12.6 C
València
Dimarts, 25 novembre, 2025

L’Ajuntament de València i promotors treballen ja en els Concerts de Vivers de juliol

Sembla que l’Ajuntament de València treballa per a recuperar enguany els concerts de la Fira de Juliol als Jardins de Vivers. En este 2021 pareix que, al voltant d’una desena de promotors locals negocia ja amb diferents artistes per a conformar el cartell dels tradicionals concerts d’estiu.

Encara que, fonts municipals adverteixen que, de moment no hi ha res tancat encara i tot dependrà de l’evolució de la pandèmia del coronavirus i de les restriccions sanitàries que estiguen vigents este estiu.

El que sí que sembla probable és que, en el cas en cas que es duga a terme una nova edició dels Concerts de Vivers, es farà amb el públic sentat, reducció d’aforament i distància de seguretat entre el públic.

 

La seguretat per damunt de tot

Endur-se endavant tot seria molt segur, si l’aforament habitual de les actuacions amb el públic sentat és de 2.500 i 3.000 persones, en la possible edició de juliol de 2021 es podria reduir al voltant de les 2.000 persones per a complir amb els criteris sanitaris actualment vigents. Es tracta, de totes maneres, d’una estimació provisional i a l’espera de les mesures que vaja aprovant la Generalitat per als espectacles a l’aire lliure.

Seria un aforament un poc menor al dels concerts que, per exemple, s’han programat per a este mes de maig en la Marina Sud, per als quals es preveu que puguen assistir unes 3.000 persones assegudes en el públic, encara que en este cas el recinte és bastant major que el de l’esplanada dels Jardins de Vivers.

Quant als artistes que podrien participar en la nova edició dels Concerts de Vivers, encara que se segueix negociant, i caldria confirmar primer la celebració del cicle abans de fer-los públics. El que sí que pareix es que dificilment podrà recuperar-se el cartell que va arribar a presentar-se en 2020, però que es va suspendre íntegrament per l’esclat de la pandèmia de la covid-19. 

 

L’any passat abans de cancel·lar hi havia un bon cartell

 

 

El 5 de març del passat any -dies abans que s’anunciés la suspensió de les falles-, l’Ajuntament de València va presentar el cartell de Concerts de Vivers de 2020 amb 18 concerts al voltant de 40 solistes i bandes.

Entre ells, s’havia programat les actuacions de Paul Weller, ResidentSimple Minds o Roger Hodgson, artistes estrangers que en les actuals condicions poden tenir complicat organitzar una gira fora dels seus països.

També s’havia anunciat les actuacions de Sebastián Yatra, Desakato, Mafalda, Smoking Souls, Madame Blues, l’Índia Martinez, Baró Vermell, Urpa, Cupido, Lladella Russa, Álex Kapranos, Amaia, Natalia Lacunza, Núria Graham, Fa la gara-gara, Els Secrets, Coc Malla, Sole Giménez, Ana Torroja, Lola Indigo, Medina Kid, Fangoria Nancys Rosses, Macaco, Maluks, Nonai Sound Dj, Mala Rodríguez, Els de Falles, Benito Kamelas i Cors Elèctrics.

A mitjan maig, i encara que les xifres de contagis havien descendit de manera clara respecte als mesos de març i abril, l’ajuntament va decidir suspendre els concerts pel fet que les restriccions d’aforament per a espectacles a l’aire lliure impossibilitaven la seua celebració.

No va ser fins al mes d’agost quan la ciutat de València va tornar a acollir concerts a l’aire lliure. Aquell mes la Marina va acollir les actuacions del cicle de Nits al Carme -que s’anaven a celebrar inicialment en el Centre de Cultura Comtemporànea-, en el qual van participar Izal, Pablo López, David Bisbal, Miguel Poveda, Dorian o Los Secretos.

Ara sols cal esperar per a veure com evoluciona tot, primer que res està tot la nostra seguretat.

Últimes notícies

Onze comunitats en alerta per nevades, onatge i vent: ratxes de fins a 100 km/h a Catalunya i Comunitat Valenciana

Onze comunitats activen avisos per neu, temporal marítim i vent. Catalunya i Comunitat Valenciana estan en nivell taronja per ratxes de fins a 100 km/h.

El rei presidix hui a València l’obertura del curs universitari i els Premis Rei Jaume I

Felip VI encapçala a València l'obertura nacional del curs universitari, ajornada al setembre per alerta roja, i lliurament els Premis Rei Jaume I en la Llotja.

Radiografia de la violència de gènere a Espanya: 41 assassinats i 570 denúncies diàries en 2025

Les dades oficials de 2025 dibuixen un augment sostingut de la violència masclista: 41 assassinats i 570 denúncies diàries, amb la violència sexual a l'alça.

El domini .val: el nom que el valencià mereix en internet

Descobreix la importància del domini .val per a la identitat valenciana en l'espai digital i la seva rellevància actual.

Morant carrega contra PP i Vox i tatxa de ‘negligents i mentideres’ les seues coalicions

Diana Morant ha acusat PP i Vox de sostindre coalicions 'negligents i mentideres' i ha exigit retornar la veu al poble. Ha criticat la gestió de la DANA i ha assenyalat a Mompó i Camarero per falta d'explicacions i mentides.

PSOE i diversos grups del Congrés acusen a Mompó de contradiccions sobre la DANA

PSOE i diversos grups del Congrés han acusat a Vicente Mompó d'incórrer en contradiccions i llacunes sobre el seu paper durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. Han qüestionat la seua memòria i la seua coherència, mentres PP i Vox han centrat el focus en el Govern central.

Investigador de la UPV rep a Brussel·les un dels Premis Jóvens Científics de l’Hidrogen 2025

Marco López Juárez, del CMT-Motors Tèrmics de la UPV, va ser un dels cinc menors de 35 reconeguts per Hydrogen Europe Research a Brussel·les. El seu treball millora l'eficiència, la durabilitat i les emissions de la propulsió amb piles de combustible, amb aplicació en mobilitat terrestre i aèria.

Mompó sosté que va faltar informació per a decidir durant la dana

Mompó ha afirmat davant la comissió del Congrés que el dia de la dana va faltar informació clau i que no es va articular una resposta nacional. Ha defés que el Govern havia d'haver liderat més l'emergència.