Margarita del Val deixa de pedra Ana Rosa Quintana: «No valen per a res»

 

La viròloga del CSIC, Margarita del Val, s’ha convertit en un referent a nivell científic perquè els mitjans de comunicació resolguen tots els seus dubtes sobre la pandèmia del coronavirus. En eixe cas, el tema a tractar en ‘El programa de Ana Rosa‘ són les noves vacunes que han tingut èxit durant els seus assajos.

 

Fa escassos dies, Pfizer comunicava en una nota de premsa que disposava d’una vacuna amb un 90% d’efectivitat. Este dilluns 16 de novembre, la companyia Moderna assegurava també que amb la seua vacuna s’havien conseguit uns resultats propers al 95%. Quan les dos notícies van eixir a la llum, des dels mitjans de comunicació s’ha volgut llançar un missatge molt optimista, esperant que per 2021 ja es puga vacunar a gran part de la població.

 

«Jo encara no veig gens de llum», confessa Margarita del Val

Per parlar de la situació de la pandèmia, Ana Rosa Quintana ha estat este dimarts en directe amb Margarita del Val, que ha demanat a la periodista de Telecinco mantenir un poc de calma i prudència sobre el tema de les vacunes:

 

«Jo encara no veig gens de llum, s’ha avançat una miqueta, però en realitat el que han pogut vore estes dos companyies, Moderna i Pfizer, és que les vacunes protegixen dels casos lleus i moderats del Covid-19, és l’única cosa que tenen fins ara», ha confessat la científica del CSIC.

 

La famosa viròloga ha comentat que este «no és un producte que necessitem, però no garantix en absolut que ens protegeixin del que ens interessa de veritat, que ens protegisquen de símptomes greus i de la mort», ha dit en directe en el programa matinal de Telecinco.

 

La resposta prudent de Margarita del Val sobre les vacunes de Moderna i Pfizer

L’experta viròloga ha sigut molt contundent pel que fa a la validesa total de les vacunes i l’optimisme generalitzat que s’està veient entre la gent. Del Val ha mostrat la seua sorpresa en vore que tanta gent dona per fet que estes vacunes seran efectives ben prompte. «No em convenç», ha sentenciat, deixant ben clar que la vacuna serà segura quan es vacune «a les persones de risc i se’ls protegisca del coronavirus i de la mort, però això encara no està garantit».

 

«La seguretat la tindran quan es vacune a deu milions de casos, que podran saber si hi ha un efecte advers en deu milions. S’anirà veient durant l’hivern, depèn de com ens comportem també. Es vacunarà a poca gent perquè els poc que es contagien vagen donant la informació», ha afirmat la viròloga.

 

La viròloga opinarà amb seguretat sobre la vacuna quan veja la seua efectivitat

«Quan se sàpiga l’efectivitat podrem saber si pot funcionar o no. Durant l’hivern començaran a haver-hi casos greus i vore’m si esta vacuna realment protegix, que és el que necessitem. Estos números són fantàstics, però canviaran. L’optimisme arribarà d’aci a uns mesos o unes setmanes quan veiem unes dades de veritat», ha finalitzat així la seua intervenció en ‘El programa de Ana Rosa‘.

 

Les paraules de Margarita del Val ha deixat a Ana Rosa Quintana sense paraules. Són molts els famosos i famoses que ja cantaven victòria després dels últims anuncis de les companyies Moderna i Pfizer sobre l’efectivitat de la vacuna del Covid-19 per damunt del 90%.

Últimes notícies

El Barça apallissa el Bidasoa a Alacant i alça la seua trentena Copa del Rei

El Barça d handbol revalida per tretzé any consecutiu la Copa del Rei després de destrossar el Bidasoa Irún al Centre de Tecnificació d Alacant amb un contundent 17-37 i un inici de partit demolidor.

Més de 200 agents participen en un macrooperatiu antipirateria al voltant del Martínez Valero

Més de dos-cents agents de la Policia Nacional han desplegat este diumenge un ampli dispositiu antipirateria al mercat dominical dels voltants de l'estadi Martínez Valero d'Elx, centrat en falsificacions vinculades al Mundial de futbol dels Estats Units, Mèxic i Canadà.

Localitzen un cos a la platja d’Almassora on va desaparéixer un menor dijous passat

La Guàrdia Civil ha trobat este diumenge un cos a prop de la desembocadura del riu Millars, a Almassora, en la zona on dijous va desaparéixer un menor, i investiga si correspon al jove buscat.

Agents dels Estats Units i Alemanya s’incorporen a un intercanvi amb la Policia Local d’Alacant

La Policia Local d’Alacant ha rebut tres agents d’Austin (Estats Units) i un de Hessen (Alemanya) en el marc del programa Star Internacional per compartir mètodes de treball i coneiximents en seguretat.

El STEPV veu avanços en les propostes d’Educació gràcies a la vaga indefinida

El sindicat STEPV assegura que la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic ha forçat avanços en les propostes de la Conselleria d’Educació, encara que alerta que el valencià continua encallat i que caldrà decidir si les mobilitzacions seguixen.

Castelló reunix 14 consolats en una jornada de convivència amb música i artesania al parc Ribalta

Castelló ha acollit en el parc Ribalta una jornada de la Mesa Consular amb 14 consolats, actuacions folclòriques, mostres artesanals i gastronomia per a visibilitzar la diversitat cultural de la ciutat. L’Ajuntament destaca que l’esdeveniment reforça la convivència i acostà l’atenció consular al veïnat d’origen estranger.

València celebra un Corpus de 700 anys amb cavalcada, mascletà i processó general

València celebra este diumenge un Corpus Christi extraordinari pel 700 aniversari de la Festa grossa, amb missa a la catedral, Cavalcada del Convit, mascletà i la tradicional processó general.

Morant assegura que el PP ha perdut el carrer i que el PSPV liderarà el canvi sense sorpasso

La secretària general del PSPV-PSOE, Diana Morant, sosté que el PP ha perdut el carrer en la Comunitat Valenciana, que part de l’abstenció tornarà a votar a l’esquerra i que el PSPV encapçalarà el canvi polític sense sorpasso de Compromís.