Augmenten els casos d’hepatitis aguda infantil a Espanya: Sanitat notifica 8 menors amb la malaltia

Sanitat ha emés una nova alerta que confirma l’existència de nous casos d’hepatitis infantil d’origen desconegut a Espanya. Entre l’1 de gener de 2022 i el 22 d’abril de 2022, s’han detectat 13 casos d’hepatitis greu no filiada en persones entre 0 i 16 anys: 8 casos confirmats i 5 casos es van classificar com a probables.

Els 8 casos confirmats (3 xiquets i 5 xiquetes d’edats compreses entre els 18 mesos i 7 anys) van iniciar símptomes entre el 2 de gener i el 24 de març de 2022 i tenen la seua residència en la Comunitat de Madrid, Catalunya (2 d’ells), Galícia (2), Andalusia, Castella-la Manxa i Aragó.

Segons exposa Sanitat en el seu informe, els menors no estan relacionats entre ells. L’evolució ha sigut favorable, excepte en un cas que ha requerit trasplantament hepàtic. Els 5 casos probables tenen la seua residència a Catalunya (3), Andalusia (1) i Múrcia (1).

Al Regne Unit, on té origen el brot, a data del 20 d’abril s’havien registrat 108 casos confirmats: 79 a Anglaterra, 14 a Escòcia, 11 a Gal·les i 4 a Irlanda del Nord. Els casos no estaven relacionats entre si, el 55% eren xiquetes entre 0 i 10 anys (87% entre 1 i 5 anys). En 8 d’aquests casos ha sigut necessari el trasplantament de fetge. Cap dels menors ha mort.

Adenovirus com a possible causa

En els casos identificats al Regne Unit, les proves de laboratori han exclòs tots els virus de l’hepatitis (A, B, C, D i E) en aquests xiquets. Una de les possibles causes que s’estan investigant és que estiguen relacionats amb una infecció per adenovirus.

En els casos del Regne Unit, 37 casos de 48 analitzats, van ser positius a adenovirus. En les últimes setmanes, segons les dades aportades per la vigilància d’infeccions respiratòries al Regne Unit, la incidència d’infeccions per adenovirus s’ha incrementat de forma molt important, respecte als anys previs.

Els adenovirus són una de les causes més freqüents de gastroenteritis víriques en xiquets. L’hepatitis pot ser una complicació poc freqüent en aquests casos, especialment en immunodeprimits. També s’estan investigant activament altres possibles causes, inclòs, altres tipus de coronavirus, altres infeccions o causes ambientals.

Últimes notícies

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.