Margarita del Val deixa de pedra Ana Rosa Quintana: «No valen per a res»

 

La viròloga del CSIC, Margarita del Val, s’ha convertit en un referent a nivell científic perquè els mitjans de comunicació resolguen tots els seus dubtes sobre la pandèmia del coronavirus. En eixe cas, el tema a tractar en ‘El programa de Ana Rosa‘ són les noves vacunes que han tingut èxit durant els seus assajos.

 

Fa escassos dies, Pfizer comunicava en una nota de premsa que disposava d’una vacuna amb un 90% d’efectivitat. Este dilluns 16 de novembre, la companyia Moderna assegurava també que amb la seua vacuna s’havien conseguit uns resultats propers al 95%. Quan les dos notícies van eixir a la llum, des dels mitjans de comunicació s’ha volgut llançar un missatge molt optimista, esperant que per 2021 ja es puga vacunar a gran part de la població.

 

«Jo encara no veig gens de llum», confessa Margarita del Val

Per parlar de la situació de la pandèmia, Ana Rosa Quintana ha estat este dimarts en directe amb Margarita del Val, que ha demanat a la periodista de Telecinco mantenir un poc de calma i prudència sobre el tema de les vacunes:

 

«Jo encara no veig gens de llum, s’ha avançat una miqueta, però en realitat el que han pogut vore estes dos companyies, Moderna i Pfizer, és que les vacunes protegixen dels casos lleus i moderats del Covid-19, és l’única cosa que tenen fins ara», ha confessat la científica del CSIC.

 

La famosa viròloga ha comentat que este «no és un producte que necessitem, però no garantix en absolut que ens protegeixin del que ens interessa de veritat, que ens protegisquen de símptomes greus i de la mort», ha dit en directe en el programa matinal de Telecinco.

 

La resposta prudent de Margarita del Val sobre les vacunes de Moderna i Pfizer

L’experta viròloga ha sigut molt contundent pel que fa a la validesa total de les vacunes i l’optimisme generalitzat que s’està veient entre la gent. Del Val ha mostrat la seua sorpresa en vore que tanta gent dona per fet que estes vacunes seran efectives ben prompte. «No em convenç», ha sentenciat, deixant ben clar que la vacuna serà segura quan es vacune «a les persones de risc i se’ls protegisca del coronavirus i de la mort, però això encara no està garantit».

 

«La seguretat la tindran quan es vacune a deu milions de casos, que podran saber si hi ha un efecte advers en deu milions. S’anirà veient durant l’hivern, depèn de com ens comportem també. Es vacunarà a poca gent perquè els poc que es contagien vagen donant la informació», ha afirmat la viròloga.

 

La viròloga opinarà amb seguretat sobre la vacuna quan veja la seua efectivitat

«Quan se sàpiga l’efectivitat podrem saber si pot funcionar o no. Durant l’hivern començaran a haver-hi casos greus i vore’m si esta vacuna realment protegix, que és el que necessitem. Estos números són fantàstics, però canviaran. L’optimisme arribarà d’aci a uns mesos o unes setmanes quan veiem unes dades de veritat», ha finalitzat així la seua intervenció en ‘El programa de Ana Rosa‘.

 

Les paraules de Margarita del Val ha deixat a Ana Rosa Quintana sense paraules. Són molts els famosos i famoses que ja cantaven victòria després dels últims anuncis de les companyies Moderna i Pfizer sobre l’efectivitat de la vacuna del Covid-19 per damunt del 90%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts els seus plans d’inversió en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca es reunix amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans d'inversió i creixement.

Labora llança ajudes als ajuntaments per a contractar aturades majors de 45 anys

Labora posarà en marxa una nova convocatòria d'ajudes dirigida a ajuntaments per a contractar dones desocupades, amb prioritat per a majors de 45 anys, i reforçar així la seua ocupabilitat i retorn al mercat laboral.

Pérez Llorca analitza amb el grup Forts la seua activitat i inversions en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca s'ha reunit amb la cúpula del grup Forts per a revisar la seua presència en la Comunitat Valenciana i abordar els seus plans de futur i inversions.

Benidorm estrena un quadre de comandament per a controlar l’impacte ambiental del turisme

Benidorm llança un projecte pilot que crea un quadre de comandament digital per a mesurar i comparar l'impacte ambiental del sector hoteler, amb la finalitat d'impulsar un turisme més sostenible.

Els veïns de Tabarca fan el primer pas perquè l’illa siga entitat local menor

L'Associació de Veïns de Tabarca Illa Plana ha iniciat els tràmits perquè l'illa es constituïsca en entitat local menor i guanye autonomia respecte a l'Ajuntament d'Alacant.

Torrent i la Generalitat forcen una reunió amb la CHJ per a salvar l’aqüeducte Els Arquets de Baix

Torrent i la Generalitat han sol·licitat una reunió amb la CHJ per a defendre la reconstrucció de l'aqüeducte Els Arquets de Baix, arrasat per la dana, amb nous arguments tècnics i patrimonials.

La Generalitat estrena la nova planta de residus de Villena després d’una inversió de 12 milions

La Generalitat ha posat en marxa la renovada planta de tractament de residus de Villena, modernitzada i automatitzada després d'una inversió de més de 12 milions i preparada per a reduir al màxim les deixalles que acaben en abocador.

Dansa València porta de nou la dansa als carrers amb el cicle Moviments Urbans

Dansa València rellança el cicle Moviments Urbans per a convertir museus, places i ponts de València en escenaris de dansa contemporània oberts a tots els públics.