Oberta la inscripció al Fòrum Connecta d’Alacant per a buscar ocupació

 

L’Espai Sèneca d’Alacant (antiga estació d’autobusos) acollirà, el dimecres 16 de juny, el Fòrum Connecta Labora amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania els serveis per a l’ocupació que ofereixen les administracions públiques valencianes.

Dins d’este esdeveniment, les persones inscrites podran participar en els processos de selecció de personal que realitzaran les empreses assistents, a més de realitzar diversos tallers orientats a millorar la seua ocupabilitat.

Concretament, en este fòrum 20 empreses realitzaran entrevistes de treball per a cobrir diferents llocs de treball oferits a través de la web del Fòrum Connecta Labora d’Alacant. Entre les empreses participants estaran Addeco, Eurofirms i Manpower, entre altres.

El Fòrum Connecta Labora és un espai de connexió entre les persones demandants d’ocupació i les empreses, en este cas impulsat a través del Pacte territorial per l’ús de la ciutat d’Alacant.

Els fòrums tenen tres objectius principals: divulgar els serveis de Labora, acostar i posar en contacte a les persones amb empreses i, finalment, dotar d’estratègies a les persones assistents per a aconseguir una ocupació. Les activitats més destacades d’estos esdeveniments són els tallers d’ocupació i les entrevistes de treball.

Per a garantir la seguretat de les persones assistents a l’esdeveniment, es realitzarà en un format semipresencial amb la finalitat de donar servei a la ciutadania d’Alacant que desitge realitzar una entrevista de treball, participar en un taller d’ocupació o resoldre els seus dubtes sobre els serveis que ofereix Labora en un sol clic i sense eixir de casa.

El fòrum presencial tindrà lloc en l’Edifici Sèneca (Antiga Estació d’Autobusos), en la Plaça Sèneca de 9.00 hores a 15.00 hores.

Per a participar, les persones interessades han d’inscriure’s a través de la pàgina web en este enllaç.

Hi ha programats diferents tallers i sessions amb aforament limitat, com els tallers d’orientació laboral i ocupabilitat, de cerca d’ocupació per Internet, com realitzar un videocurrículum, elaborar un currículum amb carta de presentació o de simulació d’entrevistes de treball, entre altres.

A més, també es programen sessions ‘en línia’ sobre els serveis que ofereix Labora que estaran ateses per personal especialitzat per a resoldre en directe tots els dubtes de participants en el fòrum virtual.

Labora i la Conselleria d’Economia Sostenible han représ els Fòrums Connecta Labora amb un model semipresencial per tota la Comunitat Valenciana per a facilitar a la ciutadania la cerca de treball i fer més pròxims els serveis d’ocupació que ofereix l’Administració pública.

Les sessions consistiran en seminaris webs que s’emetran mitjançant la plataforma Zoom i abordaran temes com els serveis de Labora, formació i tallers relacionats amb la cerca d’ocupació.

Els enregistraments permetran l’accés de les persones participants en una sèrie de vídeos que podran visualitzar quan ells trien.

Finalment, els fòrums consistiran a posar en contacte al públic amb el personal de Labora per a la resolució de dubtes o assessorament.

A més del fòrum d’Alacant, ja està programat el següent fòrum, que tindrà lloc a Elx el 30 de juny.

S’han habilitat diferents zones en els fòrums Connecta Labora per a garantir la seguretat i s’han dissenyat cinc zones: la zona entrevistes, els tallers de formació, la zona de simulació d’entrevistes de treball, la zona aula TIC i un set d’enregistrament de videocurrículums.

Totes les zones s’han dissenyat per a garantir 1,5 metres de separació entre participants i la instal·lació de mampares per a protegir a totes les persones de la COVID-19.

Zona d’entrevistes

 

Estos espais comptaran amb mampares de seguretat, gel hidroalcohòlic en cada taula i neteja del mobiliari en finalitzar cada entrevista.

Les entrevistes es realitzaran amb cita prèvia per a evitar les aglomeracions. També existirà un taulell que oferirà assessorament laboral amb la finalitat d’ajudar a preparar la seua entrevista i triar les ofertes que més s’adapten al seu perfil professional.

Finalment, les entrevistes de treball estaran complementades amb entrevistes de treball virtuals. D’esta manera, aquelles persones o empreses participants que no puguen acudir als Fòrums Connecta Labora puguen participar en estes.

Fòrum virtual

 

Garantint les mesures de seguretat i amb l’objectiu d’oferir els fòrums Connecta Labora al major nombre de persones possibles, s’ha dissenyat un esdeveniment virtual per a evitar aglomeracions i afavorir les entrevistes entre participants i personal tècnic de Labora.

Últimes notícies

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.