La Comunitat Valenciana aconsegueix la cobertura de vacunació antigripal més alta de l’última dècada

La Comunitat Valenciana ha aconseguit aquest hivern la cobertura de vacunació antigripal més alta de l’última dècada en els principals grups de risc: dones embarassades, personal sanitari i majors de 64 anys.

Aquesta cobertura vacunal és la més alta de la sèrie històrica recent (última dècada) a causa de dos factors. El primer, la conscienciació social a favor de la prevenció de la grip que es va iniciar quan va esclatar la pandèmia i encara no hi havia vacuna contra el coronavirus. Llavors, la ciutadania va entendre que havia de vacunar-se contra la grip per a evitar una possible coinfecció amb el SARS-CoV-2 i, ara, les xifres demostren que aquesta tendència es consolida. A més, aquest hivern, també ha contribuït a l’augment de la taxa de vacunació antigripal l’administració simultània de les vacunes per a la grip i la Covid.

Així, en la campanya 2021-22 s’ha posat la vacuna de la grip el 79% de les dones embarassades enfront del 71% de la temporada 2020-2021 i al 63% de 2019-20. En el personal sanitari, la cobertura mitjana és del 95% (94% en 2020-21 i 65,5% en 2019-20). A més, en 13 departaments de salut ronda el 100%. Per part seva, gairebé 7 de cada 10 majors de 64 anys s’ha vacunat aquest hivern (69% enfront de 67% i 53%).

Del total de dosis de la vacuna antigripal administrades aquesta campanya, el 51,35% s’ha declarat a la província de València, el 37,44% a Alacant i el 11,21% a Castelló, sempre segons la informació continguda en el Sistema d’Informació Vacunal de la Comunitat Valenciana, que és referent europeu per la seua interoperabilitat (capacitat de compartir i rebre informació d’altres sistemes), seguretat, per contindre informació de la sanitat pública i privada i per atendre les necessitats de tots els actors (gestors i professionals sanitaris, així com ciutadania).

Últimes notícies

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.

José Luis Vera nega davant el jutge haver cobrat en negre en el cas Azud

L’advocat José Luis Vera ha tornat a declarar davant el Jutjat d’Instrucció número 13 de València pel cas Azud i ha negat haver cobrat en negre o haver tingut vincles amb el PSPV-PSOE, en una macrocausa que tanca nou anys d’instrucció amb 38 processats.

Arde Bogotá portarà la gira ‘Hervideros’ a València i Alacant en desembre

El grup murcià Arde Bogotá inclou València i Alacant en la seua gira 'Hervideros Vibra Mahou', amb concerts els dies 3 i 4 de desembre i entrades només a taquilla física.

Luis Rioja dona tres punts d’or al València i confia que siga l’inici d’una gran temporada

Luis Rioja, autor del gol del triomf del València a Mendizorrotza, destaca el valor dels tres punts i confia que siguen el punt d’inflexió d’una temporada fins ara molt irregular, malgrat arrossegar una lesió complicada al peu.

Thiago i Requena podran jugar contra el Vila-real malgrat estar cedits

Thiago Fernández i Dani Requena, cedits pel Vila-real al Llevant este estiu, podran jugar diumenge en La Ceràmica en no existir cap clàusula que ho impedisca.

El Villarreal es juga una nova oportunitat a Màlaga per reaccionar

Íñigo Pérez admet el mal inici del Villarreal en LALIGA i la Champions i assenyala el duel de dijous a La Rosaleda com una oportunitat clau per començar a revertir la situació, sobretot en l’aspecte mental.