Manifestació feminista anti porno, anti Llei transsexual i anti prostitució a València

Confluència Moviment Feminista, que agrupa mig centenar d’organitzacions de tota Espanya, ha convocat mobilitzacions este dissabte 26 de juny en contra de la Llei Trans. de la Igualtat que, al seu judici, suposa “una reculada en la protecció” dels drets de les dones.

Estes mobilitzacions es produiran un dia després que el president del Govern, Pedro Sánchez, anunciés que l’avantprojecte d’esta norma s’aprovarà en el Consell de Ministres del dimarts 29 de juny, incloent en la seua redacció l’autodeterminació del col·lectiu trans.

Les entitats feministes consideren que “l’ofensiva de l’aliança entre el patriarcat i el capitalisme neoliberal contra les dones en general, i contra el moviment feminista en particular”, està arribant a una situació “criminal” que està “subvertint totes les reivindicacions” del moviment i “penetrant en tot l’ordenament jurídic” del país.

Assenyalen directament al Govern actual que, recorden, es “autodenomina” el “més feminista de la història” i, no obstant això, al seu judici, “estan transformant les lleis contra l’agenda feminista” per la qual porten “lluitat durant els últims 300 anys“.

“Davant la inacció còmplice de la presidència del Govern, el ministeri d’Igualtat ha ignorat i menyspreat al moviment feminista, promovent lleis contra les dones“, assegura la Confluència, que també posa el focus en les CCAA que han aprovat lleis sobre els drets trans. Esta situació, indiquen, els ha portat a “prendre els carrers”.
 

En València

València Diari ha pogut parlar en persona amb una feminista radical que ha estat a la mobilització del Moviment Feminista este dissabte contra la Llei Trans. a València. segons ella “com a feminista radical que és l’únic feminisme real, soc abolicionista de gènere, prostitució, pornografia i ventres de lloguer“.

Concentracions a tota Espanya

La confluència moviment feminista ha convocat concentracions en tota Espanya per a sol·licitar al govern el compliment de l’agenda feminista i la paralització de les mal anomenades lleis Trans, “ja que comporten riscos greus per a les dones, un atemptat contra la infància i a més són lleis homòfobes i desprotegeixen a les persones que realment sofreixen incongruència de gènere.”

Reivindiquen els seus drets

Reivindiquem que s’escolte el moviment feminista davant la negativa del ministeri d’igualtat a reunir-se amb nosaltres.

Han intentat boicotejar-la

“La concentració en València ha anat bé sense incidents encara que unes persones han intentat boicotejar-la, però la policia no li ho ha permés.”

Modificar les lleis Rodhes i Celaá

En estes mobilitzacions reclamaran la derogació de totes les lleis trans existents en el territori espanyol en les quals es “substitueix la categoria jurídica ‘sexe’ per ‘identitat de gènere'”.

A més, volen frenar la Llei LGTBI, o la coneguda com a Llei Zerolo (d’Igualtat de Tracte i No Discriminació), que “introdueixen la criminalització de les persones que, en l’exercici del seu dret fonamental a la llibertat d’expressió, defensen l’ús de les paraules dona, mare o vulva, o s’equivoquen en l’ús dels pronoms, imposant multes de fins a 150.000 euros”.

També criden a derogar les normes o la part d’estes que atempten contra els drets de les dones i de la infància, així com contra els drets fonamentals i les llibertats públiques, com la recentment aprovada Llei Rhodes (de protecció a la infància contra la violència) i algunes disposicions de la Llei Celáa (LOMLOE), ja que, en la seua opinió, “generen confusió respecte a l’obligatorietat d’educar en igualtat“.

Una altra de les organitzacions feministes que denuncia el mal de les normes trans. a les dones, l’organització Contra l’Esborrat de les Dones, ha advertit que, si el Govern dona llum verda a una llei trans. amb autodeterminació de gènere estarà donant suport a “una llei misògina” que “destrossa” els drets de les dones i que estarà “rendida als desitjos dels homes”.

L’exdiputada socialista i activista Ángeles Álvarez, ha assenyalat, a més, als “grans mitjans de comunicació” que, al seu judici, “estan jugant un paper preocupant” en ocultar “informació sobre la deriva cap a la nova misogínia“. “Obstaculitzar l’accés a informació sobre l’impacte de les lleis és contrari als principis ètics de la professió periodística”, ha escrit en el seu compte de Twitter.

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.

Camarero defén que es va fer tot el possible durant la dana en la Comunitat Valenciana

Susana Camarero sosté davant la comissió d'investigació de Les Corts que el Consell va actuar al màxim de les seues possibilitats durant la dana de 2024 i assegura que tots els usuaris de teleassistència que van demanar ajuda van ser atesos.

Kejelcha reivindica la seua marató sota les dos hores: el que he fet és meravellós

Yomif Kejelcha, segon en la marató de Londres amb 1h59:41, celebra haver baixat de les dos hores malgrat no guanyar i assegura que el reeixit és meravellós.