“Tots tenim un gen donant. Activa-ho!”,  anima a donar òrgans

Com cada any, el primer dimecres del mes de juny té lloc a Espanya la celebració del Dia Nacional del Donant d’Òrgans i Teixits, organitzat per la Unió de Trasplantats d’Òrgans Sòlids i que enguany porta per lema “Tots tenim un gen donant. Activa-ho!”.

La Unió de Trasplantats d’Òrgans Sòlids (UTxs) és resultat de la cooperació de quatre entitats de pacients: la Federació Nacional per a la lluita contra les Malalties del Renyó (ALCER), la Federació Espanyola de Fibrosi Quística (FEFQ), la Federació Espanyola de Trasplantats de Cor (FETCO) i la Federació Nacional de Malalts i Trasplantats Hepàtics (FNETH), que també compten amb el suport de l’Organització Nacional de Trasplantaments (ONT), com en anys anteriors.

L’objectiu d’aquest dia és homenatjar els donants i familiars en tot el territori nacional per la seua enorme generositat, a més de sensibilitzar a la societat sobre la vital importància que té la donació d’òrgans per a les persones que es troben a l’espera d’un trasplantament.

En 2021, malgrat les dificultats generades per la pandèmia de COVID-19, es van realitzar al nostre país 4.781 trasplantaments d’òrgans, gràcies a les 1.905 persones que van donar els seus òrgans després de morir i a les 324 persones que van donar un renyó o part del seu fetge en vida.

Concretament, es van realitzar 2.950 trasplantaments renals, 1.078 hepàtics, 362 pulmonars, 302 cardíacs, 82 de pàncrees i 7 intestinals. Encara que les taxes no aconsegueixen encara els anivelles rècord, registrats a Espanya en 2019, s’ha pogut veure una recuperació del 8% en trasplantament i del 7% en donació d’òrgans en comparació amb 2020.

Espanya és un model de referència per a molts països, ja que continua sent líder mundial en aquest àmbit, gràcies al Programa de Donació i Trasplantament de l’ONT, que es caracteritza pel talent i el compromís dels professionals sanitaris, l’avanç científic, la solidaritat i la humanitat dels donants i les seues famílies.

Amb la col·laboració: Malgrat el creixement en donació i trasplantament del passat any, persisteix un nombre important de pacients en llista d’espera, pendents d’un òrgan. A 31 de desembre de 2021, la llista d’espera es va situar en 4.762 pacients, una xifra similar a la registrada en 2020 amb 4.794 pacients.

Per això, és important recordar la importància de la donació d’òrgans perquè moltes persones puguen continuar vivint, així com l’agraïment als donants i les seues famílies, ja que, gràcies a ells s’inicia un procés que canvia la vida de milers de persones cada any al nostre país, i que tampoc seria possible sense la labor dels professionals sanitaris i el paper desenvolupat per l’Organització Nacional de Trasplantaments

Jose Navarro Mallach, president d’ALCER Túria “Totes les persones tenim un gen donant en el nostre ADN, només fa falta activar-lo per a salvar milers de vides i millorar la qualitat de moltes més. Hem recuperat l’activitat trasplantadora, quasi com un any prepandèmia, gràcies a la solidaritat de tota la societat i el bon fer del personal sanitari. Tot el nostre reconeixement als donants, les seues famílies i professionals, per l’amor que demostren en cada donació, Donar és Estimar”.

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.