Avisen de la “insuficient” atenció en els consultoris de platges de la Safor

El sindicat CSIF alerta de la “insuficient” atenció en els consultoris auxiliars del litoral a la comarca de la Safor i urgeix a ampliar els seus horaris. En aquest sentit adverteix que el tancament parcial d’aquests recintes obliga al fet que nombrosos usuaris vagen directament al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, la qual cosa augmenta la seua saturació.

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) explica que el consultori d’Oliva platja obri a les vesprades, de 15 a 20 hores, en lloc de mantindre’s tot el dia operatiu. Així recorda que en el passat atenia també de 8 a 15 hores.

A les platges de Piles i Bellreguard la situació ha empitjorat igualment, ja que els seus consultoris obrin dues hores al matí dimarts i dijous, quant temps arrere ho feien diàriament de 8 a 15 hores.

El sindicat continua relatant que l’atenció s’ha reduït de la mateixa manera en el litoral de Miramar, perquè el consultori tanca dissabtes i diumenges, alguna cosa que no succeïa anys arrere. D’altra banda, en Tavernes, Xeraco o Daimús únicament romanen oberts als matins els recintes d’atenció sanitària situats a les seues platges.

CSIF reclama una extensió urgent de l’horari d’atenció per a poder afrontar l’augment de la població a la Safor durant aquesta època estival i oferir una atenció adequada a la ciutadania. El sindicat recorda que els pacients, en trobar-se amb els consultoris tancats, sobretot dissabtes i diumenges, acudeixen directament al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, saturat principalment els caps de setmana per l’escassetat de plantilla.

La central sindical ja va denunciar la setmana passada “l’augment significatiu de pacients que acudeix al servei d’Urgències de l’hospital de Gandia, que atén tota la comarca de la Safor”. En aquest sentit apuntava que en els primers 12 dies de juliol la mitjana diària havia sigut de 272, superior a la de 260 de 2019. Fins i tot el dilluns 11 va arribar a atendre 336 pacients.

El sindicat considera “fonamental” reforçar l’atenció primària, dotant-la de més plantilla per a incrementar l’horari d’obertura dels consultoris, sobretot en els municipis amb més visitants del litoral. D’aquesta manera es reduiria la pressió que pateix l’hospital de Gandia i milloraria l’atenció a la població.

Últimes notícies

CSIF reclama un gran pacte valencià per l’educació i un pla urgent de climatització als col·legis

CSIF proposa un pacte valencià per l’educació i exigix un pla director de climatització per a tots els centres, arran de les altes temperatures i els mals resultats de l’informe PISA.

Morant replica Mompó: planta cara al masclisme i rebutja que es normalitze

La líder del PSPV-PSOE, Diana Morant, replica Vicent Mompó i assegura que no està plorant sinó denunciant un masclisme que considera intolerable, també en la política valenciana.

Set sindicats mèdics preparen una gran vaga indefinida per canviar l’estatut

Set sindicats mèdics, que diuen representar el 54 % dels facultatius, han impulsat la Unió Mèdica i Facultativa i han anunciat una gran vaga indefinida a mitjan octubre per forçar un nou estatut mèdic estatal.

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.