Avisen de la “insuficient” atenció en els consultoris de platges de la Safor

El sindicat CSIF alerta de la “insuficient” atenció en els consultoris auxiliars del litoral a la comarca de la Safor i urgeix a ampliar els seus horaris. En aquest sentit adverteix que el tancament parcial d’aquests recintes obliga al fet que nombrosos usuaris vagen directament al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, la qual cosa augmenta la seua saturació.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que el consultori d’Oliva platja obri a les vesprades, de 15 a 20 hores, en lloc de mantindre’s tot el dia operatiu. Així recorda que en el passat atenia també de 8 a 15 hores.

A les platges de Piles i Bellreguard la situació ha empitjorat igualment, ja que els seus consultoris obrin dues hores al matí dimarts i dijous, quant temps arrere ho feien diàriament de 8 a 15 hores.

El sindicat continua relatant que l’atenció s’ha reduït de la mateixa manera en el litoral de Miramar, perquè el consultori tanca dissabtes i diumenges, alguna cosa que no succeïa anys arrere. D’altra banda, en Tavernes, Xeraco o Daimús únicament romanen oberts als matins els recintes d’atenció sanitària situats a les seues platges.

CSIF reclama una extensió urgent de l’horari d’atenció per a poder afrontar l’augment de la població a la Safor durant aquesta època estival i oferir una atenció adequada a la ciutadania. El sindicat recorda que els pacients, en trobar-se amb els consultoris tancats, sobretot dissabtes i diumenges, acudeixen directament al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, saturat principalment els caps de setmana per l’escassetat de plantilla.

La central sindical ja va denunciar la setmana passada “l’augment significatiu de pacients que acudeix al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, que atén tota la comarca de la Safor”. En aquest sentit apuntava que en els primers 12 dies de juliol la mitjana diària havia sigut de 272, superior a la de 260 de 2019. Fins i tot el dilluns 11 va arribar a atendre 336 pacients.

El sindicat considera “fonamental” reforçar l’atenció primària, dotant-la de més plantilla per a incrementar l’horari d’obertura dels consultoris, sobretot en els municipis amb més visitants del litoral. D’aquesta manera es reduiria la pressió que pateix l’hospital de Gandia i milloraria l’atenció a la població.

Últimes notícies

Xàfecs en la mitat nord i descens suau de les màximes hui

L’Agència Estatal de Meteorologia preveu per a este dissabte xàfecs amb tronada en la mitat nord de la Comunitat Valenciana i una lleugera baixada de les temperatures màximes, sobretot a l’interior. El diumenge tendirà a estabilitzar-se l’oratge, amb més clarianes però encara amb ruixats puntuals.

Els avistaments de meduses baixen un 20 % tot i un mar més càlid

Els avisos de meduses en les costes espanyoles han disminuït un 20 % en 2026, segons dades de l’app MedusApp, malgrat que la temperatura de la mar ha pujat unes dècimes. Un expert de la Universitat d’Alacant recorda que la calor de l’aigua no determina la seua presència a les platges.

El vent complica l’incendi de Sogorb amb ratxes de més de 30 km/h esta vesprada

Aemet preveu per a esta vesprada ratxes de vent de més de 30 km/h en l’incendi de Sogorb, després d’una nit meteorològicament tranquil·la però sense pluges.

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.