9.5 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

La meitat de les dones que pateixen violència de gènere tenen fills a càrrec

 

Una mitjana de sis dones víctimes de violència de gènere han acudit per primera vegada a rebre ajuda a la Xarxa d’Oficines de la Generalitat d’Assistència a les Víctimes del Delicte este 2021.

En concret, un total de 1.052 víctimes han acudit per primer cop a un dels 33 centres que la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública té desplegats entre les tres províncies de la Comunitat Valenciana.

La consellera Gabriela Bravo ha revelat estes dades la vigília del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència de Gènere que es fa, per mandat de l’ONU, cada 25 de novembre.

En este sentit, la consellera de Justícia ha recordat que la xarxa d’oficines “forma part de l’ecosistema de recursos que la Generalitat ha desplegat per generar a les víctimes vies de confiança i que senten que tenen a la vostra disposició totes les mesures d’atenció i protecció per poder sortir de l’infern on viuen elles i les seues famílies”.

En el període comprés entre el gener i el setembre d’este any, les oficines van atendre, per primera vegada, un total de 1.569 persones per la seua condició de víctimes. D’elles, el 67% corresponien a víctimes de violència de gènere que és la primera causa d’assistència a la xarxa des del 2018.

Pel que fa a l’edat de les dones, gairebé un terç es troba entre els 31 i 40 anys i el 26% en té entre 41 i 50. Més de la meitat tenen, a més, fills o filles a càrrec seu.

Per províncies, la de València és la que ha atès més víctimes (650), seguida d’Alacant (450) i Castelló (143).

“Davant estes xifres, -ha dit la consellera- és una absoluta irresponsabilitat que hi haja qui encara considere la violència de gènere com un problema privat, ho banalitze o intente fer comparacions odioses des de posicions reaccionàries. La violència de gènere és un problema d’Estat i cal tractar-lo com a tal. Per això cal que totes les institucions públiques i la societat civil treballem conjuntament per erradicar-ho”, ha conclòs.
 

Últimes notícies

1-1: Pepelu salva un punt per al València de penal en el 87 davant l’Elx

El València va dominar i va generar ocasions, però va empatar 1-1 gràcies a un penal transformat per Pepelu en el 87 després del 0-1 de Diang. L'equip seguirà en descens malgrat el punt.

Pepelu empata de penal en el 87 i el València rescata un punt davant l’Elx

Pepelu va empatar de penal en el 87 després del gol de Diang en el 75; el València va dominar però va fallar en la definició i dormirà en la zona roja.

El València perdona a l’Elx en una primera part marcada per les molèsties físiques (0-0)

El València va ser superior però va fallar en la definició i va marxar 0-0 al descans davant l'Elx a Mestalla. Thierry es va retirar amb molèsties i Dimitrievski va seguir després de ser atés.

Mestalla guarda un minut de silenci per Fernando Martín i la seua família

Mestalla va guardar un minut de silenci abans del València-Elx en record de Fernando Martín i la seua família, morts en un naufragi a Indonèsia. L'homenatge va incloure a Enrique Collar

Pedro Martínez demana calma després de dos derrotes seguides del València Basket

El tècnic del València Basket va demanar calma després de caure davant Unicaja pocs dies després de la derrota en Eurolliga davant el Mònaco i va defendre l'esforç de l'equip.

70-76: Unicaja trenca la imbatibilidad del Roig Arena amb un Audige decisiu

Unicaja es va imposar 70-76 a València Basket amb 20 punts de Chase Audige, que va jugar en una nit molt emotiva. L'equip malagueny va canviar el partit després del descans i va ser el primer a guanyar en el nou Roig Arena en la acb.

70-76: El València s’apaga i cedix l’invicte del Roig Arena davant un Unicaja guiat per Audige

Unicaja es va emportar un triomf de prestigi en el Roig Arena (70-76) amb un Audige determinant i un València penalitzat pel seu desencert exterior. Va ser la primera derrota local en el nou pavelló en la acb.

Moleiro i Gerard Moreno desmunten a l’Alabés amb un 3-1

El Vila-real es va imposar 3-1 a l'Alabés després d'una primera part embossada. Moleiro va obrir el marcador i va assistir a Mikautadze; Gerard Moreno va firmar el segon.