El documental amb l’última conversa de Pau Donés arriba en octubre als cines

 

Després de la seua mort, Pau Donés ha seguit molt present en la vida de moltes persones. De fet, ho seguirà estant durant molts anys. Ara, s’ha anunciat l’estrena d’un documental en el seu honor, dirigit per Jordi Évole: ‘Eso que tú me das: Última charla con Pau Donés’.

 

Segons ha explicat el mateix director i un dels dos protagonistes de la conversa, Jordi Évole, en una entrevista a ‘RAC 1’, el documental que recull l’última conversa que el periodista va tindre amb Pau Donés arribarà als cines el pròxim octubre. 

 

El documental es presenta este  mateix dimecres en el Festival de Cinema de Màlaga. Encara que siga fora de concurs, els seus creadors i impulsors ja miren més enllà per tal de portar-lo al públic general. 

 

En una plataforma de cara a 2021

Segons ha explicat Évole en l’entrevista del mitjà citat anteriorment, no és un producte que vulguen compartir a través de la televisió, ja que allà tot és més efímer. «No volia que el producte fora un ‘fast food’, com és moltes voltes la tele. La poses i l’endemà ja s’ha passat. Volíem que tinguerra un altre recorregut. Comencem en Màlaga i després ho volem portar als cines».

 

És per este motiu que ja han arribat a un acord amb la distribuïdora per portar-lo a la pantalla gran. També hi ha la intenció que el documental puga estar en alguna plataforma, una volta finalitze la campanya en el cine.

 

«Segurament serà en els cines a principis d’octubre. Si tot va bé i el Covid-19 ens ho permet, és clar. S’estrenarà en moltes sales de tot l’estat», encreua els dits Évole. «Ja de cara al 2021, segurament la tindrem en alguna plataforma, però ja de cara a febrer, març, abril… Abans volem buscar que tinga un recorregut més tranquil, pausat, que la gent vaja al cine», tot cridant a la col·laboració amb el sector cultural, el que s’està veient molt afectat a causa de la pandèmia. 

 

Pel que fa a l’entrevista, Évole destaca que és molt especial: «No és una entrevista gens lacrimògena. No l’havia vist des que la vam muntar, en juny, i la veritat és que he tornat a riure en segons quins moments. Hi ha moments en què ens vacil·lem. És una conversa més de les moltes que hem tingut entre nosaltres dos. Ens ho vam passar molt bé».

 

Recaptació solidària de les entrades de cine per a la investigació del càncer

«És una conversa molt única que es fa des d’un lloc molt únic. El Pau que té molt clar que li queden molt pocs dies de vida i que té ganes de fer una xerrada des d’un lloc a on no ha fet mai. No vol parlar del negoci de la música sinó de com ell veu la vida. I fer-ho, a demés, en un moment molt difícil, que és quan es despedix. I conseguix que parlem molt de la vida i molt poc de la mort», reflexiona el periodista.

 

Per últim, Évole també ha volgut remarcar que tota la recaptació que tinguen a partir de la venda d’entrades en el cine serà destinada a causes solidàries. En concret, ha assegurat que anirà per «a la investigació del càncer, que ara a part està bastant aturada per culpa del Covid-19».

Últimes notícies

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.

La castellonenca Sara Monforte continuara al banquet de l’Espanyol fins a 2028

L’entrenadora castellonenca Sara Monforte amplia el seu contracte amb el primer equip femení de l’Espanyol fins al 30 de juny de 2028, després de consolidar el conjunt perico en la Lliga F amb una permanència solvent.

Pérez Llorca demana deixar de costat l’estratègia política i centrar-se en l’educació

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, insta els sindicats docents a no alçar-se de la taula de negociació i defensa que l’acord és possible si es deixen de banda les estratègies polítiques i s’atén el que és important: l’educació pública.