Gossos abandonats ajuden a fomentar la reinserció d’interns de Picassent

 

La regidora de Benestar Animal, Glòria Tello, ha explicat que el conveni signat entre l’Ajuntament de València i la “Societat Centre de Desenvolupament Caní Integradogs” ha començat ja a implantar-se en el centre penitenciari de Picassent.

Així, s’han incorporat gossos abandonats i acollits en el Centre d’Acollida d’Animals de l’Ajuntament de València per a ser educats per part dels interns i facilitar així la seua posterior adopció. De forma paral·lela, estos animals intervenen de manera positiva en l’àmbit psicosocial educatiu, emocional i social dels interns.

“Els gossos abandonats que intervenen en el programa se’n beneficien del mateix facilitant la seua adopció posterior gràcies a l’educació per part d’interns de Picassent, alhora que es consciencia per evitar abandonaments”, ha explicat la regidora Glòria Tello.

Açò dona als interns l’oportunitat de realitzar un canvi en la seua vida personal, els beneficiarà no només per a la reinserció laboral, sinó també per al seu benestar psicoemocional (nivells d’autonomia personal, seguretat, esmorteir les fluctuacions anímiques que la vida privada de llibertat provoca, sentiment d’utilitat, etc…) i està relacionat amb competències i habilitats socials de relació i resolució de conflictes.

“Des de la regidoria de Benestar Animal hem facilitat la realització de pràctiques voluntàries en els Centres d’Acollida de Gossos Abandonats gestionats per l’Ajuntament de València a aquells reclusos que hagen participat en els programes previstos en el conveni una vegada que la seua situació legal ho ha permés.

Els responsables dels centres emeten a la finalització de les seues pràctiques un certificat per les hores efectives realitzades”, ha explicat la regidora de Benestar Animal, Glòria Tello.

Este programa permet que els gossos abandonats generen un espai enriquidor a nivell d’estímuls, on entrenen i practicar de forma contínua les diferents capacitats i habilitats a nivell cognitiu, conductual, emocional i social.

Això, millora el funcionament adaptatiu dels participants en els programes i contribueix a minimitzar les causes derivades dels seus problemes socials, emocionals i de comportament.

Últimes notícies

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.
FILMOTECA D'ESTIU