La Gran Fira València torna amb més d’un centenar d’activitats per a tots els públics

 

La Gran Fira València es reprén de l’1 al 25 de juliol amb el lema ‘Hola!’, després d’una parada d’un any a causa de la pandèmia, amb vora un centenar d’activitats per a tots els públics en diversos barris i pobles de la ciutat i aplicant totes les mesures sanitàries.

“Enguany serà una fira de mínims per les restriccions i pel fet que les Falles i les preseleccions no es faran fins al setembre”, ha manifestat el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, durant la presentació de la programació. “No obstant això, no hem volgut deixar passar l’oportunitat de tornar”.

En esta ocasió, en compte de la tradicional Batalla de Flors, que no està permesa per raons sanitàries, el 24 de juliol es farà una exhibició del treball dels mestres carrossers a la plaça de Manises.

 

 

“Es programa així una Gran Fira amb actuacions a Benimaclet, Carpesa, la Malva-rosa, la Torre, Massarrojos, Natzaret, Pinedo, Campanar, Orriols o Nou Moles, amb quasi un centenar d’activitats, amb actuacions per a tots els públics, que ompliran de cultura els nostres barris i els nostres pobles amb totes les mesures sanitàries i protocol covid que s’aplicaran a tots els esdeveniments”, ha indicat Carlos Galiana.

Així, tot i que la Batalla de Flors i les preseleccions no es faran, perquè les autoritats sanitàries prohibeixen els esdeveniments itinerants per la pandèmia, “hem volgut retre homenatge a la Batalla de Flors, l’esdeveniment que tanca tradicionalment la Gran Fira València, i anem a fer una exhibició de tres carrosses amb els nostres mestres carrossers perquè la gent puga veure com es treballa la flor”, el dissabte 24 de juliol a partir de les 19 hores a la plaça de Manises.

Els dissabtes seran per a la pirotècnia. El 10 de juliol es dispararà un castell de pals; el dia 17, mascletaes nocturnes en dos punts diferents de la ciutat, i el dia 24, castells de focs artificials en tres llocs distints, la qual cosa “ens servirà de prova de cara a les activitats falleres que farem el mes de setembre”.

Galiana també ha detallat que el 24 de juliol tindrà lloc la Gran Nit de Juliol, amb 14 actuacions des de les 19 fins a les 23 hores, que comptaran amb Pep Gimeno ‘Botifarra’, Maria Juan, la Jazzwoman band o la Federació de folklore de la Comunitat Valenciana.

D’altra banda, del 2 a l’11 de juliol, en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura, s’ha programat el festival Poliritmia, que es presentarà demà en roda de premsa.

A més dels Concerts de Vivers de l’1 al 24 de juliol, presentats recentment, hi ha prevista la Correfira, entre el 7 i 25 de juliol, amb més de 30 actuacions, entre elles monòlegs d’Óscar Tramoyeres, Manu  Badenes,  María Zamora o Pepa Cases; teatre; circ, i música. El programa de la Menuda Fira contempla espectacles per als xiquets i les xiquetes de la mà de, per exemple, Ramonets, Dani Miquel o Seda Jazz Happy Jazz.

El regidor ha presentat així mateix la imatge gràfica de la Gran Fira València d’enguany. “Hola! és el leitmotiv de la nostra campanya. Un Hola! que resumeix perfectament que hem tornat, que estem ací de nou, que donem la benvinguda a la Gran Fira València”, ha expressat.

Durant la compareixença Galiana ha estat acompanyat de Fede Reyna, creatiu de la campanya, qui ha destacat que s’ha apostat per “un estil gràfic senzill, colorista, alegre, simpàtic i juganer” amb “senyals que fan l’ullet a la música, la pirotècnia i la festa, que ens conviden a celebrar”.de pals, dos mascletaes nocturnes i tres castells de focs artificials en diferents punts de la ciutat.

“Es programa així una Gran Fira amb actuacions a Benimaclet, Carpesa, la Malva-rosa, la Torre, Massarrojos, Natzaret, Pinedo, Campanar, Orriols o Nou Moles, amb quasi un centenar d’activitats, amb actuacions per a tots els públics, que ompliran de cultura els nostres barris i els nostres pobles amb totes les mesures sanitàries i protocol covid que s’aplicaran a tots els esdeveniments”, ha indicat Carlos Galiana.

 

Últimes notícies

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.