Augmenten els casos d’hepatitis aguda infantil a Espanya: Sanitat notifica 8 menors amb la malaltia

Sanitat ha emés una nova alerta que confirma l’existència de nous casos d’hepatitis infantil d’origen desconegut a Espanya. Entre l’1 de gener de 2022 i el 22 d’abril de 2022, s’han detectat 13 casos d’hepatitis greu no filiada en persones entre 0 i 16 anys: 8 casos confirmats i 5 casos es van classificar com a probables.

Els 8 casos confirmats (3 xiquets i 5 xiquetes d’edats compreses entre els 18 mesos i 7 anys) van iniciar símptomes entre el 2 de gener i el 24 de març de 2022 i tenen la seua residència en la Comunitat de Madrid, Catalunya (2 d’ells), Galícia (2), Andalusia, Castella-la Manxa i Aragó.

Segons exposa Sanitat en el seu informe, els menors no estan relacionats entre ells. L’evolució ha sigut favorable, excepte en un cas que ha requerit trasplantament hepàtic. Els 5 casos probables tenen la seua residència a Catalunya (3), Andalusia (1) i Múrcia (1).

Al Regne Unit, on té origen el brot, a data del 20 d’abril s’havien registrat 108 casos confirmats: 79 a Anglaterra, 14 a Escòcia, 11 a Gal·les i 4 a Irlanda del Nord. Els casos no estaven relacionats entre si, el 55% eren xiquetes entre 0 i 10 anys (87% entre 1 i 5 anys). En 8 d’aquests casos ha sigut necessari el trasplantament de fetge. Cap dels menors ha mort.

Adenovirus com a possible causa

En els casos identificats al Regne Unit, les proves de laboratori han exclòs tots els virus de l’hepatitis (A, B, C, D i E) en aquests xiquets. Una de les possibles causes que s’estan investigant és que estiguen relacionats amb una infecció per adenovirus.

En els casos del Regne Unit, 37 casos de 48 analitzats, van ser positius a adenovirus. En les últimes setmanes, segons les dades aportades per la vigilància d’infeccions respiratòries al Regne Unit, la incidència d’infeccions per adenovirus s’ha incrementat de forma molt important, respecte als anys previs.

Els adenovirus són una de les causes més freqüents de gastroenteritis víriques en xiquets. L’hepatitis pot ser una complicació poc freqüent en aquests casos, especialment en immunodeprimits. També s’estan investigant activament altres possibles causes, inclòs, altres tipus de coronavirus, altres infeccions o causes ambientals.

Últimes notícies

Ford Almussafes reprén la producció amb més calma gràcies a l’aliança amb Geely

La planta de Ford a Almussafes ha tornat hui a produir vehicles després de les vacacions d’agost, amb un ambient de més tranquil·litat per l’aliança estratègica amb Geely i la reactivació de la negociació de l’Acord per l’Electrificació 2030.

Detingut un matrimoni per furtar joies a ancians que ella cuidava a la Safor

La Guàrdia Civil ha detingut una parella a la Safor per furtar joies en cases de persones majors dependents, aprofitant la faena d’ella com a cuidadora domiciliària. El marit presumptament venia les peces en establiments de compra i venda d’or.

Un escriptor d’Alacant farà sis etapes del Camí de Santiago vestit de legionari romà

Miguel Fornera, jove escriptor d’Altea, recorrerà del 5 al 10 de setembre unes sis etapes del Camí de Santiago, uns 110 quilòmetres, vestit com un legionari romà del segle I dC i acompanyat d’un xicotet grup també caracteritzat d’època.

L’1 de setembre arriba amb núvols i oratge més fresc en la Comunitat Valenciana

El primer dia de setembre arriba a la Comunitat Valenciana amb intervals de núvols, poc risc de pluja febla amb fang al sud i màximes en descens o sense canvis. Dimarts farà més calor i augmenta el risc de tronades a l’interior de Castelló.

PLD Space alça 288 milions per a industrialitzar el coet Miura 5

PLD Space ha ampliat la seua ronda de finançament Sèrie C amb 108 milions addicionals, fins als 288 milions, per impulsar la industrialització del coet Miura 5 i l’inici de les operacions comercials.

Tallada l’A-3 cap a València per l’incendi d’un vehicle a Requena

L’A-3 roman tallada en sentit València a l’altura de Requena des de les 05.41 hores per l’incendi d’un vehicle, amb desviament per la N-III.

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.