Augmenten els casos d’hepatitis aguda infantil a Espanya: Sanitat notifica 8 menors amb la malaltia

Sanitat ha emés una nova alerta que confirma l’existència de nous casos d’hepatitis infantil d’origen desconegut a Espanya. Entre l’1 de gener de 2022 i el 22 d’abril de 2022, s’han detectat 13 casos d’hepatitis greu no filiada en persones entre 0 i 16 anys: 8 casos confirmats i 5 casos es van classificar com a probables.

Els 8 casos confirmats (3 xiquets i 5 xiquetes d’edats compreses entre els 18 mesos i 7 anys) van iniciar símptomes entre el 2 de gener i el 24 de març de 2022 i tenen la seua residència en la Comunitat de Madrid, Catalunya (2 d’ells), Galícia (2), Andalusia, Castella-la Manxa i Aragó.

Segons exposa Sanitat en el seu informe, els menors no estan relacionats entre ells. L’evolució ha sigut favorable, excepte en un cas que ha requerit trasplantament hepàtic. Els 5 casos probables tenen la seua residència a Catalunya (3), Andalusia (1) i Múrcia (1).

Al Regne Unit, on té origen el brot, a data del 20 d’abril s’havien registrat 108 casos confirmats: 79 a Anglaterra, 14 a Escòcia, 11 a Gal·les i 4 a Irlanda del Nord. Els casos no estaven relacionats entre si, el 55% eren xiquetes entre 0 i 10 anys (87% entre 1 i 5 anys). En 8 d’aquests casos ha sigut necessari el trasplantament de fetge. Cap dels menors ha mort.

Adenovirus com a possible causa

En els casos identificats al Regne Unit, les proves de laboratori han exclòs tots els virus de l’hepatitis (A, B, C, D i E) en aquests xiquets. Una de les possibles causes que s’estan investigant és que estiguen relacionats amb una infecció per adenovirus.

En els casos del Regne Unit, 37 casos de 48 analitzats, van ser positius a adenovirus. En les últimes setmanes, segons les dades aportades per la vigilància d’infeccions respiratòries al Regne Unit, la incidència d’infeccions per adenovirus s’ha incrementat de forma molt important, respecte als anys previs.

Els adenovirus són una de les causes més freqüents de gastroenteritis víriques en xiquets. L’hepatitis pot ser una complicació poc freqüent en aquests casos, especialment en immunodeprimits. També s’estan investigant activament altres possibles causes, inclòs, altres tipus de coronavirus, altres infeccions o causes ambientals.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.