Manifestació feminista anti porno, anti Llei transsexual i anti prostitució a València

Confluència Moviment Feminista, que agrupa mig centenar d’organitzacions de tota Espanya, ha convocat mobilitzacions este dissabte 26 de juny en contra de la Llei Trans. de la Igualtat que, al seu judici, suposa “una reculada en la protecció” dels drets de les dones.

Estes mobilitzacions es produiran un dia després que el president del Govern, Pedro Sánchez, anunciés que l’avantprojecte d’esta norma s’aprovarà en el Consell de Ministres del dimarts 29 de juny, incloent en la seua redacció l’autodeterminació del col·lectiu trans.

Les entitats feministes consideren que “l’ofensiva de l’aliança entre el patriarcat i el capitalisme neoliberal contra les dones en general, i contra el moviment feminista en particular”, està arribant a una situació “criminal” que està “subvertint totes les reivindicacions” del moviment i “penetrant en tot l’ordenament jurídic” del país.

Assenyalen directament al Govern actual que, recorden, es “autodenomina” el “més feminista de la història” i, no obstant això, al seu judici, “estan transformant les lleis contra l’agenda feminista” per la qual porten “lluitat durant els últims 300 anys“.

“Davant la inacció còmplice de la presidència del Govern, el ministeri d’Igualtat ha ignorat i menyspreat al moviment feminista, promovent lleis contra les dones“, assegura la Confluència, que també posa el focus en les CCAA que han aprovat lleis sobre els drets trans. Esta situació, indiquen, els ha portat a “prendre els carrers”.
 

En València

València Diari ha pogut parlar en persona amb una feminista radical que ha estat a la mobilització del Moviment Feminista este dissabte contra la Llei Trans. a València. segons ella “com a feminista radical que és l’únic feminisme real, soc abolicionista de gènere, prostitució, pornografia i ventres de lloguer“.

Concentracions a tota Espanya

La confluència moviment feminista ha convocat concentracions en tota Espanya per a sol·licitar al govern el compliment de l’agenda feminista i la paralització de les mal anomenades lleis Trans, “ja que comporten riscos greus per a les dones, un atemptat contra la infància i a més són lleis homòfobes i desprotegeixen a les persones que realment sofreixen incongruència de gènere.”

Reivindiquen els seus drets

Reivindiquem que s’escolte el moviment feminista davant la negativa del ministeri d’igualtat a reunir-se amb nosaltres.

Han intentat boicotejar-la

“La concentració en València ha anat bé sense incidents encara que unes persones han intentat boicotejar-la, però la policia no li ho ha permés.”

Modificar les lleis Rodhes i Celaá

En estes mobilitzacions reclamaran la derogació de totes les lleis trans existents en el territori espanyol en les quals es “substitueix la categoria jurídica ‘sexe’ per ‘identitat de gènere'”.

A més, volen frenar la Llei LGTBI, o la coneguda com a Llei Zerolo (d’Igualtat de Tracte i No Discriminació), que “introdueixen la criminalització de les persones que, en l’exercici del seu dret fonamental a la llibertat d’expressió, defensen l’ús de les paraules dona, mare o vulva, o s’equivoquen en l’ús dels pronoms, imposant multes de fins a 150.000 euros”.

També criden a derogar les normes o la part d’estes que atempten contra els drets de les dones i de la infància, així com contra els drets fonamentals i les llibertats públiques, com la recentment aprovada Llei Rhodes (de protecció a la infància contra la violència) i algunes disposicions de la Llei Celáa (LOMLOE), ja que, en la seua opinió, “generen confusió respecte a l’obligatorietat d’educar en igualtat“.

Una altra de les organitzacions feministes que denuncia el mal de les normes trans. a les dones, l’organització Contra l’Esborrat de les Dones, ha advertit que, si el Govern dona llum verda a una llei trans. amb autodeterminació de gènere estarà donant suport a “una llei misògina” que “destrossa” els drets de les dones i que estarà “rendida als desitjos dels homes”.

L’exdiputada socialista i activista Ángeles Álvarez, ha assenyalat, a més, als “grans mitjans de comunicació” que, al seu judici, “estan jugant un paper preocupant” en ocultar “informació sobre la deriva cap a la nova misogínia“. “Obstaculitzar l’accés a informació sobre l’impacte de les lleis és contrari als principis ètics de la professió periodística”, ha escrit en el seu compte de Twitter.

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.

Cau una xarxa de blanqueig de capitals que comprava dècims premiats de Nadal a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a sis persones a Alacant per blanquejar diners mitjançant la compra de dècims premiats de la Loteria de Nadal. S'han intervingut set immobles, armes, 70.425 euros en efectiu i productes bancaris amb 650.000 euros.

Pérez Llorca ressalta que la Comunitat torna a oferir oportunitats i l’economia va bé

Pérez Llorca ha reivindicat davant AVE que la Comunitat Valenciana torna a ser una terra d'oportunitats, amb estabilitat i dades econòmiques molt positius. Ha destacat lideratge en ocupació jove, rècord d'ocupació femenina, previsions de creixement del 3%, atracció d'inversions i avanços en vivenda, reindustrialització i simplificació administrativa.

PP i Vox tomben la reprovació de l’alcalde d’Alacant pel cas de vivendes públiques

El ple ha rebutjat la reprovació a Luis Barcala amb els vots de PP i Vox. L'esquerra li atribuïx responsabilitat en irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques.

PP i Vox aproven regular el burca i el niqab en dependències municipals d’Alacant

La majoria de PP i Vox en el ple d'Alacant ha aprovat regular l'accés a dependències municipals per a impedir l'entrada amb el rostre cobert. L'oposició denuncia que la mesura estigmatitza i desvia el focus d'altres problemes.

La jutgessa envia a Fiscalia i UDEF la documentació sobre les 140 vivendes públiques dels Naus a Alacant

La jutgessa ha enviat a Fiscalia i UDEF la documentació de l'ajuntament sobre l'adjudicació de les 140 vivendes públiques dels Naus. Els informes arrepleguen indicis com a llars sense empadronats, familiars beneficiats i no adjudicataris residint, en un cas que ja té conseqüències polítiques i dimissions.