Gossos abandonats ajuden a fomentar la reinserció d’interns de Picassent

 

La regidora de Benestar Animal, Glòria Tello, ha explicat que el conveni signat entre l’Ajuntament de València i la “Societat Centre de Desenvolupament Caní Integradogs” ha començat ja a implantar-se en el centre penitenciari de Picassent.

Així, s’han incorporat gossos abandonats i acollits en el Centre d’Acollida d’Animals de l’Ajuntament de València per a ser educats per part dels interns i facilitar així la seua posterior adopció. De forma paral·lela, estos animals intervenen de manera positiva en l’àmbit psicosocial educatiu, emocional i social dels interns.

“Els gossos abandonats que intervenen en el programa se’n beneficien del mateix facilitant la seua adopció posterior gràcies a l’educació per part d’interns de Picassent, alhora que es consciencia per evitar abandonaments”, ha explicat la regidora Glòria Tello.

Açò dona als interns l’oportunitat de realitzar un canvi en la seua vida personal, els beneficiarà no només per a la reinserció laboral, sinó també per al seu benestar psicoemocional (nivells d’autonomia personal, seguretat, esmorteir les fluctuacions anímiques que la vida privada de llibertat provoca, sentiment d’utilitat, etc…) i està relacionat amb competències i habilitats socials de relació i resolució de conflictes.

“Des de la regidoria de Benestar Animal hem facilitat la realització de pràctiques voluntàries en els Centres d’Acollida de Gossos Abandonats gestionats per l’Ajuntament de València a aquells reclusos que hagen participat en els programes previstos en el conveni una vegada que la seua situació legal ho ha permés.

Els responsables dels centres emeten a la finalització de les seues pràctiques un certificat per les hores efectives realitzades”, ha explicat la regidora de Benestar Animal, Glòria Tello.

Este programa permet que els gossos abandonats generen un espai enriquidor a nivell d’estímuls, on entrenen i practicar de forma contínua les diferents capacitats i habilitats a nivell cognitiu, conductual, emocional i social.

Això, millora el funcionament adaptatiu dels participants en els programes i contribueix a minimitzar les causes derivades dels seus problemes socials, emocionals i de comportament.

Últimes notícies

Les màximes baixen a la Comunitat Valenciana i es queden en 31,5 graus a Benidorm

Les temperatures màximes han descendit este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb un valor màxim de 31,5 graus a Benidorm i caigudes de fins a 5 graus en punts de l’interior com Ademuz.

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.