Augmenten els casos d’hepatitis aguda infantil a Espanya: Sanitat notifica 8 menors amb la malaltia

Sanitat ha emés una nova alerta que confirma l’existència de nous casos d’hepatitis infantil d’origen desconegut a Espanya. Entre l’1 de gener de 2022 i el 22 d’abril de 2022, s’han detectat 13 casos d’hepatitis greu no filiada en persones entre 0 i 16 anys: 8 casos confirmats i 5 casos es van classificar com a probables.

Els 8 casos confirmats (3 xiquets i 5 xiquetes d’edats compreses entre els 18 mesos i 7 anys) van iniciar símptomes entre el 2 de gener i el 24 de març de 2022 i tenen la seua residència en la Comunitat de Madrid, Catalunya (2 d’ells), Galícia (2), Andalusia, Castella-la Manxa i Aragó.

Segons exposa Sanitat en el seu informe, els menors no estan relacionats entre ells. L’evolució ha sigut favorable, excepte en un cas que ha requerit trasplantament hepàtic. Els 5 casos probables tenen la seua residència a Catalunya (3), Andalusia (1) i Múrcia (1).

Al Regne Unit, on té origen el brot, a data del 20 d’abril s’havien registrat 108 casos confirmats: 79 a Anglaterra, 14 a Escòcia, 11 a Gal·les i 4 a Irlanda del Nord. Els casos no estaven relacionats entre si, el 55% eren xiquetes entre 0 i 10 anys (87% entre 1 i 5 anys). En 8 d’aquests casos ha sigut necessari el trasplantament de fetge. Cap dels menors ha mort.

Adenovirus com a possible causa

En els casos identificats al Regne Unit, les proves de laboratori han exclòs tots els virus de l’hepatitis (A, B, C, D i E) en aquests xiquets. Una de les possibles causes que s’estan investigant és que estiguen relacionats amb una infecció per adenovirus.

En els casos del Regne Unit, 37 casos de 48 analitzats, van ser positius a adenovirus. En les últimes setmanes, segons les dades aportades per la vigilància d’infeccions respiratòries al Regne Unit, la incidència d’infeccions per adenovirus s’ha incrementat de forma molt important, respecte als anys previs.

Els adenovirus són una de les causes més freqüents de gastroenteritis víriques en xiquets. L’hepatitis pot ser una complicació poc freqüent en aquests casos, especialment en immunodeprimits. També s’estan investigant activament altres possibles causes, inclòs, altres tipus de coronavirus, altres infeccions o causes ambientals.

Últimes notícies

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.
FILMOTECA D'ESTIU