Més del 95% dels docents valencians exigeix una revisió de les seues retribucions

Una enquesta realitzada pel sindicat ANPE de la Comunitat Valenciana publicada aquest dijous revela el descontentament en gran part dels docents valencians. Segons les dades, un 95% dels enquestats exigeix una revisió de les seues retribucions per a compensar la pèrdua de poder adquisitiu que el col·lectiu “ve acumulant des de 2010”, denuncien des del sindicat.

Una pèrdua que s’ha vist accentuada per la creixent inflació que ha fet que “la pujada del 2% de l’inici d’any es quede en una mera anècdota”, exposa ANPE. L’enquesta també apunta que el 86% dels docents es considera agreujat enfront de la resta de funcionaris d’altres cossos “al no comptar amb dies ‘moscosos’ per a poder atendre assumptes propis”.

La situació dels centres no és molt més falaguera a la vista de les dades recollides. El 94% dels docents considera que han d’augmentar-se les plantilles dels centres per a poder aplicar satisfactòriament el plurilingüisme i el model d’inclusió, especialment tenint en compte que la majoria d’alumnat que requereix mesures especials pertany a centres públics.

Més del 95% considera imprescindible una reducció de les ràtios per a poder oferir una atenció més directa i individualitzada al seu alumnat, una reducció de la càrrega burocràtica en els centres i la necessitat de comptar amb personal administratiu en tots ells i en la quantitat adequada, “mesura fonamental per a poder centrar-se en la que hauria de ser la seua labor fonamental: ensenyar”, indiquen des del sindicat.

També pot constatar-se com s’exigeix a la Conselleria que abandone les seues reticències al canvi i que faça un pas més a l’hora de facilitar la conciliació de la vida laboral i familiar. Així ho reflecteix el fet que un 92% dels docents reclamen la posada en marxa del procediment del ‘Concursillo’, que ja està en funcionament en altres comunitats amb resultats positius contrastats.

Finalment, el 80% del professorat considera imprescindible que els centres compten amb personal sanitari com a mesura de seguretat en els centres i per a descarregar responsabilitats als docents que “ni estan preparats per a elles ni són part de les seues atribucions”, recorda ANPE.

Últimes notícies

Corberán valora l’empat: partit equilibrat i exigència de Mestalla

Carlos Corberán ha qualificat d’equilibrat l’empat del València CF contra el Celta de Vigo i ha admés que l’equip va defensar més del que volia. El tècnic ha defensat la línia de cinc, ha reclamat reforços i ha mostrat respecte per l’exigència de Mestalla.

Javi Guerra dona per bo l’empat del València contra el Celta a Mestalla

El migcampista del València Javi Guerra ha valorat com a just l’empat sense gols contra el Celta en l’estrena de LALIGA a Mestalla i ha demanat el suport de l’afició per al pròxim partit de lliga.

Empat gris a Mestalla en l’estrena de Lliga entre Valencia i Celta

Valencia CF i Celta de Vigo han inaugurat la seua temporada de Lliga amb un empat sense gols a Mestalla, en un partit gris i escàs d’ocasions, marcat també per la melancolia pel compte arrere cap a l’adéu de l’actual estadi.

Contingut l’incendi de Segorbe, que manté 630 hectàrees cremades però continua actiu

Els bombers han aconseguit contindre l’avanç de l’incendi de Segorbe, que es manté en 630 hectàrees cremades però continua actiu i no està estabilitzat. Gátova seguirà desallotjada almenys fins diumenge per seguretat.

Presó provisional per al jove de 22 anys acusat de matar el seu oncle a Massanassa

El Tribunal de Instància de Catarroja ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al jove de 22 anys detingut per la mort del seu oncle, de 43 anys, apunyalat en la via pública a Massanassa després d’una discussió en un bar.

L’incendi de Segorbe entra esta vesprada en les hores de més risc i manté mil veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dijous a Segorbe ha calcinat més de 600 hectàrees, ha obligat a desallotjar un miler de persones a Gátova i entra esta vesprada en les hores de més risc. Uns 350 efectius i 25 mitjans aeris treballen per contindre un perímetre d’uns 15 quilòmetres.

El Metropolitano jutja Julián Alvarez en un duel clau entre Atlético i Villarreal

Julián Alvarez torna hui al Metropolitano enmig de la polèmica pel seu frustrat fitxatge pel Barcelona, en un partit en què l’Atlético rep un Villarreal que ja el va golejar 5-1 en la passada lliga.

El Barça de Flick inicia la defensa del títol en un Martínez Valero al límit

El Barcelona de Hansi Flick comença la defensa del títol de LaLiga EA Sports al camp de l’Elche, amb una plantilla reforçada però encara sense davanter centre pur tancat.