14.2 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La Comunitat Valenciana aconsegueix la cobertura de vacunació antigripal més alta de l’última dècada

La Comunitat Valenciana ha aconseguit aquest hivern la cobertura de vacunació antigripal més alta de l’última dècada en els principals grups de risc: dones embarassades, personal sanitari i majors de 64 anys.

Aquesta cobertura vacunal és la més alta de la sèrie històrica recent (última dècada) a causa de dos factors. El primer, la conscienciació social a favor de la prevenció de la grip que es va iniciar quan va esclatar la pandèmia i encara no hi havia vacuna contra el coronavirus. Llavors, la ciutadania va entendre que havia de vacunar-se contra la grip per a evitar una possible coinfecció amb el SARS-CoV-2 i, ara, les xifres demostren que aquesta tendència es consolida. A més, aquest hivern, també ha contribuït a l’augment de la taxa de vacunació antigripal l’administració simultània de les vacunes per a la grip i la Covid.

Així, en la campanya 2021-22 s’ha posat la vacuna de la grip el 79% de les dones embarassades enfront del 71% de la temporada 2020-2021 i al 63% de 2019-20. En el personal sanitari, la cobertura mitjana és del 95% (94% en 2020-21 i 65,5% en 2019-20). A més, en 13 departaments de salut ronda el 100%. Per part seva, gairebé 7 de cada 10 majors de 64 anys s’ha vacunat aquest hivern (69% enfront de 67% i 53%).

Del total de dosis de la vacuna antigripal administrades aquesta campanya, el 51,35% s’ha declarat a la província de València, el 37,44% a Alacant i el 11,21% a Castelló, sempre segons la informació continguda en el Sistema d’Informació Vacunal de la Comunitat Valenciana, que és referent europeu per la seua interoperabilitat (capacitat de compartir i rebre informació d’altres sistemes), seguretat, per contindre informació de la sanitat pública i privada i per atendre les necessitats de tots els actors (gestors i professionals sanitaris, així com ciutadania).

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.