La depressió de Joan Carles I des de que ja no és rei

La situació actual del rei Joan Carles preocupa molt. Segons ha escrit la periodista Pilar Eyre en la seua columna setmanal en ‘Lecturas’, el rei emèrit està vivint un moment molt complicat i confús, sense casa fixa, ja que es va vore obligat a anar-se'n de la Zarzuela, i amb l’entorn familiar afonat completament, que l’hauria sumit en un estat d’ànim «depressiu».

 

El rei Joan Carles, sense domicili fix

Segons Pilar Eyre, el rei Joan Carles va quedar sobrepassat en la Zarzuela, sobretot, des del moment en què va abdicar i la Casa Reial es va reorganitzar per a que el seu fill, el rei Felip, agarrara les regnes. En eixe moment, l’emèrit va quedar relegat a un despatx trist, «sense encant ni calefacció», que mai hauria xafat.

 

En deixar de tindre agenda oficial ni cap gestió a fer, el rei Joan Carles va preferir abandonar la Zarzuela, tot i que no tenia moltes opcions a on anar-se'n, ja que Palma és «territori de la seua dona, la reina Sofia» i Barcelona «ha quedat únicament per a les seues revisions mèdiques i retocs estètics». Per tant, l’emèrit va acabar anant a Sanxenxo, en Galícia, però ahí tampoc té cap domicili fix, segons Pilar Eyre, i realment viu entre el Club Nàutic i la casa del seu president i amic personal, Pedro Campos.

 

La mort de sa germana Pilar, el colp definitiu

Als problemes d’arrelament cal afegir-li'n unes altres que, en conjunt, han provocat que l’estat d’ànim del rei Joan Carles tendisca a ser «depressiu». Sense el tracte habitual amb el seu fill Felip, ni amb la seua dona o amb les seues filles Helena i Cristina –amb qui sempre hi ha impediments, ja que ella «reclama i suplica» sobre el seu marit–, o per les desavinences amb la reina Letícia, la seua nora.

 

Però el colp definitiu ha sigut la mort de sa germana Pilar, «amb qui parlava cada dia per telèfon». Ara, al rei Joan Carles només li queden velles amistats amb les qui intentar fer més suportables els dies i, d'eixa manera, passar la seua etapa final de vida, apartat del paper institucional que durant unes quantes dècades ha ocupat com a Rei d’Espanya.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.

El València remunta a la Reial Societat i marxa al descans amb avantatge a Anoeta

El València s'imposa per 1-2 al descans a Anoeta després de remuntar el gol inicial de Aihen gràcies als punts de Javi Guerra i Hugo Duro.

El València Basket frena a Jaworski i torna a guanyar en la Lliga Endesa

El València Basket s'imposa 88-83 al Surne Bilbao Basket, resistix els 31 punts i 8 triples de Justin Jaworski i tala una ratxa de tres derrotes en la Lliga Endesa.

Elustondo s’acomiada d’Anoeta com a capità en el seu últim partit amb la Reial Societat

Aritz Elustondo afronta el seu últim partit a Anoeta com a capità de la Reial Societat davant el València, després d'onze temporades en el primer equip i un emotiu comiat a l'afició.

Óscar Trejo s’acomiada de Vallecas com a titular en el Raig-Vila-real

Óscar Trejo torna a l'onze del Rayo Vallecano per a acomiadar-se de Vallecas com a titular davant el Vila-real, en el seu últim partit a casa abans de deixar el club.