Manifestació feminista anti porno, anti Llei transsexual i anti prostitució a València

Confluència Moviment Feminista, que agrupa mig centenar d’organitzacions de tota Espanya, ha convocat mobilitzacions este dissabte 26 de juny en contra de la Llei Trans. de la Igualtat que, al seu judici, suposa «una reculada en la protecció» dels drets de les dones.

Estes mobilitzacions es produiran un dia després que el president del Govern, Pedro Sánchez, anunciés que l’avantprojecte d’esta norma s’aprovarà en el Consell de Ministres del dimarts 29 de juny, incloent en la seua redacció l’autodeterminació del col·lectiu trans.

Les entitats feministes consideren que «l’ofensiva de l’aliança entre el patriarcat i el capitalisme neoliberal contra les dones en general, i contra el moviment feminista en particular», està arribant a una situació «criminal» que està «subvertint totes les reivindicacions» del moviment i «penetrant en tot l’ordenament jurídic» del país.

Assenyalen directament al Govern actual que, recorden, es «autodenomina» el «més feminista de la història» i, no obstant això, al seu judici, «estan transformant les lleis contra l’agenda feminista» per la qual porten «lluitat durant els últims 300 anys«.

«Davant la inacció còmplice de la presidència del Govern, el ministeri d’Igualtat ha ignorat i menyspreat al moviment feminista, promovent lleis contra les dones«, assegura la Confluència, que també posa el focus en les CCAA que han aprovat lleis sobre els drets trans. Esta situació, indiquen, els ha portat a «prendre els carrers».
 

En València

València Diari ha pogut parlar en persona amb una feminista radical que ha estat a la mobilització del Moviment Feminista este dissabte contra la Llei Trans. a València. segons ella «com a feminista radical que és l’únic feminisme real, soc abolicionista de gènere, prostitució, pornografia i ventres de lloguer«.

Concentracions a tota Espanya

La confluència moviment feminista ha convocat concentracions en tota Espanya per a sol·licitar al govern el compliment de l’agenda feminista i la paralització de les mal anomenades lleis Trans, «ja que comporten riscos greus per a les dones, un atemptat contra la infància i a més són lleis homòfobes i desprotegeixen a les persones que realment sofreixen incongruència de gènere.»

Reivindiquen els seus drets

«Reivindiquem que s’escolte el moviment feminista davant la negativa del ministeri d’igualtat a reunir-se amb nosaltres.«

Han intentat boicotejar-la

«La concentració en València ha anat bé sense incidents encara que unes persones han intentat boicotejar-la, però la policia no li ho ha permés.»

Modificar les lleis Rodhes i Celaá

En estes mobilitzacions reclamaran la derogació de totes les lleis trans existents en el territori espanyol en les quals es «substitueix la categoria jurídica ‘sexe’ per ‘identitat de gènere'».

A més, volen frenar la Llei LGTBI, o la coneguda com a Llei Zerolo (d’Igualtat de Tracte i No Discriminació), que «introdueixen la criminalització de les persones que, en l’exercici del seu dret fonamental a la llibertat d’expressió, defensen l’ús de les paraules dona, mare o vulva, o s’equivoquen en l’ús dels pronoms, imposant multes de fins a 150.000 euros».

També criden a derogar les normes o la part d’estes que atempten contra els drets de les dones i de la infància, així com contra els drets fonamentals i les llibertats públiques, com la recentment aprovada Llei Rhodes (de protecció a la infància contra la violència) i algunes disposicions de la Llei Celáa (LOMLOE), ja que, en la seua opinió, «generen confusió respecte a l’obligatorietat d’educar en igualtat«.

Una altra de les organitzacions feministes que denuncia el mal de les normes trans. a les dones, l’organització Contra l’Esborrat de les Dones, ha advertit que, si el Govern dona llum verda a una llei trans. amb autodeterminació de gènere estarà donant suport a «una llei misògina» que «destrossa» els drets de les dones i que estarà «rendida als desitjos dels homes».

L’exdiputada socialista i activista Ángeles Álvarez, ha assenyalat, a més, als «grans mitjans de comunicació» que, al seu judici, «estan jugant un paper preocupant» en ocultar «informació sobre la deriva cap a la nova misogínia«. «Obstaculitzar l’accés a informació sobre l’impacte de les lleis és contrari als principis ètics de la professió periodística», ha escrit en el seu compte de Twitter.

 

 

Últimes notícies

Vox exigirà prioritat nacional i més retalls a agents socials en els pressupostos del 2026

Vox ha anunciat que presentarà esmenes als pressupostos de la Generalitat del 2026 per a introduir la prioritat nacional en ajudes públiques i vivenda i per a rebaixar un 20 % addicional les subvencions a patronal i sindicats, fins al 50 % en dos anys. El partit vincula l’aprovació dels comptes a l’aplicació d’estes mesures i reivindica que el pacte amb el PP inclou també la defensa del producte nacional.

El Vila-real CF demana començar la Lliga jugant fora per les obres a l’estadi de la Ceràmica

El Vila-real CF ha sol·licitat a LaLiga disputar com a visitant les tres primeres jornades del pròxim campionat per poder completar les obres de remodelació de l’estadi de la Ceràmica.

El desig d’un refugiat palestí a Alacant: reagrupar la seua família per a viure en pau

El refugiat palestí Karam Alzweidi, establit a Alacant, vol portar la seua família des de Gaza, especialment la mare, perquè puguen viure a Espanya amb dignitat, llibertat i pau, malgrat els obstacles burocràtics i la destrucció del consolat espanyol.

Així seran els dies grans de les Fogueres d’Alacant: mascletades, ‘plantà’ i ‘cremà’

Alacant enceta els dies grans de les Fogueres de Sant Joan amb la primera mascletà en Luceros, la ‘plantà’ de més de 180 monuments i la ‘cremà’ final en la nit del 24 al 25 de juny.

Carrasco assegura que PP i Vox ja han complit quasi tot el pacte de govern a Castelló

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, afirma que el govern PP-Vox ja ha executat o té en marxa el 87% del seu acord de govern i destaca avanços en vivenda, empleu i rebaixa fiscal quan es complixen tres anys del mandat.

Catalá posa el focus en les urnes davant un possible congrés del PP valencià

L'alcaldessa de València, María José Catalá, rebutja entrar en el debat sobre un congrés regional del PP i insistix que la prioritat és preparar-se per a les pròximes eleccions, descartant alhora una candidatura seua a la Generalitat.

PSPV i Compromís acusen PP i Vox de tindre Les Corts segrestades i frenar el control al Consell

PSPV i Compromís denuncien que PP i Vox tenen Les Corts 'segrestades', amb unes 600 preguntes i peticions sense resposta i limitant la tasca de l'oposició. PP i Vox neguen el bloqueig i acusen l'esquerra de fer teatre parlamentari.

Alliberen un peix lluna atrapat en una xarxa de pesca il·legal a El Campello

La Guàrdia Civil ha alliberat un jove peix lluna atrapat en una xarxa de pesca il·legal a la deriva davant la costa dEl Campello, on també han trobat sis dorades mortes i una gavina sense vida.