Dolor en el turmell, en la planta del peu i problemes en les ungles són les afeccions més comunes als peus

Abans de tornar a utilitzar calçat tancat es recomana realitzar una quiropòdia per a eliminar l’excés de pell morta i hidratar els talons i les plantes del peu. A més, cal revisar l’estat del calçat d’hivern que anem a reutilitzar, sobretot les plantilles de l’interior de la sabata, per si s’hagueren endurit i generaren problemes en caminar.

L’estiu és l’època de l’any en la qual els peus estan descoberts i, per tant, més exposats amb el que augmenten les probabilitats que es vegen afectats per alguna mena de malaltia.

L’Il·lustre Col·legi Oficial de Podòlegs de la Comunitat Valenciana (ICOPCV), ha assenyalat que després de l’època estival al voltant del 75% de les patologies que tracten en les seues consultes estan relacionades amb l’abús en la utilització d’un calçat inadequat com a esclops i xancletes o per caminar descalç en excés.

Les malalties més comunes són dolor en el turmell, en la planta, empenya i arc intern del peu. També és freqüent una deshidratació excessiva de tot el peu, ungles despuntades o trencades pel contacte diari amb l’aigua i l’ús de calçat descobert. A més, s’agreugen els calls en el cas de persones que habitualment utilitzen plantilles perquè a l’estiu deixen d’utilitzar-les.

Després de l’estiu és recomanable una revisió per part del podòleg per a realitzar una quiropòdia i així eliminar durícies, tractar les ungles i els talons, que són els que més sofreixen a l’estiu, examinar el peu per a descartar l’aparició d’alguna patologia i, si n’hi hagués, aplicar el tractament adequat al més aviat possible per a evitar conseqüències que s’agreugen amb el pas del temps. Això és especialment important en el cas de les persones diabètiques que, en patir neuropaties i tenir dificultat de cicatrització,

han de ser controlades per a impedir que qualsevol rascada o impacte al peu derive en una úlcera», ha afirmat Pilar Nieto, presidenta de l’ICOPCV.

Al costat d’això, abans de tornar a utilitzar un calçat tancat és important seguir algunes recomanacions per a cuidar la salut dels nostres peus:

1. Hidratar els peus adequadament per a evitar l’aparició de butllofes, esquerdes i sequedats, especialment en el taló.

2. Assecar els peus acuradament. L’excés d’humitat provoca múltiples problemes als peus, per la qual cosa han d’assecar-se minuciosament, prestant especial atenció a l’espai interdigital, per a evitar l’aparició de fongs i bacteris.

3. Triar correctament els mitjons. Estos han de ser de fibres naturals, permetre una transpiració correcta al peu i no estrényer en la part alta per a evitar problemes circulatoris.

4. Revisar les plantilles de l’interior del calçat. Quan les sabates romanen guardats diversos mesos, és possible que les plantilles s’hagen ressecat per la sudoració, estiguen desgastades o trencades. En el cas que el calçat es trobe en bon estat, es recomana canviar-les per si hagueren aparegut fongs o generaren molèsties en caminar. A més, cal revisar les soles i canviar les tapes, si estan deteriorades, perquè el calçat no sofresca pel desgast d’estes.

Últimes notícies

Pau Navarro seguirà al Villarreal fins a 2031 després de renovar el seu contracte

El defensa de la Vilavella Pau Navarro ha ampliat el seu contracte amb el Villarreal CF fins a juny de 2031. El central, clau en la tercera plaça de LaLiga, suma 46 partits oficials amb el primer equip groguet.

Com s’organitzarà la seguretat per vore l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana

El Govern central s’ha oferit a la Generalitat per reforçar la protecció civil i la seguretat ciutadana als nou punts clau d’observació de l’eclipsi solar del 12 d’agost a la Comunitat Valenciana.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre cap avís previ de la DANA

María José Catalá ha assegurat davant la jutgessa que València no va rebre cap avís del desbordament del barranco del Poyo i ha justificat que la ciutat no figurava com a municipi afectat en la fitxa de conca.

Catalá defensa davant la jutgessa que València no va rebre avisos previs del desbordament en la DANA

María José Catalá ha declarat com a testimoni que l’Ajuntament de València no va rebre cap avís específic sobre el desbordament del barranc del Poyo durant la DANA i ha assegurat que només va tindre constància de la gravetat quan La Torre ja estava totalment inundada.

Temperatures de fins a 42 graus posen en avís roig el litoral de València este dimecres

Aemet ha activat per a este dimecres l’avís roig al litoral de València per màximes de 42 graus al prelitoral, i manté diversos avisos taronja i grocs per calor extrema i tempestes a tota la Comunitat Valenciana.

El Valencia CF començarà la Lliga una setmana més tard per l’ajornament contra el Betis

El Valencia CF iniciarà LaLiga EA Sports 2026-27 una setmana més tard del previst per l’ajornament del partit de la primera jornada contra el Betis, que s’ha reprogramat per al 25 d’agost a Mestalla.

Compromís denuncia que el PP es doblega a Vox en el debat dels pressupostos

Carles Esteve, diputat de Compromís, acusa el PP valencià de plegar-se a Vox en el debat dels pressupostos de la Generalitat de 2026 i alerta d'una escalada contra la igualtat i els drets de part de la ciutadania.

Vox imposa la seua ‘prioritat nacional’ en vivenda i servicis socials als pressupostos de 2026

Les esmenes de Vox als pressupostos de la Generalitat per a 2026 incorporen per primera vegada el principi de ‘prioritat nacional’ en les polítiques de vivenda i servicis socials, gràcies a l’acord amb el PP en Les Corts.