El motiu pel qual mai hauries de llançar l’aigua on cous la pasta

 

Hi ha aliments associats a la nostra dieta que son universals. Tots (o quasi) consumim diversos tipus de productes, com ara l’oli, la carn, el peix, llegums, pa, o la pasta. No som italians, però ens costaria imaginar-nos una dieta sense la pasta. No només per la proliferació de restaurants italians a casa nostra -que també-. Passegeu qualsevol dia per un supermercat i trobareu desenes d’ofertes: pasta fresca o per tenir al rebost en totes les seues versions.

I la pasta només es pot fer d’una sola manera: bullida. I és aquí on tots cometem un greu error: llançar l’aigua de cocció.

 

L’aigua de la pasta, ideal per a millorar el plat

A partir d’ara ja no ho faràs. L’aigua de la pasta, com informa aquest diumenge ‘La Vanguardia’, és ideal per millorar la salsa. Ho diuen els grans xefs italians, no ens ho estem inventant pas: si agregues un poc d’aigua, serà una pasta més sedosa i amb més gust. L’aigua té el midó i un punt de sal que hem tirat per coure la pasta. Això fa que la teua salsa puga millorar molt.

Compte, no has de fer servir tota l’aigua! Et caldrà tan sols una tassa. El midó ajuda a espessir, de manera que també és una virtut que et pot ajudar si tens una salsa líquida. 

A més a més, no val amb totes les salses. Aquest truc és indicat sobretot en pesto, bolonyesa o carbonara (l’autèntica, que porta ou i no crema de llet).

 

 

Cuanta aigua ens cal per bollir la pasta?

Un dels altres errors que fem, té relació amb l’aigua: normalment en fem servir poca, mentre que els experts asseguren que cal un litre per cada 100 grams. Normalment, els paquets de pasta fresca porten 250 grams, de manera que caldrien dos litres i mig. També és important bullir la pasta en una olla gran, així evitarem que s’enganxe i ens quedarà más fresca i esponjosa.

 

Anuncios

Últimes notícies

El Suprem encara l’última sessió del juí a Ábalos, Koldo García i Aldama per presumpta corrupció

El Tribunal Suprem celebra la catorzena i previsiblement última sessió del juí per presumpta corrupció a José Luis Ábalos, la seua exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama, centrada en els informes finals d'acusacions i defenses.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats a l’interior de la Comunitat Valenciana este dimecres

Este dimecres descendixen les temperatures en la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles, puntualment moderats amb tempesta a l'interior del terç nord, a més de canvis en el vent i l'estat de la mar.

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards als trens de rodalia i mitjana distància

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió està provocant retards de fins a 18 minuts en trens de rodalia i mitjana distància, que només poden circular per una via en este tram.

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.