La depressió de Joan Carles I des de que ja no és rei

La situació actual del rei Joan Carles preocupa molt. Segons ha escrit la periodista Pilar Eyre en la seua columna setmanal en ‘Lecturas’, el rei emèrit està vivint un moment molt complicat i confús, sense casa fixa, ja que es va vore obligat a anar-se'n de la Zarzuela, i amb l’entorn familiar afonat completament, que l’hauria sumit en un estat d’ànim «depressiu».

 

El rei Joan Carles, sense domicili fix

Segons Pilar Eyre, el rei Joan Carles va quedar sobrepassat en la Zarzuela, sobretot, des del moment en què va abdicar i la Casa Reial es va reorganitzar per a que el seu fill, el rei Felip, agarrara les regnes. En eixe moment, l’emèrit va quedar relegat a un despatx trist, «sense encant ni calefacció», que mai hauria xafat.

 

En deixar de tindre agenda oficial ni cap gestió a fer, el rei Joan Carles va preferir abandonar la Zarzuela, tot i que no tenia moltes opcions a on anar-se'n, ja que Palma és «territori de la seua dona, la reina Sofia» i Barcelona «ha quedat únicament per a les seues revisions mèdiques i retocs estètics». Per tant, l’emèrit va acabar anant a Sanxenxo, en Galícia, però ahí tampoc té cap domicili fix, segons Pilar Eyre, i realment viu entre el Club Nàutic i la casa del seu president i amic personal, Pedro Campos.

 

La mort de sa germana Pilar, el colp definitiu

Als problemes d’arrelament cal afegir-li'n unes altres que, en conjunt, han provocat que l’estat d’ànim del rei Joan Carles tendisca a ser «depressiu». Sense el tracte habitual amb el seu fill Felip, ni amb la seua dona o amb les seues filles Helena i Cristina –amb qui sempre hi ha impediments, ja que ella «reclama i suplica» sobre el seu marit–, o per les desavinences amb la reina Letícia, la seua nora.

 

Però el colp definitiu ha sigut la mort de sa germana Pilar, «amb qui parlava cada dia per telèfon». Ara, al rei Joan Carles només li queden velles amistats amb les qui intentar fer més suportables els dies i, d'eixa manera, passar la seua etapa final de vida, apartat del paper institucional que durant unes quantes dècades ha ocupat com a Rei d’Espanya.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

A judici a Alacant una parella acusada de matar i esquarterar un home per quedar-se amb la casa

Una parella està sent jutjada amb jurat a l’Audiència d’Alacant acusada de matar i esquarterar el propietari de la vivenda on vivia la dona per quedar-se amb la casa i la pensió. La Fiscalia demana 17 anys de presó per a cadascun, mentre les defenses asseguren que l’home hauria mort per un infart.

Morant assegura que el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell incapaç de gestionar la crisi educativa

Diana Morant afirma que, després de cinc setmanes de vaga de professors a la Comunitat Valenciana, el professorat ha guanyat la batalla moral davant un Consell que considera incapaç i desinteressat en gestionar la crisi educativa.

El València Basket busca el 2-0 davant un Joventut esgotat però amb les idees clares

El Roig Arena acollirà divendres el segon partit de la semifinal entre València Basket i Asisa Joventut, amb 1-0 per als taronja i dubtes físics en la Penya després d’un exigent tram final de temporada.

Els sindicats tomben quasi tota l’oferta d’Educació i exigixen més negociació

Els cinc sindicats de la taula docent han rebutjat la major part dels acords parcials plantejats per la Conselleria d’Educació i han demanat reprendre unes negociacions iniciades fa quasi un mes, mentre la consellera defensa que la seua oferta és 'ambiciosa'.

Bernabé veu positiu que Oltra torne a la política si suma el vot d’esquerra a València

La delegada del Govern i candidata del PSPV a l’alcaldia de València, Pilar Bernabé, ha afirmat que està encantada que Mónica Oltra aspire a l’alcaldia si aconseguix unir el vot d’esquerra que ara es perd. També ha defensat que la seua línia roja per a futurs pactes és la intolerància i ha recalcat el lideratge de Diana Morant a la Generalitat.

La falta de jornalers deixa sense collir part de les collites a Alacant

Asaja Alicante alerta que l’escassetat de mà d’obra s’ha convertit en un problema estructural al camp alacantí i ja ha deixat un 10 % de la collita de nísperos sense collir per falta de jornalers.

Pilar Bernabé reivindica el PSOE per la seua rapidesa davant els casos de corrupció

Pilar Bernabé, delegada del Govern i candidata del PSPV-PSOE a l alcaldia de València, assegura que se sent orgullosa de militar en un partit que actua amb contundencia i rapidesa davant casos de presumpta corrupcio i carrega contra la gestio del PP en situacions similars.

Bernabé exigeix a Pérez Llorca que actue i critica que Mazón continue “atrinxerat” després dels whatsapps de la DANA

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha demanat al president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, que assumisca responsabilitats per uns missatges de Carlos Mazón durant la DANA que qualifica de “indecència” i “vergonya” per a la política valenciana.