L’Ajuntament de València i promotors treballen ja en els Concerts de Vivers de juliol

Sembla que l’Ajuntament de València treballa per a recuperar enguany els concerts de la Fira de Juliol als Jardins de Vivers. En este 2021 pareix que, al voltant d’una desena de promotors locals negocia ja amb diferents artistes per a conformar el cartell dels tradicionals concerts d’estiu.

Encara que, fonts municipals adverteixen que, de moment no hi ha res tancat encara i tot dependrà de l’evolució de la pandèmia del coronavirus i de les restriccions sanitàries que estiguen vigents este estiu.

El que sí que sembla probable és que, en el cas en cas que es duga a terme una nova edició dels Concerts de Vivers, es farà amb el públic sentat, reducció d’aforament i distància de seguretat entre el públic.

 

La seguretat per damunt de tot

Endur-se endavant tot seria molt segur, si l’aforament habitual de les actuacions amb el públic sentat és de 2.500 i 3.000 persones, en la possible edició de juliol de 2021 es podria reduir al voltant de les 2.000 persones per a complir amb els criteris sanitaris actualment vigents. Es tracta, de totes maneres, d’una estimació provisional i a l’espera de les mesures que vaja aprovant la Generalitat per als espectacles a l’aire lliure.

Seria un aforament un poc menor al dels concerts que, per exemple, s’han programat per a este mes de maig en la Marina Sud, per als quals es preveu que puguen assistir unes 3.000 persones assegudes en el públic, encara que en este cas el recinte és bastant major que el de l’esplanada dels Jardins de Vivers.

Quant als artistes que podrien participar en la nova edició dels Concerts de Vivers, encara que se segueix negociant, i caldria confirmar primer la celebració del cicle abans de fer-los públics. El que sí que pareix es que dificilment podrà recuperar-se el cartell que va arribar a presentar-se en 2020, però que es va suspendre íntegrament per l’esclat de la pandèmia de la covid-19. 

 

L’any passat abans de cancel·lar hi havia un bon cartell

 

 

El 5 de març del passat any -dies abans que s’anunciés la suspensió de les falles-, l’Ajuntament de València va presentar el cartell de Concerts de Vivers de 2020 amb 18 concerts al voltant de 40 solistes i bandes.

Entre ells, s’havia programat les actuacions de Paul Weller, ResidentSimple Minds o Roger Hodgson, artistes estrangers que en les actuals condicions poden tenir complicat organitzar una gira fora dels seus països.

També s’havia anunciat les actuacions de Sebastián Yatra, Desakato, Mafalda, Smoking Souls, Madame Blues, l’Índia Martinez, Baró Vermell, Urpa, Cupido, Lladella Russa, Álex Kapranos, Amaia, Natalia Lacunza, Núria Graham, Fa la gara-gara, Els Secrets, Coc Malla, Sole Giménez, Ana Torroja, Lola Indigo, Medina Kid, Fangoria Nancys Rosses, Macaco, Maluks, Nonai Sound Dj, Mala Rodríguez, Els de Falles, Benito Kamelas i Cors Elèctrics.

A mitjan maig, i encara que les xifres de contagis havien descendit de manera clara respecte als mesos de març i abril, l’ajuntament va decidir suspendre els concerts pel fet que les restriccions d’aforament per a espectacles a l’aire lliure impossibilitaven la seua celebració.

No va ser fins al mes d’agost quan la ciutat de València va tornar a acollir concerts a l’aire lliure. Aquell mes la Marina va acollir les actuacions del cicle de Nits al Carme -que s’anaven a celebrar inicialment en el Centre de Cultura Comtemporànea-, en el qual van participar Izal, Pablo López, David Bisbal, Miguel Poveda, Dorian o Los Secretos.

Ara sols cal esperar per a veure com evoluciona tot, primer que res està tot la nostra seguretat.

Últimes notícies

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.