Animalistes protestaran contra la subvenció que reben les festes taurines valencianes

 

En un comunicat, els organitzadors han exigit als ajuntaments valencians que “deixen de subvencionar les festes amb bous i que estos diners es destine a enfortir la sanitat o la cultura essencial“.

A més, estes associacions han posat el focus en què “l’Atenció Primària valenciana afronta la crisi del covid sense recursos per a combatre-la” i han demanat als ajuntaments “un exercici de responsabilitat amb els diners de tots” i que “deixen de finançar els actes taurins d’ara en avant”.

Segons AnimaNaturalis i Cas International, “este total de quasi 37.000.000 euros cada any es podria destinar al cost de manteniment anual de 1230 llits UCI, 1394 respiradors, 410 professionals de medicina generalista, 820 infermeres/eres d’hospital, 967.600 tests COVID19 i 19.147.000 màscares”.

“La Comunitat Valenciana ha de deixar de subvencionar amb 37.000.000 euros en espectacles de maltractament animal i dirigir eixos diners a coses que de veritat necessita la societat”, han reclamat.

Les organitzacions han citat la memòria anual de Bous al Carrer per a detallar que Castelló és “la província que més gasta en festes cruels, amb quasi 19,5 milions d’euros anuals“. “Després ve València, amb una despesa de quasi 13,65 milions d’euros, i finalment, Alacant és la província que menys subvenciona la tauromàquia amb quasi 3,67 milions d’euros a l’any”, han indicat.

“Demanem, ara més que mai, que tots eixos diners públics es destine a sanitat, ocupació, ajudar les famílies vulnerables i a enfortir la cultura essencial, la que ens uneix com a societat, la que no genera rebuig ni divisió, però sí riquesa cultural i econòmica”, han reclamat.

Últimes notícies

Més de 70.000 persones omplin Elx en la Processó de les Palmes del Diumenge de Rams

Elx viu un multitudinari Diumenge de Rams amb més de 70.000 participants en la Processó de les Palmes, Festa d'Interés Turístic Internacional des de 1997.

El Llevant es juga la permanència en un mes d’abril decisiu

El Llevant encara un mes d'abril amb quatre partits directes per a continuar viu en la lluita per la permanència en LaLiga, a només tres punts de la salvació.

Elx afronta un abril decisiu amb Raig, València, Atlètic i Oviedo en el calendari

L'Elx es juga bona part de les seues opcions de permanència en un mes d'abril marcat per dols directes davant Rayo Vallecano i Real Oviedo, a més d'un derbi amb el València i la visita de l'Atlètic de Madrid.

Abril sotmet al Vila-real a tres visites clau per a afermar la seua plaça europea

El Vila-real afronta a l'abril tres partits seguits a domicili i només un en La Ceràmica en un tram decisiu per a protegir la seua posició en places europees.

El València afronta un mes d’abril clau entre la permanència i Europa

El València encara abril amb quatre partits decisius que poden assegurar la permanència en LaLiga EA Sports o rellançar les seues opcions de classificar-se per a competicions europees.

El PSPV exigix a Pérez Llorca un pla urgent davant l’impacte de la guerra a l’Iran

El PSPV reclama al president de la Generalitat un Pla Valencià de Resposta davant les conseqüències econòmiques i socials de la guerra a l'Iran i acusa el Consell d'inacció.

València trasllada el Village dels Gai Games 2026 per a garantir el descans veïnal

L'Ajuntament de València traslladarà el Village dels Gai Games 2026 de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'entorn de l'estadi Ciutat de València per a garantir el descans dels veïns després d'una sentència judicial.

Ratxes de més de 130 km/h agranen Castelló i obliguen a desenes d’intervencions d’emergència

El fort temporal de vent a la província de Castelló deixa ratxes de fins a 143 km/h, més d'un centenar d'incidències ateses i la suspensió de diversos actes previstos.