Més de 13 mil persones reben el IMV complementat amb la renda valenciana

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha complementat amb la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI) la prestació que reben 13.581 persones de la Comunitat Valenciana per l’Ingrés Mínim Vital (IMV) del Govern central, segons ha explicat la secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials, Irene Gavidia, d’acord amb les dades corresponents a desembre del passat any.

Atés que les quanties a percebre pel IMV són inferiors a les prestacions per la RVI, el Govern valencià va establir la seua compatibilitat per a evitar que les persones perceptores de la prestació de l’Estat no perderen poder adquisitiu respecte a les persones que perceben la renda valenciana d’inclusió de la Generalitat. D’aquesta manera, perceben la diferència entre totes dues prestacions.

Així, per exemple, a una parella que forma una unitat de convivència i que percep 639,12 euros pel IMV, la Generalitat els complementaria l’ajuda amb 139,49 euros, fins als 778,59 euros que és la quantitat que els correspondria si només perceberen la RVI.

Gavidia ha indicat que en aquells casos en els quals no existeix una diferència entre totes dues prestacions, l’Administració valenciana també registra a la persona com a beneficiària de la renda, amb l’objectiu que puga tenir dret als itineraris d’inserció sociolaboral i l’accés a altres beneficis que contempla la RVI.

«La RVI es va posar en marxa en 2017 amb l’objectiu d’arribar al màxim de gent que el necessitava, ja que la renda garantida de ciutadania, impulsada per l’antic govern, deixava fora a molta gent i era limitada en el temps, la qual cosa feia que moltes persones deixaren de percebre-la sense que la seva situació hagués millorat», ha recordat la secretària autonòmica.

La prestació de la RVI, en les seues diferents modalitats, va arribar a un total de 75.885 persones en situació de vulnerabilitat en la Comunitat Valenciana durant 2021.

A més, enguany la Generalitat ha decidit actualitzar amb l’IPC totes les modalitats d’aquesta prestació, la qual cosa suposa un increment del 5,5% de les quantitats establertes perquè les persones destinatàries no perden poder adquisitiu i puguen fer front a la situació d’exclusió en la qual es troben.

Requisits

Les persones sol·licitants de la renda valenciana d’inclusió han de complir, amb caràcter general, amb els següents requisits:

– Empadronament o residència efectiva de 12 mesos en la Comunitat Valenciana
– En els casos de persones sense llar els ajuntaments hauran de facilitar el seu empadronament
– Si no superen el límit d’ingressos establerts i compleixen la resta els requisits per a percebre la RVI, podran accedir a rendes de garantia
– Haver esgotat totes les prestacions ordinàries a les quals es tingués accés

S’estableixen com a exempts de complir uns certs requisits, com l’empadronament o residència efectiva, les persones sol·licitants d’asil, refugiades, exiliades, apàtrides, així com aquelles altres víctimes de la prostitució, tràfic de blanques, explotació sexual, violència masclista i intrafamiliar.

Així mateix, en aquells casos en els quals els serveis socials municipals justifiquen circumstàncies extraordinàries, es podrà accedir a la RVI malgrat no complir amb els requisits establerts.

La renda és de caràcter indefinit sempre que persistisca la situació que fa necessària la seua percepció i s’haurà de renovar cada 3 anys.

Així mateix, les persones destinatàries tenen l’accés directe a altres tipus d’ajudes, com les beques d’educació infantil, ajudes de llibres de text, despeses de matrícula d’educació, beques de menjador escolar, sanitat universal i prestació farmacèutica i ortoprotètica.

Últimes notícies

Vols directes entre València i Nova York amb United a partir de juny de 2027

United Airlines connectarà València i Nova York amb tres vols setmanals des de juny de 2027, en el marc d’una gran expansió internacional de la companyia. Generalitat i Ajuntament destaquen l’impacte per al turisme i la connexió amb el mercat nord-americà.

L’eclipsi solar deixa 317 atencions oculars a la Comunitat Valenciana sense ingressos hospitalaris

L’eclipsi solar total del 12 d’agost ha generat 317 consultes oftalmològiques als centres sanitaris públics de la Comunitat Valenciana, totes sense necessitat d’ingrés hospitalari. Sanitat havia reforçat les urgències i els servicis d’oftalmologia i insistit en l’ús de ulleres homologades.

Buñol ja té preparada la seua ‘artilleria roja’ per a la 79a Tomatina

Buñol ja té carregats en set camions els 150.000 quilos de tomata que este dimecres llançaran 22.000 participants en la 79a Tomatina, amb reforç de trens de Rodalia, mesures d’accessibilitat i una crida a vestir de verd en defensa de l’escola pública.

El Govern català critica la violència policial contra un aficionat del Barça a Elx

La portaveu del Govern català, Sílvia Paneque, ha censurat la violència policial contra un seguidor del Barça a qui agents de la Policia Nacional van pegar després de retirar-li una estelada abans del partit a Elx. La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana ha comunicat a l’executiu català que ha obert una investigació interna i que no hi havia cap ordre específica de requisar estes banderes.

Tres detinguts per una onada de robatoris en camps i granges d’Almassora i Cabanes

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens de 40 a 44 anys relacionats amb diversos robatoris en explotacions agrícoles i ramaderes d’Almassora i Cabanes, on es van emportar dos vedells i combustible, coure i altres objectes. Els detinguts ja han passat a disposició judicial.

El Port de València duplicarà la seua potència elèctrica amb una nova subestació

El Port de València ha posat en marxa els tràmits per a construir una nova subestació elèctrica de 110 megavats que duplicarà la seua capacitat de subministrament i millorarà la fiabilitat operativa i ambiental del recinte portuari.

Les Arts programa una temporada 2026-2027 amb grans dives de l’òpera a València

La temporada 2026-2027 del Palau de Les Arts tindrà una presència femenina destacada en òperes, sarsuela i recitals, amb noms com Cecilia Bartoli, Lise Davidsen o Lisette Oropesa i la venda d’entrades ja oberta.

Confirmen 6 anys i mig de presó per intentar volar a Romania amb cocaïna i cannabis a l’aeroport de València

El TSJCV ha confirmat 6 anys i mig de presó i una multa de 100.000 euros per a una dona que va intentar volar de València a Bucarest amb més de 2 quilos de cocaïna i 5 de cannabis amagats en una maleta.