11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Mor l’actriu Margarita Lozano

La intèrpret Margarita Lozano ha faltat als 91 anys d’edat en la seua casa de Lorca i després d’una dilatada carrera sota els escenaris i davant unes càmeres que han arribat a dirigir noms com els de Luis Buñuel, Pier Paolo Pasolini o Nani Moretti, entre altres.

Nascuda a Tetuan en 1931, ja amb 4 anys jugava a amagar-se darrere de les cortines i dir que anava “eixir una artista”. Va ser meritòria en el Teatre María Guerrero amb Luis Escobar, amb qui va començar la seua carrera artística.

Es va posar en la pell dels personatges de Chejov, Ibsen, Lope o Pirandello; encara que el seu favorit era Unamuno, del qual va representar en obres com ‘Fedra’ i ‘Soledad’. En 2007 va dir adeu als escenaris amb la interpretació de Bernarda Alba, amb María Galiana.

En el cine també va brillar, arrancant la seua carrera en 1953 amb la pel·lícula ‘Hermano menor’ de Domingo Viladomat, però prompte va poder desplegar el seu talent en obres tan icòniques com Viridiana (1961) de Luis Buñuel, Porcile (1969) de Pier Paolo Pasolini o La missa ha terminat (1985) de Nanni Moretti.

Amb el seu marit Sandro Magno va tindre una vida errant a mig camí entre Àfrica i Europa: Alemanya, Itàlia, Madagascar, Alt Volta, Marroc, Senegal… Un fet que va apartar a Lozano dels escenaris i platós de rodatge en la dècada dels 70. A pesar de tractar de passar sempre desapercebuda, Lozano va ser nomenada Doctora Honoris Causa de la Universitat de Múrcia en 2015 i Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts en 2018.

Últimes notícies

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada amb dolor i pau i demana justícia sense odi

Andrea Ortuño ha agraït el suport rebut i ha demanat una justícia sense rancor en el funeral pels seus quatre familiars morts després del naufragi a Indonèsia.

Van der Poel finalment eixirà en la Copa del Món de ciclocròs de Benidorm

El neerlandés, set vegades campió del món i líder del campionat, prendrà l'eixida el diumenge a Benidorm, desena carrera de la temporada. Defendrà el lideratge davant Tibau Nys, guanyador allí en 2025 i a 10 punts en la general

Benavides conquista el Dakar per 2 segons després de l’error de Brabec; Schareina, tercer

Luciano Benavides es va proclamar campió del Dakar 2026 en motos per només dos segons després d'una fallada de navegació de Ricky Brabec a set quilòmetres del final. Tosha Schareina va completar el podi.

Alacant serà per sexta vegada port d’eixida de The Ocean Race en 2027

Alacant acollirà per sexta vegada consecutiva l'eixida de The Ocean Race del 8 al 17 de gener de 2027. La ciutat prepara un programa en el Ocean Live Park i reforça la seua projecció internacional.

Un any de presó per a un camioner que es va quedar amb 12,5 tones de xocolate

L'Audiència Provincial d'Alacant ha condemnat a un camioner a un any de presó per apropiar-se de 12,5 tones de xocolate que havia d'entregar i vendre-les per 1.200 euros. El comprador ha sigut sentenciat a sis mesos i la mercaderia va ser recuperada.

Pluges a Castelló i la Marina Alta i descens de màximes este dissabte

El dissabte serà molt nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb pluges a Castelló i la Marina Alta i tempestes en el litoral nord castellonenc. Les màximes descendiran i el vent bufarà fluix de l'oest.

Desmantellat un punt de venda de droga en la zona nord d’Alacant amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda d'estupefaents en la zona nord d'Alacant i ha detingut a tres persones. En el registre es van confiscar haixix, diners en efectiu i un matxet, i es van intervindre un camaleó protegit i una tortuga invasora sense documentació

Rescatat un home ferit després d’un accident de parapent a Calp

Un home ha sigut rescatat després de resultar ferit mentres practicava parapent prop del Morro de Toix, a Calp. L'operatiu es va prolongar més de dos hores i va acabar amb la seua evacuació en helicòpter al Penyal de Ifach.