L’incompliment del confinament de Mariano Rajoy, en mans de la justícia

 

El Ministeri de l’Interior ha remés a la Delegació del Govern de Madrid un ofici (comunicació judicial) davant la possible infracció comesa per l’expresident del Govern Mariano Rajoy per, presumptament, incomplir l’estat d’alarma per a fer deport en els voltants de sa casa en la capital.

 

En un vídeo, difós el passat 14 d’abril per ‘La Sexta’, Rajoy es trobava en els voltants de sa casa amb roba deportiva i, segons va informar eixa cadena de televisió, no era la primera volta, ja que les seues eixides per a fer exercici eren habituals i havien ocasionat la queixa d’alguns dels seus veïns.

 

Fonts del Ministeri de l’Interior han indicat que, després d’eixes denúncies, la Policia Nacional va fer les comprovacions imprescindibles i fa una setmana va remetre a la Delegació del Govern el relat dels fets.

 

A pesar d’això, de moment, no s’ha obert l’expedient a l’espera de què es facen altres tràmits, segons fonts de la Delegació.

 

Les sancions per esta classe d’infraccions podrien suposar per a Mariano Rajoy una multa superior als 600 euros.

Últimes notícies

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.

El Tribunal Suprem manté els quasi 8 anys de presó per a Marcos Benavent, el conegut ‘yonqui del dinero’

El Tribunal Suprem ha confirmat la condemna de set anys i 10 mesos de presó per a l’exgerent d’Imelsa Marcos Benavent en el primer juí del cas Imelsa, i només li ha reduït una part de les costes. També ha ajustat la pena a l’empresari José Antonio Toledo.

Acord per a la jubilació parcial del professorat en la concertada valenciana

Educació i els sindicats de l’ensenyament concertat han tancat un preacord per implantar la jubilació parcial del professorat a la Comunitat Valenciana, amb relleu generacional i finançament públic de les cotitzacions.