15.3 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

David Otero i cinc grups locals posen ritme a les Festes d’Almussafes

Dissabte que ve 17 de juliol, l’artista David Otero actuarà al pati del CEIP Almassaf d’Almussafes en un acte que servirà per a clausurar la programació organitzada per l’Ajuntament per a les seues Festes Patronals de 2021. Els dies 9 i 10 també està prevista la celebració de sengles concerts a càrrec dels grups locals Monday Rock, Inefable Band, Tesa, Touch i Saruka. Les entrades per a assistir als espectacles, que són gratuïtes, ja poden recollir-se en els punts habituals. La regidora de Festes, Mar Albuixec, espera “que la ciutadania reba amb entusiasme estes propostes, amb les quals estic convençuda que el públic podrà comptar amb esta dosi d’alegria i energia tan necessàries en estos moments”.

David Otero

El cantant, guitarrista i compositor David Otero, conegut per haver format part de la popular banda ‘El Canto del loco’, constitueix el plat fort de l’agenda de concerts organitzada per l’Ajuntament d’Almussafes per a les Festes Patronals que la població començà, divendres 2 de juliol. El músic, que este 2021 ha publicat un àlbum en el qual versiona al costat d‘altres artistes alguns dels temes més representatius de les seues dos dècades de trajectòria professional, actuarà dissabte que ve 17 de juliol a les 23 hores al pati del CEIP Almassaf en un recital al qual es podrà accedir gratuïtament prèvia recollida de la corresponent entrada.

<

>

“David Otero és un cantant amb un dels recorreguts artístics més sòlids de tot el panorama musical espanyol i moltes de les seues cançons formen part de la banda sonora de diverses generacions al nostre país, per la qual cosa ens semblava una excel·lent opció per a animar la nit en la qual es clausurarà la programació festiva prevista per a este 2021″, assenyala la regidora de Festes, Mar Albuixec.

<>

Cantant, compositor, guitarrista

David Otero és un cantant, guitarrista i compositor espanyol. Va ser membre del grup de pop rock ‘El canto del loco’ (1994-2010). Després de la dissolució de la banda, va iniciar la seua carrera en solitari com ‘El Pescao‘. En l’actualitat continua amb la seua carrera en solitari utilitzant el seu propi nom: David Otero.

<

>

Trajectòria

Va ser un dels membres (compositor i guitarrista) de la banda espanyola ‘El Canto del loco’. La banda va estar en actiu deu anys, publicant sis àlbums.

En 2010, després de la dissolució de la banda, David va començar la seua carrera en solitari com ‘El pescao’. El seu primer àlbum en solitari, ‘Nada lógico‘ (2010), va aconseguir la segona posició de les llistes de vendes espanyoles. Després d’una extensa gira de tres anys, va publicar una edició especial del mateix anomenada ‘Un viaje nada lógico‘ (2011), seguit de l’EP ‘Ciao Pescao‘ (2012). El seu segon àlbum, ‘Ultramar‘ (2014), mostra la seua faceta de compositor inquiet i sempre en cerca. Amb este disc David va donar més de 70 concerts a Espanya i va obrir horitzons a Llatinoamèrica.

En 2017, va publicar un disc epònim sota el seu propi nom: David Otero. En 2018, després d’una extensa gira per Espanya, Mèxic i l’Argentina, torna amb 1980, un disc que barreja un pop modern i lumínic amb sons revival i ritmes ballables.

David va publicar en 2020 una nova versió al costat de Tamboret de la cançó «Una foto en blanco y negro». Este tema és el primer senzill del seu nou treball ‘Otero y yo‘.

<>

Més actuacions

Però l’anteriorment conegut com ‘El Pescao’ no serà l’únic que actue esta primera quinzena de juliol en l’escenari instal·lat en el citat centre educatiu. “L’Ajuntament vol continuar apostant pel talent local i per això enguany la música moderna ocuparà no una, sinó tres nits. Volem donar-li visibilitat a l’enorme treball desenvolupat per cinc projectes sorgits aquí en el municipi i esperem que la ciutadania reba amb entusiasme estes propostes, amb les quals estic convençuda que el públic podrà comptar amb esta dosi d’alegria i energia tan necessàries en estos moments”, afegeix l’edil.

Este cicle de concerts s’iniciarà el divendres 9 de juliol a les 23.30 hores amb les bandes Monday Rock i Inefable Band. I un dia després, el dissabte dia 10, l’entreteniment musical continuarà a les 20 hores amb Tesa i a les 23.30 hores amb Touch i Saruka. El dissabte 17 es posarà el fermall d’or a la programació amb David Otero i el seu repertori. Albuixec destaca que “l’agenda musical inclou enguany estils com el pop, el rock, el rap o la rumba, una varietat amb la qual busquem atreure a persones de totes les edats i tots els gustos”.

<

>

Entrades i normativa Covid-19

Les entrades per a poder assistir als concerts poden recollir-se presencialment en el Centre Cultural o per Internet, a través de www.agendaalmussafes.com. En cas de no esgotar-se totes les localitats disponibles, el mateix dia dels espectacles podran recollir-se en el punt d’accés del CEIP Almassaf.

Per a garantir el compliment de les restriccions aprovades per a evitar l’avanç del coronavirus, l’Ajuntament ha limitat l’aforament, obligarà a usar la màscara en tot moment i vigilarà el compliment de la separació d’1,5 metres entre grups de convivents o de 10 persones.

 

Últimes notícies

El raïm de la sort busquen mantindre el seu mercat davant l’entrada de raïm estranger

La campanya nadalenca del raïm Aledo del Vinalopó afronta competència importada i una producció elevada amb minvament que obliga a més treball en magatzems. El sector demana triar DOP per a Nit de cap d'any.

Un feix de llum enlluerna a un pilot sobre El Campello i activa un operatiu policial

Un pilot va ser enlluernat en sobrevolar El Campello i va avisar a la torre de control. Les autoritats alerten de sancions de fins a 600.000 euros i demanen avisar al 112 o via Alertcops.

Emergències duplica el personal del 112 en Nit de Nadal i reforça el torn de nit

La Conselleria d'Emergències i Interior ha duplicat els efectius del 112 per a esta Nit de Nadal i concentra el major reforç en la nit; el 25 hi haurà 60 operadors.

Catalá celebra la flexibilització del decret de ZBE i confia a mantindre les ajudes en 2026

L'alcaldessa de València ha qualificat de sorpresa grata la flexibilització del decret estatal de ZBE, que permet a l'Ajuntament continuar optant a ajudes en 2026. Atribuïx el canvi a la situació de municipis que encara no havien implantat la ZBE i manté la petició a Costas vinculada al projecte del Museu Sorolla.

La Generalitat aconseguix que el Govern exonere d’impostos les ajudes per la DANA

El Govern eximix d'IRPF, Patrimoni i Societats les ajudes de la Generalitat a empreses i autònoms afectats per la DANA, amb efecte retroactiu des del 29 d'octubre de 2024. El president celebra la decisió però la considera insuficient i reclama més mesures.

Van intentar ocupar la vivenda dos vegades: els detinguts pels homicidis a Elx han passat a disposició judicial

Els dos sospitosos, de 19 i 35 anys i de nacionalitat polonesa, han passat a disposició judicial després d'hores atrinxerats en una casa de la pedania de la Marina. Abans havien intentat ocupar la vivenda dos vegades; l'agressió va deixar dos morts i un ferit greu.

Pérez Llorca condemna les pintades en la seu del PP de Finestrat i crida a rebutjar-les

El president ha censurat les pintades en la seu del PP de Finestrat i ha demanat a tots els partits que les condemnen. El PPCV també ha mostrat el seu rebuig.

2025 ha confirmat a l’esport valencià com a motor de reconstrucció després de la dana

La resposta de l'esport en 2025 s'ha convertit en un exemple de solidaritat després de la dana de 2024: més de deu milions mobilitzats i quasi totes les instal·lacions recuperades. Només El Palleter, a Paiporta, espera una reconstrucció total per la seua complexitat.