Les embarassades podran expressar les seues preferències i necessitats durant el part

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública posa a la disposició de les dones embarassades el Pla de Part, un document que recull les necessitats, preferències i les expectatives de la dona durant tot el procés del part.

Així, per a l’elaboració d’aquest document, les matrones juguen un paper molt important, ja que són les professionals que des del moment de la gestació acompanyen a la dona durant tot l’embaràs fins al moment del part.

En aquest sentit, hui, que se celebra el Dia Internacional de la Matrona, la Conselleria de Sanitat posa en relleu la imprescindible labor que realitzen d’assessorament, atenció sanitària i acompanyament a la dona durant aquest moment tan important de les seues vides.

Durant l’any 2021, 10.869 embarassades van presentar el seu Pla de Part abans de l’ingrés per a donar a llum i gràcies a l’assessorament professional de les matrones. Totes aquestes dones embarassades, van elaborar i van anar seleccionant amb ajuda de les matrones quin tipus de part desitjaven, tant en el moment de la dilatació, com el part i l’atenció al bebé una vegada ja ha nascut.

En la Comunitat Valenciana, cada vegada hi ha més dones que decideixen elaborar el seu Pla de Part, una xifra que ha anat augmentant amb el temps. De fet, en 2021 el 54,6% de les parteres va presentar el seu pla de part, enfront del 52,5% de l’any 2017. Els departaments de salut amb major nombre de plans de part presentats són Gandia (85,2%), Marina Baixa (80,9%) i Xàtiva-Ontinyent (78,6%).

Importància del Pla del Part

El Pla de Part vigent en la nostra Comunitat des de 2010, presa com a base les recomanacions de l’Estratègia d’Atenció al Part Normal en el Sistema Nacional de Salut i la corresponent Guia de Pràctica Clínica d’Atenció al Part, documents de referència que recullen l’evidència científica i el millor coneixement disponible.

El document recull els desitjos i preferències de l’embarassada durant el procés de dilatació, part o període expulsivo i durant la immediata atenció al bebé.

Així, durant el període de dilatació proposa entre altres aspectes l’ús d’objectes personals com a roba, música, llibres; que l’embarassada tinga llibertat de moviment, poder utilitzar material de suport (pilota, coixins), lliure elecció d’ocupació o no d’analgèsia epidural, mètodes no farmacològics d’alleujament del dolor, que es monitore a la criatura de manera intermitent, que no s’accelere el part i seguisca el seu curs natural.

Quant al moment del part, el període expulsivo, l’embarassada pot decidir adoptar la posició més còmoda, iniciar pujos espontàniament; evitar l’episiotomia, sempre que siga possible; efectuar pinçament tardà de cordó, que puga tallar el cordó l’acompanyant o l’embarassada.

I finalment, en l’atenció a la criatura en la maternitat, la dona pot prendre decisions sobre el contacte precoç pell amb pell res més nàixer, les primeres cures sense separar-la de la mare, lactància materna precoç, que la criatura romanga amb la mare en tot moment, que no s’alimente amb aliment o biberó si no és necessari i amb la consulta a la mare, així com optar pel programa d’alta precoç.

Cal destacar que aquestes preferències es recullen en el document del Pla del Part, però en cas de necessitat, segons l’estat i desenvolupament dels esdeveniments en el part i sota el consentiment informat a l’embarassada, poden modificar-se les seues preferències escrites en el Pla de Part.

Últimes notícies

Luis García Plaza lloa la insistència del Sevilla per tombar el València

Luis García Plaza ha ressaltat la insistència i l’actitud del Sevilla en el triomf per 1-0 davant el València, amb un gol tardà de Juan Iglesias que consolida els sevillistes amb deu punts en l’inici de LALIGA EA Sports.

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.