La Gran Fira València torna amb més d’un centenar d’activitats per a tots els públics

 

La Gran Fira València es reprén de l’1 al 25 de juliol amb el lema ‘Hola!’, després d’una parada d’un any a causa de la pandèmia, amb vora un centenar d’activitats per a tots els públics en diversos barris i pobles de la ciutat i aplicant totes les mesures sanitàries.

“Enguany serà una fira de mínims per les restriccions i pel fet que les Falles i les preseleccions no es faran fins al setembre”, ha manifestat el regidor de Cultura Festiva, Carlos Galiana, durant la presentació de la programació. “No obstant això, no hem volgut deixar passar l’oportunitat de tornar”.

En esta ocasió, en compte de la tradicional Batalla de Flors, que no està permesa per raons sanitàries, el 24 de juliol es farà una exhibició del treball dels mestres carrossers a la plaça de Manises.

 

 

“Es programa així una Gran Fira amb actuacions a Benimaclet, Carpesa, la Malva-rosa, la Torre, Massarrojos, Natzaret, Pinedo, Campanar, Orriols o Nou Moles, amb quasi un centenar d’activitats, amb actuacions per a tots els públics, que ompliran de cultura els nostres barris i els nostres pobles amb totes les mesures sanitàries i protocol covid que s’aplicaran a tots els esdeveniments”, ha indicat Carlos Galiana.

Així, tot i que la Batalla de Flors i les preseleccions no es faran, perquè les autoritats sanitàries prohibeixen els esdeveniments itinerants per la pandèmia, “hem volgut retre homenatge a la Batalla de Flors, l’esdeveniment que tanca tradicionalment la Gran Fira València, i anem a fer una exhibició de tres carrosses amb els nostres mestres carrossers perquè la gent puga veure com es treballa la flor”, el dissabte 24 de juliol a partir de les 19 hores a la plaça de Manises.

Els dissabtes seran per a la pirotècnia. El 10 de juliol es dispararà un castell de pals; el dia 17, mascletaes nocturnes en dos punts diferents de la ciutat, i el dia 24, castells de focs artificials en tres llocs distints, la qual cosa “ens servirà de prova de cara a les activitats falleres que farem el mes de setembre”.

Galiana també ha detallat que el 24 de juliol tindrà lloc la Gran Nit de Juliol, amb 14 actuacions des de les 19 fins a les 23 hores, que comptaran amb Pep Gimeno ‘Botifarra’, Maria Juan, la Jazzwoman band o la Federació de folklore de la Comunitat Valenciana.

D’altra banda, del 2 a l’11 de juliol, en col·laboració amb l’Institut Valencià de Cultura, s’ha programat el festival Poliritmia, que es presentarà demà en roda de premsa.

A més dels Concerts de Vivers de l’1 al 24 de juliol, presentats recentment, hi ha prevista la Correfira, entre el 7 i 25 de juliol, amb més de 30 actuacions, entre elles monòlegs d’Óscar Tramoyeres, Manu  Badenes,  María Zamora o Pepa Cases; teatre; circ, i música. El programa de la Menuda Fira contempla espectacles per als xiquets i les xiquetes de la mà de, per exemple, Ramonets, Dani Miquel o Seda Jazz Happy Jazz.

El regidor ha presentat així mateix la imatge gràfica de la Gran Fira València d’enguany. “Hola! és el leitmotiv de la nostra campanya. Un Hola! que resumeix perfectament que hem tornat, que estem ací de nou, que donem la benvinguda a la Gran Fira València”, ha expressat.

Durant la compareixença Galiana ha estat acompanyat de Fede Reyna, creatiu de la campanya, qui ha destacat que s’ha apostat per “un estil gràfic senzill, colorista, alegre, simpàtic i juganer” amb “senyals que fan l’ullet a la música, la pirotècnia i la festa, que ens conviden a celebrar”.de pals, dos mascletaes nocturnes i tres castells de focs artificials en diferents punts de la ciutat.

“Es programa així una Gran Fira amb actuacions a Benimaclet, Carpesa, la Malva-rosa, la Torre, Massarrojos, Natzaret, Pinedo, Campanar, Orriols o Nou Moles, amb quasi un centenar d’activitats, amb actuacions per a tots els públics, que ompliran de cultura els nostres barris i els nostres pobles amb totes les mesures sanitàries i protocol covid que s’aplicaran a tots els esdeveniments”, ha indicat Carlos Galiana.

 

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.