La Comunitat Valenciana aconsegueix la cobertura de vacunació antigripal més alta de l’última dècada

La Comunitat Valenciana ha aconseguit aquest hivern la cobertura de vacunació antigripal més alta de l’última dècada en els principals grups de risc: dones embarassades, personal sanitari i majors de 64 anys.

Aquesta cobertura vacunal és la més alta de la sèrie històrica recent (última dècada) a causa de dos factors. El primer, la conscienciació social a favor de la prevenció de la grip que es va iniciar quan va esclatar la pandèmia i encara no hi havia vacuna contra el coronavirus. Llavors, la ciutadania va entendre que havia de vacunar-se contra la grip per a evitar una possible coinfecció amb el SARS-CoV-2 i, ara, les xifres demostren que aquesta tendència es consolida. A més, aquest hivern, també ha contribuït a l’augment de la taxa de vacunació antigripal l’administració simultània de les vacunes per a la grip i la Covid.

Així, en la campanya 2021-22 s’ha posat la vacuna de la grip el 79% de les dones embarassades enfront del 71% de la temporada 2020-2021 i al 63% de 2019-20. En el personal sanitari, la cobertura mitjana és del 95% (94% en 2020-21 i 65,5% en 2019-20). A més, en 13 departaments de salut ronda el 100%. Per part seva, gairebé 7 de cada 10 majors de 64 anys s’ha vacunat aquest hivern (69% enfront de 67% i 53%).

Del total de dosis de la vacuna antigripal administrades aquesta campanya, el 51,35% s’ha declarat a la província de València, el 37,44% a Alacant i el 11,21% a Castelló, sempre segons la informació continguda en el Sistema d’Informació Vacunal de la Comunitat Valenciana, que és referent europeu per la seua interoperabilitat (capacitat de compartir i rebre informació d’altres sistemes), seguretat, per contindre informació de la sanitat pública i privada i per atendre les necessitats de tots els actors (gestors i professionals sanitaris, així com ciutadania).

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castella-la Manxa redobla la seua ofensiva política per a posar fi al transvasament Tajo-Segura

El delegat del Govern i el president de les Corts de Castella-la Manxa reclamen la fi del transvasament Tajo-Segura, demanen acords i critiquen que es vulga perpetuar l'actual model enfront d'alternatives com la dessalació.

Garamendi defén l’energia nuclear i qüestiona el seu tancament en plena crisi energètica

Antonio Garamendi defén mantindre l'energia nuclear a Espanya en considerar incoherent tancar centrals en un context de crisi energètica, alta dependència del gas i dubtes sobre l'apagada elèctrica de fa un any.

L’excap de Bombers de València defén que l’UME va actuar des de l’inici de la dana

L'excap de Bombers de València sosté en el Congrés que l'UME va estar disponible des de l'inici de la dana d'octubre de 2024 i que la jornada va ser excepcional, amb milers d'avisos i una situació que qualifica d'exageradament brutal.

Kameron Taylor confia en el València Basket davant el talent del Panathinaikos

Kameron Taylor reconeix l'enorme talent del Panathinaikos, però assegura que el València Basket arriba amb molta confiança i vol aprofitar el factor pista en els quarts de final de l'Eurolliga.

Garamendi reclama que l’1 de maig siga un dia de descans i record als autònoms

Antonio Garamendi demana que l'1 de maig es visca com una jornada de descans i celebració del treball, amb un reconeixement especial als autònoms, als qui veu com els que més patixen.

La nova selectivitat de 2026 consolida un model més pràctic i homogeni a Espanya

La selectivitat de 2026 manté canvis graduals cap a un model mes practique i homogeneo en quasi totes les comunitats autonomas, amb mes pes competencial i ajustos en correccion i calendari.

Pedro Martínez rebaixa el favoritisme del València Basket davant el Panathinaikos en l’Eurolliga

Pedro Martínez advertix que el València Basket no és favorit davant el Panathinaikos malgrat el factor pista i vincula eixa etiqueta al pressupost i l'experiència del rival grec.

València Basket i Panathinaikos inicien en el Roig Arena el seu pols per la Final a Quatre

València Basket i Panathinaikos arranquen en el Roig Arena una sèrie de quarts de final de l'Eurolliga al millor de cinc, amb avantatge de pista per al conjunt taronja després de la seua brillant fase regular.