Conciliatech, campus gratuït per a afavorir la conciliació laboral i familiar

L’Ajuntament de València, a través de València Activa, ha llançat Conciliatech, un campus d’estiu tecnològic impulsat amb l’objectiu de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar de les famílies amb fills i filles a càrrec.

La regidora de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé, ha explicat que aquest projecte “permetrà la conciliació i les cures professionals a menors a través de la realització d’activitats en període estival lúdic educatives, esportives i tecnològiques, amb un marcat caràcter innovador”.

D’esta manera, amb aquest campus el consistori vol afavorir la conciliació de la vida familiar i laboral facilitant la cura dels xiquets i xiquetes fora de l’horari escolar. A més, també és buscar oferir coneixements tecnològics a les xiquetes i xiquets d’una forma senzilla, constructiva i divertida.

I, finalment, l’Ajuntament de València, amb aquesta iniciativa posa en valor la necessitat que els nostres xiquets i xiquetes entren en contacte amb les tecnologies i eines digitals en edats primerenques, “facilitant que passen d’usuaris a creadors, d’una forma natural i sense barreres ni estereotips”, ha remarcat Bernabé.

“El fet que es realitzen activitats directament lligades al coneixement i creixement personal de manera lúdica, dotarà a les xiquetes i els xiquets, de competències transversals que els permetrà resoldre problemes combinant pensament creatiu, analític i tecnologies, en equips multidisciplinaris, en definitiva passaran d’usuaris a creadors, que aprendran fent. A més, això fagocitara en edats adultes, les seues habilitats i actituds d’emprenedoria, la creació de start-up i finalment d’empreses”, ha assegurat la regidora Pilar Bernabé.

En aquest campus, que se celebrarà del 27 de juny al 8 de juliol, participaren 60 xiquets i xiquetes de fins a 14 anys. Les activitats es realitzaran en tres centre municipals, el CEIP Municipal Professor Santiago Grisolía, el Col·legi Públic Municipal de Benimaclet i el CEIP Municipal Fernando dels Rius, en horari 8 a 14 hores, sent la primera hora d’aula matinera per als xiquets que ho sol·liciten.

D’aquesta manera els xiquets i les xiquetes tots els dies tindran una activitat lúdica educativa, una tecnològica i una esportiva. Els dijous hi haurà part de la jornada jocs i activitats en anglés i la segona part seran jocs i activitats per a fomentar el coneixement dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, ODS. Finalment el divendres hi haurà una activitat col·laborativa tipus gyncana joc de panell o café-teatre, per a fomentar la interrelació entre les diferents edats de xiquets.

Últimes notícies

Rafa Mir recorre la condemna a huit anys i mig de presó i posa en dubte la sentència

Rafa Mir ha presentat recurs contra la condemna a huit anys i mig de presó per agressió sexual i lesions dictada per l’Audiència de València i critica que la sentència no valore uns vídeos aportats per la defensa ni la intervenció de la Policia Local de Bétera.

Pedro Martínez rep pensa oferta del Real Madrid mentre el València Basket mou fitxa per a que es quede

Pedro Martínez ha rebut una oferta del Real Madrid, que està disposat a pagar la seua clàusula d’1 milió d’euros, mentres el València Basket li ha presentat una nova proposta per a intentar retenir-lo després del títol de la Lliga Endesa.

Així queda el risc d’incendis forestals demà en la Comunitat Valenciana

Emergències de la Generalitat ha advertit que este dimarts hi haurà risc extrem d’incendis forestals en tota la província d’Alacant i en el litoral i interior sud de Castelló, amb calor intensa i possibilitat de tempestes seques.

Evacuen una nau industrial a Villena per un incendi que deixa un treballador ferit per fum

Un incendi en una nau industrial al polígon Rubial de Villena ha obligat a desallotjar els treballadors i ha deixat un home de 38 anys ferit lleu per inhalació de fum.

Canvi en la cúpula de Mercadona amb l’eixida pactada d’Héctor Hernández

Héctor Hernández ha deixat el Comitè de Direcció de Mercadona per acord mutu després de 23 anys. L’empresa redistribuïx funcions clau i incorpora Enric Carbonell al màxim òrgan executiu.

Altibaixos en les màximes a la Comunitat amb fins a 36 °C a Elx

Les temperatures màximes han tingut pujades i baixades a la Comunitat Valenciana en una jornada marcada pels 36 graus registrats a Elx, segons Aemet.

Dos persones majors ferides en un accident de trànsit en la CV-724 a Dénia

Una dona de 71 anys i un home de 78 han resultat ferits en un accident de trànsit este dilluns en la CV-724, al terme municipal de Dénia, i han sigut traslladats a l'Hospital de Dénia.

Bautista s’acomiada del seu últim Wimbledon després de perdre amb Fonseca en primera ronda

Roberto Bautista, de 38 anys, s’ha acomiadat en primera ronda del seu últim Wimbledon després de perdre davant el brasiler Joao Fonseca en tres sets, malgrat tindre opcions en l’inici del partit.