Gossos abandonats ajuden a fomentar la reinserció d’interns de Picassent

 

La regidora de Benestar Animal, Glòria Tello, ha explicat que el conveni signat entre l’Ajuntament de València i la “Societat Centre de Desenvolupament Caní Integradogs” ha començat ja a implantar-se en el centre penitenciari de Picassent.

Així, s’han incorporat gossos abandonats i acollits en el Centre d’Acollida d’Animals de l’Ajuntament de València per a ser educats per part dels interns i facilitar així la seua posterior adopció. De forma paral·lela, estos animals intervenen de manera positiva en l’àmbit psicosocial educatiu, emocional i social dels interns.

“Els gossos abandonats que intervenen en el programa se’n beneficien del mateix facilitant la seua adopció posterior gràcies a l’educació per part d’interns de Picassent, alhora que es consciencia per evitar abandonaments”, ha explicat la regidora Glòria Tello.

Açò dona als interns l’oportunitat de realitzar un canvi en la seua vida personal, els beneficiarà no només per a la reinserció laboral, sinó també per al seu benestar psicoemocional (nivells d’autonomia personal, seguretat, esmorteir les fluctuacions anímiques que la vida privada de llibertat provoca, sentiment d’utilitat, etc…) i està relacionat amb competències i habilitats socials de relació i resolució de conflictes.

“Des de la regidoria de Benestar Animal hem facilitat la realització de pràctiques voluntàries en els Centres d’Acollida de Gossos Abandonats gestionats per l’Ajuntament de València a aquells reclusos que hagen participat en els programes previstos en el conveni una vegada que la seua situació legal ho ha permés.

Els responsables dels centres emeten a la finalització de les seues pràctiques un certificat per les hores efectives realitzades”, ha explicat la regidora de Benestar Animal, Glòria Tello.

Este programa permet que els gossos abandonats generen un espai enriquidor a nivell d’estímuls, on entrenen i practicar de forma contínua les diferents capacitats i habilitats a nivell cognitiu, conductual, emocional i social.

Això, millora el funcionament adaptatiu dels participants en els programes i contribueix a minimitzar les causes derivades dels seus problemes socials, emocionals i de comportament.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.