Habitatge publica en la web els llistats provisionals del ‘Programa d’Ajudes al Lloguer General 2022’

La Vicepresidència Segona i Conselleria d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica ha publicat en la seua pàgina web els llistats provisionals de les persones sol·licitants del Programa d’‘Ajudes al Lloguer General’ de la convocatòria 2022.

A aquestes ajudes s’han destinat 25,3 milions d’euros, corresponent 9.439.200 euros al Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i els altres 15.900.000 euros a la Generalitat.

L’objectiu de les ajudes és facilitar l’accés a un habitatge o habitació en lloguer o cessió d’ús a sectors de població amb escassos mitjans econòmics, mitjançant l’atorgament d’ajudes directes.

El secretari autonòmic d’Habitatge i Funció Social, Alejandro Aguilar, ha destacat la importància de la convocatòria i ha assegurat que “aquestes ajudes reforcen el dret a l’habitatge i milloren la qualitat de vida de les persones que viuen en règim de lloguer alhora que incideixen en una de les despeses que més preocupa moltes famílies, combatent la seua vulnerabilitat“.

Alejandro Aguilar ha recordat que tres milions de persones dediquen a Espanya més del 30% dels seus ingressos a pagar el lloguer i el 19% dels inquilins o inquilines destina més de la meitat a aquest mateix fi.

Així mateix, l’última enquesta sobre les condicions de vida, publicada per l’INE, assenyala que el percentatge de població en risc de pobresa o exclusió social ha augmentat fins al 26,4% i un 7% es troba en situació de manca material severa.

Al voltant de 20.000 sol·licituds presentades

La directora general d’Emergència Residencial, Pura Peris, ha explicat que s’han revisat al voltant de 20.000 sol·licituds, de les quals 6.257 estan completes i la resta estan pendents d’aportar algun tipus de documentació.

Del total de sol·licituds, 2.737 corresponen a la província de València, 1.857 a la província d’Alacant i 1.663 a la província de Castelló.

Pura Peris ha indicat que el termini per a formular al·legacions, aportar documentació o esmenar, s’obri el dilluns 28 de novembre i finalitza el 13 de desembre, tots dos inclusivament. A més, ha recomanat fer el tràmit de manera telemàtica o amb certificat digital.

Per a aquelles persones que així ho requerisquen, es facilitarà ajuda per a l’aportació de documentació per part dels Serveis Territorials d’Habitatge i Arquitectura Bioclimàtica, amb cita prèvia que es pot sol·licitar a través del telèfon d’informació de la Generalitat 012 (o 963866000) o bé a través de la web de la guia PROP.

Unes ajudes al lloguer més inclusives

Aquesta convocatòria d’ajudes “presenta novetats per a aconseguir que siguen cada vegada més inclusives i amb determinats canvis demandats per diferents col·lectius“, ha assegurat Pura Peris. Un d’aquests canvis és que, com en el Bo Jove, les ajudes estan previstes per a dos anys i no per a un sol exercici. És a dir, se subvencionaran els rebuts de lloguer de fins a 24 mensualitats.

Una altra de les novetats, és que a diferència d’altres convocatòries en les quals la quantia de l’ajuda rebuda era igual per a totes les persones beneficiàries, enguany l’ajuda s’ajustarà a la situació socioeconòmica de les persones o unitats de convivència, de manera que si els ingressos són més baixos i amb determinades situacions especials, es podrà rebre un percentatge d’ajuda superior.

Últimes notícies

El president del Castelló promet que l’equip tornarà encara més fort després del colp de l’ascens

El president del CD Castellón, Haralabos Voulgaris, llança un missatge d’ànim després de quedar-se a les portes de l’ascens davant l’Almería i reivindica el creixement del club, la plantilla i l’entrenador Pablo Hernández.

Affengruber explica com fitxar per l’Elx l’ha obert la porta al Mundial

El central austríac de l’Elx David Affengruber assegura des de Califòrnia que la seua arribada al club fa dos anys ha sigut clau per disputar el Mundial amb Àustria.

Morant acusa Mazón de preocupar-se només per la imatge durant la DANA del 29-O

Diana Morant denuncia que al Govern de Carlos Mazón el 29 d octubre de 2024 només li preocupava la imatge. El PSPV-PSOE exigeix que Juanfran Pérez Llorca li retire l acta de diputat i cese els consellers que van gestionar la DANA.

El Villarreal aposta per la continuïtat en els banquets tècnics del futbol base

El Villarreal ha decidit mantindre una temporada més els mateixos entrenadors en el seu futbol base, amb David Albelda al Villarreal B, David Cifuentes al Villarreal C i Pepe Reina al Juvenil de Divisió d'Honor.

Baldoví acusa Mazón de prioritzar la imatge davant la gestió en la DANA del 29-O

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón i el seu Consell de preocupar-se més per la imatge que per la gestió durant la DANA del 29 d octubre de 2024, en la qual van morir 230 persones.

Pérez Llorca demana al professorat que pare la vaga i negocie amb la Generalitat

Juanfran Pérez Llorca insta el professorat en vaga indefinida a reflexionar, acceptar la proposta educativa de la Generalitat i treballar conjuntament per millorar el sistema.

Els missatges de Mazón en la dana: instrucció als consellers per a “inundar de dades” els mitjans

Carlos Mazón va ordenar als seus consellers el dia de la dana del 29 d’octubre de 2024 que inundaren de dades els mitjans per a, segons ell, transmetre sensació d’alerta i calma a la ciutadania. Els missatges de Whatsapp han arribat al jutjat de Catarroja a través de la declaració com a testimoni de Susana Camarero.

La rebaixa d’impostos facilita el relleu en l’empresa familiar però l’IVEFA reclama suport al reemprenedor

La reforma fiscal del Consell ha ampliat les bonificacions en successions i donacions per a empreses familiars fins al quart grau, però l’IVEFA reclama un autèntic xec relleu i més suport al reemprenedor per a garantir la continuïtat dels negocis.