Borriana se suma a la protesta del sector pesquer pel Pla de Demersals de la Unió Europea

L’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor de Pesca, Vicent Aparisi, i el president de la Confraria de Pescadors de Borriana, Rafa Mesado, s’han sumat este divendres a l’acte convocat a Castelló per la Comissió Interfederativa de Confraries de Pescadors de la Comunitat Valenciana, COINCOPESCA, en protesta pel Pla de Demersals que està aplicant la Unió Europea i que consideren que perjudicarà seriosament el futur de la pesca de proximitat en la Comunitat Valenciana.

En la concentració en el port pesquer de Castelló s’han fet sentir les protestes de mariners, patrons i treballadors de les confraries de la província i dels alcaldes i alcaldesses dels municipis amb port, davant un pla que qualifiquen d’“insostenible”, perquè “arruïnarà al sector, dificultarà la viabilitat de les confraries i destruirà nombrosos llocs de treball”.

Maria Josep Safont ha defensat la pesca artesanal d’arts menors, “molt present en el litoral mediterrani de la Comunitat Valenciana”, i ha manifestat que el Pla de demersals de la UE a Borriana pot suposar “la ruïna del sector a curt termini, per les parades forçoses anunciades per a la flota d’arrossegament que deixaran les llotges desabastides de peix durant molts dies i, per tant, de subhastes i de compradors”.

Per a l’alcaldessa, les modalitats de pesca artesanal a Borriana, tresmall i palangre, “són els principals interessats en la sostenibilitat i són respectuoses amb el medi marí sense causar-li cap perjudici, ja que ells són els primers interessats en la seua conservació amb un impacte nul sobre les prades fanerògames”.

A més, ha assegurat que el pla europeu suposaria “la puntilla per a acabar amb la pesca d’arrossegament en la localitat, una modalitat que ja ha patit el seu calvari amb el pas d’una flota de 35 vaixells a 7 en l’actualitat”, al que Vicent Aparisi ha afegit, els perjudicis socioeconòmics del pla europeu que suposarà “la ruïna i desaparició de la flota d’arts menors de Borriana, de la qual depenen directament prop de 30 famílies”.

Tant el sector pesquer de Borriana com el consistori han reclamat “un nou pla de gestió viable i aplicable que no pose en perill ni el sector, ni les confraries, ni un sistema de pesca tradicional que s’ha sabut autoregular al llarg del temps” perquè, segons han defensat, “la modalitat de pesca d’arrossegament és sostenible i ho ha sigut des de temps immemorials en el litoral valencià”.

En l’acte de protesta, el president de la Coincopesca, Sergio Albiol, ha sigut l’encarregat de llegir el manifest conjunt en una jornada d’atur en la qual participen 600 pescadors d’arrossegament, entre mariners i patrons de 180 embarcacions d’esta modalitat de la Comunitat Valenciana. Les protestes s’han visibilitzat també en els ports pesquers de Cullera i la Vila Joiosa.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.