La meitat de les dones que pateixen violència de gènere tenen fills a càrrec

 

Una mitjana de sis dones víctimes de violència de gènere han acudit per primera vegada a rebre ajuda a la Xarxa d’Oficines de la Generalitat d’Assistència a les Víctimes del Delicte este 2021.

En concret, un total de 1.052 víctimes han acudit per primer cop a un dels 33 centres que la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública té desplegats entre les tres províncies de la Comunitat Valenciana.

La consellera Gabriela Bravo ha revelat estes dades la vigília del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència de Gènere que es fa, per mandat de l’ONU, cada 25 de novembre.

En este sentit, la consellera de Justícia ha recordat que la xarxa d’oficines “forma part de l’ecosistema de recursos que la Generalitat ha desplegat per generar a les víctimes vies de confiança i que senten que tenen a la vostra disposició totes les mesures d’atenció i protecció per poder sortir de l’infern on viuen elles i les seues famílies”.

En el període comprés entre el gener i el setembre d’este any, les oficines van atendre, per primera vegada, un total de 1.569 persones per la seua condició de víctimes. D’elles, el 67% corresponien a víctimes de violència de gènere que és la primera causa d’assistència a la xarxa des del 2018.

Pel que fa a l’edat de les dones, gairebé un terç es troba entre els 31 i 40 anys i el 26% en té entre 41 i 50. Més de la meitat tenen, a més, fills o filles a càrrec seu.

Per províncies, la de València és la que ha atès més víctimes (650), seguida d’Alacant (450) i Castelló (143).

“Davant estes xifres, -ha dit la consellera- és una absoluta irresponsabilitat que hi haja qui encara considere la violència de gènere com un problema privat, ho banalitze o intente fer comparacions odioses des de posicions reaccionàries. La violència de gènere és un problema d’Estat i cal tractar-lo com a tal. Per això cal que totes les institucions públiques i la societat civil treballem conjuntament per erradicar-ho”, ha conclòs.
 

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.