La Comunitat Valenciana aconsegueix la cobertura de vacunació antigripal més alta de l’última dècada

La Comunitat Valenciana ha aconseguit aquest hivern la cobertura de vacunació antigripal més alta de l’última dècada en els principals grups de risc: dones embarassades, personal sanitari i majors de 64 anys.

Aquesta cobertura vacunal és la més alta de la sèrie històrica recent (última dècada) a causa de dos factors. El primer, la conscienciació social a favor de la prevenció de la grip que es va iniciar quan va esclatar la pandèmia i encara no hi havia vacuna contra el coronavirus. Llavors, la ciutadania va entendre que havia de vacunar-se contra la grip per a evitar una possible coinfecció amb el SARS-CoV-2 i, ara, les xifres demostren que aquesta tendència es consolida. A més, aquest hivern, també ha contribuït a l’augment de la taxa de vacunació antigripal l’administració simultània de les vacunes per a la grip i la Covid.

Així, en la campanya 2021-22 s’ha posat la vacuna de la grip el 79% de les dones embarassades enfront del 71% de la temporada 2020-2021 i al 63% de 2019-20. En el personal sanitari, la cobertura mitjana és del 95% (94% en 2020-21 i 65,5% en 2019-20). A més, en 13 departaments de salut ronda el 100%. Per part seva, gairebé 7 de cada 10 majors de 64 anys s’ha vacunat aquest hivern (69% enfront de 67% i 53%).

Del total de dosis de la vacuna antigripal administrades aquesta campanya, el 51,35% s’ha declarat a la província de València, el 37,44% a Alacant i el 11,21% a Castelló, sempre segons la informació continguda en el Sistema d’Informació Vacunal de la Comunitat Valenciana, que és referent europeu per la seua interoperabilitat (capacitat de compartir i rebre informació d’altres sistemes), seguretat, per contindre informació de la sanitat pública i privada i per atendre les necessitats de tots els actors (gestors i professionals sanitaris, així com ciutadania).

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.