El motiu pel qual mai hauries de llançar l’aigua on cous la pasta

 

Hi ha aliments associats a la nostra dieta que son universals. Tots (o quasi) consumim diversos tipus de productes, com ara l’oli, la carn, el peix, llegums, pa, o la pasta. No som italians, però ens costaria imaginar-nos una dieta sense la pasta. No només per la proliferació de restaurants italians a casa nostra -que també-. Passegeu qualsevol dia per un supermercat i trobareu desenes d’ofertes: pasta fresca o per tenir al rebost en totes les seues versions.

I la pasta només es pot fer d’una sola manera: bullida. I és aquí on tots cometem un greu error: llançar l’aigua de cocció.

 

L’aigua de la pasta, ideal per a millorar el plat

A partir d’ara ja no ho faràs. L’aigua de la pasta, com informa aquest diumenge ‘La Vanguardia’, és ideal per millorar la salsa. Ho diuen els grans xefs italians, no ens ho estem inventant pas: si agregues un poc d’aigua, serà una pasta més sedosa i amb més gust. L’aigua té el midó i un punt de sal que hem tirat per coure la pasta. Això fa que la teua salsa puga millorar molt.

Compte, no has de fer servir tota l’aigua! Et caldrà tan sols una tassa. El midó ajuda a espessir, de manera que també és una virtut que et pot ajudar si tens una salsa líquida. 

A més a més, no val amb totes les salses. Aquest truc és indicat sobretot en pesto, bolonyesa o carbonara (l’autèntica, que porta ou i no crema de llet).

 

 

Cuanta aigua ens cal per bollir la pasta?

Un dels altres errors que fem, té relació amb l’aigua: normalment en fem servir poca, mentre que els experts asseguren que cal un litre per cada 100 grams. Normalment, els paquets de pasta fresca porten 250 grams, de manera que caldrien dos litres i mig. També és important bullir la pasta en una olla gran, així evitarem que s’enganxe i ens quedarà más fresca i esponjosa.

 

Últimes notícies

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.

Corberán destaca l’actitud ‘intachable’ del Valencia abans de visitar Riazor

Carlos Corberán destaca l’actitud i el compromís ‘intachables’ del Valencia en este inici de Lliga, tot i la falta de gol i les baixes per lesió de Guido Rodríguez i Pablo Maffeo abans de visitar el Deportivo en Riazor.

Els bombers continuen treballant en la cua de l’incendi de El Saler amb evolució favorable

Els bombers centren este dissabte al matí els treballs en la cua de l’incendi forestal de El Saler, estabilitzat des de dijous, amb una evolució qualificada com a molt favorable. Es manté un important desplegament de mitjans terrestres per assegurar el perímetre i evitar rebrots amb l’augment de temperatures i canvis de vent.

Més vigilància policial a la Devesa de El Saler després d’un incendi intencionat

La Policia Local de València ha reforçat la vigilància a la Devesa de El Saler després de l’incendi forestal declarat dijous, que les investigacions apunten que ha sigut provocat. L’Ajuntament també treballa per ampliar els canons SIDEINFO antiincendis instal·lats al parc natural.

Les tres capitals valencianes baixen de 20 º en la nit més fresca des de juny

València, Castelló i Alacant han registrat esta nit mínimes per davall de 20 graus, cosa que no passava des del 16 de juny, amb valors especialment baixos a l’interior.

L’Hospital Doctor Peset, centre de referència per a regenerar cartílag de genoll i turmell

L’Hospital Universitari Doctor Peset ha sigut designat per Sanitat com a unitat de referència per al trasplantament autòleg de condrocits, una tècnica puntera per a regenerar cartílag de genoll i turmell en pacients joves i actius.