Gossos abandonats ajuden a fomentar la reinserció d’interns de Picassent

 

La regidora de Benestar Animal, Glòria Tello, ha explicat que el conveni signat entre l’Ajuntament de València i la “Societat Centre de Desenvolupament Caní Integradogs” ha començat ja a implantar-se en el centre penitenciari de Picassent.

Així, s’han incorporat gossos abandonats i acollits en el Centre d’Acollida d’Animals de l’Ajuntament de València per a ser educats per part dels interns i facilitar així la seua posterior adopció. De forma paral·lela, estos animals intervenen de manera positiva en l’àmbit psicosocial educatiu, emocional i social dels interns.

“Els gossos abandonats que intervenen en el programa se’n beneficien del mateix facilitant la seua adopció posterior gràcies a l’educació per part d’interns de Picassent, alhora que es consciencia per evitar abandonaments”, ha explicat la regidora Glòria Tello.

Açò dona als interns l’oportunitat de realitzar un canvi en la seua vida personal, els beneficiarà no només per a la reinserció laboral, sinó també per al seu benestar psicoemocional (nivells d’autonomia personal, seguretat, esmorteir les fluctuacions anímiques que la vida privada de llibertat provoca, sentiment d’utilitat, etc…) i està relacionat amb competències i habilitats socials de relació i resolució de conflictes.

“Des de la regidoria de Benestar Animal hem facilitat la realització de pràctiques voluntàries en els Centres d’Acollida de Gossos Abandonats gestionats per l’Ajuntament de València a aquells reclusos que hagen participat en els programes previstos en el conveni una vegada que la seua situació legal ho ha permés.

Els responsables dels centres emeten a la finalització de les seues pràctiques un certificat per les hores efectives realitzades”, ha explicat la regidora de Benestar Animal, Glòria Tello.

Este programa permet que els gossos abandonats generen un espai enriquidor a nivell d’estímuls, on entrenen i practicar de forma contínua les diferents capacitats i habilitats a nivell cognitiu, conductual, emocional i social.

Això, millora el funcionament adaptatiu dels participants en els programes i contribueix a minimitzar les causes derivades dels seus problemes socials, emocionals i de comportament.

Últimes notícies

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.