La Generalitat agilitza la tramitació digital per a aprovar en un sol dia les llicències de pesca marítima recreativa

La Generalitat ha millorat els tràmits telemàtics per a l’obtenció de llicències marítimes de pesca d’esbarjo en la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d’agilitar tot el procés i reduir el temps d’espera de les autoritzacions, que podran obtindre’s fins i tot en el mateix dia en algunes modalitats.

La Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), en col·laboració amb la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, ha transformat els antics tràmits digitals genèrics per a crear un tràmit específic destinat a l’obtenció d’aquestes llicències, simplificant així tot el procés a la ciutadania.

Les llicències per a la pesca marítima recreativa en aigües interiors de la Comunitat Valenciana autoritzen els seus titulars per a poder dur a terme la pesca que es realitza per afició o esport, sense cap retribució i sense ànim de lucre.

La pesca marítima d’esbarjo pot exercir-se des de terra, a peu des de la costa; des d’una embarcació, que ha d’estar inscrita en la llista corresponent del Registre de Matrícula de Vaixells; o submarina, que es practica bussejant a pulmó lliure, sense utilitzar cap mena d’element que permeta la respiració en immersió ni de mitjans mecànics de propulsió.

El director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), José Manuel García Duarte, ha assenyalat que els nous tràmits «precarguen les llicències en la base de dades, pendents tan sols de l’acceptació de la documentació i la signatura de la resolució, i permeten el pagament directe de les taxes a través de la plataforma de tramitació electrònica, la qual cosa permet al personal empleat públic poder completar els tràmits de forma pràcticament immediata».

Segons el director general d’Agricultura i Pesca, Toni Quintana, del conjunt de llicències de PMR, «les corresponents a la modalitat de pesca des de terra són amb diferència les que suposen en major número, alhora que són les que requereixen menys requisits».

«Amb aquesta aplicació», explica Quintana, «s’ha simplificat la seua tramitació i s’agilitarà sensiblement esperant que s’incremente notablement el nombre de sol·licituds telemàtiques i per tant supose una millora en la tramitació d’aquestes llicències».

De fet, en el cas de les llicències més senzilles, les de pesca des de terra sense embarcació, s’ha establit un mecanisme de tramitació i resolució conjunta molt simplificat per al personal empleat públic, que ajuda a reduir el temps d’espera de la ciutadania que sol·licita aquestes llicències. Així, es pot descarregar la llicència generada tan sols 24 hores després de la seua sol·licitud, independentment del volum de llicències telemàtiques sol·licitades en el mateix període.

El nombre de llicències marítimes tramitades anualment ronden les 19.000, de les quals s’estima que 3.500 seran telemàtiques, encara que s’espera que amb la nova aplicació s’augmente el nombre de persones que les sol·liciten a través de mitjans telemàtics. S’estima que existeixen unes 72.000 persones que potencialment podrien demandar aquest tipus de llicències.

Últimes notícies

Milers de docents omplin el centre de València per exigir una escola pública digna

Milers de docents, famílies i entitats cíviques han marxat pel centre de València i per les altres capitals de la Comunitat Valenciana per exigir una escola pública digna i advertir que el conflicte educatiu continua obert.

Mor un home de 83 anys mentre es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia

Un home de 83 anys ha mort este dijous al matí quan es banyava a la platja de l’Arenal de Xàbia. Els serveis d’emergència han intentat reanimar-lo sense èxit.

Hugo Duro demana perdó per les imatges rient a la banqueta del Valencia

Hugo Duro ha aclarit que no es reia de la difícil situació esportiva del Valencia en les imatges virals del partit contra el Sevilla i ha demanat perdó a lafició. Lel davanter assegura que el seu compromís amb el club és màxim i que assumeix lerror.

El Barça arriba llançat al Ciutat de València davant un Llevant sòlid a casa

El Barcelona visita diumenge el Ciutat de València com a líder incontestable de LaLiga EA Sports per a enfrontar-se a un Llevant reforçat pels seus bons resultats a casa. L’equip blaugrana encadena golejades, mentre que els granotes acumulen sis victòries seguides com a locals.

El pitjor inici del Valencia de Corberán encén totes les alarmes a Mestalla

El Valencia ha igualat el seu pitjor inici històric en LALIGA, amb només un punt de quinze, un sol gol i una afició cada vegada més dividida, mentres les lesions se succeïxen i la continuïtat de Carlos Corberán es qüestiona.

El BBVA Open Internacional de València obri edició amb més presència espanyola i tenistes del top-100

El BBVA Open Internacional de València de 2026 alça el teló este diumenge amb fase prèvia, ampli cartell de tenistes espanyoles i diverses jugadores situades entre les cent millors del món, i estrena un trofeu amb figura de fallera.

Castro confia en el factor Ciutat de València per plantar cara al Barça

Luís Castro assegura que el Levante afronta el duel davant el Barcelona amb la màxima concentració i confiança en el suport de l’afició al Ciutat de València. El tècnic remarca que el partit comença zero a zero i que preparen el xoc per a guanyar, sense reservar jugadors.

Pérez Llorca acusa Baldoví i Morant d’hipocresia per sumar-se ara a les protestes educatives

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, acusa Joan Baldoví i Diana Morant d’hipocresia per encapçalar ara mobilitzacions docents després d’huit anys de govern del Botànic. Defensa que el Consell actual ha posat en marxa millores salarials i un pla de reforç educatiu i d’ajudes pels incendis a Castelló.