Denuncien que l’espera per veure a metge a la Comunitat és de 97 dies

 

Aprofitant la recent publicació de les dades del Ministeri de Sanitat sobre temps d’espera en intervencions quirúrgiques i primera consulta amb l’especialista a data de 31 de desembre de 2020, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) els ha comparat amb els registrats fa poc més d’un any, de juny de 2020.

L’organització adverteix que, en algunes comunitats autònomes, com la Valenciana, segueixen augmentant els temps d’espera.

En concret, els temps d’espera per a la primera consulta amb l’especialista, han augmentat de 57 a 97 dies, lluny dels temps d’espera pre-pandèmia, tot i que encara per sota de la mitjana nacional, que és de 99 dies.

Per comunitats autònomes, els terminis més llargs per veure a l’especialista són els de Catalunya i Aragó, amb 152 i 147 dies respectivament. A molta distància dels terminis d’espera de País Basc (30 dies) i Astúries (37 dies), que destaquen per bé en este rànquing.

Pel que fa als temps mitjans d’espera per operar-se, tot i que s’han reduït de 154 a 125 dies, es mantenen encara lluny dels 90 dies que hi havia abans de la pandèmia.

La comunitat autònoma actualment més afectada, amb diferència, és Castella-la Manxa on suma 286 dies de mitjana. Molt lluny de les llistes d’espera més breus, que tornen a ser les d’Astúries (60 dies) i País Basc (68 dies).

Últimes notícies

Les comarques d’interior de València arriben als 39 graus abans del pic de la nova ona de calor

Zarra ha arribat este dimecres als 39,1 graus i altres municipis d’interior de València s’han acostat als 38, a les portes del pic de l’ona de calor previst per a la vesprada de dijous, quan la Aemet espera fins a 40 graus i ha activat l’avís taronja a València i Alacant.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha tornat a València després de quasi set anys per a reunir-se amb la direcció del club, visitar el Nou Mestalla i interessar-se per l’estat de salut de la directora financera.

Peter Lim torna a València quasi set anys després per a vore el Nou Mestalla

Peter Lim ha viatjat a València després de quasi set anys d’absència per a visitar el Nou Mestalla, reunir-se amb la cúpula del club i analitzar el mercat d’estiu.

Risc extrem d’incendis este dijous: nivell 3 de preemergència a tota la Comunitat

La Generalitat ha activat per a este dijous 23 de juliol el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana i ha demanat màxima precaució per l’onada de calor.

La Coordinadora Feminista d’Elx denuncia a Govern i Consell la prohibició de xiquetes al Misteri

La Coordinadora Feminista d’Elx ha denunciat davant el Govern central i la Generalitat que les xiquetes continuen excloses de l’Escolania i de les representacions del Misteri d’Elx, i reclama la seua incorporació immediata.

Unes obres en un col·lector provoquen un abocament que tanca platges a La Pobla de Farnals

La Pobla de Farnals ha atribuït a unes obres de reparació en un col·lector de l’EPSAR l’abocament d’aigües residuals que ha obligat a tancar temporalment la Platja Nord al bany, mentres es vigila l’evolució de la taca i s’esperen analítiques.

Almussafes veu en l’aliança de Ford amb Geely una oportunitat per a reforçar el seu futur

L’Ajuntament d’Almussafes celebra l’acord de Ford amb Geely i considera que pot reforçar la càrrega de treball, la competitivitat i l’ocupació de la planta valenciana.

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.