Convocades les oposicions per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus

 

El 21 de juliol conclou la sol·licitud a les oposicions en el Ministeri de Cultura per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus.

El Ministeri de Cultura i Esport ha convocat el procés selectiu per a ingrés, pel sistema general d’accés lliure i promoció interna, en el Cos d’Ajudants d’Arxius, Biblioteques i Museus.

En total, són 233 vacants d’ocupació pública per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus, de les quals, es reservaran 11 per a ser cobertes per persones amb certificat de discapacitat d’almenys el 33%.

El procés selectiu es realitzarà mitjançant el sistema d’oposició per als aspirants que es presenten pel torn d’ingrés lliure.

 

La fase d’oposició estarà formada pels següents exercicis

 

Primer exercici: Consistirà en el desenvolupament per escrit de quatre temes.

Segon exercici: Es desenvoluparà per escrit dos supòsits pràctics. El primer serà una descripció normalitzada d’una unitat documental i després hi haurà un supòsit pràctic sobre el temari d’arxivística.

Tercer exercici: Prova d’idioma. L’opositor haurà de realitzar per escrit un resum en castellà d’un text de caràcter professional no inferior a 400 paraules en anglés o francés.

Mentre que, aquells opositors que es presenten pel torn de promoció interna disposaran també d’una fase de concurs.

Els aspirants hauran d’estar en possessió del títol de Diplomat Universitari, Enginyer Tècnic, Arquitecte Tècnic o Grau.

 

Distribució de les places oferides

 

D’una banda, les vacants convocades corresponen a l’oferta d’ocupació pública de 2018 en la qual són 124 d’accés lliure i 11 de promoció interna. Així mateix, queden distribuïdes en:

Secció Arxius: 43 places d’ingrés lliure i 3 places per promoció interna.

Secció Biblioteques: 44 places ingresse lliure i 6 places per promoció interna.

Secció Museus: 37 places són d’accés lliure i 2 mitjançant promoció interna.

D’altra banda, en l’oferta d’ocupació pública pertanyent l’any 2019 es convoca un procés selectiu per a cobrir 109 places pel sistema d’ingrés lliure i 24 places pel sistema de promoció interna.

Secció Arxius: 31 places d’accés lliure i 12 places d’accés per promoció interna.

Secció Biblioteques: 40 places ingresse lliure i 9 per promoció interna.

Secció Museus: 38 places són d’ingrés lliure i 3 per promoció interna.

Punxa ací per a accedir a la sol·licitud de la convocatòria d’ocupació pública per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.