20.4 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

Denuncien que l’espera per veure a metge a la Comunitat és de 97 dies

 

Aprofitant la recent publicació de les dades del Ministeri de Sanitat sobre temps d’espera en intervencions quirúrgiques i primera consulta amb l’especialista a data de 31 de desembre de 2020, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) els ha comparat amb els registrats fa poc més d’un any, de juny de 2020.

L’organització adverteix que, en algunes comunitats autònomes, com la Valenciana, segueixen augmentant els temps d’espera.

En concret, els temps d’espera per a la primera consulta amb l’especialista, han augmentat de 57 a 97 dies, lluny dels temps d’espera pre-pandèmia, tot i que encara per sota de la mitjana nacional, que és de 99 dies.

Per comunitats autònomes, els terminis més llargs per veure a l’especialista són els de Catalunya i Aragó, amb 152 i 147 dies respectivament. A molta distància dels terminis d’espera de País Basc (30 dies) i Astúries (37 dies), que destaquen per bé en este rànquing.

Pel que fa als temps mitjans d’espera per operar-se, tot i que s’han reduït de 154 a 125 dies, es mantenen encara lluny dels 90 dies que hi havia abans de la pandèmia.

La comunitat autònoma actualment més afectada, amb diferència, és Castella-la Manxa on suma 286 dies de mitjana. Molt lluny de les llistes d’espera més breus, que tornen a ser les d’Astúries (60 dies) i País Basc (68 dies).

Últimes notícies

Vilaplana declara que Mazón no va saber el que ocorria ni va mostrar pressa el 29-O

La periodista ha assegurat davant la jutgessa que el president va atendre crides i missatges durant el menjar del 29-O però no va escoltar el seu mòbil sonar, i que el va veure tranquil en eixir cap a l'aparcament. No ha aportat el tiquet del pàrquing i facilitarà la matrícula perquè l'empresa confirme l'hora.

Baldoví acusa a Mazón de ser un president indigne fins a l’últim dia

Baldoví ha acusat a Mazón d'intentar difuminar la seua culpa per la DANA i de faltar al respecte a les Corts i a les víctimes al no registrar la seua renúncia. Ha advertit que, segons ell, Vox decidirà el relleu en la Generalitat.

Víctimes de la DANA veuen la dimissió de Mazón com primer pas i demanen presó

Col·lectius d'afectats han celebrat la renúncia com un èxit de la dignitat valenciana, però han advertit que seguiran fins a depurar responsabilitats penals i polítiques.

Mazón dimitix com president després d’assumir errors en la dana i seguirà en funcions fins al seu relleu

Carlos Mazón ha anunciat la seua dimissió un any després de la dana que va deixar 229 morts a València. Assumix errors, diu que ja no pot més i seguirà en funcions fins que Les Corts trien successor.

Hereu afirma que la Presidència de Mazón ha sigut una vergonya, també per a Feijóo

Jordi Hereu va carregar contra la gestió de Carlos Mazón després de la dana de 2024 i va sostindre que la seua Presidència ha sigut una vergonya, extensible a Feijóo pel seu suport.

Rueda defén que Mazón va fer el correcte i que Feijóo va ser coherent de principi a fi

Rueda ha avalat la dimissió de Carlos Mazón un any després de la dana i ha subratllat que Alberto Núñez Feijóo va ser coherent. També ha retret al Govern la seua gestió.

Feijóo no va intervindre en la dimissió de Mazón, però ja tenia decidit que no seria candidat

Feijóo no va intervindre en la renúncia de Carlos Mazón i ja tenia decidit que no seria candidat. El PP busca un relleu amb suport de Vox i nega apostar per Catalá.

La Policia Nacional ha rescatat a un ancià semiinconsciente en l’incendi de la seua vivenda a Sagunt

Un veí de 89 anys ha sigut rescatat semiinconsciente i amb dificultat per a respirar després de l'incendi del seu pis en el Port de Sagunt. L'edifici, de sis plantes, ha sigut desallotjat de manera preventiva i l'home ha sigut traslladat a l'hospital.