La depressió de Joan Carles I des de que ja no és rei

La situació actual del rei Joan Carles preocupa molt. Segons ha escrit la periodista Pilar Eyre en la seua columna setmanal en ‘Lecturas’, el rei emèrit està vivint un moment molt complicat i confús, sense casa fixa, ja que es va vore obligat a anar-se'n de la Zarzuela, i amb l’entorn familiar afonat completament, que l’hauria sumit en un estat d’ànim «depressiu».

 

El rei Joan Carles, sense domicili fix

Segons Pilar Eyre, el rei Joan Carles va quedar sobrepassat en la Zarzuela, sobretot, des del moment en què va abdicar i la Casa Reial es va reorganitzar per a que el seu fill, el rei Felip, agarrara les regnes. En eixe moment, l’emèrit va quedar relegat a un despatx trist, «sense encant ni calefacció», que mai hauria xafat.

 

En deixar de tindre agenda oficial ni cap gestió a fer, el rei Joan Carles va preferir abandonar la Zarzuela, tot i que no tenia moltes opcions a on anar-se'n, ja que Palma és «territori de la seua dona, la reina Sofia» i Barcelona «ha quedat únicament per a les seues revisions mèdiques i retocs estètics». Per tant, l’emèrit va acabar anant a Sanxenxo, en Galícia, però ahí tampoc té cap domicili fix, segons Pilar Eyre, i realment viu entre el Club Nàutic i la casa del seu president i amic personal, Pedro Campos.

 

La mort de sa germana Pilar, el colp definitiu

Als problemes d’arrelament cal afegir-li'n unes altres que, en conjunt, han provocat que l’estat d’ànim del rei Joan Carles tendisca a ser «depressiu». Sense el tracte habitual amb el seu fill Felip, ni amb la seua dona o amb les seues filles Helena i Cristina –amb qui sempre hi ha impediments, ja que ella «reclama i suplica» sobre el seu marit–, o per les desavinences amb la reina Letícia, la seua nora.

 

Però el colp definitiu ha sigut la mort de sa germana Pilar, «amb qui parlava cada dia per telèfon». Ara, al rei Joan Carles només li queden velles amistats amb les qui intentar fer més suportables els dies i, d'eixa manera, passar la seua etapa final de vida, apartat del paper institucional que durant unes quantes dècades ha ocupat com a Rei d’Espanya.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Educació i sindicats encaren amb optimisme una reunió clau per a frenar la vaga indefinida

Educació i els sindicats docents reprenen les negociacions amb una nova proposta sindical sobre la taula i un clima d'optimisme per a intentar tancar la vaga indefinida en la Comunitat Valenciana.

La jutgessa de la DANA insistix a obtindre les crides de l’alcalde d’Utiel al 112 del 29 d’octubre

La magistrada que investiga la gestió de la DANA torna a reclamar al 112 de la Generalitat les gravacions de les crides de l'alcalde d'Utiel i ordena creuar els registres aportats per l'alcaldessa de Torrent.

S’entrega a Madrid el conductor escapolit després d’un atropellament mortal en Port de Sagunt

El conductor que va atropellar mortalment a un vianant en Port de Sagunt i va fugir a gran velocitat s'ha entregat en una comissaria de Madrid després d'un dia en parador ignorat.

La Comunitat Valenciana reforça el seu lideratge en gestió de l’aigua amb més de 10 milions per a infraestructures hídriques

La Generalitat impulsa els plans integrals de sanejament urbà amb més de 10 milions d'euros per a modernitzar depuradores, reforçar infraestructures hídriques i preparar-se davant pluges extremes.

Barcala defén que l’únic acte institucional del 25 de maig és el de l’Ajuntament d’Alacant

Luis Barcala reivindica que l'homenatge del 25 de maig organitzat per l'Ajuntament és l'únic acte institucional pel bombardeig del Mercat Central i evita valorar l'absència de l'oposició.

El Port d’Alacant supera el milió de tones i dispara el seu trànsit de mercaderies i passatgers

El Port d'Alacant ha mogut una mica més d'un milió de tones entre gener i abril, un 16,6% més interanual, amb fortes pujades en contenidors, graneles líquids, vehicles i creuers.

L’oposició tomba en Les Corts el dictamen de la dana i l’acusa d’il·legal i fals

PSPV i Compromís presenten en Les Corts esmenes a la totalitat contra el dictamen de la comissió de la dana de 2024, que veuen il·legal, immoral i allunyat de la realitat viscuda.

Onze jugadors de l’Elx queden lliures a final de temporada i el club ha de definir el seu futur immediat

Onze futbolistes de l'Elx acaben contracte en les pròximes setmanes i la seua continuïtat en Primera Divisió està sense definir, amb diversos casos marcats per cessions, opcions de compra i renovacions pendents.