Desestimen la demanda de plagi contra Shakira per ‘La Bicicleta’

 

Bones notícies per a Shakira. El Jutjat Mercantil número 12 de Madrid ha desestimat la demanda del compositor cubà Liván Castellano Valdés contra els cantants colombians Shakira i Carlos Vives, a qui va acusar d’haver plagiat la cançó ‘La Bicicleta’. D’eixa manera ho ha acordat el jutge en una sentència contra la que encara es pot presentar un recurs davant de l’Audiència Provincial de Madrid.

 

Shakira no ha plagiat ‘La Bicicleta’

«No existix plagi» és la sentència del jutjat que ha desestimat la demanda del compositor cubà que considerava que havien copiat parts d’una cançó seua de l’any 1997, concretament la de ‘Yo te quiero tanto’. Segons va fer patent en la seua demanda, part de la cançó de Castellano diu «yo te quiero, yo te quiero tanto», mentre que la part presumptament plagiada que interpreten Shakira i Vives és «que te sueño y te quiero tanto».

 

Pareix ser que el mateix Castellano va enviar la seua cançó a Vives per a que la cantara, però l’artista colombià no ho va fer. Amb tot, després de la seua participació amb Shakira interpretant ‘La Bicicleta’ i el gran èxit mundial conseguit pel single gràcies a ella, el cantant cubà va decidir demandar-los.

 

El passat mes de març, tant Shakira com Carlos Vives van haver de personar-se en el Jutjat Mercantil número 2 de Madrid per a declarar davant del jutge i demostrar que eren els autors de ‘La Bicicleta’ i no havien plagiat el cantant cubà. Per a fer-ho, fins i tot, els colombians van cantar la seua cançó durant el dia de la vista. Per la seua part, el secretari general de la SGAE, en aquell moment Carlos López, va explicar que, a causa de la interposició de la demanda, devien retindre els drets d’autor de la cançó, que va guanyar un Grammy Llatí l’any 2016 i va ser la més venuda en el món amb 210.000 còpies.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.