Convocades les oposicions per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus

 

El 21 de juliol conclou la sol·licitud a les oposicions en el Ministeri de Cultura per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus.

El Ministeri de Cultura i Esport ha convocat el procés selectiu per a ingrés, pel sistema general d’accés lliure i promoció interna, en el Cos d’Ajudants d’Arxius, Biblioteques i Museus.

En total, són 233 vacants d’ocupació pública per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus, de les quals, es reservaran 11 per a ser cobertes per persones amb certificat de discapacitat d’almenys el 33%.

El procés selectiu es realitzarà mitjançant el sistema d’oposició per als aspirants que es presenten pel torn d’ingrés lliure.

 

La fase d’oposició estarà formada pels següents exercicis

 

Primer exercici: Consistirà en el desenvolupament per escrit de quatre temes.

Segon exercici: Es desenvoluparà per escrit dos supòsits pràctics. El primer serà una descripció normalitzada d’una unitat documental i després hi haurà un supòsit pràctic sobre el temari d’arxivística.

Tercer exercici: Prova d’idioma. L’opositor haurà de realitzar per escrit un resum en castellà d’un text de caràcter professional no inferior a 400 paraules en anglés o francés.

Mentre que, aquells opositors que es presenten pel torn de promoció interna disposaran també d’una fase de concurs.

Els aspirants hauran d’estar en possessió del títol de Diplomat Universitari, Enginyer Tècnic, Arquitecte Tècnic o Grau.

 

Distribució de les places oferides

 

D’una banda, les vacants convocades corresponen a l’oferta d’ocupació pública de 2018 en la qual són 124 d’accés lliure i 11 de promoció interna. Així mateix, queden distribuïdes en:

Secció Arxius: 43 places d’ingrés lliure i 3 places per promoció interna.

Secció Biblioteques: 44 places ingresse lliure i 6 places per promoció interna.

Secció Museus: 37 places són d’accés lliure i 2 mitjançant promoció interna.

D’altra banda, en l’oferta d’ocupació pública pertanyent l’any 2019 es convoca un procés selectiu per a cobrir 109 places pel sistema d’ingrés lliure i 24 places pel sistema de promoció interna.

Secció Arxius: 31 places d’accés lliure i 12 places d’accés per promoció interna.

Secció Biblioteques: 40 places ingresse lliure i 9 per promoció interna.

Secció Museus: 38 places són d’ingrés lliure i 3 per promoció interna.

Punxa ací per a accedir a la sol·licitud de la convocatòria d’ocupació pública per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus.

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU