Mor l’actriu Margarita Lozano

La intèrpret Margarita Lozano ha faltat als 91 anys d’edat en la seua casa de Lorca i després d’una dilatada carrera sota els escenaris i davant unes càmeres que han arribat a dirigir noms com els de Luis Buñuel, Pier Paolo Pasolini o Nani Moretti, entre altres.

Nascuda a Tetuan en 1931, ja amb 4 anys jugava a amagar-se darrere de les cortines i dir que anava «eixir una artista». Va ser meritòria en el Teatre María Guerrero amb Luis Escobar, amb qui va començar la seua carrera artística.

Es va posar en la pell dels personatges de Chejov, Ibsen, Lope o Pirandello; encara que el seu favorit era Unamuno, del qual va representar en obres com ‘Fedra’ i ‘Soledad’. En 2007 va dir adeu als escenaris amb la interpretació de Bernarda Alba, amb María Galiana.

En el cine també va brillar, arrancant la seua carrera en 1953 amb la pel·lícula ‘Hermano menor’ de Domingo Viladomat, però prompte va poder desplegar el seu talent en obres tan icòniques com Viridiana (1961) de Luis Buñuel, Porcile (1969) de Pier Paolo Pasolini o La missa ha terminat (1985) de Nanni Moretti.

Amb el seu marit Sandro Magno va tindre una vida errant a mig camí entre Àfrica i Europa: Alemanya, Itàlia, Madagascar, Alt Volta, Marroc, Senegal… Un fet que va apartar a Lozano dels escenaris i platós de rodatge en la dècada dels 70. A pesar de tractar de passar sempre desapercebuda, Lozano va ser nomenada Doctora Honoris Causa de la Universitat de Múrcia en 2015 i Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts en 2018.

Últimes notícies

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.

La falta de personal i de suport psicològic en residències de majors colpeja més les nits i els festius

Un estudi de l OCU assenyala que moltes residències de majors funcionen amb poc personal, especialment de nit i en festius, i que més d un terç dels residents no rep atenció psicològica setmanal.

L’economia d’Alacant esquiva l’impacte dels aranzels de Trump gràcies a la venda a la UE

Un informe de la Cambra de Comerç d’Alacant conclou que l’impacte dels aranzels dels Estats Units ha sigut limitat perquè les empreses han impulsat les exportacions a la Unió Europea i el sector servicis.

Set pingüins saltarroques del nord arriben a l’Oceanogràfic de València

L’Oceanogràfic de València ha incorporat set pingüins saltarroques del nord, una de les espècies de pingüí més amenaçades del món i catalogada en perill per la UICN.

Sergio de Larrea encara les semifinals amb el València Basket sense decidir encara el seu futur a la NBA

El base del València Basket Sergio de Larrea assegura que encara no ha decidit si mantindrà la seua candidatura al draft de la NBA i recalca que està centrat en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Sergio de Larrea aparca el somni NBA per a centrar-se en les semifinals amb el València Basket

El base del Valencia Basket Sergio de Larrea ha admés que encara no sap si mantindrà la seua inscripció en el draft de la NBA i assegura que ara només pensa en les semifinals de la Lliga Endesa contra l'Asisa Joventut.

Bautista s’acomiada a la primera ronda de Stuttgart davant Marcos Giron

El tennista castellonenc Roberto Bautista ha quedat eliminat en la primera ronda del torne sobre herba de Stuttgart en perdre en dos sets contra l’estatunidenc Marcos Giron, que s’enfrontarà ara al primer cap de sèrie, Ben Shelton.