Mor l’actriu Margarita Lozano

La intèrpret Margarita Lozano ha faltat als 91 anys d’edat en la seua casa de Lorca i després d’una dilatada carrera sota els escenaris i davant unes càmeres que han arribat a dirigir noms com els de Luis Buñuel, Pier Paolo Pasolini o Nani Moretti, entre altres.

Nascuda a Tetuan en 1931, ja amb 4 anys jugava a amagar-se darrere de les cortines i dir que anava “eixir una artista”. Va ser meritòria en el Teatre María Guerrero amb Luis Escobar, amb qui va començar la seua carrera artística.

Es va posar en la pell dels personatges de Chejov, Ibsen, Lope o Pirandello; encara que el seu favorit era Unamuno, del qual va representar en obres com ‘Fedra’ i ‘Soledad’. En 2007 va dir adeu als escenaris amb la interpretació de Bernarda Alba, amb María Galiana.

En el cine també va brillar, arrancant la seua carrera en 1953 amb la pel·lícula ‘Hermano menor’ de Domingo Viladomat, però prompte va poder desplegar el seu talent en obres tan icòniques com Viridiana (1961) de Luis Buñuel, Porcile (1969) de Pier Paolo Pasolini o La missa ha terminat (1985) de Nanni Moretti.

Amb el seu marit Sandro Magno va tindre una vida errant a mig camí entre Àfrica i Europa: Alemanya, Itàlia, Madagascar, Alt Volta, Marroc, Senegal… Un fet que va apartar a Lozano dels escenaris i platós de rodatge en la dècada dels 70. A pesar de tractar de passar sempre desapercebuda, Lozano va ser nomenada Doctora Honoris Causa de la Universitat de Múrcia en 2015 i Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts en 2018.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li que va arribar en pastera

Omar El Hilali va acusar a Rafa Mir de dir-li 'Vas vindre en pastera' durant l'Elx-Espanyol; l'àrbitre no va sentir la frase però va activar el protocol antiracista.

El València perdona i es va 0-0 al descans davant Osasuna

El València va generar més perill, amb set rematades sense trobar porteria, mentres Osasuna va avisar amb dos accions clares, inclosa una de Budimir que va tapar Dimitrievski.

Elx i Espanyol empaten 2-2 en un dol tibant i seguixen sense guanyar en 2026

L'empat 2-2 en el Martínez Valero va arribar amb un penal de Rafa Mir al 89' després de revisió del VAR i una aturada de cinc minuts per un incident racista. Pickel va ser expulsat en l'afegit.

Elx i Espanyol firmen un 2-2 amb polèmica i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van empatar 2-2 en un partit amb alternatives, aturada per insults racistes i un penal de Rafa Mir en el 89. Els dos seguixen sense guanyar en 2026.

Elx i Espanyol empaten 2-2 i seguixen sense guanyar en 2026

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en el Martínez Valero després d'un dol amb VAR, aturada per incident racista i alternatives. Cap gana encara en 2026.

2-2: Elx i Espanyol empaten i prolonguen la seua mala ratxa

Elx i Espanyol van firmar un 2-2 en un dol d'alternatives. El repartiment de punts no va trencar la seua mala dinàmica: cap va aconseguir encara guanyar en 2026.

Aturada de cinc minuts a l’Elx-Espanyol per un incident racista

L'àrbitre Iosu Galech Azpeitia va detindre cinc minuts l'Elx-Espanyol en el minut 76 per un incident racista. Després de l'aturada, es va llançar un avís per megafonia i el joc es va reprendre.

Una eixordadora mascletà ha donat principi a València a 19 dies de Falles

La primera mascletà en la plaça de l'Ajuntament ha encés 19 dies de Falles a València. Pirotècnia Peñarroja va cremar 141 quilos en menys de cinc minuts i va superar els 130 decibels.