10.2 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

Més de 13 mil persones reben el IMV complementat amb la renda valenciana

La Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives ha complementat amb la Renda Valenciana d’Inclusió (RVI) la prestació que reben 13.581 persones de la Comunitat Valenciana per l’Ingrés Mínim Vital (IMV) del Govern central, segons ha explicat la secretària autonòmica d’Atenció Primària i Serveis Socials, Irene Gavidia, d’acord amb les dades corresponents a desembre del passat any.

Atés que les quanties a percebre pel IMV són inferiors a les prestacions per la RVI, el Govern valencià va establir la seua compatibilitat per a evitar que les persones perceptores de la prestació de l’Estat no perderen poder adquisitiu respecte a les persones que perceben la renda valenciana d’inclusió de la Generalitat. D’aquesta manera, perceben la diferència entre totes dues prestacions.

Així, per exemple, a una parella que forma una unitat de convivència i que percep 639,12 euros pel IMV, la Generalitat els complementaria l’ajuda amb 139,49 euros, fins als 778,59 euros que és la quantitat que els correspondria si només perceberen la RVI.

Gavidia ha indicat que en aquells casos en els quals no existeix una diferència entre totes dues prestacions, l’Administració valenciana també registra a la persona com a beneficiària de la renda, amb l’objectiu que puga tenir dret als itineraris d’inserció sociolaboral i l’accés a altres beneficis que contempla la RVI.

“La RVI es va posar en marxa en 2017 amb l’objectiu d’arribar al màxim de gent que el necessitava, ja que la renda garantida de ciutadania, impulsada per l’antic govern, deixava fora a molta gent i era limitada en el temps, la qual cosa feia que moltes persones deixaren de percebre-la sense que la seva situació hagués millorat”, ha recordat la secretària autonòmica.

La prestació de la RVI, en les seues diferents modalitats, va arribar a un total de 75.885 persones en situació de vulnerabilitat en la Comunitat Valenciana durant 2021.

A més, enguany la Generalitat ha decidit actualitzar amb l’IPC totes les modalitats d’aquesta prestació, la qual cosa suposa un increment del 5,5% de les quantitats establertes perquè les persones destinatàries no perden poder adquisitiu i puguen fer front a la situació d’exclusió en la qual es troben.

Requisits

Les persones sol·licitants de la renda valenciana d’inclusió han de complir, amb caràcter general, amb els següents requisits:

– Empadronament o residència efectiva de 12 mesos en la Comunitat Valenciana
– En els casos de persones sense llar els ajuntaments hauran de facilitar el seu empadronament
– Si no superen el límit d’ingressos establerts i compleixen la resta els requisits per a percebre la RVI, podran accedir a rendes de garantia
– Haver esgotat totes les prestacions ordinàries a les quals es tingués accés

S’estableixen com a exempts de complir uns certs requisits, com l’empadronament o residència efectiva, les persones sol·licitants d’asil, refugiades, exiliades, apàtrides, així com aquelles altres víctimes de la prostitució, tràfic de blanques, explotació sexual, violència masclista i intrafamiliar.

Així mateix, en aquells casos en els quals els serveis socials municipals justifiquen circumstàncies extraordinàries, es podrà accedir a la RVI malgrat no complir amb els requisits establerts.

La renda és de caràcter indefinit sempre que persistisca la situació que fa necessària la seua percepció i s’haurà de renovar cada 3 anys.

Així mateix, les persones destinatàries tenen l’accés directe a altres tipus d’ajudes, com les beques d’educació infantil, ajudes de llibres de text, despeses de matrícula d’educació, beques de menjador escolar, sanitat universal i prestació farmacèutica i ortoprotètica.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.