Borriana se suma a la protesta del sector pesquer pel Pla de Demersals de la Unió Europea

L’alcaldessa de Borriana, Maria Josep Safont, el regidor de Pesca, Vicent Aparisi, i el president de la Confraria de Pescadors de Borriana, Rafa Mesado, s’han sumat este divendres a l’acte convocat a Castelló per la Comissió Interfederativa de Confraries de Pescadors de la Comunitat Valenciana, COINCOPESCA, en protesta pel Pla de Demersals que està aplicant la Unió Europea i que consideren que perjudicarà seriosament el futur de la pesca de proximitat en la Comunitat Valenciana.

En la concentració en el port pesquer de Castelló s’han fet sentir les protestes de mariners, patrons i treballadors de les confraries de la província i dels alcaldes i alcaldesses dels municipis amb port, davant un pla que qualifiquen d’“insostenible”, perquè “arruïnarà al sector, dificultarà la viabilitat de les confraries i destruirà nombrosos llocs de treball”.

Maria Josep Safont ha defensat la pesca artesanal d’arts menors, “molt present en el litoral mediterrani de la Comunitat Valenciana”, i ha manifestat que el Pla de demersals de la UE a Borriana pot suposar “la ruïna del sector a curt termini, per les parades forçoses anunciades per a la flota d’arrossegament que deixaran les llotges desabastides de peix durant molts dies i, per tant, de subhastes i de compradors”.

Per a l’alcaldessa, les modalitats de pesca artesanal a Borriana, tresmall i palangre, “són els principals interessats en la sostenibilitat i són respectuoses amb el medi marí sense causar-li cap perjudici, ja que ells són els primers interessats en la seua conservació amb un impacte nul sobre les prades fanerògames”.

A més, ha assegurat que el pla europeu suposaria “la puntilla per a acabar amb la pesca d’arrossegament en la localitat, una modalitat que ja ha patit el seu calvari amb el pas d’una flota de 35 vaixells a 7 en l’actualitat”, al que Vicent Aparisi ha afegit, els perjudicis socioeconòmics del pla europeu que suposarà “la ruïna i desaparició de la flota d’arts menors de Borriana, de la qual depenen directament prop de 30 famílies”.

Tant el sector pesquer de Borriana com el consistori han reclamat “un nou pla de gestió viable i aplicable que no pose en perill ni el sector, ni les confraries, ni un sistema de pesca tradicional que s’ha sabut autoregular al llarg del temps” perquè, segons han defensat, “la modalitat de pesca d’arrossegament és sostenible i ho ha sigut des de temps immemorials en el litoral valencià”.

En l’acte de protesta, el president de la Coincopesca, Sergio Albiol, ha sigut l’encarregat de llegir el manifest conjunt en una jornada d’atur en la qual participen 600 pescadors d’arrossegament, entre mariners i patrons de 180 embarcacions d’esta modalitat de la Comunitat Valenciana. Les protestes s’han visibilitzat també en els ports pesquers de Cullera i la Vila Joiosa.

Últimes notícies

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres molt semblants a les de 2025

L’Operació Pas de l’Estret ha registrat 458.150 passatgers i 115.002 vehicles des del 15 de juny, amb un lleuger descens respecte a les mateixes dates de 2025 però amb una fluïdesa general en ports i frontera.

Jorge Rodríguez alerta que el municipalisme ‘ha deixat de fer gràcia i comença a fer por’ als grans partits

El secretari general d'Ens Uneix, Jorge Rodríguez, assegura que el municipalisme guanya força a la Comunitat Valenciana i ja ‘comença a fer por’ als partits tradicionals, amb més de 60 alcaldies sota l’òrbita d’Unión Municipalista.

Reb alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El veí de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro d’este diumenge ha rebut l’alta, mentres continuen ingressats diversos corredors, entre ells un alacantí en Medicina Intensiva.

Dona d’alta el corredor de Moixent ferit amb traumatisme cranial als Sanfermins

El corredor de 33 anys de Moixent ferit amb un traumatisme cranial en l’encierro dels Sanfermins ha rebut l’alta. Altres huit corredors continuen ingressats o en observació, un d’ells en estat greu.

Rodríguez alerta que el municipalisme ja no fa gràcia als grans partits i “comença a fer por”

El secretari general d’Ens Uneix, Jorge Rodríguez, defensa a El Palomar que el municipalisme ja no “fa gràcia” als partits tradicionals i reivindica el dret a competir amb igual dignitat. El president d’Unión Municipalista, David García, assegura que este espai supera ja les 60 alcaldies a la Comunitat Valenciana.

L’Operació Pas de l’Estret supera els 450.000 passatgers amb xifres semblants a l’any passat

L’Operació Pas de l’Estret ha superat els 458.000 passatgers i els 115.000 vehicles des del 15 de juny, amb un lleu descens respecte al mateix període de 2025 però amb un dispositiu que està funcionant amb fluïdesa als ports i a la frontera del Tarajal.