Avisen de la “insuficient” atenció en els consultoris de platges de la Safor

El sindicat CSIF alerta de la “insuficient” atenció en els consultoris auxiliars del litoral a la comarca de la Safor i urgeix a ampliar els seus horaris. En aquest sentit adverteix que el tancament parcial d’aquests recintes obliga al fet que nombrosos usuaris vagen directament al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, la qual cosa augmenta la seua saturació.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que el consultori d’Oliva platja obri a les vesprades, de 15 a 20 hores, en lloc de mantindre’s tot el dia operatiu. Així recorda que en el passat atenia també de 8 a 15 hores.

A les platges de Piles i Bellreguard la situació ha empitjorat igualment, ja que els seus consultoris obrin dues hores al matí dimarts i dijous, quant temps arrere ho feien diàriament de 8 a 15 hores.

El sindicat continua relatant que l’atenció s’ha reduït de la mateixa manera en el litoral de Miramar, perquè el consultori tanca dissabtes i diumenges, alguna cosa que no succeïa anys arrere. D’altra banda, en Tavernes, Xeraco o Daimús únicament romanen oberts als matins els recintes d’atenció sanitària situats a les seues platges.

CSIF reclama una extensió urgent de l’horari d’atenció per a poder afrontar l’augment de la població a la Safor durant aquesta època estival i oferir una atenció adequada a la ciutadania. El sindicat recorda que els pacients, en trobar-se amb els consultoris tancats, sobretot dissabtes i diumenges, acudeixen directament al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, saturat principalment els caps de setmana per l’escassetat de plantilla.

La central sindical ja va denunciar la setmana passada “l’augment significatiu de pacients que acudeix al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, que atén tota la comarca de la Safor”. En aquest sentit apuntava que en els primers 12 dies de juliol la mitjana diària havia sigut de 272, superior a la de 260 de 2019. Fins i tot el dilluns 11 va arribar a atendre 336 pacients.

El sindicat considera “fonamental” reforçar l’atenció primària, dotant-la de més plantilla per a incrementar l’horari d’obertura dels consultoris, sobretot en els municipis amb més visitants del litoral. D’aquesta manera es reduiria la pressió que pateix l’hospital de Gandia i milloraria l’atenció a la població.

Últimes notícies

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.

Educació amplia l’oferta d’FP amb 19 nous cicles per al curs 2026-2027

La Conselleria d'Educació autoritza 70 cicles formatius i, després de desactivar 51, incrementa l'oferta de Formació Professional en 19 nous cicles adaptats al teixit productiu valencià.