1.000 ascensors sense revisió a Alacant per la vaga dels treballadors d’Otis

Ejemplo de shortcode con estilo
El passat 22 de novembre, els treballadors de l’empresa Zardoia Otis, van iniciar una vaga. La iniciaven després de l’OPA d’exclusió presentada per la matriu nord-americana (Otis Worldwide Corporation). A esta vaga estan convocats tècnics i treballadors de les 128 oficines de la companyia, a nivell nacional. Això afecta el manteniment i la revisió d’uns 1.000 ascensors a Alacant. València […]

El passat 22 de novembre, els treballadors de l’empresa Zardoia Otis, van iniciar una vaga. La iniciaven després de l’OPA d’exclusió presentada per la matriu nord-americana (Otis Worldwide Corporation). A esta vaga estan convocats tècnics i treballadors de les 128 oficines de la companyia, a nivell nacional. Això afecta el manteniment i la revisió d’uns 1.000 ascensors a Alacant.

València Diari ha parlat amb Ignacio Martínez, tècnic de manteniment i representant de Zardoya Otis a Alacant. Ignacio assegura que la vaga, que estava previst que finalitzés ahir, 9 de desembre, «s’ha prorrogat perquè no hi ha acord».

Aquesta no és la primera vegada que els treballadors diuen ‘prou’, ja que el 5 de novembre passat ja es van manifestar a Madrid. Reivindiquen millores en el conveni col·lectiu, la negociació del qual acumula ja dos anys de procés. Durant tot este temps, s’han acomiadat 27 treballadors sense cap justificació, tal com denuncia la plantilla. D’esta manera, s’ha «deteriorat el servei i la seguretat dels clients i els usuaris».

Esta situació afecta uns 3.000 treballadors a nivell nacional, 80 a la província d’Alacant tal com explica Ignacio Martínez. «Un dels principals problemes és que cada cop som menys treballadors, i hi ha envelliment de la plantilla. La càrrega de treball i l’estrés s’han tornat insuportables. Els companys cauen de baixes mèdiques constantment. Per això demanem noves contractacions a l’empresa, i actualitzar els sous que porten congelats dos anys», denúncia Ignacio.

Els treballadors segueixen tement noves retallades, entre estes, l’eliminació de la secció de muntatge. Això posaria més llocs de treball en perill. Per això s’iniciava esta vaga, que continua fent-se. Segons la resolució de la Conselleria d’Indústria, Ocupació i Promoció Econòmica, «la manca de prestació del servei de manteniment d’aparells elevadors i la desatenció de possibles avaries, s’entén que podria ser causa de greus perjudicis per a la vida, la integritat i la salut de les persones usuàries».

 

Sí que es presten serveis mínims durant la vaga

 

Per això, es presten els serveis mínims, com els previstos habitualment per a diumenges i festius. I hi ha un treballador i tres tècnics a cada oficina per cada 1.000 ascensors, en una franja horària de 24 h. S’atenen emergències, actuacions a hospitals o a persones amb discapacitat. És una vaga que s’està duent a terme a tot Espanya. Mitjançant ella es manifesten en contra de les retallades que vol engegar l’empresa. També de la negativa a renovar el conveni col·lectiu amb què millorar les seues condicions laborals.

A més, els treballadors asseguren que l’empresa «posa l’excusa de la pandèmia per negar-se a millorar les seues condicions. Tot això a pesar d’haver guanyat el 2020 més de 140 milions d’euros». Després de veure que no hi ha hagut cap avenç, es perllonga esta vaga, A més, els treballadors es comencen a plantejar fer una gran manifestació de cara a la setmana que ve.

D’altra banda, i en nom dels seus companys, Ignasi demana disculpes i paciència als clients. «Sabem que, encara que hi ha serveis mínims, n’hi ha d’altres que no s’estan efectuant, com ara revisions periòdiques o avaries menors», conclou.

Últimes notícies

Una tuba sorprén el cel d’Alacant durant una forta tronada sense causar danys

Una tuba s’ha format este dissabte sobre el cel d’Alacant durant una tronada intensa, sense arribar a tocar terra ni causar danys. Aemet ha activat avís roig per pluges extremes al litoral sud de València i nord d’Alacant per a este diumenge.

València i Athletic empaten a zero en un Mestalla sense gols

València CF i Athletic Club han signat un 0-0 a Mestalla en un partit de dues parts ben diferenciades. Els locals continuen en descens malgrat l'embranzida mostrada en la segona mitat amb Javier Aguirre.

Gayà fa història en Lliga en arribar als 350 partits amb el València

José Luis Gayà ha arribat als 350 partits en Lliga amb el València CF en el duel contra l'Athletic i es queda a només un encontre d'igualar David Albelda com a tercer jugador amb més partits en la competició de la història del club.

Iñigo Pérez lamenta la falta de gol del Vila-real en l’empat contra l’Elx

Iñigo Pérez ha assegurat que el Vila-real ha fet una primera part excel·lent contra l’Elx, però ha admés frustració per la falta d’encert davant la porteria en l’empat sense gols a LaLiga.

Aldaia alça barreres contra les inundacions i la UPV tanca els seus campus pel temporal

Aldaia ha instal·lat barreres antiinundacions al barranc de la Saleta i la UPV ha suspés tota l’activitat als seus tres campus pel risc de pluges torrencials. Cultura també ha cancel·lat funcions teatrals i projeccions de la Filmoteca.

Anselmi destaca l’empat de l’Elx a Vila-real com un resultat molt meritori

Martín Anselmi ha valorat com a molt meritori l’empat sense gols de l’Elx al camp del Villarreal, un rival que ha definit com a equip amb molta jerarquia. El tècnic ha subratllat el bon treball defensiu, el partit de Dituro i ha confirmat un fort esquinç de turmell de Marc Aguado.

Repartiment de punts entre Villarreal i Elche a La Ceràmica

Villarreal i Elche han empatat 0-0 a l'estadi de la Ceràmica en un partit on els groguets han anat de més a menys i l'equip il·licità ha sabut patir per traure un punt valuós.

Manises ompli el camp per al II Torneig Tornem! dos anys després de la dana

El camp de Manises ha acollit la segona edició del Torneig Tornem!, que ha reunit centenars de xiquets i famílies per a celebrar la recuperació del futbol valencià dos anys després de la dana. La selecció valenciana sub-12 i el Levante UD han alçat els títols en una jornada festiva marcada també per l’avís de pluges intenses.