1.000 ascensors sense revisió a Alacant per la vaga dels treballadors d’Otis

El passat 22 de novembre, els treballadors de l’empresa Zardoia Otis, van iniciar una vaga. La iniciaven després de l’OPA d’exclusió presentada per la matriu nord-americana (Otis Worldwide Corporation). A esta vaga estan convocats tècnics i treballadors de les 128 oficines de la companyia, a nivell nacional. Això afecta el manteniment i la revisió d’uns 1.000 ascensors a Alacant.

València Diari ha parlat amb Ignacio Martínez, tècnic de manteniment i representant de Zardoya Otis a Alacant. Ignacio assegura que la vaga, que estava previst que finalitzés ahir, 9 de desembre, «s’ha prorrogat perquè no hi ha acord».

Aquesta no és la primera vegada que els treballadors diuen ‘prou’, ja que el 5 de novembre passat ja es van manifestar a Madrid. Reivindiquen millores en el conveni col·lectiu, la negociació del qual acumula ja dos anys de procés. Durant tot este temps, s’han acomiadat 27 treballadors sense cap justificació, tal com denuncia la plantilla. D’esta manera, s’ha «deteriorat el servei i la seguretat dels clients i els usuaris».

Esta situació afecta uns 3.000 treballadors a nivell nacional, 80 a la província d’Alacant tal com explica Ignacio Martínez. «Un dels principals problemes és que cada cop som menys treballadors, i hi ha envelliment de la plantilla. La càrrega de treball i l’estrés s’han tornat insuportables. Els companys cauen de baixes mèdiques constantment. Per això demanem noves contractacions a l’empresa, i actualitzar els sous que porten congelats dos anys», denúncia Ignacio.

Els treballadors segueixen tement noves retallades, entre estes, l’eliminació de la secció de muntatge. Això posaria més llocs de treball en perill. Per això s’iniciava esta vaga, que continua fent-se. Segons la resolució de la Conselleria d’Indústria, Ocupació i Promoció Econòmica, «la manca de prestació del servei de manteniment d’aparells elevadors i la desatenció de possibles avaries, s’entén que podria ser causa de greus perjudicis per a la vida, la integritat i la salut de les persones usuàries».

 

Sí que es presten serveis mínims durant la vaga

 

Per això, es presten els serveis mínims, com els previstos habitualment per a diumenges i festius. I hi ha un treballador i tres tècnics a cada oficina per cada 1.000 ascensors, en una franja horària de 24 h. S’atenen emergències, actuacions a hospitals o a persones amb discapacitat. És una vaga que s’està duent a terme a tot Espanya. Mitjançant ella es manifesten en contra de les retallades que vol engegar l’empresa. També de la negativa a renovar el conveni col·lectiu amb què millorar les seues condicions laborals.

A més, els treballadors asseguren que l’empresa «posa l’excusa de la pandèmia per negar-se a millorar les seues condicions. Tot això a pesar d’haver guanyat el 2020 més de 140 milions d’euros». Després de veure que no hi ha hagut cap avenç, es perllonga esta vaga, A més, els treballadors es comencen a plantejar fer una gran manifestació de cara a la setmana que ve.

D’altra banda, i en nom dels seus companys, Ignasi demana disculpes i paciència als clients. «Sabem que, encara que hi ha serveis mínims, n’hi ha d’altres que no s’estan efectuant, com ara revisions periòdiques o avaries menors», conclou.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.

Sis mesos de presó per a un jove per agredir sexualment a una menor a Alacant

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a sis mesos de presó a un jove de 23 anys per agredir sexualment a una menor de 16 anys, parent seua, en la vivenda familiar. La sentència inclou a més orde d'allunyament, llibertat vigilada i inhabilitació per a treballar amb menors.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.