organitzadors han exigit als ajuntaments valencians que “deixen de subvencionar les festes amb bous i que estos diners es destine a enfortir la sanitat o la cultura essencial“.

A més, estes associacions han posat el focus en què “l’Atenció Primària valenciana afronta la crisi del covid sense recursos per a combatre-la” i han demanat als ajuntaments “un exercici de responsabilitat amb els diners de tots” i que “deixen de finançar els actes taurins d’ara en avant”.

Segons AnimaNaturalis i Cas International, “este total de quasi 37.000.000 euros cada any es podria destinar al cost de manteniment anual de 1230 llits UCI, 1394 respiradors, 410 professionals de medicina generalista, 820 infermeres/eres d’hospital, 967.600 tests COVID19 i 19.147.000 màscares”.

“La Comunitat Valenciana ha de deixar de subvencionar amb 37.000.000 euros en espectacles de maltractament animal i dirigir eixos diners a coses que de veritat necessita la societat”, han reclamat.

Les organitzacions han citat la memòria anual de Bous al Carrer per a detallar que Castelló és “la província que més gasta en festes cruels, amb quasi 19,5 milions d’euros anuals“. “Després ve València, amb una despesa de quasi 13,65 milions d’euros, i finalment, Alacant és la província que menys subvenciona la tauromàquia amb quasi 3,67 milions d’euros a l’any”, han indicat.

“Demanem, ara més que mai, que tots eixos diners públics es destine a sanitat, ocupació, ajudar les famílies vulnerables i a enfortir la cultura essencial, la que ens uneix com a societat, la que no genera rebuig ni divisió, però sí riquesa cultural i econòmica”, han reclamat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.