Animalistes protestaran contra la subvenció que reben les festes taurines valencianes

 

En un comunicat, els organitzadors han exigit als ajuntaments valencians que «deixen de subvencionar les festes amb bous i que estos diners es destine a enfortir la sanitat o la cultura essencial«.

A més, estes associacions han posat el focus en què «l’Atenció Primària valenciana afronta la crisi del covid sense recursos per a combatre-la» i han demanat als ajuntaments «un exercici de responsabilitat amb els diners de tots» i que «deixen de finançar els actes taurins d’ara en avant».

Segons AnimaNaturalis i Cas International, «este total de quasi 37.000.000 euros cada any es podria destinar al cost de manteniment anual de 1230 llits UCI, 1394 respiradors, 410 professionals de medicina generalista, 820 infermeres/eres d’hospital, 967.600 tests COVID19 i 19.147.000 màscares».

«La Comunitat Valenciana ha de deixar de subvencionar amb 37.000.000 euros en espectacles de maltractament animal i dirigir eixos diners a coses que de veritat necessita la societat», han reclamat.

Les organitzacions han citat la memòria anual de Bous al Carrer per a detallar que Castelló és «la província que més gasta en festes cruels, amb quasi 19,5 milions d’euros anuals«. «Després ve València, amb una despesa de quasi 13,65 milions d’euros, i finalment, Alacant és la província que menys subvenciona la tauromàquia amb quasi 3,67 milions d’euros a l’any», han indicat.

«Demanem, ara més que mai, que tots eixos diners públics es destine a sanitat, ocupació, ajudar les famílies vulnerables i a enfortir la cultura essencial, la que ens uneix com a societat, la que no genera rebuig ni divisió, però sí riquesa cultural i econòmica», han reclamat.

Últimes notícies

Ramón Terrats torna al Getafe traspassat pel Villarreal

El migcampista Ramón Terrats ha sigut traspassat pel Villarreal al Getafe, on ja va jugar en la temporada 24-25 i on començarà ara una segona etapa a les ordres de José Bordalás.

Recomanen confinar-se per la columna de fum d’un incendi en un desguàs d’El Verger

Un incendi en un desguàs d’El Verger ha generat una intensa columna de fum i s’ha recomanat als veïns de la zona afectada que es confinen a casa i eviten acostar-se a l’incendi.

Castelló envia 24.000 quilos d’ajuda a les víctimes del terratrémol de Veneçuela

L’Ajuntament de Castelló ha organitzat l’enviament de 24.000 quilos d’aliments i productes de primera necessitat a Veneçuela per a donar suport als afectats pel terratrémol, amb la col·laboració d’associacions veneçolanes i la Generalitat.

Una gran columna de fum alarma Villena per un incendi en una planta de reciclatge

Un incendi en una planta de reciclatge a la carretera de Caudete, a Villena, ha generat una gran columna de fum i ha mobilitzat nombrosos efectius de Bombers i mitjans de l’empresa.

Mor un jove ofegat mentre es banyava al riu Xúquer a Sumacàrcer

Un jove ha mort ofegat este dimecres al riu Xúquer, a l’àrea recreativa de l’Esgoletja de Sumacàrcer, malgrat l’ampli dispositiu de rescat mobilitzat.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor ha deixat este dimecres fins a 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis valencians, segons Avamet.

Llocnou del Fenollet arriba als 44,3 graus en el tercer dia d’ona de calor

L’ona de calor que afecta la Comunitat Valenciana ha deixat este dimecres 44,3 graus a Llocnou del Fenollet i més de 42 graus en nombrosos municipis de la Costera i voltants, segons Avamet.

El nou edifici d’hospitalització del Clínic obrirà en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics

El nou edifici d’hospitalització del Hospital Clínic de València ha assolit el 98 % d’execució, finalitzarà les obres en setembre i començarà a funcionar en novembre amb 168 habitacions i 29 boxs de crítics.