11.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Desestimen la demanda de plagi contra Shakira per ‘La Bicicleta’

 

Bones notícies per a Shakira. El Jutjat Mercantil número 12 de Madrid ha desestimat la demanda del compositor cubà Liván Castellano Valdés contra els cantants colombians Shakira i Carlos Vives, a qui va acusar d’haver plagiat la cançó ‘La Bicicleta’. D’eixa manera ho ha acordat el jutge en una sentència contra la que encara es pot presentar un recurs davant de l’Audiència Provincial de Madrid.

 

Shakira no ha plagiat ‘La Bicicleta’

«No existix plagi» és la sentència del jutjat que ha desestimat la demanda del compositor cubà que considerava que havien copiat parts d’una cançó seua de l’any 1997, concretament la de ‘Yo te quiero tanto’. Segons va fer patent en la seua demanda, part de la cançó de Castellano diu «yo te quiero, yo te quiero tanto», mentre que la part presumptament plagiada que interpreten Shakira i Vives és «que te sueño y te quiero tanto».

 

Pareix ser que el mateix Castellano va enviar la seua cançó a Vives per a que la cantara, però l’artista colombià no ho va fer. Amb tot, després de la seua participació amb Shakira interpretant ‘La Bicicleta’ i el gran èxit mundial conseguit pel single gràcies a ella, el cantant cubà va decidir demandar-los.

 

El passat mes de març, tant Shakira com Carlos Vives van haver de personar-se en el Jutjat Mercantil número 2 de Madrid per a declarar davant del jutge i demostrar que eren els autors de ‘La Bicicleta’ i no havien plagiat el cantant cubà. Per a fer-ho, fins i tot, els colombians van cantar la seua cançó durant el dia de la vista. Per la seua part, el secretari general de la SGAE, en aquell moment Carlos López, va explicar que, a causa de la interposició de la demanda, devien retindre els drets d’autor de la cançó, que va guanyar un Grammy Llatí l’any 2016 i va ser la més venuda en el món amb 210.000 còpies.

 

 

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.