Avisen de la “insuficient” atenció en els consultoris de platges de la Safor

El sindicat CSIF alerta de la “insuficient” atenció en els consultoris auxiliars del litoral a la comarca de la Safor i urgeix a ampliar els seus horaris. En aquest sentit adverteix que el tancament parcial d’aquests recintes obliga al fet que nombrosos usuaris vagen directament al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, la qual cosa augmenta la seua saturació.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que el consultori d’Oliva platja obri a les vesprades, de 15 a 20 hores, en lloc de mantindre’s tot el dia operatiu. Així recorda que en el passat atenia també de 8 a 15 hores.

A les platges de Piles i Bellreguard la situació ha empitjorat igualment, ja que els seus consultoris obrin dues hores al matí dimarts i dijous, quant temps arrere ho feien diàriament de 8 a 15 hores.

El sindicat continua relatant que l’atenció s’ha reduït de la mateixa manera en el litoral de Miramar, perquè el consultori tanca dissabtes i diumenges, alguna cosa que no succeïa anys arrere. D’altra banda, en Tavernes, Xeraco o Daimús únicament romanen oberts als matins els recintes d’atenció sanitària situats a les seues platges.

CSIF reclama una extensió urgent de l’horari d’atenció per a poder afrontar l’augment de la població a la Safor durant aquesta època estival i oferir una atenció adequada a la ciutadania. El sindicat recorda que els pacients, en trobar-se amb els consultoris tancats, sobretot dissabtes i diumenges, acudeixen directament al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, saturat principalment els caps de setmana per l’escassetat de plantilla.

La central sindical ja va denunciar la setmana passada “l’augment significatiu de pacients que acudeix al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, que atén tota la comarca de la Safor”. En aquest sentit apuntava que en els primers 12 dies de juliol la mitjana diària havia sigut de 272, superior a la de 260 de 2019. Fins i tot el dilluns 11 va arribar a atendre 336 pacients.

El sindicat considera “fonamental” reforçar l’atenció primària, dotant-la de més plantilla per a incrementar l’horari d’obertura dels consultoris, sobretot en els municipis amb més visitants del litoral. D’aquesta manera es reduiria la pressió que pateix l’hospital de Gandia i milloraria l’atenció a la població.

Últimes notícies

Nits tòrrides a la Comunitat: les mínimes no baixen dels 25 graus i arriben als 26,3

Les mínimes han tornat a quedar-se esta matinada per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis valencians, amb un valor màxim de 26,3 ºC a Benidorm i nits molt càlides especialment a la província de València.

Oratge més fresc i possibles pluges febles entre el nord d’Alacant i el sud de València

La Comunitat Valenciana espera este dijous intervals de núvols, possibles pluges febles al nord d’Alacant i sud de València i un descens de les màximes, abans d’un divendres més solejat i càlid, sobretot a l’interior de la província de València.

Diana Morant es presenta a les primàries del PSPV per optar a la Presidència de la Generalitat

La secretària general del PSPV-PSOE i ministra Diana Morant ha anunciat a Gandia que concorrerà a les primàries del partit per ser la primera presidenta de la Generalitat, amb un projecte centrat en educació, sanitat, vivenda i reactivació econòmica.

Tres detinguts per una estafa massiva amb falses inversions en criptomonedes destapada a Castelló

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que presumptament estafava grans quantitats de diners amb falses inversions en criptomonedes, arran de la denúncia d’un veí d’Orpesa enganyat amb prop de 340.000 euros.

Detingut a Múrcia per estafar 5.000 euros a una dona amb la falsa promesa de regularitzar-la

La Policia Nacional ha detingut a Múrcia un home acusat d'estafar 5.000 euros a una dona estrangera en situació irregular amb la promesa falsa d'aconseguir-li permís de residència i treball. La víctima, que exercia la prostitució, el va conéixer en un club d'alterne d'Elx i va acabar denunciant-lo per estafa i coaccions.

L’Autocine Star torna a encendre la pantalla a València coincidint amb el seu 45é aniversari

L’Autocine Star de València ha reobert després d’una renovació completa del recinte de més de 10.000 metres quadrats i incorpora una nova proposta gastronòmica i millores ambientals, coincidint amb el 45é aniversari.

Així queden els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027

L’Observatori del Comerç Valencià ha fixat els 11 diumenges i festius amb obertura comercial autoritzada per a 2027 i ha obert la porta a canviar-los si hi ha alertes meteorològiques o sanitàries.

Milers de residents de la Comunitat continuen sense cobrar la nòmina de juny, segons CESM-CV

El sindicat mèdic CESM-CV denuncia que molts residents de primer any i renovats en juny encara no han cobrat, tot i treballar amb normalitat als hospitals i centres de salut valencians.