Margarita del Val deixa de pedra Ana Rosa Quintana: «No valen per a res»

 

La viròloga del CSIC, Margarita del Val, s’ha convertit en un referent a nivell científic perquè els mitjans de comunicació resolguen tots els seus dubtes sobre la pandèmia del coronavirus. En eixe cas, el tema a tractar en ‘El programa de Ana Rosa‘ són les noves vacunes que han tingut èxit durant els seus assajos.

 

Fa escassos dies, Pfizer comunicava en una nota de premsa que disposava d’una vacuna amb un 90% d’efectivitat. Este dilluns 16 de novembre, la companyia Moderna assegurava també que amb la seua vacuna s’havien conseguit uns resultats propers al 95%. Quan les dos notícies van eixir a la llum, des dels mitjans de comunicació s’ha volgut llançar un missatge molt optimista, esperant que per 2021 ja es puga vacunar a gran part de la població.

 

«Jo encara no veig gens de llum», confessa Margarita del Val

Per parlar de la situació de la pandèmia, Ana Rosa Quintana ha estat este dimarts en directe amb Margarita del Val, que ha demanat a la periodista de Telecinco mantenir un poc de calma i prudència sobre el tema de les vacunes:

 

«Jo encara no veig gens de llum, s’ha avançat una miqueta, però en realitat el que han pogut vore estes dos companyies, Moderna i Pfizer, és que les vacunes protegixen dels casos lleus i moderats del Covid-19, és l’única cosa que tenen fins ara», ha confessat la científica del CSIC.

 

La famosa viròloga ha comentat que este «no és un producte que necessitem, però no garantix en absolut que ens protegeixin del que ens interessa de veritat, que ens protegisquen de símptomes greus i de la mort», ha dit en directe en el programa matinal de Telecinco.

 

La resposta prudent de Margarita del Val sobre les vacunes de Moderna i Pfizer

L’experta viròloga ha sigut molt contundent pel que fa a la validesa total de les vacunes i l’optimisme generalitzat que s’està veient entre la gent. Del Val ha mostrat la seua sorpresa en vore que tanta gent dona per fet que estes vacunes seran efectives ben prompte. «No em convenç», ha sentenciat, deixant ben clar que la vacuna serà segura quan es vacune «a les persones de risc i se’ls protegisca del coronavirus i de la mort, però això encara no està garantit».

 

«La seguretat la tindran quan es vacune a deu milions de casos, que podran saber si hi ha un efecte advers en deu milions. S’anirà veient durant l’hivern, depèn de com ens comportem també. Es vacunarà a poca gent perquè els poc que es contagien vagen donant la informació», ha afirmat la viròloga.

 

La viròloga opinarà amb seguretat sobre la vacuna quan veja la seua efectivitat

«Quan se sàpiga l’efectivitat podrem saber si pot funcionar o no. Durant l’hivern començaran a haver-hi casos greus i vore’m si esta vacuna realment protegix, que és el que necessitem. Estos números són fantàstics, però canviaran. L’optimisme arribarà d’aci a uns mesos o unes setmanes quan veiem unes dades de veritat», ha finalitzat així la seua intervenció en ‘El programa de Ana Rosa‘.

 

Les paraules de Margarita del Val ha deixat a Ana Rosa Quintana sense paraules. Són molts els famosos i famoses que ja cantaven victòria després dels últims anuncis de les companyies Moderna i Pfizer sobre l’efectivitat de la vacuna del Covid-19 per damunt del 90%.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.