Augmenten els casos d’hepatitis aguda infantil a Espanya: Sanitat notifica 8 menors amb la malaltia

Sanitat ha emés una nova alerta que confirma l’existència de nous casos d’hepatitis infantil d’origen desconegut a Espanya. Entre l’1 de gener de 2022 i el 22 d’abril de 2022, s’han detectat 13 casos d’hepatitis greu no filiada en persones entre 0 i 16 anys: 8 casos confirmats i 5 casos es van classificar com a probables.

Els 8 casos confirmats (3 xiquets i 5 xiquetes d’edats compreses entre els 18 mesos i 7 anys) van iniciar símptomes entre el 2 de gener i el 24 de març de 2022 i tenen la seua residència en la Comunitat de Madrid, Catalunya (2 d’ells), Galícia (2), Andalusia, Castella-la Manxa i Aragó.

Segons exposa Sanitat en el seu informe, els menors no estan relacionats entre ells. L’evolució ha sigut favorable, excepte en un cas que ha requerit trasplantament hepàtic. Els 5 casos probables tenen la seua residència a Catalunya (3), Andalusia (1) i Múrcia (1).

Al Regne Unit, on té origen el brot, a data del 20 d’abril s’havien registrat 108 casos confirmats: 79 a Anglaterra, 14 a Escòcia, 11 a Gal·les i 4 a Irlanda del Nord. Els casos no estaven relacionats entre si, el 55% eren xiquetes entre 0 i 10 anys (87% entre 1 i 5 anys). En 8 d’aquests casos ha sigut necessari el trasplantament de fetge. Cap dels menors ha mort.

Adenovirus com a possible causa

En els casos identificats al Regne Unit, les proves de laboratori han exclòs tots els virus de l’hepatitis (A, B, C, D i E) en aquests xiquets. Una de les possibles causes que s’estan investigant és que estiguen relacionats amb una infecció per adenovirus.

En els casos del Regne Unit, 37 casos de 48 analitzats, van ser positius a adenovirus. En les últimes setmanes, segons les dades aportades per la vigilància d’infeccions respiratòries al Regne Unit, la incidència d’infeccions per adenovirus s’ha incrementat de forma molt important, respecte als anys previs.

Els adenovirus són una de les causes més freqüents de gastroenteritis víriques en xiquets. L’hepatitis pot ser una complicació poc freqüent en aquests casos, especialment en immunodeprimits. També s’estan investigant activament altres possibles causes, inclòs, altres tipus de coronavirus, altres infeccions o causes ambientals.

Últimes notícies

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.