Joan Carles i Felip VI es barallen per culpa de Letícia: «Açò no es pot tolerar»

El rei Felip i la reina Letizia al costat dels reis emèrits Juan Carlos i Sofía a la Pasqua Militar del 2018

Joan Carles s’enfronta a Felip VI pels menyspreus de Letícia a Sofia | València Diari

 

Els reis emèrits s’han reconciliat perquè tenen un «problema» en comú. En els últims mesos s’ha vist com, a poc a poc, Joan Carles i Sofia han acostat distàncies, apareixen junts en diferents actes, com en el funeral de Rubalcaba i en un partit de tenis de Nadal.

 

Les causes que han provocat que tornen a compartir un mateix espai les ha explicat Jaime Peñafiel al seu espai a ‘Republica.com’ i tot es remuntaria a la problemàtica Missa de Pasqua en Mallorca ara fa un any, moment en què el rei Felip VI i son pare també van tindre una baralla.

 

Letícia, raó de la unió entre Joan Carles i Sofia

Jaime Peñafiel és un periodista de 87 anys que ha documentat tots els detalls de la Família Reial –incloses les bodes de Joan Carles i Sofia, una ortodoxa i una altra catòlica, fa 57 anys– i a informar sobre la crònica social de l’aristocràcia. Des de fa anys, la distància entre els reis emèrits és ben coneguda, però des de l’incident de la Missa de Pasqua del 2018, pareix que han fet un «front comú» contra la reina Letícia, tot i que el periodista no s’acaba de creure la imatge que volen donar.

 

La imatge de la família reial durant la Pasqua, que va desencadenar en una disputa entre les reines

La imatge de la família reial durant la Pasqua que va desencadenar en una disputa entre les reines | València Diari

 

La baralla entre la reina Letícia i Sofia en eixir de la Catedral no va ser l’única aquell dia. A l’hora d’entrar en l’església, la primera va actuar amb «despreci» cap a la seua sogra perquè va ignorar al rei Felip quan li va demanar que esperara a sos pares, ja que avançaven amb passos més lents per les dificultats de Joan Carles a l’hora de caminar. Amb tot ni el «Letícia, per favor» la va frenar.

 

Baralla entre Joan Carles i Felip VI

En eixe moment va intervindre el rei emèrit, enfrontant-se al seu fill davant del «menyspreu públic» de Letícia a Sofia. «Açò no es pot tolerar! Hem de parlar!», va exigir a Felip, però ell només va ser capaç de respondre: «No és el moment!». El que va passar a l’eixida de la Catedral amb les reines i les xiquetes va fer-se viral per tot el món.

 

Els reis emèrits van reaparèixr junts a finals d'Abril a Hannover

Els reis emèrits Joan Carles i Sofia han reaparegut junts en unes quantes ocasions en els últims mesos | València Diari

 

A pesar de tot, Peñafiel ha explicat que el que més va molestar Joan Carles va ser la falta d’actitud del rei Felip davant la seua dona, que no va conseguir que la Família mantinguera les formes. En este punt, el rei emèrit s’hauria donat compte de la «soledat» de Sofia amb «una nora que l’odia, un fill que no la defén i unes netes a qui la mare no les deixa vore-la».

 

Per tant, l’«odi» que senten cap a Letícia ha conseguit que en estos últims mesos, els reis emèrits hagen acostat distàncies i hagen aparegut junts en diferents actes, tot i que Sofia continua viatjant a soles de tant en tant.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.