13 C
València
Dimecres, 28 gener, 2026

Oberta la inscripció al Fòrum Connecta d’Alacant per a buscar ocupació

 

L’Espai Sèneca d’Alacant (antiga estació d’autobusos) acollirà, el dimecres 16 de juny, el Fòrum Connecta Labora amb l’objectiu d’acostar a la ciutadania els serveis per a l’ocupació que ofereixen les administracions públiques valencianes.

Dins d’este esdeveniment, les persones inscrites podran participar en els processos de selecció de personal que realitzaran les empreses assistents, a més de realitzar diversos tallers orientats a millorar la seua ocupabilitat.

Concretament, en este fòrum 20 empreses realitzaran entrevistes de treball per a cobrir diferents llocs de treball oferits a través de la web del Fòrum Connecta Labora d’Alacant. Entre les empreses participants estaran Addeco, Eurofirms i Manpower, entre altres.

El Fòrum Connecta Labora és un espai de connexió entre les persones demandants d’ocupació i les empreses, en este cas impulsat a través del Pacte territorial per l’ús de la ciutat d’Alacant.

Els fòrums tenen tres objectius principals: divulgar els serveis de Labora, acostar i posar en contacte a les persones amb empreses i, finalment, dotar d’estratègies a les persones assistents per a aconseguir una ocupació. Les activitats més destacades d’estos esdeveniments són els tallers d’ocupació i les entrevistes de treball.

Per a garantir la seguretat de les persones assistents a l’esdeveniment, es realitzarà en un format semipresencial amb la finalitat de donar servei a la ciutadania d’Alacant que desitge realitzar una entrevista de treball, participar en un taller d’ocupació o resoldre els seus dubtes sobre els serveis que ofereix Labora en un sol clic i sense eixir de casa.

El fòrum presencial tindrà lloc en l’Edifici Sèneca (Antiga Estació d’Autobusos), en la Plaça Sèneca de 9.00 hores a 15.00 hores.

Per a participar, les persones interessades han d’inscriure’s a través de la pàgina web en este enllaç.

Hi ha programats diferents tallers i sessions amb aforament limitat, com els tallers d’orientació laboral i ocupabilitat, de cerca d’ocupació per Internet, com realitzar un videocurrículum, elaborar un currículum amb carta de presentació o de simulació d’entrevistes de treball, entre altres.

A més, també es programen sessions ‘en línia’ sobre els serveis que ofereix Labora que estaran ateses per personal especialitzat per a resoldre en directe tots els dubtes de participants en el fòrum virtual.

Labora i la Conselleria d’Economia Sostenible han représ els Fòrums Connecta Labora amb un model semipresencial per tota la Comunitat Valenciana per a facilitar a la ciutadania la cerca de treball i fer més pròxims els serveis d’ocupació que ofereix l’Administració pública.

Les sessions consistiran en seminaris webs que s’emetran mitjançant la plataforma Zoom i abordaran temes com els serveis de Labora, formació i tallers relacionats amb la cerca d’ocupació.

Els enregistraments permetran l’accés de les persones participants en una sèrie de vídeos que podran visualitzar quan ells trien.

Finalment, els fòrums consistiran a posar en contacte al públic amb el personal de Labora per a la resolució de dubtes o assessorament.

A més del fòrum d’Alacant, ja està programat el següent fòrum, que tindrà lloc a Elx el 30 de juny.

S’han habilitat diferents zones en els fòrums Connecta Labora per a garantir la seguretat i s’han dissenyat cinc zones: la zona entrevistes, els tallers de formació, la zona de simulació d’entrevistes de treball, la zona aula TIC i un set d’enregistrament de videocurrículums.

Totes les zones s’han dissenyat per a garantir 1,5 metres de separació entre participants i la instal·lació de mampares per a protegir a totes les persones de la COVID-19.

Zona d’entrevistes

 

Estos espais comptaran amb mampares de seguretat, gel hidroalcohòlic en cada taula i neteja del mobiliari en finalitzar cada entrevista.

Les entrevistes es realitzaran amb cita prèvia per a evitar les aglomeracions. També existirà un taulell que oferirà assessorament laboral amb la finalitat d’ajudar a preparar la seua entrevista i triar les ofertes que més s’adapten al seu perfil professional.

Finalment, les entrevistes de treball estaran complementades amb entrevistes de treball virtuals. D’esta manera, aquelles persones o empreses participants que no puguen acudir als Fòrums Connecta Labora puguen participar en estes.

Fòrum virtual

 

Garantint les mesures de seguretat i amb l’objectiu d’oferir els fòrums Connecta Labora al major nombre de persones possibles, s’ha dissenyat un esdeveniment virtual per a evitar aglomeracions i afavorir les entrevistes entre participants i personal tècnic de Labora.

Últimes notícies

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.

La Diputació de València aprova un protocol intern davant emergències climàtiques

La Diputació de València ha aprovat un protocol intern per a ordenar l'actuació del personal davant alertes groga, taronja i roja. El ple ha recolzat a més iniciatives sobre el sector citrícola i el patrimoni ceràmic.

L’aeroport d’Alacant cancel·la un vol i registra retards per les ratxes de vent

L'aeroport d'Alacant ha cancel·lat un vol a Palma i registra retards per ratxes de vent. Bombers comptabilitzen 144 incidències i reforços en diversos municipis.

Dolor i ràbia a Sueca en l’últim adeu a Álex, el menor assassinat

Sueca acomiada a Álex, de 13 anys, en un funeral multitudinari marcat pel silenci i la indignació. El jutjat va acordar presó provisional per al detingut.

Pintades de ‘assassí’ a la casa del detingut per la mort d’un menor a Sueca

La façana de la vivenda on es va cometre el crim ha aparegut amb pintades de 'assassí' i 'justícia per a Àlex' i seguix precintada. El detingut, de 48 anys, ha passat la seua primera nit a la presó provisional sense fiança.