Els agricultors de la Comunitat, els més vells de tota Espanya

Un estudi elaborat per l’Associació Valenciana d’Agricultors (AVA-ASAJA) a partir de les dades del Cens Agrari 2020 del Govern revela que la Comunitat Valenciana registra l’edat mitjana dels caps d’explotacions agràries més alta d’Espanya amb 64,4 anys. L’edat mitjana agrària nacional està tres punts per davall, amb 61,4 anys.

Quant a la resta de comunitats amb un elevat nombre de titulars agropecuaris, preocupa l’edat mitjana de Galícia (63,6 anys), Castella-la Manxa (62,6), Extremadura (61,52), Catalunya (60,95), Castella i Lleó (60,76), Regió de Múrcia (60,72), Andalusia (60,45) i Aragó (60,07).

La meitat supera els 65 anys

La Comunitat Valenciana també ostenta el major percentatge d’agricultors majors de 65 anys, els quals representen el 50% dels 100.259 titulars totals. Per contra, únicament el 0,3% dels agricultors valencians té menys de 25 anys.

En altres paraules, un de cada dos caps d’explotació agrària en la Comunitat Valenciana té més de 65 anys i només un de cada 300 té menys de 25 anys. Les poblacions que aconsegueixen l’edat mitjana agrària més elevada són Guardamar de la Safor (79,12 anys), L’Alqueria de la Comtessa (75,17), Bellreguard (74), Daimús (73,54), Piles (73,48), Paiporta (73,18) i Fanzara (73,13).

“Dades terrorífiques”

Les dades són terrorífiques”, expressa el president d’AVA-ASAJA, Cristóbal Aguado. “La greu crisi de rendibilitat que arrossega el nostre camp té una conseqüència inevitable: els agricultors majors aguanten tot el que poden, fins i tot recorrent a la seua minsa pensió de jubilació, per a mantindre cuidats els camps perquè els guarden un gran valor sentimental i, sobretot, perquè els fills i nets fugen d’un negoci de dubtosa viabilitat econòmica“.

I el pitjor és que no veiem el final del túnel, tot el contrari, aquest procés anirà a més mentre la classe política seguisca de braços plegats sense establir garanties d’una rendibilitat estable i digna. Reclamem mesures de mercat veritablement eficaços, especialment sobre la llei de la cadena alimentària i les importacions foranes“.

En qualsevol altre sector les alarmes estarien enceses, però sembla que als polítics els importa un rave el que els succeïsca als productors agraris”.

Aguado recorda que “les dades oficials tornen a deixar en evidència que l’agricultura valenciana està encara pitjor que l’espanyola. Si ja érem els líders en terres agràries sense cultivar, amb quasi 165.000 hectàrees, ara també tenim el trist honor d’encapçalar el rànquing nacional en edat mitjana agrària i en percentatge d’agricultors majors de 65 anys“.

“Només Galícia evita que a més siguem la comunitat amb menor percentatge de menors de 25 anys, però amb els actuals preus en origen no descarte superar-los en el pròxim cens agrari. Alguna cosa tindrà a veure amb aquestes estadístiques el pobre pressupost que la Generalitat Valenciana destina a les partides agràries, agreujat per l’infrafinançament autonòmic, i la falta d’un full de ruta que amplie i modernitze les nostres estructures agràries”.

Edat dels caps d’explotacions agràries

Últimes notícies

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.

Catalá obri la porta a comprar la part de la Diputació de l’antic edifici d’Hisenda a València

L'alcaldessa de València, María José Catalá, considera complexa la venda del 60% municipal de l'antic edifici d'Hisenda i es mostra oberta a negociar amb la Diputació la compra del seu 40% i un possible ús compartit de l'immoble.

Els accidents laborals causen 12 morts en la Comunitat Valenciana fins a març

Els accidents laborals provoquen 170 morts a Espanya en el primer trimestre, 12 d'elles en la Comunitat Valenciana, on totes les defuncions es produïxen durant la jornada de treball.

Els ajuntaments activen projectes locals per a 120.000 vivendes de protecció pública

Els ajuntaments poden posar en marxa Projectes Residencials Locals per a promoure fins a 120.000 vivendes de protecció pública en sòls dotacionals i patrimonials hui infrautilitzats.