Denuncien que l’espera per veure a metge a la Comunitat és de 97 dies

 

Aprofitant la recent publicació de les dades del Ministeri de Sanitat sobre temps d’espera en intervencions quirúrgiques i primera consulta amb l’especialista a data de 31 de desembre de 2020, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) els ha comparat amb els registrats fa poc més d’un any, de juny de 2020.

L’organització adverteix que, en algunes comunitats autònomes, com la Valenciana, segueixen augmentant els temps d’espera.

En concret, els temps d’espera per a la primera consulta amb l’especialista, han augmentat de 57 a 97 dies, lluny dels temps d’espera pre-pandèmia, tot i que encara per sota de la mitjana nacional, que és de 99 dies.

Per comunitats autònomes, els terminis més llargs per veure a l’especialista són els de Catalunya i Aragó, amb 152 i 147 dies respectivament. A molta distància dels terminis d’espera de País Basc (30 dies) i Astúries (37 dies), que destaquen per bé en este rànquing.

Pel que fa als temps mitjans d’espera per operar-se, tot i que s’han reduït de 154 a 125 dies, es mantenen encara lluny dels 90 dies que hi havia abans de la pandèmia.

La comunitat autònoma actualment més afectada, amb diferència, és Castella-la Manxa on suma 286 dies de mitjana. Molt lluny de les llistes d’espera més breus, que tornen a ser les d’Astúries (60 dies) i País Basc (68 dies).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla