16.7 C
València
Dilluns, 26 gener, 2026

La Gran Fira València torna amb més d’un centenar d’activitats per a tots els públics

 

La Gran Fira València es reprén de l’1 al 25 de juliol amb el lema ‘Hola!’, després d’una parada d’un any a causa de la pandèmia, amb vora un centenar d’activitats per a tots els públics en diversos barris i pobles de la ciutat i aplicant totes les mesures sanitàries.

“Enguany serà una fira de mínims per les restriccions i pel fet que les Falles i les preseleccions no es faran fins al setembre”, ha manifestat el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, durant la presentació de la programació. “No obstant això, no hem volgut deixar passar l’oportunitat de tornar”.

En esta ocasió, en compte de la tradicional Batalla de Flors, que no està permesa per raons sanitàries, el 24 de juliol es farà una exhibició del treball dels mestres carrossers a la plaça de Manises.

 

 

“Es programa així una Gran Fira amb actuacions a Benimaclet, Carpesa, la Malva-rosa, la Torre, Massarrojos, Natzaret, Pinedo, Campanar, Orriols o Nou Moles, amb quasi un centenar d’activitats, amb actuacions per a tots els públics, que ompliran de cultura els nostres barris i els nostres pobles amb totes les mesures sanitàries i protocol covid que s’aplicaran a tots els esdeveniments”, ha indicat Carlos Galiana.

Així, tot i que la Batalla de Flors i les preseleccions no es faran, perquè les autoritats sanitàries prohibeixen els esdeveniments itinerants per la pandèmia, “hem volgut retre homenatge a la Batalla de Flors, l’esdeveniment que tanca tradicionalment la Gran Fira València, i anem a fer una exhibició de tres carrosses amb els nostres mestres carrossers perquè la gent puga veure com es treballa la flor”, el dissabte 24 de juliol a partir de les 19 hores a la plaça de Manises.

Els dissabtes seran per a la pirotècnia. El 10 de juliol es dispararà un castell de pals; el dia 17, mascletaes nocturnes en dos punts diferents de la ciutat, i el dia 24, castells de focs artificials en tres llocs distints, la qual cosa “ens servirà de prova de cara a les activitats falleres que farem el mes de setembre”.

Galiana també ha detallat que el 24 de juliol tindrà lloc la Gran Nit de Juliol, amb 14 actuacions des de les 19 fins a les 23 hores, que comptaran amb Pep Gimeno ‘Botifarra’, Maria Juan, la Jazzwoman band o la Federació de folklore de la Comunitat Valenciana.

D’altra banda, del 2 a l’11 de juliol, en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura, s’ha programat el festival Poliritmia, que es presentarà demà en roda de premsa.

A més dels Concerts de Vivers de l’1 al 24 de juliol, presentats recentment, hi ha prevista la Correfira, entre el 7 i 25 de juliol, amb més de 30 actuacions, entre elles monòlegs d’Óscar Tramoyeres, Manu  Badenes,  María Zamora o Pepa Cases; teatre; circ, i música. El programa de la Menuda Fira contempla espectacles per als xiquets i les xiquetes de la mà de, per exemple, Ramonets, Dani Miquel o Seda Jazz Happy Jazz.

El regidor ha presentat així mateix la imatge gràfica de la Gran Fira València d’enguany. “Hola! és el leitmotiv de la nostra campanya. Un Hola! que resumeix perfectament que hem tornat, que estem ací de nou, que donem la benvinguda a la Gran Fira València”, ha expressat.

Durant la compareixença Galiana ha estat acompanyat de Fede Reyna, creatiu de la campanya, qui ha destacat que s’ha apostat per “un estil gràfic senzill, colorista, alegre, simpàtic i juganer” amb “senyals que fan l’ullet a la música, la pirotècnia i la festa, que ens conviden a celebrar”.de pals, dos mascletaes nocturnes i tres castells de focs artificials en diferents punts de la ciutat.

“Es programa així una Gran Fira amb actuacions a Benimaclet, Carpesa, la Malva-rosa, la Torre, Massarrojos, Natzaret, Pinedo, Campanar, Orriols o Nou Moles, amb quasi un centenar d’activitats, amb actuacions per a tots els públics, que ompliran de cultura els nostres barris i els nostres pobles amb totes les mesures sanitàries i protocol covid que s’aplicaran a tots els esdeveniments”, ha indicat Carlos Galiana.

 

Últimes notícies

La jutgessa de la dana cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La instructora de la causa sobre la gestió de la dana ha citat a tres escortes del llavors president Carlos Mazón per al 9 de febrer. També ha fixat les testificals d'Avelino Mascarell i de dos comandaments de la UME a inicis de març.

Els amos de Serra Gelada demanen executar la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions

Els propietaris del APR-7 de Serra Gelada han demanat l'execució de la sentència que obliga a Benidorm a pagar 350 milions, xifra que amb interessos ascendix a 352,6 milions. Reclamen execució immediata i alerten que la demora encarix el deute.

Carbonell admet pressió d’amfitrió i tractarà de trencar el malefici en la Copa

Enric Carbonell, director general del València Basket, va admetre la pressió extra de ser amfitrió en la Copa del Rei que es disputarà en el Roig Arena. Després del sorteig, l'equip va quedar aparellat amb el Joventut en quarts el dijous 19.

Els metges reprenen les protestes per a demanar jornada de 35 hores, topalls d’agenda i menys pacients

Els metges han représ concentracions davant la Conselleria de Sanitat per a exigir jornada de 35 hores de dilluns a divendres, topar agendes i limitar pacients. També demanen reforços en urgències i claredat en la productivitat variable.

Benavent sosté que els treballadors zombi eren altres i que ell sí que treballava

Marcos Benavent ha assegurat que no és un 'treballador zombi' i que 'clar que treballava' a l'inici del juí del cas Imelsa. S'enfronta a 6 anys i 6 mesos de presó, mentres les defenses discutixen nul·litats i prescripció.

Pérez Llorca i Barrachina han acordat reforçar la col·laboració per a l’aigua i la sanitat a Castelló

El president de la Generalitat i la presidenta de la Diputació han alineat prioritats per a accelerar el nou Hospital General, garantir el subministrament d'aigua i ordenar infraestructures. El full de ruta inclou incentius al sector ramader jove i la recatalogació de carreteres per a municipis xicotets.

El detingut per la mort del menor a Sueca passarà a disposició judicial el dimarts

L'home que es va entregar a Sueca per la mort d'un menor de 13 anys serà presentat davant el jutge el dimarts. L'autòpsia i totes les hipòtesis continuen obertes.

Camarero demana defendre a Europa el taulell de Castelló per a protegir l’ocupació

Susana Camarero ha reclamat al Govern que s'alie amb Castelló i defenga a Europa al sector tauleller davant la directiva d'emissions, pel seu impacte en costos, competitivitat i ocupació.