14.3 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

La Generalitat agilitza la tramitació digital per a aprovar en un sol dia les llicències de pesca marítima recreativa

La Generalitat ha millorat els tràmits telemàtics per a l’obtenció de llicències marítimes de pesca d’esbarjo en la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d’agilitar tot el procés i reduir el temps d’espera de les autoritzacions, que podran obtindre’s fins i tot en el mateix dia en algunes modalitats.

La Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), en col·laboració amb la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, ha transformat els antics tràmits digitals genèrics per a crear un tràmit específic destinat a l’obtenció d’aquestes llicències, simplificant així tot el procés a la ciutadania.

Les llicències per a la pesca marítima recreativa en aigües interiors de la Comunitat Valenciana autoritzen els seus titulars per a poder dur a terme la pesca que es realitza per afició o esport, sense cap retribució i sense ànim de lucre.

La pesca marítima d’esbarjo pot exercir-se des de terra, a peu des de la costa; des d’una embarcació, que ha d’estar inscrita en la llista corresponent del Registre de Matrícula de Vaixells; o submarina, que es practica bussejant a pulmó lliure, sense utilitzar cap mena d’element que permeta la respiració en immersió ni de mitjans mecànics de propulsió.

El director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), José Manuel García Duarte, ha assenyalat que els nous tràmits “precarguen les llicències en la base de dades, pendents tan sols de l’acceptació de la documentació i la signatura de la resolució, i permeten el pagament directe de les taxes a través de la plataforma de tramitació electrònica, la qual cosa permet al personal empleat públic poder completar els tràmits de forma pràcticament immediata”.

Segons el director general d’Agricultura i Pesca, Toni Quintana, del conjunt de llicències de PMR, “les corresponents a la modalitat de pesca des de terra són amb diferència les que suposen en major número, alhora que són les que requereixen menys requisits”.

“Amb aquesta aplicació”, explica Quintana, “s’ha simplificat la seua tramitació i s’agilitarà sensiblement esperant que s’incremente notablement el nombre de sol·licituds telemàtiques i per tant supose una millora en la tramitació d’aquestes llicències”.

De fet, en el cas de les llicències més senzilles, les de pesca des de terra sense embarcació, s’ha establit un mecanisme de tramitació i resolució conjunta molt simplificat per al personal empleat públic, que ajuda a reduir el temps d’espera de la ciutadania que sol·licita aquestes llicències. Així, es pot descarregar la llicència generada tan sols 24 hores després de la seua sol·licitud, independentment del volum de llicències telemàtiques sol·licitades en el mateix període.

El nombre de llicències marítimes tramitades anualment ronden les 19.000, de les quals s’estima que 3.500 seran telemàtiques, encara que s’espera que amb la nova aplicació s’augmente el nombre de persones que les sol·liciten a través de mitjans telemàtics. S’estima que existeixen unes 72.000 persones que potencialment podrien demandar aquest tipus de llicències.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Evacuades 25 persones de quatre edificis després de la solsida d’una vivenda a Puçol

Bombers han evacuat a 25 persones de quatre edificacions després de la solsida d'una casa al carrer Sant Pere. No s'han registrat ferits i la gestió ha passat als tècnics municipals.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

Xilxes decreta tres dies de dol després de la troballa d'una dona i la seua filla de 12 anys mortes de manera violenta en una vivenda. La investigació continua oberta i no hi ha detinguts.

Xilxes decreta tres dies de dol per la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys

L'Ajuntament decretarà tres dies de dol i celebrarà demà un minut de silenci després de la troballa dels cossos. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament en vigor; no hi ha detinguts.

La Policia Local d’Alacant ha iniciat un operatiu per a aclarir qui viu en 140 VPP de la Platja de Sant Joan

La Policia Local va activar a la vesprada un dispositiu per a comprovar la residència real en 140 vivendes protegides de la Platja de Sant Joan. La mesura, sol·licitada per la Conselleria, busca assegurar l'ús conforme a les condicions d'adjudicació.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís s'ha rebut esta vesprada per un possible doble crim.

Trobades mortes una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes; la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil ha obert una investigació després de la troballa dels cossos d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. La víctima estava en el sistema VioGén amb risc mitjà i hi havia una orde d'allunyament vigent contra el marit, que no ha sigut detingut.

Investiguen la mort violenta d’una dona i la seua filla de 12 anys a Xilxes

La Guàrdia Civil investiga la mort violenta d'una dona i la seua filla de 12 anys en una vivenda de Xilxes. L'avís va arribar a última hora de la vesprada i van acudir patrulles.

La Generalitat provarà la xarxa pública 5G per a reforçar la gestió de catàstrofes

La Generalitat posarà a prova la xarxa pública 5G com a suport a la xarxa d'emergències de la Comunitat Valenciana, amb quatre pilots en entorns urbà, industrial i rural. El pla mesurarà prioritat de trànsit, ús de vídeo i cobertura en escenaris crítics sense substituir la xarxa TETRA actual.