Manifestació feminista anti porno, anti Llei transsexual i anti prostitució a València

Confluència Moviment Feminista, que agrupa mig centenar d’organitzacions de tota Espanya, ha convocat mobilitzacions este dissabte 26 de juny en contra de la Llei Trans. de la Igualtat que, al seu judici, suposa «una reculada en la protecció» dels drets de les dones.

Estes mobilitzacions es produiran un dia després que el president del Govern, Pedro Sánchez, anunciés que l’avantprojecte d’esta norma s’aprovarà en el Consell de Ministres del dimarts 29 de juny, incloent en la seua redacció l’autodeterminació del col·lectiu trans.

Les entitats feministes consideren que «l’ofensiva de l’aliança entre el patriarcat i el capitalisme neoliberal contra les dones en general, i contra el moviment feminista en particular», està arribant a una situació «criminal» que està «subvertint totes les reivindicacions» del moviment i «penetrant en tot l’ordenament jurídic» del país.

Assenyalen directament al Govern actual que, recorden, es «autodenomina» el «més feminista de la història» i, no obstant això, al seu judici, «estan transformant les lleis contra l’agenda feminista» per la qual porten «lluitat durant els últims 300 anys«.

«Davant la inacció còmplice de la presidència del Govern, el ministeri d’Igualtat ha ignorat i menyspreat al moviment feminista, promovent lleis contra les dones«, assegura la Confluència, que també posa el focus en les CCAA que han aprovat lleis sobre els drets trans. Esta situació, indiquen, els ha portat a «prendre els carrers».
 

En València

València Diari ha pogut parlar en persona amb una feminista radical que ha estat a la mobilització del Moviment Feminista este dissabte contra la Llei Trans. a València. segons ella «com a feminista radical que és l’únic feminisme real, soc abolicionista de gènere, prostitució, pornografia i ventres de lloguer«.

Concentracions a tota Espanya

La confluència moviment feminista ha convocat concentracions en tota Espanya per a sol·licitar al govern el compliment de l’agenda feminista i la paralització de les mal anomenades lleis Trans, «ja que comporten riscos greus per a les dones, un atemptat contra la infància i a més són lleis homòfobes i desprotegeixen a les persones que realment sofreixen incongruència de gènere.»

Reivindiquen els seus drets

«Reivindiquem que s’escolte el moviment feminista davant la negativa del ministeri d’igualtat a reunir-se amb nosaltres.«

Han intentat boicotejar-la

«La concentració en València ha anat bé sense incidents encara que unes persones han intentat boicotejar-la, però la policia no li ho ha permés.»

Modificar les lleis Rodhes i Celaá

En estes mobilitzacions reclamaran la derogació de totes les lleis trans existents en el territori espanyol en les quals es «substitueix la categoria jurídica ‘sexe’ per ‘identitat de gènere'».

A més, volen frenar la Llei LGTBI, o la coneguda com a Llei Zerolo (d’Igualtat de Tracte i No Discriminació), que «introdueixen la criminalització de les persones que, en l’exercici del seu dret fonamental a la llibertat d’expressió, defensen l’ús de les paraules dona, mare o vulva, o s’equivoquen en l’ús dels pronoms, imposant multes de fins a 150.000 euros».

També criden a derogar les normes o la part d’estes que atempten contra els drets de les dones i de la infància, així com contra els drets fonamentals i les llibertats públiques, com la recentment aprovada Llei Rhodes (de protecció a la infància contra la violència) i algunes disposicions de la Llei Celáa (LOMLOE), ja que, en la seua opinió, «generen confusió respecte a l’obligatorietat d’educar en igualtat«.

Una altra de les organitzacions feministes que denuncia el mal de les normes trans. a les dones, l’organització Contra l’Esborrat de les Dones, ha advertit que, si el Govern dona llum verda a una llei trans. amb autodeterminació de gènere estarà donant suport a «una llei misògina» que «destrossa» els drets de les dones i que estarà «rendida als desitjos dels homes».

L’exdiputada socialista i activista Ángeles Álvarez, ha assenyalat, a més, als «grans mitjans de comunicació» que, al seu judici, «estan jugant un paper preocupant» en ocultar «informació sobre la deriva cap a la nova misogínia«. «Obstaculitzar l’accés a informació sobre l’impacte de les lleis és contrari als principis ètics de la professió periodística», ha escrit en el seu compte de Twitter.

 

 

Últimes notícies

Fortes tempestes al nord d’Alacant i pluja feble a la zona de l’incendi de Tírig

Les pluges de la vesprada han deixat més de 50 litres per metre quadrat en punts d’Alacant i tempestes ara al nord de Castelló, amb pluja feble sobre la zona de l’incendi forestal de Tírig, ja estabilitzat.

Controlat l’incendi de Jalance i estabilitzat el d’Enguera després d’una evolució favorable

L’incendi forestal declarat a Jalance ja està controlat i el d’Enguera es troba estabilitzat, després d’unes hores de treball intens dels bombers i amb el suport de mitjans aeris.

El fort temporal causa danys materials a l’Alcoià i altres comarques d’Alacant

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant han fet 37 intervencions per forts vents i tempestes, amb Alcoy com a municipi més afectat. El temporal ha causat danys materials en tendals, teulades, cablejats i arbrat, així com problemes de circulació.

Tempestes molt intenses amb pedra i ratxes violentes en l’interior d’Alacant i València

L’interior nord d’Alacant i el sud de València han registrat esta vesprada tempestes molt breus però intenses, amb pedra i ratxes de vent que han arribat als 116 km/h a Villena.

El foc de Tírig queda estabilitzat després de cremar 810 hectàrees

L’incendi forestal declarat divendres a Tírig ha quedat estabilitzat este dilluns de vesprada, després d’afectar 810 hectàrees entre Tírig i Catí. Les persones desallotjades ja poden tornar a casa i la UME comença el repliegue cap a Bétera.

El València CF afegix un amistós contra el Teruel per l’ajornament de LaLiga

El València CF ha programat un nou amistós davant el Teruel este dimecres 12 d’agost a Paterna, després que s’haja retardat una setmana el seu debut en LaLiga davant el Betis. L’equip de Carlos Corberán aprofitarà així per sumar minuts i arribar amb més ritme a l’estrena oficial contra el Celta a Mestalla.

Condemna per l’agressió homòfoba a Benialí i suport a les menors atacades

La vicepresidenta Susana Camarero ha condemnat l’agressió homòfoba patida per diverses menors a Benialí, a la Vall de Gallinera, i ha oferit suport institucional, atenció especialitzada i acompanyament a les joves i a les seues famílies.

Els veïns de Catí desallotjats per l’incendi ja poden tornar a casa

Els veïns de Catí evacuats per l’incendi forestal han pogut tornar hui a les seues vivendes després de la bona evolució de l’extinció. La Generalitat recomana el retorn abans de les 17.00 hores per l’arribada de tempestes fortes a l’interior de Castelló i València.