El 112 atén quasi 20.000 crides sobre animals abandonats i espècies protegides

Ejemplo de shortcode con estilo
El 57% dels avisos corresponen a animals domèstics, el 19% a espècies protegides com a àguiles o falcons i un 15% a bresques

El telèfon d’Emergències de la Generalitat 1·1·2 Comunitat Valenciana ha rebut prop de 20.000 crides relacionades amb el rescat d’animals i altres qüestions relatives a la fauna i flora des de gener de 2021. Més de la meitat (el 57%) són avisos referits a mascotes domèstiques que han sigut abandonades, estan ferides o han patit algun tipus de maltractament, mentre que un altre 19% estan relacionats amb espècies protegides com a àguiles o falcons. La resta correspon a bresques d’abelles (15%), animals marins (3%), caça i pesca il·legals (3%) i contaminació del medi ambient o la flora (3%).

El secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, José María Ángel, ha destacat «la important labor de coordinació realitzada per Emergències per a actuar de manera ràpida en la recuperació tant d’animals domèstics, espècies protegides i marines com en el cas de contaminació del territori o amenaces a la flora».

Ángel ha posat en valor «la col·laboració entre institucions públiques i privades per a protegir i salvaguardar el patrimoni natural valencià». «És el nostre deure fer tot el possible per conservar i preservar la fauna i la flora del nostre entorn, per això comptem amb protocols d’actuació clars que ens permeten mobilitzar ràpidament els professionals especialitzats que requereix cada situació».

El 57% de les crides relatives a fauna i flora estan relacionades amb la pèrdua o l’abandó d’animals domèstics, suposats d’agressió i maltractament, mascotes que han quedat atrapades o que mostren un comportament violent. Els següents avisos més comuns, que representen el 19%, són els referits a espècies protegides com a falcons i àguiles, entre altres, que es trobes atrapades en llocs de difícil accés o estan ferides. A més, es registra un 15% d’alertes per l’aparició de ruscos d’abelles o bresques de vespes en immobles, edificis o en la via pública.

La detecció d’animals marins, vius o morts, tant en terra com en aigües costaneres representa el 3% de les crides. Es tracta d’albiraments de cetacis (balenes, dofins i calderonas), tortugues marines, taurons, tintoreres o meduses. En aqueix sentit, José María Ángel ha destacat que gràcies a la col·laboració amb la Xarxa de Varamientos de la Comunitat Valenciana, «el telèfon d’Emergències ha possibilitat, en el que va d’any, el rescat de 73 tortugues Caretta caretta, una espècie amb gran presència al Mediterrani, que han sigut ateses en el centre de recuperació de la Fundació Oceanogràfic i retornades a la mar».

La infracció de la normativa de caça esportiva i la pesca il·legal suposen el 3% d’anomenades restants, que recullen avisos referits a l’exercici de caça i pesca en zones no permeses, fora de temporada, sense llicència o d’espècies prohibides. Finalment, la resta de les crides (3%) registren incidents relatius a la flora (pins i palmeres principalment), plagues i tala d’arbres i contaminació per abocaments en zones terrestres i marítimes.

Per a cada tipus d’incident el telèfon d’Emergències 1·1·2 de la Generalitat té assignat un protocol diferent. En alguns casos l’avís es deriva al Centre de Recuperació de Fauna de la Comunitat Valenciana, en uns altres a la Guàrdia Civil i la Policia Local, en uns altres al Centre de Coordinació de Salvament Marítim o a l’Àrea de Recuperació i Conservació d’animals de la mar (ARCA) de la Fundació Oceanogràfic.

Últimes notícies

Castro alerta del potencial d’un Athletic ple de campions del món

L’entrenador del Levante, Luís Castro, ha destacat el gran nivell de l’Athletic, amb jugadors campions del món, i ha demanat paciència amb un projecte granota en plena renovació de plantilla.

Cinc pobles de la Safor rebran 750.000 euros per la dana Adam

La Diputació de València ha aprovat una ajuda urgent de 750.000 euros per als municipis d’Oliva, Piles, Miramar, Bellreguard i Daimús, afectats per la dana Adam, i altres 4,2 milions per a 28 pobles que encara no figuraven en el llistat del Govern. El paquet global d’inversions supera els 15 milions d’euros.

Ford València muntarà les bateries dels cotxes elèctrics en una nova planta a Almussafes

Ford ha anunciat a la planta d'Almussafes la construcció d'una nova fàbrica per a muntar bateries de vehicles 100 % elèctrics a partir de 2027, junt amb diverses millores en instal·lacions. UGT veu els primers avanços de l'Acord 2030 però alerta d'un excedent de personal en els pròxims mesos.

Les útlimes visites de l’Elx a Vallecas i els intocables de Sarabia en LALIGA

L’Elx visita el Rayo Vallecano després d’haver perdut per la mínima en les tres últimes eixides a Vallecas, mentre Dituro i Chust són els únics franjiverds que han jugat tots els minuts de LALIGA. Les estadístiques dels duels i el repartiment de protagonisme en la plantilla mostren el pes dels titulars i la situació dels futbolistes sense minuts.

Crida a una vaga general l’11 de novembre per defensar el dret a l’habitatge

Sindicats i moviments socials han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la vaga general del 11 de novembre, centrada en el dret efectiu a una vivenda digna i en la millora de salaris, jornades i servicis públics.

Javier Aguirre manté el mal inici al Valencia i continua sense guanyar

Javier Aguirre ha encadenat dos empats en els seus primers partits amb el Valencia i encara no ha estrenat el caseller de victòries, en una dinàmica que repetix els seus inicis en altres equips de LaLiga.

Els veïns de la zona zero de la dana Adam a la Safor comencen a netejar i a calcular danys

Els municipis més afectats per la dana Adam al sud de València han començat este dimarts a buidar aigua, llevar fang i valorar els danys, després d’un episodi de pluges que ha deixat fins a 700 litres per metre quadrat.

Els pobles afectats per la dana Adam seran zona catastròfica

El Govern ha anunciat que declararà zona afectada greument per emergència de protecció civil els municipis castigats per la dana Adam, entre ells localitats de la Comunitat Valenciana. Pedro Sánchez ho ha comunicat al Puesto de Mando Avanzado d'Oliva.