13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Borriana se suma a la protesta del sector pesquer pel Pla de Demersals de la Unió Europea

L’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor de Pesca, Vicent Aparisi, i el president de la Confraria de Pescadors de Borriana, Rafa Mesado, s’han sumat este divendres a l’acte convocat a Castelló per la Comissió Interfederativa de Confraries de Pescadors de la Comunitat Valenciana, COINCOPESCA, en protesta pel Pla de Demersals que està aplicant la Unió Europea i que consideren que perjudicarà seriosament el futur de la pesca de proximitat en la Comunitat Valenciana.

En la concentració en el port pesquer de Castelló s’han fet sentir les protestes de mariners, patrons i treballadors de les confraries de la província i dels alcaldes i alcaldesses dels municipis amb port, davant un pla que qualifiquen d’“insostenible”, perquè “arruïnarà al sector, dificultarà la viabilitat de les confraries i destruirà nombrosos llocs de treball”.

Maria Josep Safont ha defensat la pesca artesanal d’arts menors, “molt present en el litoral mediterrani de la Comunitat Valenciana”, i ha manifestat que el Pla de demersals de la UE a Borriana pot suposar “la ruïna del sector a curt termini, per les parades forçoses anunciades per a la flota d’arrossegament que deixaran les llotges desabastides de peix durant molts dies i, per tant, de subhastes i de compradors”.

Per a l’alcaldessa, les modalitats de pesca artesanal a Borriana, tresmall i palangre, “són els principals interessats en la sostenibilitat i són respectuoses amb el medi marí sense causar-li cap perjudici, ja que ells són els primers interessats en la seua conservació amb un impacte nul sobre les prades fanerògames”.

A més, ha assegurat que el pla europeu suposaria “la puntilla per a acabar amb la pesca d’arrossegament en la localitat, una modalitat que ja ha patit el seu calvari amb el pas d’una flota de 35 vaixells a 7 en l’actualitat”, al que Vicent Aparisi ha afegit, els perjudicis socioeconòmics del pla europeu que suposarà “la ruïna i desaparició de la flota d’arts menors de Borriana, de la qual depenen directament prop de 30 famílies”.

Tant el sector pesquer de Borriana com el consistori han reclamat “un nou pla de gestió viable i aplicable que no pose en perill ni el sector, ni les confraries, ni un sistema de pesca tradicional que s’ha sabut autoregular al llarg del temps” perquè, segons han defensat, “la modalitat de pesca d’arrossegament és sostenible i ho ha sigut des de temps immemorials en el litoral valencià”.

En l’acte de protesta, el president de la Coincopesca, Sergio Albiol, ha sigut l’encarregat de llegir el manifest conjunt en una jornada d’atur en la qual participen 600 pescadors d’arrossegament, entre mariners i patrons de 180 embarcacions d’esta modalitat de la Comunitat Valenciana. Les protestes s’han visibilitzat també en els ports pesquers de Cullera i la Vila Joiosa.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.