Mobilització ciutadana en la Comunitat Valenciana per a reclamar una Llei justa de Protecció Animal

Mobilització ciutadana en la Comunitat Valenciana per a reclamar una Llei 'justa' de Protecció Animal | AnimaNaturalis

Hui dissabte 18 de setembre es recolliran signatures de manera simultània en les tres províncies de la Comunitat, tant en les capitals com en tants altres municipis, en suport de les propostes presentades per la Coordinadora Animalista per a promoure la modificació de la futura Llei de Protecció, Benestar i d’Animals, que entrarà en breu en Les Corts.

Hora i lloc

• Dia: Dissabte 18 de setembre de 2021.
• Hora: De 10:00 h a 14:00 h
• Contacte: Jou García, 656 32 80 06, joug@animanaturalis.org
• Lloc:
– ALACANT: Passeig de l’Esplanada d’Espanya, Alacant (a l’altura de la Rambla)
Organitza: AnimaNaturalis Espanya
– VALÈNCIA: Carrer Major 55
Organitza: Gats de la Canyada
– CASTELLÓ: Pl. de la Peixateria
Organitza: Petjades De carrer

El text de la Llei, que entrarà pròximament en les Corts Valencianes, compta amb uns estàndards molt baixos de protecció animal, a criteri dels organitzadors d’esta iniciativa, que compta amb el suport de milers de ciutadans que ja han signat la proposta, i les més de 230 entitats adscrites fins avui a esta causa. Segons els responsables, el contingut de la llei ens posiciona a la cua quant als drets dels animals en tota Europa.

Al·legacions

La Coordinadora Animalista de la CV va presentar al·legacions a l’esborrany d’esta Llei el 6 de març de 2018, des de llavors ha format part, en totes les seues fases, del procés que suposa portar a bon terme esta llei, treballant perquè fos el que els animals necessiten i es garantís la seua protecció real i efectiva. «Per això continuarem treballant en esta última fase que suposa l’entrada del Projecte de Llei en les Corts aportant les nostres esmenes«, segons comenta la presidenta de la Coordinadora Animalista de la Comunitat Valenciana, Ángela Molina.

Drets dels gossos

Per a la plataforma coordinadora, la Llei no garanteix la gestió ètica de les colònies felines i exclou de l’àmbit de protecció als animals assilvestrats, a més els gossos de caça són considerats com a eines socials, sense atribuir-los els drets de la resta de gossos.

Tampoc avança quant a la implantació del sacrifici zero en els centres de recollida i acolliment d’animals, on podria ser legal el seu extermini per qüestions de malaltia crònica o lesió que tenen tractament. «El Sacrifici és el negoci d’uns pocs, i la forma més fàcil i econòmica per als ajuntaments de posar fi a situacions que no solucionen l’abandó i el maltractament i l’abandó«, assenyala la representant de la Coordinadora. Per als responsables d’esta mobilització, és molt frustrant invertir tant de temps i diners en la gestió i rescat d’animals abandonats, sofrint la pressió que suposa atendre’ls en estes condicions. «L’administració pública ha d’assumir les seues responsabilitats, i legislar d’una forma ètica entorn dels drets dels animals», comenta Ángela.

Comunicat emés per la plataforma coordinadora

El recent comunicat emés per la plataforma coordinadora, fa una crida d’unitat a la societat valenciana, tant perquè els drets dels animals siguen reconeguts, com per a regular i dignificar
el treball de voluntariat de les entitats de protecció animal que compleixen exemplarment amb una labor social que, lluny d’estar reconeguda, eventualment és perseguida, criminalitzada i sancionada.

«Els milers de ciutadans que ja han signat esta adhesió i continuen fent-ho en cada barri dels més de 500 municipis de la Comunitat, demanem al Govern autonòmic, una Llei valenta i compromesa, que de veritat defense els interessos dels més vulnerables, dels nostres companys de planeta que encara en el segle XXI continuen sofrint l’opressió i el maltractament gratuït per negoci i diversió o simplement ancorats en tradicions medievals que per a res representen sentir de la ciutadania de la millor terreta del món«, segons comenta Jou García, Coordinador de AnimaNaturalis, una de les entitats adscrites, amb seus internacionals i àmplia presència a Espanya.

A través d’esta iniciativa, la Coordinadora vol traslladar als nostres polítics, però també a tota la població, de manera amable, però determinada, la necessitat d’establir una Llei que de veritat siga contemporània al desenvolupament de la societat, «que ens enorgullesca de viure en ciutats com València, Alacant o Castelló, plenes de llum, però també plenes de compassió cap als animals amb els quals cohabitem», apunten els organitzadors.

«Les entitats de protecció animal tenim una oportunitat única d’incloure en el text definitiu aspectes fonamentals que garantesquen la protecció dels animals de companyia i que suposen en alguns aspectes una reculada respecte de la Llei 4/1994, que regeix en l’actualitat», assenyala Ángela Molina.

En cas d’aprovar-se la Llei tal qual està redactada, serien legals pràctiques tan anacròniques com el tir i arrossegament o el tir colomí, on un colom innocent i espantat és projectada al cel per a ser tirotejada fins a caure morta o ferida agonitzant en terra, apunten els responsables de la iniciativa.

Els responsables d’esta proposta, fan una crida perquè es continuen recollint signatures tant de manera presencial com digital, en tot el territori autonòmic, en tal de mostrar que, «quant als drets animals, en la Comunitat treballarem «Tots a una veu», segons indica Jou García
Per part seua, les fins hui 230 associacions animalistes adscrites, s’ofereixen a aportar el seu esforç, treball i coneixement en pro de la defensa dels drets dels animals, estant oberts a formar part de les taules de treball o els òrgans de presa de decisions de les polítiques públiques de protecció animal.

La presidenta de la Coordinadora ens planteja que «es requereixen resoldre qüestions tan òbvies com que el control poblacional d’animals que resideixen en l’entorn urbà es realitze mitjançant mètodes ètics que salvaguarden la seua vida. No podem permetre que s’aprove una Llei que torna a deixar desemparats als animals, en massa aspectes de la vida quotidiana en la nostra relació amb ells», comenta Ángela Molina.

En el perfil de les xarxes socials de la mateixa Coordinadora Animalista CV i la resta de les entitats adherides, i amb el hastag #porUnaLeyJustaCV, són ja milers les publicacions que s’estan difonent en RRSS en suport d’esta iniciativa. 

«Serem persistents i proactius en la lluita pels drets de la resta d’animals utilitzats en multitud de facetes de la nostra vida, per a alliberar-los de l’opressió espasista de l’ésser humà«, conclou Jou García.

Mobilització ciutadana en la Comunitat Valenciana per a reclamar una Llei 'justa' de Protecció Animal | AnimaNaturalis

Últimes notícies

Hereu reclama normalitzar al més prompte possible la vida a Ceuta i esquiva valorar el paper de Marroc

El ministre d'Indústria i Turisme, Jordi Hereu, ha defensat a Castelló que la prioritat ara és recuperar la normalitat social, econòmica i urbana a Ceuta, i ha evitat pronunciar-se sobre l'informe policial que apunta a una possible implicació de Marroc en l'entrada massiva de migrants.

Hereu exigix més sensibilitat de Brussel·les amb la ceràmica de Castelló

El ministre Jordi Hereu ha demanat a la Comissió Europea un ‘benchmark’ específic per a la indústria ceràmica i ha reclamat més sensibilitat amb l’impacte de les seues decisions sobre un sector clau per a Castelló.

Veïns d’Alacant criden a manifestar-se contra el model turístic el 19 de setembre

Diverses plataformes de vivenda d’Alacant han convocat per al 19 de setembre una manifestació contra el model turístic actual i per una ciutat més habitable. Critiquen la precarietat laboral i l’encariment de la vivenda que, segons afirmen, genera el monocultiu turístic.

Schinocca defensa el mercat de l’Elx i la venda milionària d’Affengruber

El director general de l’Elx, Pedro Schinocca, assegura que el club ha tancat un mercat de fitxatges excel·lent, amb una plantilla compensada, i justifica la venda del central David Affengruber per prop de 12 milions d’euros.

Compromís acusa Mazón de burlar-se de les víctimes de la DANA

Joan Baldoví acusa Carlos Mazón de continuar burlant-se de les víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i critica que el PP el mantinga com a diputat autonòmic aforat.

Extingit l’incendi de Segorbe després de cremar 630 hectàrees i desallotjar Gàtova

El Consorci Provincial de Bombers de Castelló ha donat per extingit l’incendi declarat el 20 d’agost a Segorbe, que ha cremat 630 hectàrees de la Serra Calderona i ha obligat a desallotjar durant dos dies el municipi de Gàtova.

Una biotecnològica de Paterna obté 15 milions per avançar el diagnòstic de complicacions en l’embaràs

La biotecnològica iPremom, amb seu a Paterna, ha tancat una ronda inicial de 15 milions per impulsar MaiRa, una plataforma de diagnòstic molecular precoç de complicacions de l’embaràs com la preeclàmpsia.

Dimecres amb ruixats forts a la vesprada a l’interior de Castelló

L’oratge d’este dimecres preveu cels poc nuvolosos a la Comunitat Valenciana, però amb ruixats o tempestes localment fortes a la vesprada a l’interior de Castelló. Temperatures lleugerament més altes a l’interior i vents fluixos de direcció variable, tendint a component este.