Convocades les oposicions per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus

 

El 21 de juliol conclou la sol·licitud a les oposicions en el Ministeri de Cultura per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus.

El Ministeri de Cultura i Esport ha convocat el procés selectiu per a ingrés, pel sistema general d’accés lliure i promoció interna, en el Cos d’Ajudants d’Arxius, Biblioteques i Museus.

En total, són 233 vacants d’ocupació pública per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus, de les quals, es reservaran 11 per a ser cobertes per persones amb certificat de discapacitat d’almenys el 33%.

El procés selectiu es realitzarà mitjançant el sistema d’oposició per als aspirants que es presenten pel torn d’ingrés lliure.

 

La fase d’oposició estarà formada pels següents exercicis

 

• Primer exercici: Consistirà en el desenvolupament per escrit de quatre temes.

• Segon exercici: Es desenvoluparà per escrit dos supòsits pràctics. El primer serà una descripció normalitzada d’una unitat documental i després hi haurà un supòsit pràctic sobre el temari d’arxivística.

• Tercer exercici: Prova d’idioma. L’opositor haurà de realitzar per escrit un resum en castellà d’un text de caràcter professional no inferior a 400 paraules en anglés o francés.

Mentre que, aquells opositors que es presenten pel torn de promoció interna disposaran també d’una fase de concurs.

Els aspirants hauran d’estar en possessió del títol de Diplomat Universitari, Enginyer Tècnic, Arquitecte Tècnic o Grau.

 

Distribució de les places oferides

 

D’una banda, les vacants convocades corresponen a l’oferta d’ocupació pública de 2018 en la qual són 124 d’accés lliure i 11 de promoció interna. Així mateix, queden distribuïdes en:

• Secció Arxius: 43 places d’ingrés lliure i 3 places per promoció interna.

• Secció Biblioteques: 44 places ingresse lliure i 6 places per promoció interna.

• Secció Museus: 37 places són d’accés lliure i 2 mitjançant promoció interna.

D’altra banda, en l’oferta d’ocupació pública pertanyent l’any 2019 es convoca un procés selectiu per a cobrir 109 places pel sistema d’ingrés lliure i 24 places pel sistema de promoció interna.

• Secció Arxius: 31 places d’accés lliure i 12 places d’accés per promoció interna.

• Secció Biblioteques: 40 places ingresse lliure i 9 per promoció interna.

• Secció Museus: 38 places són d’ingrés lliure i 3 per promoció interna.

Punxa ací per a accedir a la sol·licitud de la convocatòria d’ocupació pública per a ajudants d’arxius, biblioteques i museus.

Últimes notícies

Avís groc per fortes pluges esta matinada a València, Alacant i sud de Castelló

Aemet ha activat per a esta matinada l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora a València, Alacant i litoral sud de Castelló. Hui dimarts també hi ha avís groc al nord de Castelló per ruixats intensos i tempestes amb possible granís.

Pastor assegura que tots els candidats del PPCV per al 29N són bons i alaba la seua cantera

Fernando Pastor, síndic del PP en Les Corts, defensa que tots els possibles caps de llista del PPCV per al 29N són bons i critica el perfil del ministre Óscar Puente com a aposta del PSOE per Alacant.

Baldoví reclama una alternativa valenciana sense imposicions externes

Joan Baldoví defensa construir una alternativa política útil des de la Comunitat Valenciana, oberta i inclusiva, però sense imposicions des d'altres territoris. El síndic de Compromís apel·la a la discreció sobre els contactes i remetrà la decisió de candidatures als òrgans de la coalició.

Muñoz dona per feta la victòria del PSOE el 29-N i defensa que tornarà a governar

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, assegura que el PSOE guanyarà les generals del 29 de novembre i podrà tornar a governar, i acusa PP i Vox de tindre una agenda oculta de retallada de drets.

El Valencia Basket vol estrenar el Roig Arena amb el primer triomf en Lliga

El Valencia Basket rep dimecres el Meins Avenida en el primer partit de Lliga Femenina Endesa al nou Roig Arena, després de caure en el debut a Mallorca.

Bernabé defensa que el 29N es vota la ‘política útil’ i els drets socials

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, afirma que les eleccions generals del 29 de novembre són una crida a votar la ‘política útil’ i a triar entre ‘drets o negocis’ i ‘democràcia o crispació’, en referència a les crítiques de PP i Vox. Situa la vivenda i la revalorització de les pensions com a exemples d’eixa política que ‘escolta i fa que les coses passen’.

Bernabé defensa que la Policia Nacional garantix la seguretat davant l’acampada per la vivenda

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, remarca que la Policia Nacional està per a garantir la seguretat davant l’acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València, i no per a ‘canviar realitats’, en plena preparació dels actes del 9 d’Octubre.

Les víctimes de la dana de València viuen amb por cada alerta taronja i reclamen avisos més precisos

Les associacions d’afectats per la dana de València de 2024 expliquen que cada nova alerta taronja reobri la por i la desconfiança. Reclamen que els avisos per pluja estiguen ben mesurats, siguen encertats i s’expliquen millor a la ciutadania.