Avisen de la “insuficient” atenció en els consultoris de platges de la Safor

El sindicat CSIF alerta de la “insuficient” atenció en els consultoris auxiliars del litoral a la comarca de la Safor i urgeix a ampliar els seus horaris. En aquest sentit adverteix que el tancament parcial d’aquests recintes obliga al fet que nombrosos usuaris vagen directament al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, la qual cosa augmenta la seua saturació.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que el consultori d’Oliva platja obri a les vesprades, de 15 a 20 hores, en lloc de mantindre’s tot el dia operatiu. Així recorda que en el passat atenia també de 8 a 15 hores.

A les platges de Piles i Bellreguard la situació ha empitjorat igualment, ja que els seus consultoris obrin dues hores al matí dimarts i dijous, quant temps arrere ho feien diàriament de 8 a 15 hores.

El sindicat continua relatant que l’atenció s’ha reduït de la mateixa manera en el litoral de Miramar, perquè el consultori tanca dissabtes i diumenges, alguna cosa que no succeïa anys arrere. D’altra banda, en Tavernes, Xeraco o Daimús únicament romanen oberts als matins els recintes d’atenció sanitària situats a les seues platges.

CSIF reclama una extensió urgent de l’horari d’atenció per a poder afrontar l’augment de la població a la Safor durant aquesta època estival i oferir una atenció adequada a la ciutadania. El sindicat recorda que els pacients, en trobar-se amb els consultoris tancats, sobretot dissabtes i diumenges, acudeixen directament al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, saturat principalment els caps de setmana per l’escassetat de plantilla.

La central sindical ja va denunciar la setmana passada “l’augment significatiu de pacients que acudeix al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, que atén tota la comarca de la Safor”. En aquest sentit apuntava que en els primers 12 dies de juliol la mitjana diària havia sigut de 272, superior a la de 260 de 2019. Fins i tot el dilluns 11 va arribar a atendre 336 pacients.

El sindicat considera “fonamental” reforçar l’atenció primària, dotant-la de més plantilla per a incrementar l’horari d’obertura dels consultoris, sobretot en els municipis amb més visitants del litoral. D’aquesta manera es reduiria la pressió que pateix l’hospital de Gandia i milloraria l’atenció a la població.

Últimes notícies

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.

Anselmi celebra l’empat a San Mamés i avisa que l’Elche serà un rival molt dur

Martín Anselmi ha elogiat l’esforç del seu equip després de l’empat a San Mamés contra l’Athletic Club i assegura que, jugant així, l’Elche serà un rival molt dur en LALIGA EA Sports.