Desestimen la demanda de plagi contra Shakira per ‘La Bicicleta’

 

Bones notícies per a Shakira. El Jutjat Mercantil número 12 de Madrid ha desestimat la demanda del compositor cubà Liván Castellano Valdés contra els cantants colombians Shakira i Carlos Vives, a qui va acusar d’haver plagiat la cançó ‘La Bicicleta’. D’eixa manera ho ha acordat el jutge en una sentència contra la que encara es pot presentar un recurs davant de l’Audiència Provincial de Madrid.

 

Shakira no ha plagiat ‘La Bicicleta’

«No existix plagi» és la sentència del jutjat que ha desestimat la demanda del compositor cubà que considerava que havien copiat parts d’una cançó seua de l’any 1997, concretament la de ‘Yo te quiero tanto’. Segons va fer patent en la seua demanda, part de la cançó de Castellano diu «yo te quiero, yo te quiero tanto», mentre que la part presumptament plagiada que interpreten Shakira i Vives és «que te sueño y te quiero tanto».

 

Pareix ser que el mateix Castellano va enviar la seua cançó a Vives per a que la cantara, però l’artista colombià no ho va fer. Amb tot, després de la seua participació amb Shakira interpretant ‘La Bicicleta’ i el gran èxit mundial conseguit pel single gràcies a ella, el cantant cubà va decidir demandar-los.

 

El passat mes de març, tant Shakira com Carlos Vives van haver de personar-se en el Jutjat Mercantil número 2 de Madrid per a declarar davant del jutge i demostrar que eren els autors de ‘La Bicicleta’ i no havien plagiat el cantant cubà. Per a fer-ho, fins i tot, els colombians van cantar la seua cançó durant el dia de la vista. Per la seua part, el secretari general de la SGAE, en aquell moment Carlos López, va explicar que, a causa de la interposició de la demanda, devien retindre els drets d’autor de la cançó, que va guanyar un Grammy Llatí l’any 2016 i va ser la més venuda en el món amb 210.000 còpies.

 

 

Anuncios

Últimes notícies

El Suprem encara l’última sessió del juí a Ábalos, Koldo García i Aldama per presumpta corrupció

El Tribunal Suprem celebra la catorzena i previsiblement última sessió del juí per presumpta corrupció a José Luis Ábalos, la seua exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama, centrada en els informes finals d'acusacions i defenses.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats a l’interior de la Comunitat Valenciana este dimecres

Este dimecres descendixen les temperatures en la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles, puntualment moderats amb tempesta a l'interior del terç nord, a més de canvis en el vent i l'estat de la mar.

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards als trens de rodalia i mitjana distància

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió està provocant retards de fins a 18 minuts en trens de rodalia i mitjana distància, que només poden circular per una via en este tram.

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.