Més de 13 mil persones reben el IMV complementat amb la renda valenciana

Ejemplo de shortcode con estilo
Totes dues prestacions són compatibles perquè les persones que reben l'Ingrés Mínim Vital, de quantia inferior a la Renda Valenciana d'Inclusió, no perden poder adquisitiu

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha complementat amb la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI) la prestació que reben 13.581 persones de la Comunitat Valenciana per l’Ingrés Mínim Vital (IMV) del Govern central, segons ha explicat la secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials, Irene Gavidia, d’acord amb les dades corresponents a desembre del passat any.

Atés que les quanties a percebre pel IMV són inferiors a les prestacions per la RVI, el Govern valencià va establir la seua compatibilitat per a evitar que les persones perceptores de la prestació de l’Estat no perderen poder adquisitiu respecte a les persones que perceben la renda valenciana d’inclusió de la Generalitat. D’aquesta manera, perceben la diferència entre totes dues prestacions.

Així, per exemple, a una parella que forma una unitat de convivència i que percep 639,12 euros pel IMV, la Generalitat els complementaria l’ajuda amb 139,49 euros, fins als 778,59 euros que és la quantitat que els correspondria si només perceberen la RVI.

Gavidia ha indicat que en aquells casos en els quals no existeix una diferència entre totes dues prestacions, l’Administració valenciana també registra a la persona com a beneficiària de la renda, amb l’objectiu que puga tenir dret als itineraris d’inserció sociolaboral i l’accés a altres beneficis que contempla la RVI.

«La RVI es va posar en marxa en 2017 amb l’objectiu d’arribar al màxim de gent que el necessitava, ja que la renda garantida de ciutadania, impulsada per l’antic govern, deixava fora a molta gent i era limitada en el temps, la qual cosa feia que moltes persones deixaren de percebre-la sense que la seva situació hagués millorat», ha recordat la secretària autonòmica.

La prestació de la RVI, en les seues diferents modalitats, va arribar a un total de 75.885 persones en situació de vulnerabilitat en la Comunitat Valenciana durant 2021.

A més, enguany la Generalitat ha decidit actualitzar amb l’IPC totes les modalitats d’aquesta prestació, la qual cosa suposa un increment del 5,5% de les quantitats establertes perquè les persones destinatàries no perden poder adquisitiu i puguen fer front a la situació d’exclusió en la qual es troben.

Requisits

Les persones sol·licitants de la renda valenciana d’inclusió han de complir, amb caràcter general, amb els següents requisits:

– Empadronament o residència efectiva de 12 mesos en la Comunitat Valenciana
– En els casos de persones sense llar els ajuntaments hauran de facilitar el seu empadronament
– Si no superen el límit d’ingressos establerts i compleixen la resta els requisits per a percebre la RVI, podran accedir a rendes de garantia
– Haver esgotat totes les prestacions ordinàries a les quals es tingués accés

S’estableixen com a exempts de complir uns certs requisits, com l’empadronament o residència efectiva, les persones sol·licitants d’asil, refugiades, exiliades, apàtrides, així com aquelles altres víctimes de la prostitució, tràfic de blanques, explotació sexual, violència masclista i intrafamiliar.

Així mateix, en aquells casos en els quals els serveis socials municipals justifiquen circumstàncies extraordinàries, es podrà accedir a la RVI malgrat no complir amb els requisits establerts.

La renda és de caràcter indefinit sempre que persistisca la situació que fa necessària la seua percepció i s’haurà de renovar cada 3 anys.

Així mateix, les persones destinatàries tenen l’accés directe a altres tipus d’ajudes, com les beques d’educació infantil, ajudes de llibres de text, despeses de matrícula d’educació, beques de menjador escolar, sanitat universal i prestació farmacèutica i ortoprotètica.

Últimes notícies

Peter Gabriel posa un quadre de Genovés en la portada del seu nou senzill

El músic britànic ha triat ‘Bloques’, de Juan Genovés, per a il·lustrar ‘Who are we talking to?’, el seu nou senzill.

Rescaten un gos encallat al Ponoig després de seguir unes cabres

Els bombers han rescatat un gos al Ponoig, a Polop de la Marina, després que seguira unes cabres en un tram ascendent. L’animal ha tornat sa i estalvi amb el seu propietari.

Sindicats docents es tanquen a Educació per a reprendre les negociacions

STEPV, CCOO i UGT s’han tancat en la Conselleria d’Educació per a reclamar una data i el calendari de negociació dels temes pendents de la vaga indefinida.

El PSPV critica que Justicia asuma la major part de Serveis Socials

El PSPV-PSOE ha rebutjat que Juanfran Pérez Llorca integre la major part de les competències de Serveis Socials en la Conselleria de Justícia.

Gastrónoma reuneix més de 200 ponents i 252 expositors a València

La fira ha obert a Feria Valencia amb més de 200 ponents i 252 expositors. Les jornades tracten la cuina, el producte, la sostenibilitat i l’hospitalitat.

Feijóo farà el míting central del PP a València el 21 de novembre

Alberto Núñez Feijóo farà un míting de campanya a la plaça de bous de València el dissabte 21 de novembre, a les 12 hores.

Villarreal C i Levante B s’escapen en la Tercera Federació

El Villarreal C conserva el lideratge del grup sisé, amb quatre punts d’avantatge sobre l’Atlético Levante després de la huitena jornada.

L’Elx encadena tres jornades sense encaixar gols en Primera

L’Elx ha encadenat tres partits de Primera sense rebre gols, una ratxa que no aconseguia des de les primeres jornades de la temporada 2020-21.