La Gran Fira València torna amb més d’un centenar d’activitats per a tots els públics

 

La Gran Fira València es reprén de l’1 al 25 de juliol amb el lema ‘Hola!’, després d’una parada d’un any a causa de la pandèmia, amb vora un centenar d’activitats per a tots els públics en diversos barris i pobles de la ciutat i aplicant totes les mesures sanitàries.

“Enguany serà una fira de mínims per les restriccions i pel fet que les Falles i les preseleccions no es faran fins al setembre”, ha manifestat el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, durant la presentació de la programació. “No obstant això, no hem volgut deixar passar l’oportunitat de tornar”.

En esta ocasió, en compte de la tradicional Batalla de Flors, que no està permesa per raons sanitàries, el 24 de juliol es farà una exhibició del treball dels mestres carrossers a la plaça de Manises.

 

 

“Es programa així una Gran Fira amb actuacions a Benimaclet, Carpesa, la Malva-rosa, la Torre, Massarrojos, Natzaret, Pinedo, Campanar, Orriols o Nou Moles, amb quasi un centenar d’activitats, amb actuacions per a tots els públics, que ompliran de cultura els nostres barris i els nostres pobles amb totes les mesures sanitàries i protocol covid que s’aplicaran a tots els esdeveniments”, ha indicat Carlos Galiana.

Així, tot i que la Batalla de Flors i les preseleccions no es faran, perquè les autoritats sanitàries prohibeixen els esdeveniments itinerants per la pandèmia, “hem volgut retre homenatge a la Batalla de Flors, l’esdeveniment que tanca tradicionalment la Gran Fira València, i anem a fer una exhibició de tres carrosses amb els nostres mestres carrossers perquè la gent puga veure com es treballa la flor”, el dissabte 24 de juliol a partir de les 19 hores a la plaça de Manises.

Els dissabtes seran per a la pirotècnia. El 10 de juliol es dispararà un castell de pals; el dia 17, mascletaes nocturnes en dos punts diferents de la ciutat, i el dia 24, castells de focs artificials en tres llocs distints, la qual cosa “ens servirà de prova de cara a les activitats falleres que farem el mes de setembre”.

Galiana també ha detallat que el 24 de juliol tindrà lloc la Gran Nit de Juliol, amb 14 actuacions des de les 19 fins a les 23 hores, que comptaran amb Pep Gimeno ‘Botifarra’, Maria Juan, la Jazzwoman band o la Federació de folklore de la Comunitat Valenciana.

D’altra banda, del 2 a l’11 de juliol, en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura, s’ha programat el festival Poliritmia, que es presentarà demà en roda de premsa.

A més dels Concerts de Vivers de l’1 al 24 de juliol, presentats recentment, hi ha prevista la Correfira, entre el 7 i 25 de juliol, amb més de 30 actuacions, entre elles monòlegs d’Óscar Tramoyeres, Manu  Badenes,  María Zamora o Pepa Cases; teatre; circ, i música. El programa de la Menuda Fira contempla espectacles per als xiquets i les xiquetes de la mà de, per exemple, Ramonets, Dani Miquel o Seda Jazz Happy Jazz.

El regidor ha presentat així mateix la imatge gràfica de la Gran Fira València d’enguany. “Hola! és el leitmotiv de la nostra campanya. Un Hola! que resumeix perfectament que hem tornat, que estem ací de nou, que donem la benvinguda a la Gran Fira València”, ha expressat.

Durant la compareixença Galiana ha estat acompanyat de Fede Reyna, creatiu de la campanya, qui ha destacat que s’ha apostat per “un estil gràfic senzill, colorista, alegre, simpàtic i juganer” amb “senyals que fan l’ullet a la música, la pirotècnia i la festa, que ens conviden a celebrar”.de pals, dos mascletaes nocturnes i tres castells de focs artificials en diferents punts de la ciutat.

“Es programa així una Gran Fira amb actuacions a Benimaclet, Carpesa, la Malva-rosa, la Torre, Massarrojos, Natzaret, Pinedo, Campanar, Orriols o Nou Moles, amb quasi un centenar d’activitats, amb actuacions per a tots els públics, que ompliran de cultura els nostres barris i els nostres pobles amb totes les mesures sanitàries i protocol covid que s’aplicaran a tots els esdeveniments”, ha indicat Carlos Galiana.

 

Últimes notícies

Morant planteja lleis d’equitat per garantir plaça universitària a tot l’alumnat

La ministra Diana Morant defensa a València unes lleis d’equitat que obliguen les autonomies a finançar prou places públiques, cosa que a la Comunitat Valenciana suposaria fins a 10.000 noves places. La Generalitat replica que ja autoritza totes les places sol·licitades i destaca l’augment de beques i del finançament universitari.

Morant retreu al PP que només haja creat odi a Ceuta mentre reclama dimissions

La ministra Diana Morant qüestiona els qui exigixen dimissions per la crisi migratòria a Ceuta i els acusa de crear odi i alimentar la tensió social, mentre defensa la gestió del Govern central.

Rebaixes d’impostos i campanya per a reactivar l’hostaleria d’El Saler després de l’incendi

L’Ajuntament de València ha aprovat rebaixes fiscals i una campanya de promoció per a bars i restaurants d’El Saler, El Palmar i El Perellonet afectats per l’incendi de la Devesa, i es personarà en la causa judicial per exigir responsabilitats.

Tres joves detinguts a la A-3 amb un quilo de cocaïna en un fals fons del cotxe

La Guàrdia Civil ha interceptat a l’A-3, a Requena, un vehicle d’alta gamma que s’havia donat a la fuga en un control i en el qual s’ha localitzat un quilo de cocaïna ocult en un doble fons. El conductor, de 20 anys, i els altres dos ocupants, de 24 i 33 anys, han sigut posats a disposició judicial acusats de diversos delictes.

Quatre joves detinguts pels greus incidents violents fora de Mestalla al maig

La Policia Nacional ha detingut a València quatre joves, d’entre 18 i 21 anys, acusats de desordes públics i atemptat a agents per les agressions registrades abans del partit Valencia-Barça del 23 de maig als voltants de Mestalla.

Mor un jove de 25 anys en bolcar el seu cotxe a Castelló

Un jove de 25 anys ha mort i una dona de 29 ha resultat ferida en eixir-se un turisme de la via a l’avinguda del Castell Vell de Castelló, esta matinada. La Policia Local ha obert una investigació per aclarir les causes del sinistre.

Quasi un de cada quatre menors patix assetjament escolar durant més d’un any

L’assetjament escolar, presencial o en línia, ha augmentat en el curs 2025-2026 i ja afecta més d’un 14 % de l’alumnat, amb un 27,6 % de víctimes que el patix durant més d’un any. L’informe alerta també del creixement del ciberassetjament i de l’ús de la intel·ligència artificial per crear vídeos falsos i manipular imatges.

Pérez Llorca retreu a Sánchez que només vulga resistir i no atenga les demandes d’Alacant

Juanfran Pérez Llorca acusa Pedro Sánchez de centrar-se a resistir al càrrec i d’ignorar les principals reivindicacions d’Alacant, després de la visita del president del Govern a empreses d’Elx i Novelda.