Margarita del Val deixa de pedra Ana Rosa Quintana: «No valen per a res»

 

La viròloga del CSIC, Margarita del Val, s’ha convertit en un referent a nivell científic perquè els mitjans de comunicació resolguen tots els seus dubtes sobre la pandèmia del coronavirus. En eixe cas, el tema a tractar en ‘El programa de Ana Rosa‘ són les noves vacunes que han tingut èxit durant els seus assajos.

 

Fa escassos dies, Pfizer comunicava en una nota de premsa que disposava d’una vacuna amb un 90% d’efectivitat. Este dilluns 16 de novembre, la companyia Moderna assegurava també que amb la seua vacuna s’havien conseguit uns resultats propers al 95%. Quan les dos notícies van eixir a la llum, des dels mitjans de comunicació s’ha volgut llançar un missatge molt optimista, esperant que per 2021 ja es puga vacunar a gran part de la població.

 

«Jo encara no veig gens de llum», confessa Margarita del Val

Per parlar de la situació de la pandèmia, Ana Rosa Quintana ha estat este dimarts en directe amb Margarita del Val, que ha demanat a la periodista de Telecinco mantenir un poc de calma i prudència sobre el tema de les vacunes:

 

«Jo encara no veig gens de llum, s’ha avançat una miqueta, però en realitat el que han pogut vore estes dos companyies, Moderna i Pfizer, és que les vacunes protegixen dels casos lleus i moderats del Covid-19, és l’única cosa que tenen fins ara», ha confessat la científica del CSIC.

 

La famosa viròloga ha comentat que este «no és un producte que necessitem, però no garantix en absolut que ens protegeixin del que ens interessa de veritat, que ens protegisquen de símptomes greus i de la mort», ha dit en directe en el programa matinal de Telecinco.

 

La resposta prudent de Margarita del Val sobre les vacunes de Moderna i Pfizer

L’experta viròloga ha sigut molt contundent pel que fa a la validesa total de les vacunes i l’optimisme generalitzat que s’està veient entre la gent. Del Val ha mostrat la seua sorpresa en vore que tanta gent dona per fet que estes vacunes seran efectives ben prompte. «No em convenç», ha sentenciat, deixant ben clar que la vacuna serà segura quan es vacune «a les persones de risc i se’ls protegisca del coronavirus i de la mort, però això encara no està garantit».

 

«La seguretat la tindran quan es vacune a deu milions de casos, que podran saber si hi ha un efecte advers en deu milions. S’anirà veient durant l’hivern, depèn de com ens comportem també. Es vacunarà a poca gent perquè els poc que es contagien vagen donant la informació», ha afirmat la viròloga.

 

La viròloga opinarà amb seguretat sobre la vacuna quan veja la seua efectivitat

«Quan se sàpiga l’efectivitat podrem saber si pot funcionar o no. Durant l’hivern començaran a haver-hi casos greus i vore’m si esta vacuna realment protegix, que és el que necessitem. Estos números són fantàstics, però canviaran. L’optimisme arribarà d’aci a uns mesos o unes setmanes quan veiem unes dades de veritat», ha finalitzat així la seua intervenció en ‘El programa de Ana Rosa‘.

 

Les paraules de Margarita del Val ha deixat a Ana Rosa Quintana sense paraules. Són molts els famosos i famoses que ja cantaven victòria després dels últims anuncis de les companyies Moderna i Pfizer sobre l’efectivitat de la vacuna del Covid-19 per damunt del 90%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez valora la remuntada del València Basket davant el Armani Milà i el passe a quarts

Pedro Martínez ressalta el treball coral i la mentalitat del València Basket per a remuntar 14 punts davant el Armani Milà i segellar el passe a quarts de l'Eurolliga.

Montero impulsa al València Basket cap als quarts de l’Eurolliga després de remuntar 14 punts

El València Basket remunta 14 punts davant el Armani Milà, s'assegura els quarts de final de l'Eurolliga i s'aferma en el top 4 amb un partit encés per Jean Montero i Papi Badio.

Gandia acomiada entre aplaudiments i emoció a l’escriptor i poeta Josep Piera

Centenars de persones de l'àmbit cultural, social i polític assistixen en el Palau Ducal de Gandia al comiat cívic de l'escriptor i poeta Josep Piera, fill predilecte de la ciutat.

Es retiren els mitjans aeris de l’incendi de Tibi per falta de llum solar

Els mitjans aeris s'han retirat de l'incendi forestal de Tibi per la falta de llum solar, mentres continuen en la zona dotacions de bombers i unitats forestals des de terra.

Presó provisional per a un home acusat d’intentar matar a la seua veïna a Silla

La jutgessa de guàrdia de Carlet decreta presó provisional sense fiança per a un home acusat d'intentar matar a la seua veïna a Silla després de tirar-la per les escales. La víctima, de 64 anys, roman hospitalitzada en coma des de l'1 d'abril.

Desplegament de mitjans aeris i terrestres per a frenar un incendi en la serra del Maigmó a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes de la serra del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a un ampli desplegament de mitjans aeris i terrestres per a tractar de frenar l'avanç del foc.

Incendi forestal en les faldes del Maigmó mobilitza nombrosos mitjans a Tibi

Un incendi forestal declarat en les faldes del Maigmó, en el terme municipal de Tibi, obliga a desplegar un ampli dispositiu de mitjans aeris i terrestres per a frenar l'avanç de les flames.

La producció de formigó es dispara en la Comunitat Valenciana per la reconstrucció postdana

La producció de formigó preparat en la Comunitat Valenciana va augmentar un 20,9% en 2025, el doble que la mitjana nacional, impulsada per l'obra pública lligada a la reconstrucció postdana i a noves infraestructures.