Més de 13 mil persones reben el IMV complementat amb la renda valenciana

Ejemplo de shortcode con estilo
Totes dues prestacions són compatibles perquè les persones que reben l'Ingrés Mínim Vital, de quantia inferior a la Renda Valenciana d'Inclusió, no perden poder adquisitiu

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha complementat amb la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI) la prestació que reben 13.581 persones de la Comunitat Valenciana per l’Ingrés Mínim Vital (IMV) del Govern central, segons ha explicat la secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials, Irene Gavidia, d’acord amb les dades corresponents a desembre del passat any.

Atés que les quanties a percebre pel IMV són inferiors a les prestacions per la RVI, el Govern valencià va establir la seua compatibilitat per a evitar que les persones perceptores de la prestació de l’Estat no perderen poder adquisitiu respecte a les persones que perceben la renda valenciana d’inclusió de la Generalitat. D’aquesta manera, perceben la diferència entre totes dues prestacions.

Així, per exemple, a una parella que forma una unitat de convivència i que percep 639,12 euros pel IMV, la Generalitat els complementaria l’ajuda amb 139,49 euros, fins als 778,59 euros que és la quantitat que els correspondria si només perceberen la RVI.

Gavidia ha indicat que en aquells casos en els quals no existeix una diferència entre totes dues prestacions, l’Administració valenciana també registra a la persona com a beneficiària de la renda, amb l’objectiu que puga tenir dret als itineraris d’inserció sociolaboral i l’accés a altres beneficis que contempla la RVI.

«La RVI es va posar en marxa en 2017 amb l’objectiu d’arribar al màxim de gent que el necessitava, ja que la renda garantida de ciutadania, impulsada per l’antic govern, deixava fora a molta gent i era limitada en el temps, la qual cosa feia que moltes persones deixaren de percebre-la sense que la seva situació hagués millorat», ha recordat la secretària autonòmica.

La prestació de la RVI, en les seues diferents modalitats, va arribar a un total de 75.885 persones en situació de vulnerabilitat en la Comunitat Valenciana durant 2021.

A més, enguany la Generalitat ha decidit actualitzar amb l’IPC totes les modalitats d’aquesta prestació, la qual cosa suposa un increment del 5,5% de les quantitats establertes perquè les persones destinatàries no perden poder adquisitiu i puguen fer front a la situació d’exclusió en la qual es troben.

Requisits

Les persones sol·licitants de la renda valenciana d’inclusió han de complir, amb caràcter general, amb els següents requisits:

– Empadronament o residència efectiva de 12 mesos en la Comunitat Valenciana
– En els casos de persones sense llar els ajuntaments hauran de facilitar el seu empadronament
– Si no superen el límit d’ingressos establerts i compleixen la resta els requisits per a percebre la RVI, podran accedir a rendes de garantia
– Haver esgotat totes les prestacions ordinàries a les quals es tingués accés

S’estableixen com a exempts de complir uns certs requisits, com l’empadronament o residència efectiva, les persones sol·licitants d’asil, refugiades, exiliades, apàtrides, així com aquelles altres víctimes de la prostitució, tràfic de blanques, explotació sexual, violència masclista i intrafamiliar.

Així mateix, en aquells casos en els quals els serveis socials municipals justifiquen circumstàncies extraordinàries, es podrà accedir a la RVI malgrat no complir amb els requisits establerts.

La renda és de caràcter indefinit sempre que persistisca la situació que fa necessària la seua percepció i s’haurà de renovar cada 3 anys.

Així mateix, les persones destinatàries tenen l’accés directe a altres tipus d’ajudes, com les beques d’educació infantil, ajudes de llibres de text, despeses de matrícula d’educació, beques de menjador escolar, sanitat universal i prestació farmacèutica i ortoprotètica.

Últimes notícies

Nou avís Es-Alert per risc d’inundacions al sud de València i nord d’Alacant

La Generalitat ha activat un nou Es-Alert per fortes pluges i risc d’inundacions al litoral sud de València i al litoral nord i interior d’Alacant, i demana extremar les precaucions. L’avís inclou recomanacions de seguretat com allunyar-se de rius i soterranis i telefonar al 112 en cas d’emergència.

Emergència 1 per pluges a la Marina Alta i avís en cinc comarques més

La Generalitat ha decretat l’emergència 1 per fortes pluges a la Marina Alta i la situació 0 en cinc comarques més, amb avisos d’acumulats que podrien superar els 400 litres en 24 hores. Emergències ha atés quasi 300 incidents, sobretot per inundacions i desperfectes en la via pública.

El València Basket reacciona amb una victòria sòlida davant l’UCAM Murcia

El València Basket ha tallat una dinàmica de tres derrotes seguides amb una victòria contundent contra l’UCAM Murcia, que Xavi Albert qualifica de colp sobre la taula.

Tall de les línies de Rodalia C1 i C2 des de les 20.00 hores per l’alerta roja per pluges

Adif ha suspés este divendres, des de les 20.00 hores i fins a nou avís, la circulació de les línies de Rodalia C1 i C2 entre València Estació Nord i Gandia i entre València Estació Nord i Moixent per l’alerta roja per pluges i tempesta al litoral sud de València i nord d’Alacant.

La UPV reobri dilluns tots els campus amb adaptacions per les pluges

La Universitat Politècnica de València reobrirà dilluns els campus de Vera, Alcoi i Gandia, este últim a partir de les 10 hores i amb docència en línia per l’avís roig per pluges.

El València Basket esclafa l’UCAM amb una exhibició d’intensitat (116-93)

El València Basket ha passat per damunt de l’UCAM Murcia al Roig Arena (116-93) gràcies a una intensitat defensiva constant i al lideratge ofensiu de Rivero, Brooks, Shorts i Mirotic, i suma la seua segona victòria en la Lliga Endesa.

El Valencia d’Aguirre frena la sagnia de derrotes però continua sense guanyar

Javier Aguirre ha encadenat dos empats en el seu inici al Valencia, ha reforçat la solidesa defensiva i la reacció competitiva, però l'equip continua sense trobar el gol i seguix en zona baixa.

El Levante busca trencar huit anys sense guanyar l’Athletic al Ciutat

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València, on no guanya l’equip basc des de 2018 i on l’última derrota va costar el lloc a Julián Calero.