10.6 C
València
Dijous, 25 desembre, 2025

Hisenda pot reclamar les estrenes de Nadal

 

 

L’Agència Tributària considera una donació els diners regalats com a guineu a les festes nadalenques.

Des de fa temps, Fent persegueix el blanqueig de capitals a Espanya i encara que no s’estableix una quantitat mínima a partir de la qual es considera que una donació ha de ser declarada, la veritat és que disposa de fins a quatre anys per reclamar el coll de Nadal.

 

No hi ha límit a partir del qual declarar les estrenes

 

L’Agència Tributària entén com a una donació cosa que estableix el Codi Civil “un acte de liberalitat pel qual una persona disposa gratuïtament d’una cosa a favor d’una altra, que l’accepta”.

És a dir, tots els diners regalats s’han de declarar tant si és el regal de Nadal com si és la paga dels avis.

No obstant això, com que és una pràctica molt popular i les quantitats són mínimes, Hisenda no sol recórrer però convé saber que és considerat com una donació i com a tal s’ha de tenir en compte davant d’un possible moviment sospitós.

 

Hisenda té fins a quatre anys per reclamar els 20 euros de regal

 

En realitat, la quantia a l’hora de declarar a l’Agència Tributària depén de cada comunitat autònoma i s’estableix un mes des del rebut, per contra, Hisenda té fins a quatre anys per reclamar-ne el pagament.

L’Agència Tributària vigila els moviments de diners als comptes bancaris per prevenir el blanqueig de capitals, els diners negres i l’economia submergida.

El percentatge a pagar en concepte d’impost de successions i donacions varia en funció de cada comunitat autònoma i s’ha d’abonar en el termini de 30 dies a comptar de l’endemà del dia en què és quasi l’acte o el contracte gravat.
 

Últimes notícies

Els bombers demanen activar la Situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Els bombers del consorci provincial han sol·licitat activar la Situació 0 per la neu a l'interior nord. Emergències manté alerta groga amb acumulacions de fins a 8 cm a partir de 700 metres fins a les 20 hores.

Neu a l’interior nord de Castelló per Nadal, amb termòmetres sota zero

Nevades generalitzades per damunt de 700 metres als Ports, Alt Maestrat i La Tinença, amb mínimes de fins a -3,5 °C i avís groc per acumulacions.

València ha acollit 135 rodatges en 2025 i s’ha consolidat com a plató

València ha acollit 135 rodatges en 2025 després d'atendre 265 projectes. El volum de filmacions ha reforçat la seua projecció turística i cultural i ja hi ha dos noves produccions confirmades per a l'any vinent.

El pare d’Alcaraz defén la seua postura després de la ruptura amb Ferrero: ‘Cada un és lliure d’opinar amb el que sàpia’

El pare de Carlos Alcaraz va defendre la seua postura després de la ruptura amb Juan Carlos Ferrero i va evitar explicar els motius. Ferrero es va dir 'dolgut' però obert a tornar.

Els bombers demanen activar la situació 0 per nevades als Ports i Alt Maestrat

Dos dotacions del Consorci i tres unitats de bombers forestals amb llevaneus treballen a l'interior nord, amb alerta groga entre les 10 i les 20 hores.

El PSPV urgix a Feijóo a entregar a la jutgessa la conversa íntegra amb Mazón per la dana

El PSPV ha exigit a Alberto Núñez Feijóo que entregue a la jutgessa de la causa per la dana del 29 d'octubre la conversa completa que va mantindre amb Carlos Mazón. Denuncien que el líder del PP només ha remés els missatges rebuts i l'acusen d'opacitat i de faltar al respecte a les víctimes.

Vega Gimeno subratlla l’impacte del Roig Arena i el definix com a punt d’inflexió per a Espanya

La jugadora de 3x3 Vega Gimeno situa al Roig Arena com a motor esportiu i cultural. Destaca el seu aforament i l'oportunitat que brinda al bàsquet femení i al 3x3.

Andreas Almgren tornarà al 10k València a la recerca d’un altre rècord

El plusmarquista europeu de 5.000 metres ha confirmat que correrà l'11 de gener el 10k València Ibercaja. Arriba després de fer història en l'última edició amb 26:53.