Oberta la inscripció al Fòrum Connecta d’Alacant per a buscar ocupació

 

L’Espai Sèneca d’Alacant (antiga estació d’autobusos) acollirà, el dimecres 16 de juny, el Fòrum Connecta Labora amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania els serveis per a l’ocupació que ofereixen les administracions públiques valencianes.

Dins d’este esdeveniment, les persones inscrites podran participar en els processos de selecció de personal que realitzaran les empreses assistents, a més de realitzar diversos tallers orientats a millorar la seua ocupabilitat.

Concretament, en este fòrum 20 empreses realitzaran entrevistes de treball per a cobrir diferents llocs de treball oferits a través de la web del Fòrum Connecta Labora d’Alacant. Entre les empreses participants estaran Addeco, Eurofirms i Manpower, entre altres.

El Fòrum Connecta Labora és un espai de connexió entre les persones demandants d’ocupació i les empreses, en este cas impulsat a través del Pacte territorial per l’ús de la ciutat d’Alacant.

Els fòrums tenen tres objectius principals: divulgar els serveis de Labora, acostar i posar en contacte a les persones amb empreses i, finalment, dotar d’estratègies a les persones assistents per a aconseguir una ocupació. Les activitats més destacades d’estos esdeveniments són els tallers d’ocupació i les entrevistes de treball.

Per a garantir la seguretat de les persones assistents a l’esdeveniment, es realitzarà en un format semipresencial amb la finalitat de donar servei a la ciutadania d’Alacant que desitge realitzar una entrevista de treball, participar en un taller d’ocupació o resoldre els seus dubtes sobre els serveis que ofereix Labora en un sol clic i sense eixir de casa.

El fòrum presencial tindrà lloc en l’Edifici Sèneca (Antiga Estació d’Autobusos), en la Plaça Sèneca de 9.00 hores a 15.00 hores.

Per a participar, les persones interessades han d’inscriure’s a través de la pàgina web en este enllaç.

Hi ha programats diferents tallers i sessions amb aforament limitat, com els tallers d’orientació laboral i ocupabilitat, de cerca d’ocupació per Internet, com realitzar un videocurrículum, elaborar un currículum amb carta de presentació o de simulació d’entrevistes de treball, entre altres.

A més, també es programen sessions ‘en línia’ sobre els serveis que ofereix Labora que estaran ateses per personal especialitzat per a resoldre en directe tots els dubtes de participants en el fòrum virtual.

Labora i la Conselleria d’Economia Sostenible han représ els Fòrums Connecta Labora amb un model semipresencial per tota la Comunitat Valenciana per a facilitar a la ciutadania la cerca de treball i fer més pròxims els serveis d’ocupació que ofereix l’Administració pública.

Les sessions consistiran en seminaris webs que s’emetran mitjançant la plataforma Zoom i abordaran temes com els serveis de Labora, formació i tallers relacionats amb la cerca d’ocupació.

Els enregistraments permetran l’accés de les persones participants en una sèrie de vídeos que podran visualitzar quan ells trien.

Finalment, els fòrums consistiran a posar en contacte al públic amb el personal de Labora per a la resolució de dubtes o assessorament.

A més del fòrum d’Alacant, ja està programat el següent fòrum, que tindrà lloc a Elx el 30 de juny.

S’han habilitat diferents zones en els fòrums Connecta Labora per a garantir la seguretat i s’han dissenyat cinc zones: la zona entrevistes, els tallers de formació, la zona de simulació d’entrevistes de treball, la zona aula TIC i un set d’enregistrament de videocurrículums.

Totes les zones s’han dissenyat per a garantir 1,5 metres de separació entre participants i la instal·lació de mampares per a protegir a totes les persones de la COVID-19.

Zona d’entrevistes

 

Estos espais comptaran amb mampares de seguretat, gel hidroalcohòlic en cada taula i neteja del mobiliari en finalitzar cada entrevista.

Les entrevistes es realitzaran amb cita prèvia per a evitar les aglomeracions. També existirà un taulell que oferirà assessorament laboral amb la finalitat d’ajudar a preparar la seua entrevista i triar les ofertes que més s’adapten al seu perfil professional.

Finalment, les entrevistes de treball estaran complementades amb entrevistes de treball virtuals. D’esta manera, aquelles persones o empreses participants que no puguen acudir als Fòrums Connecta Labora puguen participar en estes.

Fòrum virtual

 

Garantint les mesures de seguretat i amb l’objectiu d’oferir els fòrums Connecta Labora al major nombre de persones possibles, s’ha dissenyat un esdeveniment virtual per a evitar aglomeracions i afavorir les entrevistes entre participants i personal tècnic de Labora.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Les temperatures màximes pugen fins a 6 graus i freguen els 26 a Elx

Les màximes han repuntat de forma generalitzada en la Comunitat Valenciana, amb els majors ascensos a Alacant. Elx ha aconseguit 25,6 graus i diverses localitats han superat els 25.

Llibertat amb càrrecs per a Carlos Baño per presumptes irregularitats en els bons consum

Carlos Baño ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte frau de subvencions i falsedat en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023 a Alacant. La causa està sota secret, la dirigix el Jutjat d'Instrucció 4 i la UDEF, i l'empresari no ha declarat.

Carlos Baño, en llibertat amb càrrecs pel cas dels bons consum

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per presumpte frau de subvencions i falsedat lligats als bons consum de 2022 i 2023. La causa roman sota secret i la defensa ha optat per no declarar fins a conéixer les perquisicions.

Rodalia seguirà sense arribar a l’Estació del Nord durant les mascletaes

Ajuntament i Delegació del Govern mantenen que les línies C-1 i C-2 no entren en l'Estació del Nord durant les mascletaes. Hi haurà reforç previ i llançadores per seguretat.

Carlos Baño, president de la Cambra de Comerç d’Alacant, ha quedat en llibertat amb càrrecs

El president de la Cambra de Comerç d'Alacant, Carlos Baño, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumptes irregularitats en els bons de consum de 2022 i 2023. Se li atribuïxen suposats delictes de frau de subvencions i falsedat en una causa que continua oberta

Han començat les llançadores d’Albal cap a Torrent i La Torre durant les mascletaes

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per la limitació temporal de Rodalia. Dos llançadores connecten Albal amb Torrent Avinguda i La Torre amb normalitat.

Detinguts dos menors per assaltar a dos xiques i apunyalar a una a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a dos menors de 16 i 17 anys per un assalt amb arma blanca a Alacant. Una víctima, de 19, va ser operada d'urgència per pneumotòrax.

Paiporta agraïx la fraternitat de Navarra durant la DANA de 2024

Paiporta ha reconegut en el Palau de Navarra l'ajuda rebuda durant la DANA d'octubre de 2024, amb plaques a la Policia Foral i a servicis d'emergència. Vicent Císcar i María Chivite han subratllat els valors de solidaritat i compromís.