Mastodon
28.2 C
València
Dimarts, 16 setembre, 2025

La meitat de les dones que pateixen violència de gènere tenen fills a càrrec

 

Una mitjana de sis dones víctimes de violència de gènere han acudit per primera vegada a rebre ajuda a la Xarxa d’Oficines de la Generalitat d’Assistència a les Víctimes del Delicte este 2021.

En concret, un total de 1.052 víctimes han acudit per primer cop a un dels 33 centres que la Conselleria de Justícia, Interior i Administració Pública té desplegats entre les tres províncies de la Comunitat Valenciana.

La consellera Gabriela Bravo ha revelat estes dades la vigília del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència de Gènere que es fa, per mandat de l’ONU, cada 25 de novembre.

En este sentit, la consellera de Justícia ha recordat que la xarxa d’oficines “forma part de l’ecosistema de recursos que la Generalitat ha desplegat per generar a les víctimes vies de confiança i que senten que tenen a la vostra disposició totes les mesures d’atenció i protecció per poder sortir de l’infern on viuen elles i les seues famílies”.

En el període comprés entre el gener i el setembre d’este any, les oficines van atendre, per primera vegada, un total de 1.569 persones per la seua condició de víctimes. D’elles, el 67% corresponien a víctimes de violència de gènere que és la primera causa d’assistència a la xarxa des del 2018.

Pel que fa a l’edat de les dones, gairebé un terç es troba entre els 31 i 40 anys i el 26% en té entre 41 i 50. Més de la meitat tenen, a més, fills o filles a càrrec seu.

Per províncies, la de València és la que ha atès més víctimes (650), seguida d’Alacant (450) i Castelló (143).

“Davant estes xifres, -ha dit la consellera- és una absoluta irresponsabilitat que hi haja qui encara considere la violència de gènere com un problema privat, ho banalitze o intente fer comparacions odioses des de posicions reaccionàries. La violència de gènere és un problema d’Estat i cal tractar-lo com a tal. Per això cal que totes les institucions públiques i la societat civil treballem conjuntament per erradicar-ho”, ha conclòs.
 

Últimes notícies

El Castelló destituïx a Johan Plat i nomena interí a Pablo Hernández

El Castelló cessa a Johan Plat després de cinc jornades sense guanyar i només dos punts. Pablo Hernández, exjugador del club, assumix l'equip de manera interina.

La defensa de Sergio Blasco reclama la nul·litat total de la causa de l’Hospital General

La defensa de Sergio Blasco sol·licita anul·lar tot el procediment per l'Hospital General de València en al·legar investigació prospectiva i falta d'indicis. El juí arranca amb 11 acusats i una petició fiscal de 20 anys de presó.

La Filmoteca Valenciana presenta la programació didàctica de cinema per al curs 2025-2026

Projeccions, debats i tallers per a tots els nivells educatius, amb novetats com el taller inclusiu ‘Desde otra mirada’ i la difusió del cinema valencià més recent

L’oferta de vivendes en venda cau un 39% des de 2019 amb València al capdavant

L'oferta de vivendes disponibles s'ha reduït un 39% des del pic del segon trimestre de 2019, segons Idealista. La caiguda és generalitzada i València registra el major ajust.

Investigat per homicidi un conductor que va donar positiu en drogues després de xocar amb un cotxe avariat en la V-30

La Guàrdia Civil investiga per homicidi per imprudència greu al conductor d'un tractocamión que va donar positiu en drogues després de col·lidir amb un turisme parat per avaria en la V-30, a Paterna. La conductora, de 73 anys, va morir.

Presó provisional per al detingut pel tiroteig d’Alfafar després d’entregar-se

Un jutjat ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al sospitós del tiroteig de l'1 de setembre a Alfafar, que es va entregar a la Guàrdia Civil. La causa passa al Tribunal d'Instància de Catarroja per temptativa d'homicidi i tinença il·lícita d'armes.

Desmantellen una plantació de marihuana a Benimodo i arresten a dos sospitosos

La Guàrdia Civil va localitzar el cultiu per la forta olor que emanava d'un camp i es va confiscar de 42 plantes en floració. Un dels arrestats va amenaçar a un agent i l'altre va intentar fugir.

Troben nous fòssils de dinosaures herbívors del Juràsic Superior a Terol i València

Noves restes d'ornitòpodes a Terol i València revelen una diversitat inesperada en ecosistemes costaners del Juràsic Superior i confirmen a Oblitosaurus bunnueli.