La meitat de les dones que pateixen violència de gènere tenen fills a càrrec

 

Una mitjana de sis dones víctimes de violència de gènere han acudit per primera vegada a rebre ajuda a la Xarxa d’Oficines de la Generalitat d’Assistència a les Víctimes del Delicte este 2021.

En concret, un total de 1.052 víctimes han acudit per primer cop a un dels 33 centres que la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública té desplegats entre les tres províncies de la Comunitat Valenciana.

La consellera Gabriela Bravo ha revelat estes dades la vigília del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència de Gènere que es fa, per mandat de l’ONU, cada 25 de novembre.

En este sentit, la consellera de Justícia ha recordat que la xarxa d’oficines “forma part de l’ecosistema de recursos que la Generalitat ha desplegat per generar a les víctimes vies de confiança i que senten que tenen a la vostra disposició totes les mesures d’atenció i protecció per poder sortir de l’infern on viuen elles i les seues famílies”.

En el període comprés entre el gener i el setembre d’este any, les oficines van atendre, per primera vegada, un total de 1.569 persones per la seua condició de víctimes. D’elles, el 67% corresponien a víctimes de violència de gènere que és la primera causa d’assistència a la xarxa des del 2018.

Pel que fa a l’edat de les dones, gairebé un terç es troba entre els 31 i 40 anys i el 26% en té entre 41 i 50. Més de la meitat tenen, a més, fills o filles a càrrec seu.

Per províncies, la de València és la que ha atès més víctimes (650), seguida d’Alacant (450) i Castelló (143).

“Davant estes xifres, -ha dit la consellera- és una absoluta irresponsabilitat que hi haja qui encara considere la violència de gènere com un problema privat, ho banalitze o intente fer comparacions odioses des de posicions reaccionàries. La violència de gènere és un problema d’Estat i cal tractar-lo com a tal. Per això cal que totes les institucions públiques i la societat civil treballem conjuntament per erradicar-ho”, ha conclòs.
 

Últimes notícies

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.