La diabetis pot afectar la salut ocular

 

 

Una de cada quatre persones desconeix que la diabetis pot afectar la salut ocular, segons revela una nova enquesta que ha realitzat Specsavers Òptiques a 40 clients amb motiu del Dia Mundial de la Diabetis, per tal de conscienciar sobre la retinopatia diabètica.

Les persones amb diabetis corren el risc de desenvolupar retinopatia diabètica, una complicació d’aquesta malaltia que fa malbé la retina, la capa de teixit sensible a la llum que es troba a la part posterior de l’ull. Això passa perquè la retina s’abasteix de sang mitjançant una delicada xarxa de vasos sanguinis.

La diabetis pot fer que els vasos sanguinis s’obstruïsquen o tinguen fuites, provocant que la retina no funcione correctament en no rebre un bon subministrament de sang. Si no es tracta, pot donar lloc a complicacions que poden provocar la pèrdua de la vista.

Per evitar que això passe, Specsavers Òptiques recorda la importància de fer-se exàmens visuals periòdicament i recomana estar atents als senyals d’advertiment dels nostres ulls que podrien indicar un risc.

Francisco Jurado director de Specsavers Òptiques a La Zenia, Torrevella i Guardamar explica: “A mesura que es desenvolupa la retinopatia, els vasos sanguinis es poden afeblir, inflar o filtrar líquid cap a la retina, estaríem parlant d’una retinopatia no proliferativa. No obstant això, si s’agreuja, alguns vasos danyats poden tancar-se, cosa que fa que cresquen o proliferen altres nous vasos sanguinis anormals a la superfície de la retina. Això es coneix com a retinopatia proliferativa i pot provocar problemes de visió i fins i tot la pèrdua d’aquesta.”

Algunes persones amb retinopatia diabètica també poden desenvolupar un edema macular diabètic. La màcula és la part de la retina que ens permet, per exemple, llegir, conduir i veure les cares; amb el temps, però, la malaltia pot destruir la visió nítida d’aquesta part de l’ull i provocar una pèrdua de visió parcial o fins i tot ceguesa.

Atés que la retinopatia diabètica és una malaltia greu, és important controlar qualsevol canvi a la visió i acudir a l’optometrista. Alguns signes d’advertiment són:

Mosques volants persistents – Francesc diu: «Les mosques volants són taques a la visió i solen tenir l’aspecte de taques negres o grises, o teranyines, que es desplacen quan movem els ulls. La majoria de persones experimentem mosques volants en la visió en algun moment de la nostra vida, especialment a mesura que envellim, ja que la substància gelatinosa dels nostres ulls es torna més líquida».

Si notes més mosques volants del que és habitual, o que altres de noves apareixen sobtadament, perceps centelleigs de llum a l’ull o foscor en qualsevol costat de la visió, hauries d’acudir a un metge immediatament, ja que en alguns casos podria ser un símptoma de retinopatia diabètica».

Visió borrosa – «La visió borrosa pot ser causa de diferents factors i és vital que te la revises», diu Francisco. «La visió borrosa pot ser un símptoma també de la diabetis que es pot resoldre quan els nivells de sucre a la sang es comencen a reduir després del diagnòstic i l’inici del tractament. També pot donar lloc a una visió més tènue, com si s’emportassen ulleres de sol, o a dificultats per veure quan és fosc, que són signes importants que no cal ignorar».

La conscienciació sobre aquesta malaltia ocular és més important que mai, ja que els casos de diabetis estan augmentant. Segons l’OMS, el nombre de persones amb diabetis va passar de 108 milions el 1980 a 422 milions el 2014. Si no es tracta, la diabetis pot malmetre el cor, els ronyons, els peus i provocar una retinopatia diabètica, causant també mal als ulls.

Specsavers Òptiques té establiments a Xàbia, Calp, Benidorm, Guardamar, Torrevella i La Zenia a la Costa Blanca. A Specsavers ofereixen una fotografia digital de la retina de forma gratuïta com a part del seu examen visual estàndard. Es tracta d’una foto detallada de la part posterior de l’ull que permet controlar els vasos sanguinis més propers, ajudant a detectar qualsevol signe de diabetis que es puga presentar.

Últimes notícies

Un golàs de Sucic trenca la remuntada de l’Elx en un Martínez Valero d’aniversari

La Real Sociedad ha sumat la primera victòria fora de casa amb un gol de Luka Sucic en el minut 89, que ha fet inútil la gran remuntada de l’Elx, en una nit marcada també pel 50 aniversari del Martínez Valero.

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.