La Comunitat Valenciana aconsegueix la cobertura de vacunació antigripal més alta de l’última dècada

La Comunitat Valenciana ha aconseguit aquest hivern la cobertura de vacunació antigripal més alta de l’última dècada en els principals grups de risc: dones embarassades, personal sanitari i majors de 64 anys.

Aquesta cobertura vacunal és la més alta de la sèrie històrica recent (última dècada) a causa de dos factors. El primer, la conscienciació social a favor de la prevenció de la grip que es va iniciar quan va esclatar la pandèmia i encara no hi havia vacuna contra el coronavirus. Llavors, la ciutadania va entendre que havia de vacunar-se contra la grip per a evitar una possible coinfecció amb el SARS-CoV-2 i, ara, les xifres demostren que aquesta tendència es consolida. A més, aquest hivern, també ha contribuït a l’augment de la taxa de vacunació antigripal l’administració simultània de les vacunes per a la grip i la Covid.

Així, en la campanya 2021-22 s’ha posat la vacuna de la grip el 79% de les dones embarassades enfront del 71% de la temporada 2020-2021 i al 63% de 2019-20. En el personal sanitari, la cobertura mitjana és del 95% (94% en 2020-21 i 65,5% en 2019-20). A més, en 13 departaments de salut ronda el 100%. Per part seva, gairebé 7 de cada 10 majors de 64 anys s’ha vacunat aquest hivern (69% enfront de 67% i 53%).

Del total de dosis de la vacuna antigripal administrades aquesta campanya, el 51,35% s’ha declarat a la província de València, el 37,44% a Alacant i el 11,21% a Castelló, sempre segons la informació continguda en el Sistema d’Informació Vacunal de la Comunitat Valenciana, que és referent europeu per la seua interoperabilitat (capacitat de compartir i rebre informació d’altres sistemes), seguretat, per contindre informació de la sanitat pública i privada i per atendre les necessitats de tots els actors (gestors i professionals sanitaris, així com ciutadania).

Últimes notícies

Pérez Llorca assegura que cap professor serà perseguit a la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca garanteix que cap docent serà perseguit a la Comunitat Valenciana i defensa un model de llibertat educativa i de pensament. El president rebutja les crítiques a la Inspecció educativa i apel·la a millorar el sistema sense generar polèmiques.

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.

Detingut a Chiva amb drogues i dos boligrafs-pistola en plenes festes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 62 anys a Chiva durant les festes patronals per portar diverses drogues i dos bolígrafs-pistola, a més de munició, i resistir-se greument als agents.