La Generalitat agilitza la tramitació digital per a aprovar en un sol dia les llicències de pesca marítima recreativa

Ejemplo de shortcode con estilo
Els nous tràmits reduiran els temps d'espera i faciliten el pagament directe de les taxes a més de 72.000 persones demandants

La Generalitat ha millorat els tràmits telemàtics per a l’obtenció de llicències marítimes de pesca d’esbarjo en la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d’agilitar tot el procés i reduir el temps d’espera de les autoritzacions, que podran obtindre’s fins i tot en el mateix dia en algunes modalitats.

La Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), en col·laboració amb la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, ha transformat els antics tràmits digitals genèrics per a crear un tràmit específic destinat a l’obtenció d’aquestes llicències, simplificant així tot el procés a la ciutadania.

Les llicències per a la pesca marítima recreativa en aigües interiors de la Comunitat Valenciana autoritzen els seus titulars per a poder dur a terme la pesca que es realitza per afició o esport, sense cap retribució i sense ànim de lucre.

La pesca marítima d’esbarjo pot exercir-se des de terra, a peu des de la costa; des d’una embarcació, que ha d’estar inscrita en la llista corresponent del Registre de Matrícula de Vaixells; o submarina, que es practica bussejant a pulmó lliure, sense utilitzar cap mena d’element que permeta la respiració en immersió ni de mitjans mecànics de propulsió.

El director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), José Manuel García Duarte, ha assenyalat que els nous tràmits «precarguen les llicències en la base de dades, pendents tan sols de l’acceptació de la documentació i la signatura de la resolució, i permeten el pagament directe de les taxes a través de la plataforma de tramitació electrònica, la qual cosa permet al personal empleat públic poder completar els tràmits de forma pràcticament immediata».

Segons el director general d’Agricultura i Pesca, Toni Quintana, del conjunt de llicències de PMR, «les corresponents a la modalitat de pesca des de terra són amb diferència les que suposen en major número, alhora que són les que requereixen menys requisits».

«Amb aquesta aplicació», explica Quintana, «s’ha simplificat la seua tramitació i s’agilitarà sensiblement esperant que s’incremente notablement el nombre de sol·licituds telemàtiques i per tant supose una millora en la tramitació d’aquestes llicències».

De fet, en el cas de les llicències més senzilles, les de pesca des de terra sense embarcació, s’ha establit un mecanisme de tramitació i resolució conjunta molt simplificat per al personal empleat públic, que ajuda a reduir el temps d’espera de la ciutadania que sol·licita aquestes llicències. Així, es pot descarregar la llicència generada tan sols 24 hores després de la seua sol·licitud, independentment del volum de llicències telemàtiques sol·licitades en el mateix període.

El nombre de llicències marítimes tramitades anualment ronden les 19.000, de les quals s’estima que 3.500 seran telemàtiques, encara que s’espera que amb la nova aplicació s’augmente el nombre de persones que les sol·liciten a través de mitjans telemàtics. S’estima que existeixen unes 72.000 persones que potencialment podrien demandar aquest tipus de llicències.

Últimes notícies

Elena Albalat deixa la Conselleria després de ser candidata del PP

El DOGV ha publicat el cessament, a petició pròpia, d’Elena Albalat com a consellera de Servicis Socials, Família i Infància. La decisió arriba després de la seua candidatura al Congrés per Castelló.

Alaquàs recorda les víctimes de la dana i els dos desapareguts

La societat valenciana ha homenatjat les víctimes de la dana del 29 d’octubre de 2024 en un acte a Alaquàs. Dos persones continuen desaparegudes.

El Elche sale del descenso y Lemar pide mantener la mentalidad

El Elche ha salido de los puestos de descenso tras ganar al Rayo Vallecano en Vallecas. Thomas Lemar reclama continuidad y destaca la defensa del equipo.

El descarrilament d’un tramvia interromp la Línia 4 a València

Un tramvia ha descarrilat este diumenge abans de les 10 hores i ha interromput la Línia 4 entre Pont de Fusta i Empalme. No hi ha ferits i els tècnics treballen per a restablir el servici.

Natzaret tindrà un tanc de tempestes de més de 3.000 m³

El futur depòsit de Natzaret tindrà una capacitat superior a 3.000 metres cúbics i costarà 12 milions d’euros. Retindrà temporalment l’aigua més contaminada quan ploga i la conduirà a la depuradora de Pinedo.

Laura Luengo bat el rècord d’Espanya de mig marató a València

Laura Luengo ha batut a València el rècord d’Espanya de mig marató amb 1h08:28, dos segons menys que l’anterior marca. L’atleta ha qualificat el resultat d’increïble després d’un any complicat.

Torrent reclama más obras preventivas dos años después de la dana

Amparo Folgado alerta de las actuacions pendents al barranc de l’Horteta i reclama més agilitat en les obres de reconstrucció després de la dana de 2024.

Laura Luengo recupera el rècord d’Espanya al mig marató de València

Sheila Chepkirui ha guanyat el mig marató de València amb 1h03:51. Laura Luengo ha sigut vintena i ha batut el rècord estatal amb 1h08:28.