15.9 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Oberta la inscripció al Fòrum Connecta d’Alacant per a buscar ocupació

 

L’Espai Sèneca d’Alacant (antiga estació d’autobusos) acollirà, el dimecres 16 de juny, el Fòrum Connecta Labora amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania els serveis per a l’ocupació que ofereixen les administracions públiques valencianes.

Dins d’este esdeveniment, les persones inscrites podran participar en els processos de selecció de personal que realitzaran les empreses assistents, a més de realitzar diversos tallers orientats a millorar la seua ocupabilitat.

Concretament, en este fòrum 20 empreses realitzaran entrevistes de treball per a cobrir diferents llocs de treball oferits a través de la web del Fòrum Connecta Labora d’Alacant. Entre les empreses participants estaran Addeco, Eurofirms i Manpower, entre altres.

El Fòrum Connecta Labora és un espai de connexió entre les persones demandants d’ocupació i les empreses, en este cas impulsat a través del Pacte territorial per l’ús de la ciutat d’Alacant.

Els fòrums tenen tres objectius principals: divulgar els serveis de Labora, acostar i posar en contacte a les persones amb empreses i, finalment, dotar d’estratègies a les persones assistents per a aconseguir una ocupació. Les activitats més destacades d’estos esdeveniments són els tallers d’ocupació i les entrevistes de treball.

Per a garantir la seguretat de les persones assistents a l’esdeveniment, es realitzarà en un format semipresencial amb la finalitat de donar servei a la ciutadania d’Alacant que desitge realitzar una entrevista de treball, participar en un taller d’ocupació o resoldre els seus dubtes sobre els serveis que ofereix Labora en un sol clic i sense eixir de casa.

El fòrum presencial tindrà lloc en l’Edifici Sèneca (Antiga Estació d’Autobusos), en la Plaça Sèneca de 9.00 hores a 15.00 hores.

Per a participar, les persones interessades han d’inscriure’s a través de la pàgina web en este enllaç.

Hi ha programats diferents tallers i sessions amb aforament limitat, com els tallers d’orientació laboral i ocupabilitat, de cerca d’ocupació per Internet, com realitzar un videocurrículum, elaborar un currículum amb carta de presentació o de simulació d’entrevistes de treball, entre altres.

A més, també es programen sessions ‘en línia’ sobre els serveis que ofereix Labora que estaran ateses per personal especialitzat per a resoldre en directe tots els dubtes de participants en el fòrum virtual.

Labora i la Conselleria d’Economia Sostenible han représ els Fòrums Connecta Labora amb un model semipresencial per tota la Comunitat Valenciana per a facilitar a la ciutadania la cerca de treball i fer més pròxims els serveis d’ocupació que ofereix l’Administració pública.

Les sessions consistiran en seminaris webs que s’emetran mitjançant la plataforma Zoom i abordaran temes com els serveis de Labora, formació i tallers relacionats amb la cerca d’ocupació.

Els enregistraments permetran l’accés de les persones participants en una sèrie de vídeos que podran visualitzar quan ells trien.

Finalment, els fòrums consistiran a posar en contacte al públic amb el personal de Labora per a la resolució de dubtes o assessorament.

A més del fòrum d’Alacant, ja està programat el següent fòrum, que tindrà lloc a Elx el 30 de juny.

S’han habilitat diferents zones en els fòrums Connecta Labora per a garantir la seguretat i s’han dissenyat cinc zones: la zona entrevistes, els tallers de formació, la zona de simulació d’entrevistes de treball, la zona aula TIC i un set d’enregistrament de videocurrículums.

Totes les zones s’han dissenyat per a garantir 1,5 metres de separació entre participants i la instal·lació de mampares per a protegir a totes les persones de la COVID-19.

Zona d’entrevistes

 

Estos espais comptaran amb mampares de seguretat, gel hidroalcohòlic en cada taula i neteja del mobiliari en finalitzar cada entrevista.

Les entrevistes es realitzaran amb cita prèvia per a evitar les aglomeracions. També existirà un taulell que oferirà assessorament laboral amb la finalitat d’ajudar a preparar la seua entrevista i triar les ofertes que més s’adapten al seu perfil professional.

Finalment, les entrevistes de treball estaran complementades amb entrevistes de treball virtuals. D’esta manera, aquelles persones o empreses participants que no puguen acudir als Fòrums Connecta Labora puguen participar en estes.

Fòrum virtual

 

Garantint les mesures de seguretat i amb l’objectiu d’oferir els fòrums Connecta Labora al major nombre de persones possibles, s’ha dissenyat un esdeveniment virtual per a evitar aglomeracions i afavorir les entrevistes entre participants i personal tècnic de Labora.

Últimes notícies

La factura de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la dana ascendix a 165 euros

La factura del restaurant El Ventorro pel menjar de Carlos Mazón i Maribel Vilaplana el 29 d'octubre ascendix a 165 euros per 'dos menús concertats'. El document s'incorpora al sumari per la gestió de la dana i assenyala al PP de la Comunitat Valenciana com a receptor.

La factura pels dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro el dia de la DANA ascendix a 165 euros

La causa per la gestió de la DANA incorpora la factura del 29 d'octubre de 2024: 165 euros per dos menús de Mazón i Vilaplana en El Ventorro. El document figura a nom del PP i el restaurant va aportar fotos i el pla del reservat.

Les exportacions agroalimentàries valencianes pugen un 8,7% fins a setembre

El sector suposa el 26,6% de les vendes exteriors valencianes i suma 7.402 milions entre gener i setembre de 2025, amb Alemanya com a principal destí.

La Diputació de València afig nous recursos de memòria democràtica

La Diputació de València ha presentat un llibre sobre Isidro Escandell i el webdoc 'Els fosses de la vergonya', ampliant el seu catàleg de recursos de Memòria Democràtica. La institució reforça així la seua estratègia per a facilitar ferramentes d'anàlisis i divulgació.

Grup Ferrero invertix 140 milions per a crear un centre tecnològic de gelats a Alzira

Grup Ferrero transforma la planta ICFC d'Alzira en la seua hub tecnològic europeu de gelats amb una inversió de 140 milions. Deixarà la marca blanca en 2026 i garantix l'ocupació.

Merino afirma que l’avís de la UE pels Pressupostos evidencia que el Govern no governa

Merino ha vinculat l'avís de la Comissió Europea per la falta de Pressupostos a la debilitat del Govern i ha demanat més marge fiscal i reformar el finançament autonòmic. També ha mostrat escepticisme amb els terminis anunciats per Hisenda i ha retret la gestió del FLA extraordinari.

El Consell ha aprovat el decret que activa ajudes directes per a entitats esportives afectades per la DANA

El Consell ha aprovat un decret que permet concedir de manera directa 761.000 euros a entitats esportives en municipis afectats per la DANA. El pla inclou suport psicosocial i més recursos per a reparar la depuradora de Quart-Benàger.

Benidorm adjudica la gestió dels grans esdeveniments a una UTE després de la marxa del Low Festival

L'Ajuntament ha adjudicat per quatre anys l'organització dels esdeveniments estivals en els Germans Martínez Munuera a una UTE única. El contracte fixa entre 3 i 5 macroconcerts per estiu, més actuacions de format mitjà, i inclou un cànon de 0,51 euros per entrada.