19.4 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

La meitat de les dones que pateixen violència de gènere tenen fills a càrrec

 

Una mitjana de sis dones víctimes de violència de gènere han acudit per primera vegada a rebre ajuda a la Xarxa d’Oficines de la Generalitat d’Assistència a les Víctimes del Delicte este 2021.

En concret, un total de 1.052 víctimes han acudit per primer cop a un dels 33 centres que la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública té desplegats entre les tres províncies de la Comunitat Valenciana.

La consellera Gabriela Bravo ha revelat estes dades la vigília del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència de Gènere que es fa, per mandat de l’ONU, cada 25 de novembre.

En este sentit, la consellera de Justícia ha recordat que la xarxa d’oficines “forma part de l’ecosistema de recursos que la Generalitat ha desplegat per generar a les víctimes vies de confiança i que senten que tenen a la vostra disposició totes les mesures d’atenció i protecció per poder sortir de l’infern on viuen elles i les seues famílies”.

En el període comprés entre el gener i el setembre d’este any, les oficines van atendre, per primera vegada, un total de 1.569 persones per la seua condició de víctimes. D’elles, el 67% corresponien a víctimes de violència de gènere que és la primera causa d’assistència a la xarxa des del 2018.

Pel que fa a l’edat de les dones, gairebé un terç es troba entre els 31 i 40 anys i el 26% en té entre 41 i 50. Més de la meitat tenen, a més, fills o filles a càrrec seu.

Per províncies, la de València és la que ha atès més víctimes (650), seguida d’Alacant (450) i Castelló (143).

“Davant estes xifres, -ha dit la consellera- és una absoluta irresponsabilitat que hi haja qui encara considere la violència de gènere com un problema privat, ho banalitze o intente fer comparacions odioses des de posicions reaccionàries. La violència de gènere és un problema d’Estat i cal tractar-lo com a tal. Per això cal que totes les institucions públiques i la societat civil treballem conjuntament per erradicar-ho”, ha conclòs.
 

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.