Anuncios

Denuncien que l’espera per veure a metge a la Comunitat és de 97 dies

 

Aprofitant la recent publicació de les dades del Ministeri de Sanitat sobre temps d’espera en intervencions quirúrgiques i primera consulta amb l’especialista a data de 31 de desembre de 2020, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) els ha comparat amb els registrats fa poc més d’un any, de juny de 2020.

L’organització adverteix que, en algunes comunitats autònomes, com la Valenciana, segueixen augmentant els temps d’espera.

Anuncios

En concret, els temps d’espera per a la primera consulta amb l’especialista, han augmentat de 57 a 97 dies, lluny dels temps d’espera pre-pandèmia, tot i que encara per sota de la mitjana nacional, que és de 99 dies.

Per comunitats autònomes, els terminis més llargs per veure a l’especialista són els de Catalunya i Aragó, amb 152 i 147 dies respectivament. A molta distància dels terminis d’espera de País Basc (30 dies) i Astúries (37 dies), que destaquen per bé en este rànquing.

Pel que fa als temps mitjans d’espera per operar-se, tot i que s’han reduït de 154 a 125 dies, es mantenen encara lluny dels 90 dies que hi havia abans de la pandèmia.

La comunitat autònoma actualment més afectada, amb diferència, és Castella-la Manxa on suma 286 dies de mitjana. Molt lluny de les llistes d’espera més breus, que tornen a ser les d’Astúries (60 dies) i País Basc (68 dies).

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Les tempestes descarreguen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny i quasi 500 llamps a Alacant

Les tempestes d'este dissabte deixen més de 50 litres per metre quadrat a Estubeny, quasi 500 llamps sobretot a Alacant i diverses incidències ateses pels bombers.

La dona ingressada a Alacant per possible hantavirus dona negatiu en la primera PCR

La primera PCR realitzada a la dona ingressada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat resultat negatiu, encara que es manté el protocol amb una segona prova i l'aïllament preventiu.

La Policia Nacional investiga la violació d’una jove de 18 anys en la Marina de València

La Unitat de Família i Dona de la Policia Nacional investiga la violació amb penetració patida per una jove de 18 anys de matinada en la zona de l'aparcament de la Marina de València.

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.
Anuncios