Conciliatech, campus gratuït per a afavorir la conciliació laboral i familiar

L’Ajuntament de València, a través de València Activa, ha llançat Conciliatech, un campus d’estiu tecnològic impulsat amb l’objectiu de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar de les famílies amb fills i filles a càrrec.

La regidora de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé, ha explicat que aquest projecte “permetrà la conciliació i les cures professionals a menors a través de la realització d’activitats en període estival lúdic educatives, esportives i tecnològiques, amb un marcat caràcter innovador”.

D’esta manera, amb aquest campus el consistori vol afavorir la conciliació de la vida familiar i laboral facilitant la cura dels xiquets i xiquetes fora de l’horari escolar. A més, també és buscar oferir coneixements tecnològics a les xiquetes i xiquets d’una forma senzilla, constructiva i divertida.

I, finalment, l’Ajuntament de València, amb aquesta iniciativa posa en valor la necessitat que els nostres xiquets i xiquetes entren en contacte amb les tecnologies i eines digitals en edats primerenques, “facilitant que passen d’usuaris a creadors, d’una forma natural i sense barreres ni estereotips”, ha remarcat Bernabé.

“El fet que es realitzen activitats directament lligades al coneixement i creixement personal de manera lúdica, dotarà a les xiquetes i els xiquets, de competències transversals que els permetrà resoldre problemes combinant pensament creatiu, analític i tecnologies, en equips multidisciplinaris, en definitiva passaran d’usuaris a creadors, que aprendran fent. A més, això fagocitara en edats adultes, les seues habilitats i actituds d’emprenedoria, la creació de start-up i finalment d’empreses”, ha assegurat la regidora Pilar Bernabé.

En aquest campus, que se celebrarà del 27 de juny al 8 de juliol, participaren 60 xiquets i xiquetes de fins a 14 anys. Les activitats es realitzaran en tres centre municipals, el CEIP Municipal Professor Santiago Grisolía, el Col·legi Públic Municipal de Benimaclet i el CEIP Municipal Fernando dels Rius, en horari 8 a 14 hores, sent la primera hora d’aula matinera per als xiquets que ho sol·liciten.

D’aquesta manera els xiquets i les xiquetes tots els dies tindran una activitat lúdica educativa, una tecnològica i una esportiva. Els dijous hi haurà part de la jornada jocs i activitats en anglés i la segona part seran jocs i activitats per a fomentar el coneixement dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, ODS. Finalment el divendres hi haurà una activitat col·laborativa tipus gyncana joc de panell o café-teatre, per a fomentar la interrelació entre les diferents edats de xiquets.

Últimes notícies

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.
FILMOTECA D'ESTIU