Margarita del Val deixa de pedra Ana Rosa Quintana: «No valen per a res»

 

La viròloga del CSIC, Margarita del Val, s’ha convertit en un referent a nivell científic perquè els mitjans de comunicació resolguen tots els seus dubtes sobre la pandèmia del coronavirus. En eixe cas, el tema a tractar en ‘El programa de Ana Rosa‘ són les noves vacunes que han tingut èxit durant els seus assajos.

 

Fa escassos dies, Pfizer comunicava en una nota de premsa que disposava d’una vacuna amb un 90% d’efectivitat. Este dilluns 16 de novembre, la companyia Moderna assegurava també que amb la seua vacuna s’havien conseguit uns resultats propers al 95%. Quan les dos notícies van eixir a la llum, des dels mitjans de comunicació s’ha volgut llançar un missatge molt optimista, esperant que per 2021 ja es puga vacunar a gran part de la població.

 

«Jo encara no veig gens de llum», confessa Margarita del Val

Per parlar de la situació de la pandèmia, Ana Rosa Quintana ha estat este dimarts en directe amb Margarita del Val, que ha demanat a la periodista de Telecinco mantenir un poc de calma i prudència sobre el tema de les vacunes:

 

«Jo encara no veig gens de llum, s’ha avançat una miqueta, però en realitat el que han pogut vore estes dos companyies, Moderna i Pfizer, és que les vacunes protegixen dels casos lleus i moderats del Covid-19, és l’única cosa que tenen fins ara», ha confessat la científica del CSIC.

 

La famosa viròloga ha comentat que este «no és un producte que necessitem, però no garantix en absolut que ens protegeixin del que ens interessa de veritat, que ens protegisquen de símptomes greus i de la mort», ha dit en directe en el programa matinal de Telecinco.

 

La resposta prudent de Margarita del Val sobre les vacunes de Moderna i Pfizer

L’experta viròloga ha sigut molt contundent pel que fa a la validesa total de les vacunes i l’optimisme generalitzat que s’està veient entre la gent. Del Val ha mostrat la seua sorpresa en vore que tanta gent dona per fet que estes vacunes seran efectives ben prompte. «No em convenç», ha sentenciat, deixant ben clar que la vacuna serà segura quan es vacune «a les persones de risc i se’ls protegisca del coronavirus i de la mort, però això encara no està garantit».

 

«La seguretat la tindran quan es vacune a deu milions de casos, que podran saber si hi ha un efecte advers en deu milions. S’anirà veient durant l’hivern, depèn de com ens comportem també. Es vacunarà a poca gent perquè els poc que es contagien vagen donant la informació», ha afirmat la viròloga.

 

La viròloga opinarà amb seguretat sobre la vacuna quan veja la seua efectivitat

«Quan se sàpiga l’efectivitat podrem saber si pot funcionar o no. Durant l’hivern començaran a haver-hi casos greus i vore’m si esta vacuna realment protegix, que és el que necessitem. Estos números són fantàstics, però canviaran. L’optimisme arribarà d’aci a uns mesos o unes setmanes quan veiem unes dades de veritat», ha finalitzat així la seua intervenció en ‘El programa de Ana Rosa‘.

 

Les paraules de Margarita del Val ha deixat a Ana Rosa Quintana sense paraules. Són molts els famosos i famoses que ja cantaven victòria després dels últims anuncis de les companyies Moderna i Pfizer sobre l’efectivitat de la vacuna del Covid-19 per damunt del 90%.

Últimes notícies

Els episodis extrems al Mediterrani són ara més violents i concentrats, segons Aemet

El cap de Climatologia d’Aemet en la Comunitat Valenciana, José Ángel Núñez, alerta que els fenòmens greus, com la dana de 2024, no són nous però sí més explosius i concentrats en poc de temps, fet que augmenta el perill d’inundacions al Mediterrani.

Dino Prizmic encapçala el cartell del Ferrero Forty Challenger a Villena

El croat Dino Prizmic, revelació de la temporada després de guanyar Djokovic i Shelton, lidera un Ferrero Forty Challenger amb fort accent espanyol a Villena, dotat amb més de 160.000 euros i 100 punts ATP per al campió.

Juan Carlos Ferrero conta en un llibre com ha forjat la seua mentalitat guanyadora

Juan Carlos Ferrero ha plasmat en el llibre 'Mentalidad ganadora. Más allá de la motivación, entre el hábito de la disciplina' el seu recorregut esportiu i personal, coincidint amb el torneig Alicante Ferrero Forty Challenger que se celebra a la seua acadèmia de Villena.

Barcala apel·la al 29-N com a oportunitat per a acabar amb la etapa del sanchisme

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, i altres dirigents del PP alacantí consideren l’avanç de les generals al 29-N com una ocasió per a un canvi de govern a Espanya i carreguen contra la gestió de Pedro Sánchez, especialment en habitatge i situació a Ceuta.

Compromís vol una opció valenciana al 100 % el 29-N i es distancia de Frente Amplio

Compromís ha reiterat que vol presentar-se al 29-N amb una candidatura valenciana al 100 % i, de moment, sense integrar-se en la plataforma Frente Amplio, tot i que manté converses amb altres actors polítics i socials.

El mòbil concentra el 30 % dels accidents mortals per distracció a la carretera

El 30 % dels accidents mortals de trànsit tenen l’origen en distraccions al volant i, sobretot, en l’ús del telèfon mòbil. La DGT ha reforçat els controls a la Comunitat Valenciana fins a l’11 d’octubre.

El Tavernes s’enfrontarà al València en la primera ronda de Copa

El sorteig de la Copa del Rei ha emparellat el Tavernes amb el València CF en una primera ronda amb 112 equips, 16 d’ells de Primera Divisió.

El Toro ajorna la Fira de la Tòfona per la coincidència amb les generals

L’Ajuntament d’El Toro trasllada la seua històrica Fira de la Tòfona als dies 12 i 13 de desembre per l’avanç electoral del 29 de novembre. El consistori confia a mantindre la participació de professionals, empreses i comerços malgrat el canvi de dates.