Margarita del Val deixa de pedra Ana Rosa Quintana: «No valen per a res»

 

La viròloga del CSIC, Margarita del Val, s’ha convertit en un referent a nivell científic perquè els mitjans de comunicació resolguen tots els seus dubtes sobre la pandèmia del coronavirus. En eixe cas, el tema a tractar en ‘El programa de Ana Rosa‘ són les noves vacunes que han tingut èxit durant els seus assajos.

 

Fa escassos dies, Pfizer comunicava en una nota de premsa que disposava d’una vacuna amb un 90% d’efectivitat. Este dilluns 16 de novembre, la companyia Moderna assegurava també que amb la seua vacuna s’havien conseguit uns resultats propers al 95%. Quan les dos notícies van eixir a la llum, des dels mitjans de comunicació s’ha volgut llançar un missatge molt optimista, esperant que per 2021 ja es puga vacunar a gran part de la població.

 

«Jo encara no veig gens de llum», confessa Margarita del Val

Per parlar de la situació de la pandèmia, Ana Rosa Quintana ha estat este dimarts en directe amb Margarita del Val, que ha demanat a la periodista de Telecinco mantenir un poc de calma i prudència sobre el tema de les vacunes:

 

«Jo encara no veig gens de llum, s’ha avançat una miqueta, però en realitat el que han pogut vore estes dos companyies, Moderna i Pfizer, és que les vacunes protegixen dels casos lleus i moderats del Covid-19, és l’única cosa que tenen fins ara», ha confessat la científica del CSIC.

 

La famosa viròloga ha comentat que este «no és un producte que necessitem, però no garantix en absolut que ens protegeixin del que ens interessa de veritat, que ens protegisquen de símptomes greus i de la mort», ha dit en directe en el programa matinal de Telecinco.

 

La resposta prudent de Margarita del Val sobre les vacunes de Moderna i Pfizer

L’experta viròloga ha sigut molt contundent pel que fa a la validesa total de les vacunes i l’optimisme generalitzat que s’està veient entre la gent. Del Val ha mostrat la seua sorpresa en vore que tanta gent dona per fet que estes vacunes seran efectives ben prompte. «No em convenç», ha sentenciat, deixant ben clar que la vacuna serà segura quan es vacune «a les persones de risc i se’ls protegisca del coronavirus i de la mort, però això encara no està garantit».

 

«La seguretat la tindran quan es vacune a deu milions de casos, que podran saber si hi ha un efecte advers en deu milions. S’anirà veient durant l’hivern, depèn de com ens comportem també. Es vacunarà a poca gent perquè els poc que es contagien vagen donant la informació», ha afirmat la viròloga.

 

La viròloga opinarà amb seguretat sobre la vacuna quan veja la seua efectivitat

«Quan se sàpiga l’efectivitat podrem saber si pot funcionar o no. Durant l’hivern començaran a haver-hi casos greus i vore’m si esta vacuna realment protegix, que és el que necessitem. Estos números són fantàstics, però canviaran. L’optimisme arribarà d’aci a uns mesos o unes setmanes quan veiem unes dades de veritat», ha finalitzat així la seua intervenció en ‘El programa de Ana Rosa‘.

 

Les paraules de Margarita del Val ha deixat a Ana Rosa Quintana sense paraules. Són molts els famosos i famoses que ja cantaven victòria després dels últims anuncis de les companyies Moderna i Pfizer sobre l’efectivitat de la vacuna del Covid-19 per damunt del 90%.

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.