Les embarassades podran expressar les seues preferències i necessitats durant el part

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública posa a la disposició de les dones embarassades el Pla de Part, un document que recull les necessitats, preferències i les expectatives de la dona durant tot el procés del part.

Així, per a l’elaboració d’aquest document, les matrones juguen un paper molt important, ja que són les professionals que des del moment de la gestació acompanyen a la dona durant tot l’embaràs fins al moment del part.

En aquest sentit, hui, que se celebra el Dia Internacional de la Matrona, la Conselleria de Sanitat posa en relleu la imprescindible labor que realitzen d’assessorament, atenció sanitària i acompanyament a la dona durant aquest moment tan important de les seues vides.

Durant l’any 2021, 10.869 embarassades van presentar el seu Pla de Part abans de l’ingrés per a donar a llum i gràcies a l’assessorament professional de les matrones. Totes aquestes dones embarassades, van elaborar i van anar seleccionant amb ajuda de les matrones quin tipus de part desitjaven, tant en el moment de la dilatació, com el part i l’atenció al bebé una vegada ja ha nascut.

En la Comunitat Valenciana, cada vegada hi ha més dones que decideixen elaborar el seu Pla de Part, una xifra que ha anat augmentant amb el temps. De fet, en 2021 el 54,6% de les parteres va presentar el seu pla de part, enfront del 52,5% de l’any 2017. Els departaments de salut amb major nombre de plans de part presentats són Gandia (85,2%), Marina Baixa (80,9%) i Xàtiva-Ontinyent (78,6%).

Importància del Pla del Part

El Pla de Part vigent en la nostra Comunitat des de 2010, presa com a base les recomanacions de l’Estratègia d’Atenció al Part Normal en el Sistema Nacional de Salut i la corresponent Guia de Pràctica Clínica d’Atenció al Part, documents de referència que recullen l’evidència científica i el millor coneixement disponible.

El document recull els desitjos i preferències de l’embarassada durant el procés de dilatació, part o període expulsivo i durant la immediata atenció al bebé.

Així, durant el període de dilatació proposa entre altres aspectes l’ús d’objectes personals com a roba, música, llibres; que l’embarassada tinga llibertat de moviment, poder utilitzar material de suport (pilota, coixins), lliure elecció d’ocupació o no d’analgèsia epidural, mètodes no farmacològics d’alleujament del dolor, que es monitore a la criatura de manera intermitent, que no s’accelere el part i seguisca el seu curs natural.

Quant al moment del part, el període expulsivo, l’embarassada pot decidir adoptar la posició més còmoda, iniciar pujos espontàniament; evitar l’episiotomia, sempre que siga possible; efectuar pinçament tardà de cordó, que puga tallar el cordó l’acompanyant o l’embarassada.

I finalment, en l’atenció a la criatura en la maternitat, la dona pot prendre decisions sobre el contacte precoç pell amb pell res més nàixer, les primeres cures sense separar-la de la mare, lactància materna precoç, que la criatura romanga amb la mare en tot moment, que no s’alimente amb aliment o biberó si no és necessari i amb la consulta a la mare, així com optar pel programa d’alta precoç.

Cal destacar que aquestes preferències es recullen en el document del Pla del Part, però en cas de necessitat, segons l’estat i desenvolupament dels esdeveniments en el part i sota el consentiment informat a l’embarassada, poden modificar-se les seues preferències escrites en el Pla de Part.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que fa gust de poc

Mallorca i València van empatar 1-1 a Son Moix, en un dol directe per la permanència on els locals van desaprofitar diverses ocasions clares i van acabar cedint un punt que no satisfà a cap.

Carlos Corberán lamenta el criteri arbitral pel possible penal a Gayà al Mallorca-València

Carlos Corberán considera que l'acció sobre Gayà en l'última jugada del Mallorca-València deixa un criteri arbitral confús, encara que destaca el punt reeixit per la resiliència de l'equip.

El València Basket se cita amb el Panathinaikos en els quarts de l’Eurolliga

El València Basket, segon en la fase regular de l'Eurolliga, s'enfrontarà al Panathinaikos en una sèrie al millor de cinc partits amb avantatge de camp en el Roig Arena.

Pepelu reivindica el valor de l’empat del València a Mallorca

Pepelu subratlla la importància de l'empat del València davant el Mallorca en plena lluita per la permanència i admet errors defensius després del descans i a pilota parada.

Mallorca i València es frenen a Son Moix amb un empat que no alleuja el descens

Mallorca i València empaten a Son Moix amb gols de Samu Costa i Sadiq en un partit gris que deixa als dos equips sense l'impuls que necessitaven en la lluita per la permanència.

Desallotjat un edifici de cinc plantes a Torrevieja per l’incendi d’una vivenda

Un incendi en una vivenda del carrer Verge del Colom ha obligat a desallotjar per complet un edifici de cinc plantes a Torrevieja, sense que consten ferits.

Fem profetes a John Lennon i a Bob Dylan

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla sobre que la pau mundial continua sent una utopia perquè darrere de les guerres manen els interessos materials i de poder

Empat sense gols entre Mallorca i València al descans

Mallorca i València aconseguixen el descans amb 0-0 en un partit igualat i sense ocasions clares, marcat per la primerenca lesió de Thierry Rendall.