Oberta la inscripció al Fòrum Connecta d’Alacant per a buscar ocupació

 

L’Espai Sèneca d’Alacant (antiga estació d’autobusos) acollirà, el dimecres 16 de juny, el Fòrum Connecta Labora amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania els serveis per a l’ocupació que ofereixen les administracions públiques valencianes.

Dins d’este esdeveniment, les persones inscrites podran participar en els processos de selecció de personal que realitzaran les empreses assistents, a més de realitzar diversos tallers orientats a millorar la seua ocupabilitat.

Concretament, en este fòrum 20 empreses realitzaran entrevistes de treball per a cobrir diferents llocs de treball oferits a través de la web del Fòrum Connecta Labora d’Alacant. Entre les empreses participants estaran Addeco, Eurofirms i Manpower, entre altres.

El Fòrum Connecta Labora és un espai de connexió entre les persones demandants d’ocupació i les empreses, en este cas impulsat a través del Pacte territorial per l’ús de la ciutat d’Alacant.

Els fòrums tenen tres objectius principals: divulgar els serveis de Labora, acostar i posar en contacte a les persones amb empreses i, finalment, dotar d’estratègies a les persones assistents per a aconseguir una ocupació. Les activitats més destacades d’estos esdeveniments són els tallers d’ocupació i les entrevistes de treball.

Per a garantir la seguretat de les persones assistents a l’esdeveniment, es realitzarà en un format semipresencial amb la finalitat de donar servei a la ciutadania d’Alacant que desitge realitzar una entrevista de treball, participar en un taller d’ocupació o resoldre els seus dubtes sobre els serveis que ofereix Labora en un sol clic i sense eixir de casa.

El fòrum presencial tindrà lloc en l’Edifici Sèneca (Antiga Estació d’Autobusos), en la Plaça Sèneca de 9.00 hores a 15.00 hores.

Per a participar, les persones interessades han d’inscriure’s a través de la pàgina web en este enllaç.

Hi ha programats diferents tallers i sessions amb aforament limitat, com els tallers d’orientació laboral i ocupabilitat, de cerca d’ocupació per Internet, com realitzar un videocurrículum, elaborar un currículum amb carta de presentació o de simulació d’entrevistes de treball, entre altres.

A més, també es programen sessions ‘en línia’ sobre els serveis que ofereix Labora que estaran ateses per personal especialitzat per a resoldre en directe tots els dubtes de participants en el fòrum virtual.

Labora i la Conselleria d’Economia Sostenible han représ els Fòrums Connecta Labora amb un model semipresencial per tota la Comunitat Valenciana per a facilitar a la ciutadania la cerca de treball i fer més pròxims els serveis d’ocupació que ofereix l’Administració pública.

Les sessions consistiran en seminaris webs que s’emetran mitjançant la plataforma Zoom i abordaran temes com els serveis de Labora, formació i tallers relacionats amb la cerca d’ocupació.

Els enregistraments permetran l’accés de les persones participants en una sèrie de vídeos que podran visualitzar quan ells trien.

Finalment, els fòrums consistiran a posar en contacte al públic amb el personal de Labora per a la resolució de dubtes o assessorament.

A més del fòrum d’Alacant, ja està programat el següent fòrum, que tindrà lloc a Elx el 30 de juny.

S’han habilitat diferents zones en els fòrums Connecta Labora per a garantir la seguretat i s’han dissenyat cinc zones: la zona entrevistes, els tallers de formació, la zona de simulació d’entrevistes de treball, la zona aula TIC i un set d’enregistrament de videocurrículums.

Totes les zones s’han dissenyat per a garantir 1,5 metres de separació entre participants i la instal·lació de mampares per a protegir a totes les persones de la COVID-19.

Zona d’entrevistes

 

Estos espais comptaran amb mampares de seguretat, gel hidroalcohòlic en cada taula i neteja del mobiliari en finalitzar cada entrevista.

Les entrevistes es realitzaran amb cita prèvia per a evitar les aglomeracions. També existirà un taulell que oferirà assessorament laboral amb la finalitat d’ajudar a preparar la seua entrevista i triar les ofertes que més s’adapten al seu perfil professional.

Finalment, les entrevistes de treball estaran complementades amb entrevistes de treball virtuals. D’esta manera, aquelles persones o empreses participants que no puguen acudir als Fòrums Connecta Labora puguen participar en estes.

Fòrum virtual

 

Garantint les mesures de seguretat i amb l’objectiu d’oferir els fòrums Connecta Labora al major nombre de persones possibles, s’ha dissenyat un esdeveniment virtual per a evitar aglomeracions i afavorir les entrevistes entre participants i personal tècnic de Labora.

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.