Mor l’actriu Margarita Lozano

La intèrpret Margarita Lozano ha faltat als 91 anys d’edat en la seua casa de Lorca i després d’una dilatada carrera sota els escenaris i davant unes càmeres que han arribat a dirigir noms com els de Luis Buñuel, Pier Paolo Pasolini o Nani Moretti, entre altres.

Nascuda a Tetuan en 1931, ja amb 4 anys jugava a amagar-se darrere de les cortines i dir que anava «eixir una artista». Va ser meritòria en el Teatre María Guerrero amb Luis Escobar, amb qui va començar la seua carrera artística.

Es va posar en la pell dels personatges de Chejov, Ibsen, Lope o Pirandello; encara que el seu favorit era Unamuno, del qual va representar en obres com ‘Fedra’ i ‘Soledad’. En 2007 va dir adeu als escenaris amb la interpretació de Bernarda Alba, amb María Galiana.

En el cine també va brillar, arrancant la seua carrera en 1953 amb la pel·lícula ‘Hermano menor’ de Domingo Viladomat, però prompte va poder desplegar el seu talent en obres tan icòniques com Viridiana (1961) de Luis Buñuel, Porcile (1969) de Pier Paolo Pasolini o La missa ha terminat (1985) de Nanni Moretti.

Amb el seu marit Sandro Magno va tindre una vida errant a mig camí entre Àfrica i Europa: Alemanya, Itàlia, Madagascar, Alt Volta, Marroc, Senegal… Un fet que va apartar a Lozano dels escenaris i platós de rodatge en la dècada dels 70. A pesar de tractar de passar sempre desapercebuda, Lozano va ser nomenada Doctora Honoris Causa de la Universitat de Múrcia en 2015 i Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts en 2018.

Últimes notícies

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.

Iker Losada: Ens donaven per morts i ara no ho deixarem escapar

Iker Losada reivindica la reacció del Llevant en la lluita per la permanència i assegura que l'equip no pensa desaprofitar l'oportunitat de salvar-se davant el Betis, de qui està cedit.