12.6 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Denuncien que l’espera per veure a metge a la Comunitat és de 97 dies

 

Aprofitant la recent publicació de les dades del Ministeri de Sanitat sobre temps d’espera en intervencions quirúrgiques i primera consulta amb l’especialista a data de 31 de desembre de 2020, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) els ha comparat amb els registrats fa poc més d’un any, de juny de 2020.

L’organització adverteix que, en algunes comunitats autònomes, com la Valenciana, segueixen augmentant els temps d’espera.

En concret, els temps d’espera per a la primera consulta amb l’especialista, han augmentat de 57 a 97 dies, lluny dels temps d’espera pre-pandèmia, tot i que encara per sota de la mitjana nacional, que és de 99 dies.

Per comunitats autònomes, els terminis més llargs per veure a l’especialista són els de Catalunya i Aragó, amb 152 i 147 dies respectivament. A molta distància dels terminis d’espera de País Basc (30 dies) i Astúries (37 dies), que destaquen per bé en este rànquing.

Pel que fa als temps mitjans d’espera per operar-se, tot i que s’han reduït de 154 a 125 dies, es mantenen encara lluny dels 90 dies que hi havia abans de la pandèmia.

La comunitat autònoma actualment més afectada, amb diferència, és Castella-la Manxa on suma 286 dies de mitjana. Molt lluny de les llistes d’espera més breus, que tornen a ser les d’Astúries (60 dies) i País Basc (68 dies).

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.