12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Manifestació feminista anti porno, anti Llei transsexual i anti prostitució a València

Confluència Moviment Feminista, que agrupa mig centenar d’organitzacions de tota Espanya, ha convocat mobilitzacions este dissabte 26 de juny en contra de la Llei Trans. de la Igualtat que, al seu judici, suposa “una reculada en la protecció” dels drets de les dones.

Estes mobilitzacions es produiran un dia després que el president del Govern, Pedro Sánchez, anunciés que l’avantprojecte d’esta norma s’aprovarà en el Consell de Ministres del dimarts 29 de juny, incloent en la seua redacció l’autodeterminació del col·lectiu trans.

Les entitats feministes consideren que “l’ofensiva de l’aliança entre el patriarcat i el capitalisme neoliberal contra les dones en general, i contra el moviment feminista en particular”, està arribant a una situació “criminal” que està “subvertint totes les reivindicacions” del moviment i “penetrant en tot l’ordenament jurídic” del país.

Assenyalen directament al Govern actual que, recorden, es “autodenomina” el “més feminista de la història” i, no obstant això, al seu judici, “estan transformant les lleis contra l’agenda feminista” per la qual porten “lluitat durant els últims 300 anys“.

“Davant la inacció còmplice de la presidència del Govern, el ministeri d’Igualtat ha ignorat i menyspreat al moviment feminista, promovent lleis contra les dones“, assegura la Confluència, que també posa el focus en les CCAA que han aprovat lleis sobre els drets trans. Esta situació, indiquen, els ha portat a “prendre els carrers”.
 

En València

València Diari ha pogut parlar en persona amb una feminista radical que ha estat a la mobilització del Moviment Feminista este dissabte contra la Llei Trans. a València. segons ella “com a feminista radical que és l’únic feminisme real, soc abolicionista de gènere, prostitució, pornografia i ventres de lloguer“.

Concentracions a tota Espanya

La confluència moviment feminista ha convocat concentracions en tota Espanya per a sol·licitar al govern el compliment de l’agenda feminista i la paralització de les mal anomenades lleis Trans, “ja que comporten riscos greus per a les dones, un atemptat contra la infància i a més són lleis homòfobes i desprotegeixen a les persones que realment sofreixen incongruència de gènere.”

Reivindiquen els seus drets

Reivindiquem que s’escolte el moviment feminista davant la negativa del ministeri d’igualtat a reunir-se amb nosaltres.

Han intentat boicotejar-la

“La concentració en València ha anat bé sense incidents encara que unes persones han intentat boicotejar-la, però la policia no li ho ha permés.”

Modificar les lleis Rodhes i Celaá

En estes mobilitzacions reclamaran la derogació de totes les lleis trans existents en el territori espanyol en les quals es “substitueix la categoria jurídica ‘sexe’ per ‘identitat de gènere'”.

A més, volen frenar la Llei LGTBI, o la coneguda com a Llei Zerolo (d’Igualtat de Tracte i No Discriminació), que “introdueixen la criminalització de les persones que, en l’exercici del seu dret fonamental a la llibertat d’expressió, defensen l’ús de les paraules dona, mare o vulva, o s’equivoquen en l’ús dels pronoms, imposant multes de fins a 150.000 euros”.

També criden a derogar les normes o la part d’estes que atempten contra els drets de les dones i de la infància, així com contra els drets fonamentals i les llibertats públiques, com la recentment aprovada Llei Rhodes (de protecció a la infància contra la violència) i algunes disposicions de la Llei Celáa (LOMLOE), ja que, en la seua opinió, “generen confusió respecte a l’obligatorietat d’educar en igualtat“.

Una altra de les organitzacions feministes que denuncia el mal de les normes trans. a les dones, l’organització Contra l’Esborrat de les Dones, ha advertit que, si el Govern dona llum verda a una llei trans. amb autodeterminació de gènere estarà donant suport a “una llei misògina” que “destrossa” els drets de les dones i que estarà “rendida als desitjos dels homes”.

L’exdiputada socialista i activista Ángeles Álvarez, ha assenyalat, a més, als “grans mitjans de comunicació” que, al seu judici, “estan jugant un paper preocupant” en ocultar “informació sobre la deriva cap a la nova misogínia“. “Obstaculitzar l’accés a informació sobre l’impacte de les lleis és contrari als principis ètics de la professió periodística”, ha escrit en el seu compte de Twitter.

 

 

Últimes notícies

Emergències llança un avís especial per pluges fortes i temporal marítim des del dilluns

El Centre de Coordinació d'Emergències ha emés un avís especial per temporal marítim, pluges fortes i vent des del dilluns a la vesprada en la Comunitat Valenciana. Aemet preveu un episodi amb precipitacions molt persistents, ratxes molt fortes i neu copiosa en muntanya.

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.