La Generalitat agilitza la tramitació digital per a aprovar en un sol dia les llicències de pesca marítima recreativa

La Generalitat ha millorat els tràmits telemàtics per a l’obtenció de llicències marítimes de pesca d’esbarjo en la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d’agilitar tot el procés i reduir el temps d’espera de les autoritzacions, que podran obtindre’s fins i tot en el mateix dia en algunes modalitats.

La Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), en col·laboració amb la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, ha transformat els antics tràmits digitals genèrics per a crear un tràmit específic destinat a l’obtenció d’aquestes llicències, simplificant així tot el procés a la ciutadania.

Les llicències per a la pesca marítima recreativa en aigües interiors de la Comunitat Valenciana autoritzen els seus titulars per a poder dur a terme la pesca que es realitza per afició o esport, sense cap retribució i sense ànim de lucre.

La pesca marítima d’esbarjo pot exercir-se des de terra, a peu des de la costa; des d’una embarcació, que ha d’estar inscrita en la llista corresponent del Registre de Matrícula de Vaixells; o submarina, que es practica bussejant a pulmó lliure, sense utilitzar cap mena d’element que permeta la respiració en immersió ni de mitjans mecànics de propulsió.

El director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), José Manuel García Duarte, ha assenyalat que els nous tràmits «precarguen les llicències en la base de dades, pendents tan sols de l’acceptació de la documentació i la signatura de la resolució, i permeten el pagament directe de les taxes a través de la plataforma de tramitació electrònica, la qual cosa permet al personal empleat públic poder completar els tràmits de forma pràcticament immediata».

Segons el director general d’Agricultura i Pesca, Toni Quintana, del conjunt de llicències de PMR, «les corresponents a la modalitat de pesca des de terra són amb diferència les que suposen en major número, alhora que són les que requereixen menys requisits».

«Amb aquesta aplicació», explica Quintana, «s’ha simplificat la seua tramitació i s’agilitarà sensiblement esperant que s’incremente notablement el nombre de sol·licituds telemàtiques i per tant supose una millora en la tramitació d’aquestes llicències».

De fet, en el cas de les llicències més senzilles, les de pesca des de terra sense embarcació, s’ha establit un mecanisme de tramitació i resolució conjunta molt simplificat per al personal empleat públic, que ajuda a reduir el temps d’espera de la ciutadania que sol·licita aquestes llicències. Així, es pot descarregar la llicència generada tan sols 24 hores després de la seua sol·licitud, independentment del volum de llicències telemàtiques sol·licitades en el mateix període.

El nombre de llicències marítimes tramitades anualment ronden les 19.000, de les quals s’estima que 3.500 seran telemàtiques, encara que s’espera que amb la nova aplicació s’augmente el nombre de persones que les sol·liciten a través de mitjans telemàtics. S’estima que existeixen unes 72.000 persones que potencialment podrien demandar aquest tipus de llicències.

Últimes notícies

El PSPV denuncià que un terç de la Unitat d’Emergències continua sense cobrir

El PSPV-PSOE ha denunciat que la Unitat d’Anàlisi i Seguiment de les Emergències continua amb dos de les seues sis places vacants, tres anys i mig després de la seua creació, i reclama al Consell que les cobrisca de manera immediata.

L’energia acumulada en el Mediterrani dispara les pluges d’esta setmana

Aemet atribuïx els episodis de pluja excepcional d’esta setmana a la gran quantitat d’energia i calor acumulada en el Mediterrani occidental durant tot l’estiu.

Avís groc per fortes pluges la matinada de dilluns a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a la matinada de dilluns l’avís groc per pluges i tempestes a l’interior nord de la província de València, on es poden acumular fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Així funciona el Bono Hostaleria 2026 als pobles afectats per la dana

El Bono Hostaleria 2026 destina 3,9 milions a reemborsar el 50 % del consum en bars i restaurants dels municipis afectats per la dana, amb ajudes de fins a 50 euros per persona i més de 78.000 potencials beneficiaris.

L’acampada per l’habitatge de València supera la primera nit i es declara indefinida

L’acampada espontània per l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València ha superat la primera nit, es coordina en comissions i ha aprovat per assemblea que tinga durada indefinida.

Iñigo Pérez vol trencar la seua mala ratxa al Bernabéu amb el Vila-real

L’entrenador del Vila-real Iñigo Pérez visitarà el Santiago Bernabéu en la pròxima jornada de LALIGA buscant estrenar-se amb punts després de dos derrotes prèvies allí amb el Rayo Vallecano. Com a local, en canvi, ha encadenat tres empats davant el Madrid.

Aguirre vol un debut victoriós amb el Valencia com el d’Óscar Sánchez

Javier Aguirre s’estrena en la banqueta del Valencia amb el repte d’imitar el triomf d’Óscar Sánchez i evitar les derrotes inicials de Rubén Baraja i Carlos Corberán.

Mig centenar de tendes en la primera nit d’acampada per la vivenda a Alacant

L’acampada en defensa de la vivenda a la plaça de la Muntanyeta d’Alacant ha superat la primera nit amb unes 50 tendes de campanya després d’una multitudinària manifestació que ha reunit prop de 8.000 persones, segons el Sindicat de Vivenda de Carolines.