11.3 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

La meitat de les dones que pateixen violència de gènere tenen fills a càrrec

 

Una mitjana de sis dones víctimes de violència de gènere han acudit per primera vegada a rebre ajuda a la Xarxa d’Oficines de la Generalitat d’Assistència a les Víctimes del Delicte este 2021.

En concret, un total de 1.052 víctimes han acudit per primer cop a un dels 33 centres que la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública té desplegats entre les tres províncies de la Comunitat Valenciana.

La consellera Gabriela Bravo ha revelat estes dades la vigília del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència de Gènere que es fa, per mandat de l’ONU, cada 25 de novembre.

En este sentit, la consellera de Justícia ha recordat que la xarxa d’oficines “forma part de l’ecosistema de recursos que la Generalitat ha desplegat per generar a les víctimes vies de confiança i que senten que tenen a la vostra disposició totes les mesures d’atenció i protecció per poder sortir de l’infern on viuen elles i les seues famílies”.

En el període comprés entre el gener i el setembre d’este any, les oficines van atendre, per primera vegada, un total de 1.569 persones per la seua condició de víctimes. D’elles, el 67% corresponien a víctimes de violència de gènere que és la primera causa d’assistència a la xarxa des del 2018.

Pel que fa a l’edat de les dones, gairebé un terç es troba entre els 31 i 40 anys i el 26% en té entre 41 i 50. Més de la meitat tenen, a més, fills o filles a càrrec seu.

Per províncies, la de València és la que ha atès més víctimes (650), seguida d’Alacant (450) i Castelló (143).

“Davant estes xifres, -ha dit la consellera- és una absoluta irresponsabilitat que hi haja qui encara considere la violència de gènere com un problema privat, ho banalitze o intente fer comparacions odioses des de posicions reaccionàries. La violència de gènere és un problema d’Estat i cal tractar-lo com a tal. Per això cal que totes les institucions públiques i la societat civil treballem conjuntament per erradicar-ho”, ha conclòs.
 

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.