Més de 13 mil persones reben el IMV complementat amb la renda valenciana

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha complementat amb la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI) la prestació que reben 13.581 persones de la Comunitat Valenciana per l’Ingrés Mínim Vital (IMV) del Govern central, segons ha explicat la secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials, Irene Gavidia, d’acord amb les dades corresponents a desembre del passat any.

Atés que les quanties a percebre pel IMV són inferiors a les prestacions per la RVI, el Govern valencià va establir la seua compatibilitat per a evitar que les persones perceptores de la prestació de l’Estat no perderen poder adquisitiu respecte a les persones que perceben la renda valenciana d’inclusió de la Generalitat. D’aquesta manera, perceben la diferència entre totes dues prestacions.

Així, per exemple, a una parella que forma una unitat de convivència i que percep 639,12 euros pel IMV, la Generalitat els complementaria l’ajuda amb 139,49 euros, fins als 778,59 euros que és la quantitat que els correspondria si només perceberen la RVI.

Gavidia ha indicat que en aquells casos en els quals no existeix una diferència entre totes dues prestacions, l’Administració valenciana també registra a la persona com a beneficiària de la renda, amb l’objectiu que puga tenir dret als itineraris d’inserció sociolaboral i l’accés a altres beneficis que contempla la RVI.

“La RVI es va posar en marxa en 2017 amb l’objectiu d’arribar al màxim de gent que el necessitava, ja que la renda garantida de ciutadania, impulsada per l’antic govern, deixava fora a molta gent i era limitada en el temps, la qual cosa feia que moltes persones deixaren de percebre-la sense que la seva situació hagués millorat”, ha recordat la secretària autonòmica.

La prestació de la RVI, en les seues diferents modalitats, va arribar a un total de 75.885 persones en situació de vulnerabilitat en la Comunitat Valenciana durant 2021.

A més, enguany la Generalitat ha decidit actualitzar amb l’IPC totes les modalitats d’aquesta prestació, la qual cosa suposa un increment del 5,5% de les quantitats establertes perquè les persones destinatàries no perden poder adquisitiu i puguen fer front a la situació d’exclusió en la qual es troben.

Requisits

Les persones sol·licitants de la renda valenciana d’inclusió han de complir, amb caràcter general, amb els següents requisits:

– Empadronament o residència efectiva de 12 mesos en la Comunitat Valenciana
– En els casos de persones sense llar els ajuntaments hauran de facilitar el seu empadronament
– Si no superen el límit d’ingressos establerts i compleixen la resta els requisits per a percebre la RVI, podran accedir a rendes de garantia
– Haver esgotat totes les prestacions ordinàries a les quals es tingués accés

S’estableixen com a exempts de complir uns certs requisits, com l’empadronament o residència efectiva, les persones sol·licitants d’asil, refugiades, exiliades, apàtrides, així com aquelles altres víctimes de la prostitució, tràfic de blanques, explotació sexual, violència masclista i intrafamiliar.

Així mateix, en aquells casos en els quals els serveis socials municipals justifiquen circumstàncies extraordinàries, es podrà accedir a la RVI malgrat no complir amb els requisits establerts.

La renda és de caràcter indefinit sempre que persistisca la situació que fa necessària la seua percepció i s’haurà de renovar cada 3 anys.

Així mateix, les persones destinatàries tenen l’accés directe a altres tipus d’ajudes, com les beques d’educació infantil, ajudes de llibres de text, despeses de matrícula d’educació, beques de menjador escolar, sanitat universal i prestació farmacèutica i ortoprotètica.

Últimes notícies

El València Basket celebra la Lliga Femenina i posposa més comiats després de les eixides de Fiebich i Fam

El València Basket festeja el seu quart títol de la Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena amb homenatges a Leo Fiebich i Awa Fam, mentres evita anunciar més acomiadades malgrat els contractes que finalitzen el 30 de juny.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a celebrar la primera Lliga Femenina Endesa a casa

El València Basket festeja amb prop d'un miler d'aficionats en el Roig Arena la seua primera Lliga Femenina Endesa aconseguida en el pavelló, en un acte marcat pels comiats i els agraïments.

L’afició taronja plena el Roig Arena per a festejar la primera Lliga Femenina Endesa

El València Basket femení va compartir amb prop d'un miler d'aficionats la celebració de la seua primera Lliga Femenina Endesa en el Roig Arena, en un acte marcat pels comiats i la música.

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.