Mobilització ciutadana en la Comunitat Valenciana per a reclamar una Llei justa de Protecció Animal

Mobilització ciutadana en la Comunitat Valenciana per a reclamar una Llei 'justa' de Protecció Animal | AnimaNaturalis

Hui dissabte 18 de setembre es recolliran signatures de manera simultània en les tres províncies de la Comunitat, tant en les capitals com en tants altres municipis, en suport de les propostes presentades per la Coordinadora Animalista per a promoure la modificació de la futura Llei de Protecció, Benestar i d’Animals, que entrarà en breu en Les Corts.

Hora i lloc

• Dia: Dissabte 18 de setembre de 2021.
• Hora: De 10:00 h a 14:00 h
• Contacte: Jou García, 656 32 80 06, joug@animanaturalis.org
• Lloc:
– ALACANT: Passeig de l’Esplanada d’Espanya, Alacant (a l’altura de la Rambla)
Organitza: AnimaNaturalis Espanya
– VALÈNCIA: Carrer Major 55
Organitza: Gats de la Canyada
– CASTELLÓ: Pl. de la Peixateria
Organitza: Petjades De carrer

El text de la Llei, que entrarà pròximament en les Corts Valencianes, compta amb uns estàndards molt baixos de protecció animal, a criteri dels organitzadors d’esta iniciativa, que compta amb el suport de milers de ciutadans que ja han signat la proposta, i les més de 230 entitats adscrites fins avui a esta causa. Segons els responsables, el contingut de la llei ens posiciona a la cua quant als drets dels animals en tota Europa.

Al·legacions

La Coordinadora Animalista de la CV va presentar al·legacions a l’esborrany d’esta Llei el 6 de març de 2018, des de llavors ha format part, en totes les seues fases, del procés que suposa portar a bon terme esta llei, treballant perquè fos el que els animals necessiten i es garantís la seua protecció real i efectiva. “Per això continuarem treballant en esta última fase que suposa l’entrada del Projecte de Llei en les Corts aportant les nostres esmenes“, segons comenta la presidenta de la Coordinadora Animalista de la Comunitat Valenciana, Ángela Molina.

Drets dels gossos

Per a la plataforma coordinadora, la Llei no garanteix la gestió ètica de les colònies felines i exclou de l’àmbit de protecció als animals assilvestrats, a més els gossos de caça són considerats com a eines socials, sense atribuir-los els drets de la resta de gossos.

Tampoc avança quant a la implantació del sacrifici zero en els centres de recollida i acolliment d’animals, on podria ser legal el seu extermini per qüestions de malaltia crònica o lesió que tenen tractament. “El Sacrifici és el negoci d’uns pocs, i la forma més fàcil i econòmica per als ajuntaments de posar fi a situacions que no solucionen l’abandó i el maltractament i l’abandó“, assenyala la representant de la Coordinadora. Per als responsables d’esta mobilització, és molt frustrant invertir tant de temps i diners en la gestió i rescat d’animals abandonats, sofrint la pressió que suposa atendre’ls en estes condicions. “L’administració pública ha d’assumir les seues responsabilitats, i legislar d’una forma ètica entorn dels drets dels animals”, comenta Ángela.

Comunicat emés per la plataforma coordinadora

El recent comunicat emés per la plataforma coordinadora, fa una crida d’unitat a la societat valenciana, tant perquè els drets dels animals siguen reconeguts, com per a regular i dignificar
el treball de voluntariat de les entitats de protecció animal que compleixen exemplarment amb una labor social que, lluny d’estar reconeguda, eventualment és perseguida, criminalitzada i sancionada.

Els milers de ciutadans que ja han signat esta adhesió i continuen fent-ho en cada barri dels més de 500 municipis de la Comunitat, demanem al Govern autonòmic, una Llei valenta i compromesa, que de veritat defense els interessos dels més vulnerables, dels nostres companys de planeta que encara en el segle XXI continuen sofrint l’opressió i el maltractament gratuït per negoci i diversió o simplement ancorats en tradicions medievals que per a res representen sentir de la ciutadania de la millor terreta del món“, segons comenta Jou García, Coordinador de AnimaNaturalis, una de les entitats adscrites, amb seus internacionals i àmplia presència a Espanya.

A través d’esta iniciativa, la Coordinadora vol traslladar als nostres polítics, però també a tota la població, de manera amable, però determinada, la necessitat d’establir una Llei que de veritat siga contemporània al desenvolupament de la societat, “que ens enorgullesca de viure en ciutats com València, Alacant o Castelló, plenes de llum, però també plenes de compassió cap als animals amb els quals cohabitem”, apunten els organitzadors.

“Les entitats de protecció animal tenim una oportunitat única d’incloure en el text definitiu aspectes fonamentals que garantesquen la protecció dels animals de companyia i que suposen en alguns aspectes una reculada respecte de la Llei 4/1994, que regeix en l’actualitat”, assenyala Ángela Molina.

En cas d’aprovar-se la Llei tal qual està redactada, serien legals pràctiques tan anacròniques com el tir i arrossegament o el tir colomí, on un colom innocent i espantat és projectada al cel per a ser tirotejada fins a caure morta o ferida agonitzant en terra, apunten els responsables de la iniciativa.

Els responsables d’esta proposta, fan una crida perquè es continuen recollint signatures tant de manera presencial com digital, en tot el territori autonòmic, en tal de mostrar que, “quant als drets animals, en la Comunitat treballarem “Tots a una veu”, segons indica Jou García
Per part seua, les fins hui 230 associacions animalistes adscrites, s’ofereixen a aportar el seu esforç, treball i coneixement en pro de la defensa dels drets dels animals, estant oberts a formar part de les taules de treball o els òrgans de presa de decisions de les polítiques públiques de protecció animal.

La presidenta de la Coordinadora ens planteja que “es requereixen resoldre qüestions tan òbvies com que el control poblacional d’animals que resideixen en l’entorn urbà es realitze mitjançant mètodes ètics que salvaguarden la seua vida. No podem permetre que s’aprove una Llei que torna a deixar desemparats als animals, en massa aspectes de la vida quotidiana en la nostra relació amb ells”, comenta Ángela Molina.

En el perfil de les xarxes socials de la mateixa Coordinadora Animalista CV i la resta de les entitats adherides, i amb el hastag #porUnaLeyJustaCV, són ja milers les publicacions que s’estan difonent en RRSS en suport d’esta iniciativa. 

Serem persistents i proactius en la lluita pels drets de la resta d’animals utilitzats en multitud de facetes de la nostra vida, per a alliberar-los de l’opressió espasista de l’ésser humà“, conclou Jou García.

Mobilització ciutadana en la Comunitat Valenciana per a reclamar una Llei 'justa' de Protecció Animal | AnimaNaturalis

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mosquera advertix abans de les semifinals: L’Atlètic li ho deixarà tot i nosaltres més

Cristhian Mosquera repassa la seua primera temporada en l'Arsenal, valora el repte de les semifinals de Champions davant l'Atlètic de Madrid i subratlla que l'equip està preparat per a barallar per Premier i Lliga de Campions fins al final.

Ábalos es prepara per a declarar en el Suprem acusat de corrupció pels contractes de màscares

José Luis Ábalos afronta esta setmana la seua primera declaració davant el Tribunal Suprem després de cinc mesos a la presó preventiva per presumpta corrupció en contractes de màscares durant la pandèmia.

Els agents de l’UCO defenen davant el Suprem la seua investigació a Ábalos

Una desena d'agents de l'UCO exposa en el Tribunal Suprem els informes que apunten al paper de José Luis Ábalos en la presumpta trama de comissions per contractes de màscares.

Dilluns de cels buidats i vent fluix en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el dilluns amb cels buidats o poc nuvolosos, temperatures amb pocs canvis i vent fluix, que rolará a component este al migdia.

Els sindicats mèdics convoquen un nou atur setmanal davant el bloqueig amb Sanitat

Els sindicats mèdics convoquen el tercer atur setmanal de l'any després del fracàs de les negociacions amb el Ministeri de Sanitat i un encreuament de retrets per la reforma de l'estatut marc.

Reciplasa garantix el servici després de l’incendi en la planta de residus d’Onda

Reciplasa assegura la recollida i el tractament de residus per als 46 municipis als quals presta servici malgrat l'incendi encara actiu en la planta d'Onda.

Els bombers intenten frenar l’avanç de l’incendi industrial en un desballestament d’Onda

Els bombers de la Diputació de Castelló treballen des de la vesprada del diumenge per a contindre l'incendi declarat en una campa exterior de l'empresa de desballestament Reciplasa a Onda, que ha obligat a desallotjaments preventius pel fum.

Gerard Moreno i Pépé encarrilen el triomf del Vila-real davant un Celta molt fràgil

Un penal convertit per Gerard Moreno en el primer minut i un gol de Pépé abans de la mitja hora permeten al Vila-real anar-se al descans amb un 2-0 enfront d'un Celta molt bla arrere.