El motiu pel qual mai hauries de llançar l’aigua on cous la pasta

 

Hi ha aliments associats a la nostra dieta que son universals. Tots (o quasi) consumim diversos tipus de productes, com ara l’oli, la carn, el peix, llegums, pa, o la pasta. No som italians, però ens costaria imaginar-nos una dieta sense la pasta. No només per la proliferació de restaurants italians a casa nostra -que també-. Passegeu qualsevol dia per un supermercat i trobareu desenes d’ofertes: pasta fresca o per tenir al rebost en totes les seues versions.

I la pasta només es pot fer d’una sola manera: bullida. I és aquí on tots cometem un greu error: llançar l’aigua de cocció.

 

L’aigua de la pasta, ideal per a millorar el plat

A partir d’ara ja no ho faràs. L’aigua de la pasta, com informa aquest diumenge ‘La Vanguardia’, és ideal per millorar la salsa. Ho diuen els grans xefs italians, no ens ho estem inventant pas: si agregues un poc d’aigua, serà una pasta més sedosa i amb més gust. L’aigua té el midó i un punt de sal que hem tirat per coure la pasta. Això fa que la teua salsa puga millorar molt.

Compte, no has de fer servir tota l’aigua! Et caldrà tan sols una tassa. El midó ajuda a espessir, de manera que també és una virtut que et pot ajudar si tens una salsa líquida. 

A més a més, no val amb totes les salses. Aquest truc és indicat sobretot en pesto, bolonyesa o carbonara (l’autèntica, que porta ou i no crema de llet).

 

 

Cuanta aigua ens cal per bollir la pasta?

Un dels altres errors que fem, té relació amb l’aigua: normalment en fem servir poca, mentre que els experts asseguren que cal un litre per cada 100 grams. Normalment, els paquets de pasta fresca porten 250 grams, de manera que caldrien dos litres i mig. També és important bullir la pasta en una olla gran, així evitarem que s’enganxe i ens quedarà más fresca i esponjosa.

 

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.