6.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Animalistes protestaran contra la subvenció que reben les festes taurines valencianes

 

En un comunicat, els organitzadors han exigit als ajuntaments valencians que “deixen de subvencionar les festes amb bous i que estos diners es destine a enfortir la sanitat o la cultura essencial“.

A més, estes associacions han posat el focus en què “l’Atenció Primària valenciana afronta la crisi del covid sense recursos per a combatre-la” i han demanat als ajuntaments “un exercici de responsabilitat amb els diners de tots” i que “deixen de finançar els actes taurins d’ara en avant”.

Segons AnimaNaturalis i Cas International, “este total de quasi 37.000.000 euros cada any es podria destinar al cost de manteniment anual de 1230 llits UCI, 1394 respiradors, 410 professionals de medicina generalista, 820 infermeres/eres d’hospital, 967.600 tests COVID19 i 19.147.000 màscares”.

“La Comunitat Valenciana ha de deixar de subvencionar amb 37.000.000 euros en espectacles de maltractament animal i dirigir eixos diners a coses que de veritat necessita la societat”, han reclamat.

Les organitzacions han citat la memòria anual de Bous al Carrer per a detallar que Castelló és “la província que més gasta en festes cruels, amb quasi 19,5 milions d’euros anuals“. “Després ve València, amb una despesa de quasi 13,65 milions d’euros, i finalment, Alacant és la província que menys subvenciona la tauromàquia amb quasi 3,67 milions d’euros a l’any”, han indicat.

“Demanem, ara més que mai, que tots eixos diners públics es destine a sanitat, ocupació, ajudar les famílies vulnerables i a enfortir la cultura essencial, la que ens uneix com a societat, la que no genera rebuig ni divisió, però sí riquesa cultural i econòmica”, han reclamat.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.