12.8 C
València
Dimecres, 12 novembre, 2025

Habitatge publica en la web els llistats provisionals del ‘Programa d’Ajudes al Lloguer General 2022’

La Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha publicat en la seua pàgina web els llistats provisionals de les persones sol·licitants del Programa d’‘Ajudes al Lloguer General’ de la convocatòria 2022.

A aquestes ajudes s’han destinat 25,3 milions d’euros, corresponent 9.439.200 euros al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i els altres 15.900.000 euros a la Generalitat.

L’objectiu de les ajudes és facilitar l’accés a un habitatge o habitació en lloguer o cessió d’ús a sectors de població amb escassos mitjans econòmics, mitjançant l’atorgament d’ajudes directes.

El secretari autonòmic d’Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar, ha destacat la importància de la convocatòria i ha assegurat que “aquestes ajudes reforcen el dret a l’habitatge i milloren la qualitat de vida de les persones que viuen en règim de lloguer alhora que incideixen en una de les despeses que més preocupa moltes famílies, combatent la seua vulnerabilitat“.

Alejandro Aguilar ha recordat que tres milions de persones dediquen a Espanya més del 30% dels seus ingressos a pagar el lloguer i el 19% dels inquilins o inquilines destina més de la meitat a aquest mateix fi.

Així mateix, l’última enquesta sobre les condicions de vida, publicada per l’INE, assenyala que el percentatge de població en risc de pobresa o exclusió social ha augmentat fins al 26,4% i un 7% es troba en situació de manca material severa.

Al voltant de 20.000 sol·licituds presentades

La directora general d’Emergència Residencial, Pura Peris, ha explicat que s’han revisat al voltant de 20.000 sol·licituds, de les quals 6.257 estan completes i la resta estan pendents d’aportar algun tipus de documentació.

Del total de sol·licituds, 2.737 corresponen a la província de València, 1.857 a la província d’Alacant i 1.663 a la província de Castelló.

Pura Peris ha indicat que el termini per a formular al·legacions, aportar documentació o esmenar, s’obri el dilluns 28 de novembre i finalitza el 13 de desembre, tots dos inclusivament. A més, ha recomanat fer el tràmit de manera telemàtica o amb certificat digital.

Per a aquelles persones que així ho requerisquen, es facilitarà ajuda per a l’aportació de documentació per part dels Serveis Territorials d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, amb cita prèvia que es pot sol·licitar a través del telèfon d’informació de la Generalitat 012 (o 963866000) o bé a través de la web de la guia PROP.

Unes ajudes al lloguer més inclusives

Aquesta convocatòria d’ajudes “presenta novetats per a aconseguir que siguen cada vegada més inclusives i amb determinats canvis demandats per diferents col·lectius“, ha assegurat Pura Peris. Un d’aquests canvis és que, com en el Bo Jove, les ajudes estan previstes per a dos anys i no per a un sol exercici. És a dir, se subvencionaran els rebuts de lloguer de fins a 24 mensualitats.

Una altra de les novetats, és que a diferència d’altres convocatòries en les quals la quantia de l’ajuda rebuda era igual per a totes les persones beneficiàries, enguany l’ajuda s’ajustarà a la situació socioeconòmica de les persones o unitats de convivència, de manera que si els ingressos són més baixos i amb determinades situacions especials, es podrà rebre un percentatge d’ajuda superior.

Últimes notícies

Mascotes i desenrotllament emocional infantil: el tipus d’animal i l’etapa importen, segons un estudi

Un estudi del projecte INMA suggerix que la convivència amb mascotes en els primers anys s'associa de manera distinta amb el desenrotllament emocional segons l'espècie i el moment. Els autors demanen cautela i no establixen causalitat.

Pròxim i senzill: així definixen els veïns de Finestrat a Pérez Llorca, aspirant a president

Els veïns de Finestrat descriuen a Juanfran Pérez Llorca com un alcalde accessible i sense prepotència. Les seues majories creixents i el seu estil directe avalen el seu salt autonòmic.

Sánchez exigix a Abascal que descarte un pacte amb el PP en la Comunitat i reclama eleccions

Pedro Sánchez ha exigit a Santiago Abascal que no pacte amb el PP el nou govern valencià i ha plantejat anar a eleccions. Ha demanat transparència en les converses entre PP i Vox i ha avisat que l'Executiu vigilarà el respecte a la llei i als compromisos europeus.

El PSOE titlla d’indigna la compareixença de Mazón sobre la DANA en Les Corts

El PSOE ha qualificat d'indigna la compareixença de Carlos Mazón en Les Corts sobre la DANA i li ha atribuït responsabilitats en l'ocorregut. El PP ha defés que va donar explicacions, mentres Patxi López s'ha mostrat tranquil davant el cas Leire Díez i ha demanat vigilància després d'una fallada en les polseres per a víctimes.

Dimecres amb núvols en augment i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

La jornada portarà més nuvolositat a València i el litoral de Castelló, boires al sud d'Alacant, lleuger ascens tèrmic i vent que girarà a este i després a nord en la costa.

El Reial Madrid va firmar l’acta sota protesta però no va precisar els motius

El club blanc va firmar l'acta del partit davant València Basket sota protesta, però no va deixar per escrit la raó. Scariolo va assenyalar un temps mort no concedit.

El València imposa la llei del triple: 89-76 al Reial Madrid

El València va derrotar 89-76 al Reial Madrid en l'Eurolliga amb 16 triples i un 39% d'encert per 7 i un 23% del seu rival. El tir exterior i les faltes de Tavares van marcar el dol.

89-76. València tomba al Reial Madrid a colp de triple

València Basket es va imposar 89-76 al Reial Madrid en l'Eurolliga gràcies a 16 triples i un 39% exterior. L'encert perimetral va neutralitzar el domini blanc del rebot.