14.9 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent va triplicar l’ús en 2020 tot i la pandèmia

La gratuïtat del bus urbà d’Ontinyent va permetre multiplicar quasi per tres la utilització d’este servei de transport urbà en 2020, tot i la irrupció de la pandèmia de la Covid-19. Segons dades replegades per un estudi municipal, dels al voltant dels entre 31.700 i 34.700 usos anuals que es venien fent del bus urbà a l’última dècada, es va passar a 95.000. La regidora de Transport, Inma Ibàñez, recordava que “la bona acollida en 2020 ha disparat la utilització del bus fins a pràcticament el triple, i amb els més de 2.300 passatgers setmanals que estem tenint en 2021, tot apunta al fet que enguany superarem els 110.000“, manifestava.

Ibàñez explicava que “afavorir el transport públic és causa d’una disminució dels embussos, la contaminació, i de la congestió urbana del trànsit, però també és sinònim d’igualtat i d’inclusió perquè l’estudi que hem dut a terme des de la regidoria de Transport constata que qualsevol dia que escollim de manera aleatòria la majoria de passatgers són del sexe femení Hi ha dies que el 70% són dones, les quals en molts casos no disposen de carnet de conduir, així com gent gran o menors d’edat”.

Per conéixer més a fons quin és el perfil d’usuaris i usuàries que utilitzen l’autobús municipal; els motius de la seua utilització i la freqüència i quines necessitats i millores proposen les persones usuàries, l’Ajuntament està preparant una enquesta que es durà a terme durant la segona i quarta setmana de setembre, i durant la primera i tercera d’octubre de 2021. Serà una enquesta en on s’inclouran 8 preguntes: dos de caràcter sociodemogràfic, tres preguntes per determinar el perfil de l’usuari/usuària, una pregunta d’escala dicotòmica per valorar el servei, una qüestió que ens serà d’utilitat per a la millora contínua, i finalment, una qüestió sobre el quin és el canal mitjançant el qual rep l’usuari la informació i horaris.

L’enquesta es durà a terme mitjançant un equip de 2 persones dinamitzadores (una per a cada torn), en els busos i en les parades, de manera aleatòria, podent participar totes aquelles persones que hagen fet ús almenys una vegada de l’autobús municipal. Inma Ibàñez destacava la importància “de seguir potenciant la mobilitat interna de la ciutat, així com seguir implantant els objectius de l’AGENDA 2030, un dels grans reptes d’esta dècada per a tots els països, regions i ajuntaments. A Ontinyent seguim avançant des de les diferents àrees municipals per aconseguir-ho”, concloïa.

Últimes notícies

Pérez Llorca assistix al centenari de la coronació de la patrona de Benidorm

Pérez Llorca ha assistit al centenari de la coronació de la Verge del Sufragi a Benidorm. La romeria i una missa de campanya han tancat el programa commemoratiu.

Un home de 46 anys mor per un tret en les escales d’un edifici de Catarroja

Un home de 46 anys ha mort este diumenge a Catarroja per una ferida d'arma de foc. El CICU i la Guàrdia Civil han rebut avisos i s'ha obert una investigació.

Vila-real i Espanyol se citen per a trencar les seues ratxes i assegurar Europa

Vila-real i Espanyol tanquen la jornada 23 en La Ceràmica amb la necessitat de tornar a guanyar. Els separen huit punts i els dos es juguen les seues places europees.

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.

Marcelino alerta: l’Espanyol és un rival competitiu capaç de sorprendre a qualsevol

Marcelino va valorar a l'Espanyol com un rival directe, competitiu i difícil malgrat la seua mala ratxa. Va reclamar màxim nivell en La Ceràmica per a obrir bretxa en la taula.

Bombers revisen les façanes de la plaça de l’Ajuntament per a les mascletaes

El Servici de Bombers de València ha iniciat la inspecció dels 29 edificis que envolten la plaça de l'Ajuntament per a previndre despreniments durant les mascletaes. Els treballs es prolongaran fins al 22 de febrer i permetran esmenar xicotets desperfectes abans de l'inici de les Falles l'1 de març.

La Policia Nacional deté a un pres escapolit de l’Hospital General de València

La Policia Nacional ha detingut a un intern que s'havia escapolit mitja hora abans de l'Hospital General de València, on havia sigut portat des de Picassent. Va ser localitzat en l'Estació del Nord després d'un dispositiu activat amb avís de la Guàrdia Civil.

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.