6.8 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Conciliatech, campus gratuït per a afavorir la conciliació laboral i familiar

L’Ajuntament de València, a través de València Activa, ha llançat Conciliatech, un campus d’estiu tecnològic impulsat amb l’objectiu de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar de les famílies amb fills i filles a càrrec.

La regidora de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé, ha explicat que aquest projecte “permetrà la conciliació i les cures professionals a menors a través de la realització d’activitats en període estival lúdic educatives, esportives i tecnològiques, amb un marcat caràcter innovador”.

D’esta manera, amb aquest campus el consistori vol afavorir la conciliació de la vida familiar i laboral facilitant la cura dels xiquets i xiquetes fora de l’horari escolar. A més, també és buscar oferir coneixements tecnològics a les xiquetes i xiquets d’una forma senzilla, constructiva i divertida.

I, finalment, l’Ajuntament de València, amb aquesta iniciativa posa en valor la necessitat que els nostres xiquets i xiquetes entren en contacte amb les tecnologies i eines digitals en edats primerenques, “facilitant que passen d’usuaris a creadors, d’una forma natural i sense barreres ni estereotips”, ha remarcat Bernabé.

“El fet que es realitzen activitats directament lligades al coneixement i creixement personal de manera lúdica, dotarà a les xiquetes i els xiquets, de competències transversals que els permetrà resoldre problemes combinant pensament creatiu, analític i tecnologies, en equips multidisciplinaris, en definitiva passaran d’usuaris a creadors, que aprendran fent. A més, això fagocitara en edats adultes, les seues habilitats i actituds d’emprenedoria, la creació de start-up i finalment d’empreses”, ha assegurat la regidora Pilar Bernabé.

En aquest campus, que se celebrarà del 27 de juny al 8 de juliol, participaren 60 xiquets i xiquetes de fins a 14 anys. Les activitats es realitzaran en tres centre municipals, el CEIP Municipal Professor Santiago Grisolía, el Col·legi Públic Municipal de Benimaclet i el CEIP Municipal Fernando dels Rius, en horari 8 a 14 hores, sent la primera hora d’aula matinera per als xiquets que ho sol·liciten.

D’aquesta manera els xiquets i les xiquetes tots els dies tindran una activitat lúdica educativa, una tecnològica i una esportiva. Els dijous hi haurà part de la jornada jocs i activitats en anglés i la segona part seran jocs i activitats per a fomentar el coneixement dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, ODS. Finalment el divendres hi haurà una activitat col·laborativa tipus gyncana joc de panell o café-teatre, per a fomentar la interrelació entre les diferents edats de xiquets.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.