La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent va triplicar l’ús en 2020 tot i la pandèmia

La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent va permetre multiplicar quasi per tres la utilització d’este servei de transport urbà en 2020, tot i la irrupció de la pandèmia de la Covid-19. Segons dades replegades per un estudi municipal, dels al voltant dels entre 31.700 i 34.700 usos anuals que es venien fent del bus urbà a l’última dècada, es va passar a 95.000. La regidora de Transport, Inma Ibàñez, recordava que “la bona acollida en 2020 ha disparat la utilització del bus fins a pràcticament el triple, i amb els més de 2.300 passatgers setmanals que estem tenint en 2021, tot apunta al fet que enguany superarem els 110.000“, manifestava.

Ibàñez explicava que “afavorir el transport públic és causa d’una disminució dels embussos, la contaminació, i de la congestió urbana del trànsit, però també és sinònim d’igualtat i d’inclusió perquè l’estudi que hem dut a terme des de la regidoria de Transport constata que qualsevol dia que escollim de manera aleatòria la majoria de passatgers són del sexe femení Hi ha dies que el 70% són dones, les quals en molts casos no disposen de carnet de conduir, així com gent gran o menors d’edat”.

Per conéixer més a fons quin és el perfil d’usuaris i usuàries que utilitzen l’autobús municipal; els motius de la seua utilització i la freqüència i quines necessitats i millores proposen les persones usuàries, l’Ajuntament està preparant una enquesta que es durà a terme durant la segona i quarta setmana de setembre, i durant la primera i tercera d’octubre de 2021. Serà una enquesta en on s’inclouran 8 preguntes: dos de caràcter sociodemogràfic, tres preguntes per determinar el perfil de l’usuari/usuària, una pregunta d’escala dicotòmica per valorar el servei, una qüestió que ens serà d’utilitat per a la millora contínua, i finalment, una qüestió sobre el quin és el canal mitjançant el qual rep l’usuari la informació i horaris.

L’enquesta es durà a terme mitjançant un equip de 2 persones dinamitzadores (una per a cada torn), en els busos i en les parades, de manera aleatòria, podent participar totes aquelles persones que hagen fet ús almenys una vegada de l’autobús municipal. Inma Ibàñez destacava la importància “de seguir potenciant la mobilitat interna de la ciutat, així com seguir implantant els objectius de l’AGENDA 2030, un dels grans reptes d’esta dècada per a tots els països, regions i ajuntaments. A Ontinyent seguim avançant des de les diferents àrees municipals per aconseguir-ho”, concloïa.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca reivindica els avanços del poble gitano i reforça l’aposta per les polítiques socials

Juanfran Pérez Llorca subratlla els avanços del poble gitano en la Comunitat Valenciana i reafirma el compromís del Consell amb la inclusió i les polítiques socials.

Aemet activa l’avís groc a Alacant per pluges intenses i a Castelló per vent fort

Aemet activa l'avís groc a l'interior i litoral sud d'Alacant per pluges de fins a 20 l/m² en una hora i en el nord de Castelló per ratxes de vent de 80 km/h.

Cepeda i Dituro rescaten a l’Elx davant un València superior però sense punteria

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació decisiva de Matías Dituro van donar oxigen a l'Elx davant un València que va generar més ocasions però va tornar a fallar en la definició.

Cepeda i Dituro sostenen a l’Elx i castiguen un València que perdona

Un gol de Lucas Cepeda i una actuació excel·lent de Matías Dituro donen tres punts vitals a l'Elx davant un València amb moltes ocasions però sense punteria.

Empat sense gols al descans entre Elx i València en un derbi molt igualat

Elx i València arriben al descans amb empat sense gols en un derbi autonòmic molt equilibrat, amb fases de domini altern i l'ocasió més clara per a Lucas Beltrán.

Logronyo vibra amb una espectacular mascletà valenciana en la Plaça de l’Ajuntament

Més de 120 quilos de pólvora i milers d'assistents convertixen la Plaça de l'Ajuntament de Logronyo en un escenari faller amb música, pólvora i tradició valenciana.

Logronyo viu la seua primera falla per a acostar-se a la cultura valenciana

Logronyo estrena este cap de setmana la seua pròpia falla, una figura al·legòrica al vi de Rioja que es va plantar el divendres i cremarà el diumenge, acompanyada d'actes típics de la festa valenciana.

Més de 250 conductors passen a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

Un total de 257 conductors van ser posats a disposició judicial al març en la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, la majoria per alcohol i per conduir sense permís o llicència.