Animalistes protestaran contra la subvenció que reben les festes taurines valencianes

 

En un comunicat, els organitzadors han exigit als ajuntaments valencians que “deixen de subvencionar les festes amb bous i que estos diners es destine a enfortir la sanitat o la cultura essencial“.

A més, estes associacions han posat el focus en què “l’Atenció Primària valenciana afronta la crisi del covid sense recursos per a combatre-la” i han demanat als ajuntaments “un exercici de responsabilitat amb els diners de tots” i que “deixen de finançar els actes taurins d’ara en avant”.

Segons AnimaNaturalis i Cas International, “este total de quasi 37.000.000 euros cada any es podria destinar al cost de manteniment anual de 1230 llits UCI, 1394 respiradors, 410 professionals de medicina generalista, 820 infermeres/eres d’hospital, 967.600 tests COVID19 i 19.147.000 màscares”.

“La Comunitat Valenciana ha de deixar de subvencionar amb 37.000.000 euros en espectacles de maltractament animal i dirigir eixos diners a coses que de veritat necessita la societat”, han reclamat.

Les organitzacions han citat la memòria anual de Bous al Carrer per a detallar que Castelló és “la província que més gasta en festes cruels, amb quasi 19,5 milions d’euros anuals“. “Després ve València, amb una despesa de quasi 13,65 milions d’euros, i finalment, Alacant és la província que menys subvenciona la tauromàquia amb quasi 3,67 milions d’euros a l’any”, han indicat.

“Demanem, ara més que mai, que tots eixos diners públics es destine a sanitat, ocupació, ajudar les famílies vulnerables i a enfortir la cultura essencial, la que ens uneix com a societat, la que no genera rebuig ni divisió, però sí riquesa cultural i econòmica”, han reclamat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta taronja per vent en el nord de Castelló amb ratxes de fins a 120 km/h el dimecres i dijous

Aemet activa l'avís taronja per fortes ratxes de vent del nord-oest a l'interior i litoral nord de Castelló entre la vesprada del dimecres i el matí del dijous.

Cel poc nuvolós i màximes a l’alça en la Comunitat Valenciana excepte en el sud d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cel poc nuvolós i temperatures màximes en ascens generalitzat, excepte en la mitat sud d'Alacant, amb vent fluix i mar en calma relativa.

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.