15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Habitatge publica en la web els llistats provisionals del ‘Programa d’Ajudes al Lloguer General 2022’

La Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha publicat en la seua pàgina web els llistats provisionals de les persones sol·licitants del Programa d’‘Ajudes al Lloguer General’ de la convocatòria 2022.

A aquestes ajudes s’han destinat 25,3 milions d’euros, corresponent 9.439.200 euros al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i els altres 15.900.000 euros a la Generalitat.

L’objectiu de les ajudes és facilitar l’accés a un habitatge o habitació en lloguer o cessió d’ús a sectors de població amb escassos mitjans econòmics, mitjançant l’atorgament d’ajudes directes.

El secretari autonòmic d’Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar, ha destacat la importància de la convocatòria i ha assegurat que “aquestes ajudes reforcen el dret a l’habitatge i milloren la qualitat de vida de les persones que viuen en règim de lloguer alhora que incideixen en una de les despeses que més preocupa moltes famílies, combatent la seua vulnerabilitat“.

Alejandro Aguilar ha recordat que tres milions de persones dediquen a Espanya més del 30% dels seus ingressos a pagar el lloguer i el 19% dels inquilins o inquilines destina més de la meitat a aquest mateix fi.

Així mateix, l’última enquesta sobre les condicions de vida, publicada per l’INE, assenyala que el percentatge de població en risc de pobresa o exclusió social ha augmentat fins al 26,4% i un 7% es troba en situació de manca material severa.

Al voltant de 20.000 sol·licituds presentades

La directora general d’Emergència Residencial, Pura Peris, ha explicat que s’han revisat al voltant de 20.000 sol·licituds, de les quals 6.257 estan completes i la resta estan pendents d’aportar algun tipus de documentació.

Del total de sol·licituds, 2.737 corresponen a la província de València, 1.857 a la província d’Alacant i 1.663 a la província de Castelló.

Pura Peris ha indicat que el termini per a formular al·legacions, aportar documentació o esmenar, s’obri el dilluns 28 de novembre i finalitza el 13 de desembre, tots dos inclusivament. A més, ha recomanat fer el tràmit de manera telemàtica o amb certificat digital.

Per a aquelles persones que així ho requerisquen, es facilitarà ajuda per a l’aportació de documentació per part dels Serveis Territorials d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, amb cita prèvia que es pot sol·licitar a través del telèfon d’informació de la Generalitat 012 (o 963866000) o bé a través de la web de la guia PROP.

Unes ajudes al lloguer més inclusives

Aquesta convocatòria d’ajudes “presenta novetats per a aconseguir que siguen cada vegada més inclusives i amb determinats canvis demandats per diferents col·lectius“, ha assegurat Pura Peris. Un d’aquests canvis és que, com en el Bo Jove, les ajudes estan previstes per a dos anys i no per a un sol exercici. És a dir, se subvencionaran els rebuts de lloguer de fins a 24 mensualitats.

Una altra de les novetats, és que a diferència d’altres convocatòries en les quals la quantia de l’ajuda rebuda era igual per a totes les persones beneficiàries, enguany l’ajuda s’ajustarà a la situació socioeconòmica de les persones o unitats de convivència, de manera que si els ingressos són més baixos i amb determinades situacions especials, es podrà rebre un percentatge d’ajuda superior.

Últimes notícies

Bernabé demana al PP donar suport al nou finançament autonòmic per a no defraudar al poble valencià

Bernabé ha demanat al PP i a Pérez Llorca que recolzen el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.670 milions més en 2027 per a la Comunitat. Ha defés que permetria duplicar personal essencial i accelerar vivenda i sanitat.

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.

El València Basket es juga davant el Venècia el salt al segon lloc en l’Eurolliga

L'equip rep al Umana Reyer Venècia en el Roig Arena amb l'opció de pujar al segon lloc del grup si gana i Basket Landes no suma davant Fenerbahce.

Experts valencians condicionen la reforma del finançament a la condonació de deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu que la proposta del Govern podria aportar un increment substancial de recursos si s'acompanya de condonació de deute i un fons transitori. El Consell i els grups fixen posició davant el CPFF mentres reclamen transparència i detalls.

Betis i Elx es juguen el passe a habitacions en La Cartoixa

Betis i Elx s'enfronten en octaus de la Copa del Rei a partit únic en La Cartoixa. La passada es decidix en una sola trobada, amb factor camp per al Betis i nombroses baixes.

Bernabé defén denunciar davant les acusacions a Julio Iglesias per assetjament sexual

La secretària d'Igualtat del PSOE ha ressaltat que el masclisme és estructural i ha cridat a denunciar qualsevol assetjament o agressió, arran de les acusacions contra el cantant.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a la condonació del deute

La comissió d'experts de Les Corts considera que la proposta del Govern pot augmentar de manera substancial els recursos per a la Comunitat Valenciana. Demana aplicar la reforma al costat de la condonació del deute i un fons d'anivellament en 2026 davant l'entrada del nou model en 2027.

Pérez Llorca retrau que el Govern subvencione transvasaments al Marroc i els retalle a Espanya

Pérez Llorca ha criticat que l'Executiu finance transvasaments al Marroc mentres limita el Tajo-Segura. Ha demanat explicacions i ha defés criteris tècnics.