14.1 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Desestimen la demanda de plagi contra Shakira per ‘La Bicicleta’

 

Bones notícies per a Shakira. El Jutjat Mercantil número 12 de Madrid ha desestimat la demanda del compositor cubà Liván Castellano Valdés contra els cantants colombians Shakira i Carlos Vives, a qui va acusar d’haver plagiat la cançó ‘La Bicicleta’. D’eixa manera ho ha acordat el jutge en una sentència contra la que encara es pot presentar un recurs davant de l’Audiència Provincial de Madrid.

 

Shakira no ha plagiat ‘La Bicicleta’

«No existix plagi» és la sentència del jutjat que ha desestimat la demanda del compositor cubà que considerava que havien copiat parts d’una cançó seua de l’any 1997, concretament la de ‘Yo te quiero tanto’. Segons va fer patent en la seua demanda, part de la cançó de Castellano diu «yo te quiero, yo te quiero tanto», mentre que la part presumptament plagiada que interpreten Shakira i Vives és «que te sueño y te quiero tanto».

 

Pareix ser que el mateix Castellano va enviar la seua cançó a Vives per a que la cantara, però l’artista colombià no ho va fer. Amb tot, després de la seua participació amb Shakira interpretant ‘La Bicicleta’ i el gran èxit mundial conseguit pel single gràcies a ella, el cantant cubà va decidir demandar-los.

 

El passat mes de març, tant Shakira com Carlos Vives van haver de personar-se en el Jutjat Mercantil número 2 de Madrid per a declarar davant del jutge i demostrar que eren els autors de ‘La Bicicleta’ i no havien plagiat el cantant cubà. Per a fer-ho, fins i tot, els colombians van cantar la seua cançó durant el dia de la vista. Per la seua part, el secretari general de la SGAE, en aquell moment Carlos López, va explicar que, a causa de la interposició de la demanda, devien retindre els drets d’autor de la cançó, que va guanyar un Grammy Llatí l’any 2016 i va ser la més venuda en el món amb 210.000 còpies.

 

 

Últimes notícies

Pérez Llorca demana declarar zona catastròfica després del temporal Harry i exigix competències de litoral

El Consell ha sol·licitat al Govern la declaració de zona catastròfica pels danys del temporal Harry i ha urgit a transferir a la Generalitat la gestió del litoral.

El Govern veu inacceptable que Feijóo carregue contra la gestió estatal de la DANA

El Ministeri per a la Transició Ecològica ha defés que Aemet i la Confederació Hidrogràfica del Xúquer van emetre avisos clars i disponibles durant la DANA. La rèplica arriba després de la intervenció de Feijóo en la comissió que investiga la tragèdia del 29 d'octubre de 2024.

Torres crida a combatre l’insult i la degradació democràtica

El ministre de Política Territorial ha retret al PP l'insult d'una regidora en un míting del PSOE i ha demanat frenar la degradació democràtica amb diàleg. També ha alertat de la polarització i ha defés respondre al crit amb arguments.

Feijóo condemna els insults d’una edil del PP a Pedro Sánchez

El líder del PP ha afirmat que, per descomptat, reprova les paraules d'una regidora que va insultar a Sánchez en un míting del PSOE a Terol. Després de comparéixer en la comissió de la DANA, ha defés les seues respostes i ha criticat a ERC i Bildu.

La propietària de la guarderia d’Algemesí queda en llibertat amb mesures per presumpte maltractament a menors

La propietària, de 55 anys, va ser detinguda i ha quedat en llibertat provisional amb prohibició d'acostar-se als menors, acudir al centre i treballar amb xiquets. La causa està oberta per presumptes maltractaments habituals i vexacions injustes.

Feijóo i Rufián xoquen per la DANA entre insults i acusacions de mentir

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha viscut un enfrontament entre Feijóo i Rufián, amb encreuaments de retrets, desqualificacions i acusacions de mentir. El xoc ha elevat la tensió i ha desplaçat el debat de fons sobre la gestió de la DANA.

Arranquen les obres del primer centre de dades de València amb 60 milions i 100 ocupacions directes

NxN Data Centers ha iniciat les obres del primer centre de dades de València en Vara de Quart, amb una inversió de 60 milions. L'obertura s'ha previst per al primer semestre de 2027 i el projecte ha anunciat 100 ocupacions directes i uns 500 indirectes.

Pérez Llorca ha defés que el PP és l’únic que ha assumit responsabilitats per la dana

El president ha subratllat que el temporal va posar a prova a totes les administracions i ha reivindicat que el PP ha demanat perdó i assumit errors. També ha demanat no polititzar l'accident de tren a Còrdova.