16.9 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

La Generalitat agilitza la tramitació digital per a aprovar en un sol dia les llicències de pesca marítima recreativa

La Generalitat ha millorat els tràmits telemàtics per a l’obtenció de llicències marítimes de pesca d’esbarjo en la Comunitat Valenciana, amb la finalitat d’agilitar tot el procés i reduir el temps d’espera de les autoritzacions, que podran obtindre’s fins i tot en el mateix dia en algunes modalitats.

La Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), en col·laboració amb la Conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica, ha transformat els antics tràmits digitals genèrics per a crear un tràmit específic destinat a l’obtenció d’aquestes llicències, simplificant així tot el procés a la ciutadania.

Les llicències per a la pesca marítima recreativa en aigües interiors de la Comunitat Valenciana autoritzen els seus titulars per a poder dur a terme la pesca que es realitza per afició o esport, sense cap retribució i sense ànim de lucre.

La pesca marítima d’esbarjo pot exercir-se des de terra, a peu des de la costa; des d’una embarcació, que ha d’estar inscrita en la llista corresponent del Registre de Matrícula de Vaixells; o submarina, que es practica bussejant a pulmó lliure, sense utilitzar cap mena d’element que permeta la respiració en immersió ni de mitjans mecànics de propulsió.

El director general de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), José Manuel García Duarte, ha assenyalat que els nous tràmits “precarguen les llicències en la base de dades, pendents tan sols de l’acceptació de la documentació i la signatura de la resolució, i permeten el pagament directe de les taxes a través de la plataforma de tramitació electrònica, la qual cosa permet al personal empleat públic poder completar els tràmits de forma pràcticament immediata”.

Segons el director general d’Agricultura i Pesca, Toni Quintana, del conjunt de llicències de PMR, “les corresponents a la modalitat de pesca des de terra són amb diferència les que suposen en major número, alhora que són les que requereixen menys requisits”.

“Amb aquesta aplicació”, explica Quintana, “s’ha simplificat la seua tramitació i s’agilitarà sensiblement esperant que s’incremente notablement el nombre de sol·licituds telemàtiques i per tant supose una millora en la tramitació d’aquestes llicències”.

De fet, en el cas de les llicències més senzilles, les de pesca des de terra sense embarcació, s’ha establit un mecanisme de tramitació i resolució conjunta molt simplificat per al personal empleat públic, que ajuda a reduir el temps d’espera de la ciutadania que sol·licita aquestes llicències. Així, es pot descarregar la llicència generada tan sols 24 hores després de la seua sol·licitud, independentment del volum de llicències telemàtiques sol·licitades en el mateix període.

El nombre de llicències marítimes tramitades anualment ronden les 19.000, de les quals s’estima que 3.500 seran telemàtiques, encara que s’espera que amb la nova aplicació s’augmente el nombre de persones que les sol·liciten a través de mitjans telemàtics. S’estima que existeixen unes 72.000 persones que potencialment podrien demandar aquest tipus de llicències.

Últimes notícies

El Vila-real té al seu abast la millor primera tornada de la seua història

L'equip de Marcelino suma 35 punts en 16 jornades i, amb tres partits per jugar, li basten 5 de 9 per a batre el seu millor registre de primera volta. També perseguix el rècord golejador i ja no pot millorar el defensiu.

Morant acusa el Consell d’executar només el 27% de la inversió educativa

Diana Morant ha denunciat que el Consell només ha executat el 27% de les inversions en Educació i un 20% en Servicis Socials. Ha qualificat el balanç de l'any com a suspens total i ha criticat la pròrroga pressupostària.

Quinta jornada sense resultats en la busca dels tres espanyols desapareguts a Indonèsia

Els equips han tancat sense troballes la quinta jornada per a localitzar a tres espanyols després del naufragi prop de Padar. L'operatiu seguirà el dimecres.

Metrovalencia supera 3,6 milions de viatgers en el tram sud reobert després de la dana

En sis mesos des de la reobertura del 27 de juny, el tram entre València Sud i Castelló ha mogut 3.659.828 usuaris. La inversió de més de 100 milions i la reconstrucció de 50 km han normalitzat el servici en les Línies 1, 2 i 7.

El València es juga a Vigo tallar la seua ratxa sense guanyar fora

L'equip de Carlos Corberán visita al Celta per a buscar el seu primer triomf a domicili de la temporada i esquivar repetir el mal inici de la passada campanya.

Alacant ha aprovat ajudes de 300 euros per fill nascut en 2025 per a 332 famílies

L'Ajuntament ha aprovat la resolució definitiva de les ajudes de naixement de 2025: 300 euros per fill per a 332 famílies, amb un total de 100.000 euros. En 2026 el pressupost es duplica per a atendre tota la demanda.

Prop de 50 conductors al dia han donat positiu en alcohol i drogues en la Comunitat Valenciana

La campanya de la Guàrdia Civil entre el 15 i el 21 de desembre ha llançat 332 positius en alcohol i/o drogues després de 16.612 proves, amb reforç previst en Nit de cap d'any.

Cau la grip, puja la covid i baixen les infeccions respiratòries en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha reduït la incidència total d'infeccions respiratòries a 885,9 per 100.000, amb caiguda de la grip i repunt de la covid a 26,6. El VRS també ha baixat i les hospitalitzacions greus s'han mantingut estables en 25,7 per 100.000.