Mor l’actriu Margarita Lozano

La intèrpret Margarita Lozano ha faltat als 91 anys d’edat en la seua casa de Lorca i després d’una dilatada carrera sota els escenaris i davant unes càmeres que han arribat a dirigir noms com els de Luis Buñuel, Pier Paolo Pasolini o Nani Moretti, entre altres.

Nascuda a Tetuan en 1931, ja amb 4 anys jugava a amagar-se darrere de les cortines i dir que anava «eixir una artista». Va ser meritòria en el Teatre María Guerrero amb Luis Escobar, amb qui va començar la seua carrera artística.

Es va posar en la pell dels personatges de Chejov, Ibsen, Lope o Pirandello; encara que el seu favorit era Unamuno, del qual va representar en obres com ‘Fedra’ i ‘Soledad’. En 2007 va dir adeu als escenaris amb la interpretació de Bernarda Alba, amb María Galiana.

En el cine també va brillar, arrancant la seua carrera en 1953 amb la pel·lícula ‘Hermano menor’ de Domingo Viladomat, però prompte va poder desplegar el seu talent en obres tan icòniques com Viridiana (1961) de Luis Buñuel, Porcile (1969) de Pier Paolo Pasolini o La missa ha terminat (1985) de Nanni Moretti.

Amb el seu marit Sandro Magno va tindre una vida errant a mig camí entre Àfrica i Europa: Alemanya, Itàlia, Madagascar, Alt Volta, Marroc, Senegal… Un fet que va apartar a Lozano dels escenaris i platós de rodatge en la dècada dels 70. A pesar de tractar de passar sempre desapercebuda, Lozano va ser nomenada Doctora Honoris Causa de la Universitat de Múrcia en 2015 i Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts en 2018.

Últimes notícies

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.

Els plats preparats prenen força: del producte a les solucions en el supermercat

La reducció del tamany de les llars, l’envelliment i la falta de temps han impulsat una nova generació de plats preparats i han transformat el paper del supermercat, que passa de vendre productes a oferir solucions basades en salut, sabor i conveniència.