9.5 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Convocades les oposicions per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus

 

El 21 de juliol conclou la sol·licitud a les oposicions en el Ministeri de Cultura per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus.

El Ministeri de Cultura i Esport ha convocat el procés selectiu per a ingrés, pel sistema general d’accés lliure i promoció interna, en el Cos d’Ajudants d’Arxius, Biblioteques i Museus.

En total, són 233 vacants d’ocupació pública per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus, de les quals, es reservaran 11 per a ser cobertes per persones amb certificat de discapacitat d’almenys el 33%.

El procés selectiu es realitzarà mitjançant el sistema d’oposició per als aspirants que es presenten pel torn d’ingrés lliure.

 

La fase d’oposició estarà formada pels següents exercicis

 

Primer exercici: Consistirà en el desenvolupament per escrit de quatre temes.

Segon exercici: Es desenvoluparà per escrit dos supòsits pràctics. El primer serà una descripció normalitzada d’una unitat documental i després hi haurà un supòsit pràctic sobre el temari d’arxivística.

Tercer exercici: Prova d’idioma. L’opositor haurà de realitzar per escrit un resum en castellà d’un text de caràcter professional no inferior a 400 paraules en anglés o francés.

Mentre que, aquells opositors que es presenten pel torn de promoció interna disposaran també d’una fase de concurs.

Els aspirants hauran d’estar en possessió del títol de Diplomat Universitari, Enginyer Tècnic, Arquitecte Tècnic o Grau.

 

Distribució de les places oferides

 

D’una banda, les vacants convocades corresponen a l’oferta d’ocupació pública de 2018 en la qual són 124 d’accés lliure i 11 de promoció interna. Així mateix, queden distribuïdes en:

Secció Arxius: 43 places d’ingrés lliure i 3 places per promoció interna.

Secció Biblioteques: 44 places ingresse lliure i 6 places per promoció interna.

Secció Museus: 37 places són d’accés lliure i 2 mitjançant promoció interna.

D’altra banda, en l’oferta d’ocupació pública pertanyent l’any 2019 es convoca un procés selectiu per a cobrir 109 places pel sistema d’ingrés lliure i 24 places pel sistema de promoció interna.

Secció Arxius: 31 places d’accés lliure i 12 places d’accés per promoció interna.

Secció Biblioteques: 40 places ingresse lliure i 9 per promoció interna.

Secció Museus: 38 places són d’ingrés lliure i 3 per promoció interna.

Punxa ací per a accedir a la sol·licitud de la convocatòria d’ocupació pública per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus.

Últimes notícies

Alacant viu el seu Nadal més plujós en quasi un segle amb fins a 30 l/m²

La ciutat ha viscut el seu dia de Nadal més plujós en quasi un segle. La pluja feble i persistent ha deixat 28 l/m² en l'observatori i més de 30 a la Vega Baixa.

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.