Més del 95% dels docents valencians exigeix una revisió de les seues retribucions

Una enquesta realitzada pel sindicat ANPE de la Comunitat Valenciana publicada aquest dijous revela el descontentament en gran part dels docents valencians. Segons les dades, un 95% dels enquestats exigeix una revisió de les seues retribucions per a compensar la pèrdua de poder adquisitiu que el col·lectiu “ve acumulant des de 2010”, denuncien des del sindicat.

Una pèrdua que s’ha vist accentuada per la creixent inflació que ha fet que “la pujada del 2% de l’inici d’any es quede en una mera anècdota”, exposa ANPE. L’enquesta també apunta que el 86% dels docents es considera agreujat enfront de la resta de funcionaris d’altres cossos “al no comptar amb dies ‘moscosos’ per a poder atendre assumptes propis”.

La situació dels centres no és molt més falaguera a la vista de les dades recollides. El 94% dels docents considera que han d’augmentar-se les plantilles dels centres per a poder aplicar satisfactòriament el plurilingüisme i el model d’inclusió, especialment tenint en compte que la majoria d’alumnat que requereix mesures especials pertany a centres públics.

Més del 95% considera imprescindible una reducció de les ràtios per a poder oferir una atenció més directa i individualitzada al seu alumnat, una reducció de la càrrega burocràtica en els centres i la necessitat de comptar amb personal administratiu en tots ells i en la quantitat adequada, “mesura fonamental per a poder centrar-se en la que hauria de ser la seua labor fonamental: ensenyar”, indiquen des del sindicat.

També pot constatar-se com s’exigeix a la Conselleria que abandone les seues reticències al canvi i que faça un pas més a l’hora de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar. Així ho reflecteix el fet que un 92% dels docents reclamen la posada en marxa del procediment del ‘Concursillo’, que ja està en funcionament en altres comunitats amb resultats positius contrastats.

Finalment, el 80% del professorat considera imprescindible que els centres compten amb personal sanitari com a mesura de seguretat en els centres i per a descarregar responsabilitats als docents que “ni estan preparats per a elles ni són part de les seues atribucions”, recorda ANPE.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.