Borriana se suma a la protesta del sector pesquer pel Pla de Demersals de la Unió Europea

L’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor de Pesca, Vicent Aparisi, i el president de la Confraria de Pescadors de Borriana, Rafa Mesado, s’han sumat este divendres a l’acte convocat a Castelló per la Comissió Interfederativa de Confraries de Pescadors de la Comunitat Valenciana, COINCOPESCA, en protesta pel Pla de Demersals que està aplicant la Unió Europea i que consideren que perjudicarà seriosament el futur de la pesca de proximitat en la Comunitat Valenciana.

En la concentració en el port pesquer de Castelló s’han fet sentir les protestes de mariners, patrons i treballadors de les confraries de la província i dels alcaldes i alcaldesses dels municipis amb port, davant un pla que qualifiquen d’“insostenible”, perquè “arruïnarà al sector, dificultarà la viabilitat de les confraries i destruirà nombrosos llocs de treball”.

Maria Josep Safont ha defensat la pesca artesanal d’arts menors, “molt present en el litoral mediterrani de la Comunitat Valenciana”, i ha manifestat que el Pla de demersals de la UE a Borriana pot suposar “la ruïna del sector a curt termini, per les parades forçoses anunciades per a la flota d’arrossegament que deixaran les llotges desabastides de peix durant molts dies i, per tant, de subhastes i de compradors”.

Per a l’alcaldessa, les modalitats de pesca artesanal a Borriana, tresmall i palangre, “són els principals interessats en la sostenibilitat i són respectuoses amb el medi marí sense causar-li cap perjudici, ja que ells són els primers interessats en la seua conservació amb un impacte nul sobre les prades fanerògames”.

A més, ha assegurat que el pla europeu suposaria “la puntilla per a acabar amb la pesca d’arrossegament en la localitat, una modalitat que ja ha patit el seu calvari amb el pas d’una flota de 35 vaixells a 7 en l’actualitat”, al que Vicent Aparisi ha afegit, els perjudicis socioeconòmics del pla europeu que suposarà “la ruïna i desaparició de la flota d’arts menors de Borriana, de la qual depenen directament prop de 30 famílies”.

Tant el sector pesquer de Borriana com el consistori han reclamat “un nou pla de gestió viable i aplicable que no pose en perill ni el sector, ni les confraries, ni un sistema de pesca tradicional que s’ha sabut autoregular al llarg del temps” perquè, segons han defensat, “la modalitat de pesca d’arrossegament és sostenible i ho ha sigut des de temps immemorials en el litoral valencià”.

En l’acte de protesta, el president de la Coincopesca, Sergio Albiol, ha sigut l’encarregat de llegir el manifest conjunt en una jornada d’atur en la qual participen 600 pescadors d’arrossegament, entre mariners i patrons de 180 embarcacions d’esta modalitat de la Comunitat Valenciana. Les protestes s’han visibilitzat també en els ports pesquers de Cullera i la Vila Joiosa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.