Mastodon
25.6 C
València
Dijous, 18 setembre, 2025

Conciliatech, campus gratuït per a afavorir la conciliació laboral i familiar

L’Ajuntament de València, a través de València Activa, ha llançat Conciliatech, un campus d’estiu tecnològic impulsat amb l’objectiu de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar de les famílies amb fills i filles a càrrec.

La regidora de Desenvolupament Innovador dels Sectors Econòmics i Ocupació, Pilar Bernabé, ha explicat que aquest projecte “permetrà la conciliació i les cures professionals a menors a través de la realització d’activitats en període estival lúdic educatives, esportives i tecnològiques, amb un marcat caràcter innovador”.

D’esta manera, amb aquest campus el consistori vol afavorir la conciliació de la vida familiar i laboral facilitant la cura dels xiquets i xiquetes fora de l’horari escolar. A més, també és buscar oferir coneixements tecnològics a les xiquetes i xiquets d’una forma senzilla, constructiva i divertida.

I, finalment, l’Ajuntament de València, amb aquesta iniciativa posa en valor la necessitat que els nostres xiquets i xiquetes entren en contacte amb les tecnologies i eines digitals en edats primerenques, “facilitant que passen d’usuaris a creadors, d’una forma natural i sense barreres ni estereotips”, ha remarcat Bernabé.

“El fet que es realitzen activitats directament lligades al coneixement i creixement personal de manera lúdica, dotarà a les xiquetes i els xiquets, de competències transversals que els permetrà resoldre problemes combinant pensament creatiu, analític i tecnologies, en equips multidisciplinaris, en definitiva passaran d’usuaris a creadors, que aprendran fent. A més, això fagocitara en edats adultes, les seues habilitats i actituds d’emprenedoria, la creació de start-up i finalment d’empreses”, ha assegurat la regidora Pilar Bernabé.

En aquest campus, que se celebrarà del 27 de juny al 8 de juliol, participaren 60 xiquets i xiquetes de fins a 14 anys. Les activitats es realitzaran en tres centre municipals, el CEIP Municipal Professor Santiago Grisolía, el Col·legi Públic Municipal de Benimaclet i el CEIP Municipal Fernando dels Rius, en horari 8 a 14 hores, sent la primera hora d’aula matinera per als xiquets que ho sol·liciten.

D’aquesta manera els xiquets i les xiquetes tots els dies tindran una activitat lúdica educativa, una tecnològica i una esportiva. Els dijous hi haurà part de la jornada jocs i activitats en anglés i la segona part seran jocs i activitats per a fomentar el coneixement dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, ODS. Finalment el divendres hi haurà una activitat col·laborativa tipus gyncana joc de panell o café-teatre, per a fomentar la interrelació entre les diferents edats de xiquets.

Últimes notícies

Els enginyers de camins sostenen que executar les infraestructures previstes hauria reduït les víctimes de la DANA

José Trigueros va defendre al Senat que, d'haver-se executat les obres previstes, la DANA de 2024 hauria causat menys víctimes i danys. Va reclamar preses, desviaments, tràmits més àgils, neteja de llits i alertes per a reforçar la resiliència a València i les conques mediterrànies.

Activistes exigixen a València un embargament d’armes a Israel i el registre d’un vaixell

Desenes de persones protesten davant el Port de València per a demanar un embargament integral al comerç d'armes amb Israel i la immobilització i inspecció d'un vaixell. La denúncia assenyala escales a València, Barcelona i Algesires i reclama controls sobre material de defensa i de doble ús.

SOS Desapareguts demana a Bernabé coordinació entre Govern i Consell després de la DANA

Joaquín Amills reclama a la delegada del Govern, Pilar Bernabé, que l'Executiu central i la Generalitat treballen de manera conjunta i sense polititzar la reconstrucció. També posa el focus en la salut mental dels afectats.

Detinguda pel presumpte escanyament d’una amiga amb un cable d’aspiradora a Benidorm

Una dona britànica de 64 anys va ser arrestada a Benidorm pel presumpte escanyament d'una amiga, de 66, amb el cable d'una aspiradora. La investigació seguix oberta després de l'avís d'una tercera turista al 112.

El Campello demana col·laboració per a identificar als responsables d’un abocament altament contaminant

L'Ajuntament del Campello sol·licita ajuda per a localitzar als autors d'un abocament de panells de fibra de vidre en la partida de Oñate. La Policia Local investiga i la sanció pot aconseguir 30.050 euros.

Tots a una Veu exigix coordinació i més inversió a la comissionada de la DANA

Tots a una Veu demana a la comissionada de la DANA, Zulima Pérez, un pla coordinat amb la Generalitat que fixe terminis, finançament i mesures de prevenció. L'entitat reclama formació ciutadana, ajustos en la gestió d'emergències i evitar triomfalismes i inauguracions per separat.

Toni Pérez lamenta la visita de Sánchez: sense tren a l’aeroport ni segona pista

El president de la Diputació d'Alacant titlla de decebedora la visita de Pedro Sánchez a l'aeroport i denúncia que no hi haja compromisos per al tren ni per a una segona pista.

La Generalitat bateja el viaducte d’accés a Torrent com a pont de la Comunitat de Madrid

La Generalitat canvia de nom el viaducte de la CV-403 que creua el barranc de Poio, a l'entrada de Torrent, com a pont de la Comunitat de Madrid. El gest agraïx el suport aportat després de les inundacions i el desplegament d'autobusos que va mantindre la mobilitat fins a la reobertura de Metrovalencia.