9.9 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Dolor en el turmell, en la planta del peu i problemes en les ungles són les afeccions més comunes als peus

Abans de tornar a utilitzar calçat tancat es recomana realitzar una quiropòdia per a eliminar l’excés de pell morta i hidratar els talons i les plantes del peu. A més, cal revisar l’estat del calçat d’hivern que anem a reutilitzar, sobretot les plantilles de l’interior de la sabata, per si s’hagueren endurit i generaren problemes en caminar.

L’estiu és l’època de l’any en la qual els peus estan descoberts i, per tant, més exposats amb el que augmenten les probabilitats que es vegen afectats per alguna mena de malaltia.

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV), ha assenyalat que després de l’època estival al voltant del 75% de les patologies que tracten en les seues consultes estan relacionades amb l’abús en la utilització d’un calçat inadequat com a esclops i xancletes o per caminar descalç en excés.

Les malalties més comunes són dolor en el turmell, en la planta, empenya i arc intern del peu. També és freqüent una deshidratació excessiva de tot el peu, ungles despuntades o trencades pel contacte diari amb l’aigua i l’ús de calçat descobert. A més, s’agreugen els calls en el cas de persones que habitualment utilitzen plantilles perquè a l’estiu deixen d’utilitzar-les.

Després de l’estiu és recomanable una revisió per part del podòleg per a realitzar una quiropòdia i així eliminar durícies, tractar les ungles i els talons, que són els que més sofreixen a l’estiu, examinar el peu per a descartar l’aparició d’alguna patologia i, si n’hi hagués, aplicar el tractament adequat al més aviat possible per a evitar conseqüències que s’agreugen amb el pas del temps. Això és especialment important en el cas de les persones diabètiques que, en patir neuropaties i tenir dificultat de cicatrització,

han de ser controlades per a impedir que qualsevol rascada o impacte al peu derive en una úlcera”, ha afirmat Pilar Nieto, presidenta de l’ICOPCV.

Al costat d’això, abans de tornar a utilitzar un calçat tancat és important seguir algunes recomanacions per a cuidar la salut dels nostres peus:

1. Hidratar els peus adequadament per a evitar l’aparició de butllofes, esquerdes i sequedats, especialment en el taló.

2. Assecar els peus acuradament. L’excés d’humitat provoca múltiples problemes als peus, per la qual cosa han d’assecar-se minuciosament, prestant especial atenció a l’espai interdigital, per a evitar l’aparició de fongs i bacteris.

3. Triar correctament els mitjons. Estos han de ser de fibres naturals, permetre una transpiració correcta al peu i no estrényer en la part alta per a evitar problemes circulatoris.

4. Revisar les plantilles de l’interior del calçat. Quan les sabates romanen guardats diversos mesos, és possible que les plantilles s’hagen ressecat per la sudoració, estiguen desgastades o trencades. En el cas que el calçat es trobe en bon estat, es recomana canviar-les per si hagueren aparegut fongs o generaren molèsties en caminar. A més, cal revisar les soles i canviar les tapes, si estan deteriorades, perquè el calçat no sofresca pel desgast d’estes.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.