El motiu pel qual mai hauries de llançar l’aigua on cous la pasta

 

Hi ha aliments associats a la nostra dieta que son universals. Tots (o quasi) consumim diversos tipus de productes, com ara l’oli, la carn, el peix, llegums, pa, o la pasta. No som italians, però ens costaria imaginar-nos una dieta sense la pasta. No només per la proliferació de restaurants italians a casa nostra -que també-. Passegeu qualsevol dia per un supermercat i trobareu desenes d’ofertes: pasta fresca o per tenir al rebost en totes les seues versions.

I la pasta només es pot fer d’una sola manera: bullida. I és aquí on tots cometem un greu error: llançar l’aigua de cocció.

 

L’aigua de la pasta, ideal per a millorar el plat

A partir d’ara ja no ho faràs. L’aigua de la pasta, com informa aquest diumenge ‘La Vanguardia’, és ideal per millorar la salsa. Ho diuen els grans xefs italians, no ens ho estem inventant pas: si agregues un poc d’aigua, serà una pasta més sedosa i amb més gust. L’aigua té el midó i un punt de sal que hem tirat per coure la pasta. Això fa que la teua salsa puga millorar molt.

Compte, no has de fer servir tota l’aigua! Et caldrà tan sols una tassa. El midó ajuda a espessir, de manera que també és una virtut que et pot ajudar si tens una salsa líquida. 

A més a més, no val amb totes les salses. Aquest truc és indicat sobretot en pesto, bolonyesa o carbonara (l’autèntica, que porta ou i no crema de llet).

 

 

Cuanta aigua ens cal per bollir la pasta?

Un dels altres errors que fem, té relació amb l’aigua: normalment en fem servir poca, mentre que els experts asseguren que cal un litre per cada 100 grams. Normalment, els paquets de pasta fresca porten 250 grams, de manera que caldrien dos litres i mig. També és important bullir la pasta en una olla gran, així evitarem que s’enganxe i ens quedarà más fresca i esponjosa.

 

Últimes notícies

Derrota mínima del Villarreal en el seu estrena a Dortmund (3-2)

El Villarreal ha perdut 3-2 en el seu debut en la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, tot i dominar durant 80 minuts. L’equip d’Íñigo Pérez ha arribat amb opcions d’empatar fins a l’últim instant.

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.