Els agricultors de la Comunitat, els més vells de tota Espanya

Un estudi elaborat per l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) a partir de les dades del Cens Agrari 2020 del Govern revela que la Comunitat Valenciana registra l’edat mitjana dels caps d’explotacions agràries més alta d’Espanya amb 64,4 anys. L’edat mitjana agrària nacional està tres punts per davall, amb 61,4 anys.

Quant a la resta de comunitats amb un elevat nombre de titulars agropecuaris, preocupa l’edat mitjana de Galícia (63,6 anys), Castella-la Manxa (62,6), Extremadura (61,52), Catalunya (60,95), Castella i Lleó (60,76), Regió de Múrcia (60,72), Andalusia (60,45) i Aragó (60,07).

La meitat supera els 65 anys

La Comunitat Valenciana també ostenta el major percentatge d’agricultors majors de 65 anys, els quals representen el 50% dels 100.259 titulars totals. Per contra, únicament el 0,3% dels agricultors valencians té menys de 25 anys.

En altres paraules, un de cada dos caps d’explotació agrària en la Comunitat Valenciana té més de 65 anys i només un de cada 300 té menys de 25 anys. Les poblacions que aconsegueixen l’edat mitjana agrària més elevada són Guardamar de la Safor (79,12 anys), L’Alqueria de la Comtessa (75,17), Bellreguard (74), Daimús (73,54), Piles (73,48), Paiporta (73,18) i Fanzara (73,13).

“Dades terrorífiques”

“Les dades són terrorífiques”, expressa el president d’AVA-ASAJA, Cristóbal Aguado. “La greu crisi de rendibilitat que arrossega el nostre camp té una conseqüència inevitable: els agricultors majors aguanten tot el que poden, fins i tot recorrent a la seua minsa pensió de jubilació, per a mantindre cuidats els camps perquè els guarden un gran valor sentimental i, sobretot, perquè els fills i nets fugen d’un negoci de dubtosa viabilitat econòmica«.

«I el pitjor és que no veiem el final del túnel, tot el contrari, aquest procés anirà a més mentre la classe política seguisca de braços plegats sense establir garanties d’una rendibilitat estable i digna. Reclamem mesures de mercat veritablement eficaços, especialment sobre la llei de la cadena alimentària i les importacions foranes«.

«En qualsevol altre sector les alarmes estarien enceses, però sembla que als polítics els importa un rave el que els succeïsca als productors agraris”.

Aguado recorda que “les dades oficials tornen a deixar en evidència que l’agricultura valenciana està encara pitjor que l’espanyola. Si ja érem els líders en terres agràries sense cultivar, amb quasi 165.000 hectàrees, ara també tenim el trist honor d’encapçalar el rànquing nacional en edat mitjana agrària i en percentatge d’agricultors majors de 65 anys«.

«Només Galícia evita que a més siguem la comunitat amb menor percentatge de menors de 25 anys, però amb els actuals preus en origen no descarte superar-los en el pròxim cens agrari. Alguna cosa tindrà a veure amb aquestes estadístiques el pobre pressupost que la Generalitat Valenciana destina a les partides agràries, agreujat per l’infrafinançament autonòmic, i la falta d’un full de ruta que amplie i modernitze les nostres estructures agràries”.

Edat dels caps d’explotacions agràries

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.