El motiu pel qual mai hauries de llançar l’aigua on cous la pasta

 

Hi ha aliments associats a la nostra dieta que son universals. Tots (o quasi) consumim diversos tipus de productes, com ara l’oli, la carn, el peix, llegums, pa, o la pasta. No som italians, però ens costaria imaginar-nos una dieta sense la pasta. No només per la proliferació de restaurants italians a casa nostra -que també-. Passegeu qualsevol dia per un supermercat i trobareu desenes d’ofertes: pasta fresca o per tenir al rebost en totes les seues versions.

I la pasta només es pot fer d’una sola manera: bullida. I és aquí on tots cometem un greu error: llançar l’aigua de cocció.

 

L’aigua de la pasta, ideal per a millorar el plat

A partir d’ara ja no ho faràs. L’aigua de la pasta, com informa aquest diumenge ‘La Vanguardia’, és ideal per millorar la salsa. Ho diuen els grans xefs italians, no ens ho estem inventant pas: si agregues un poc d’aigua, serà una pasta més sedosa i amb més gust. L’aigua té el midó i un punt de sal que hem tirat per coure la pasta. Això fa que la teua salsa puga millorar molt.

Compte, no has de fer servir tota l’aigua! Et caldrà tan sols una tassa. El midó ajuda a espessir, de manera que també és una virtut que et pot ajudar si tens una salsa líquida. 

A més a més, no val amb totes les salses. Aquest truc és indicat sobretot en pesto, bolonyesa o carbonara (l’autèntica, que porta ou i no crema de llet).

 

 

Cuanta aigua ens cal per bollir la pasta?

Un dels altres errors que fem, té relació amb l’aigua: normalment en fem servir poca, mentre que els experts asseguren que cal un litre per cada 100 grams. Normalment, els paquets de pasta fresca porten 250 grams, de manera que caldrien dos litres i mig. També és important bullir la pasta en una olla gran, així evitarem que s’enganxe i ens quedarà más fresca i esponjosa.

 

Últimes notícies

Els partits es mouen per pactar els pressupostos buscant el millor per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca confia que tots els partits de Les Corts buscaran el millor per a la Comunitat Valenciana en la negociació dels pressupostos, defensa la seguretat al metro 20 anys després de l’accident i carrega contra la candidatura de Diana Morant.

Carbonell garanteix plantilles molt competitives en el Valencia Basket malgrat les eixides clau

El director general del Valencia Basket, Enric Carbonell, assegura que el club mantindrà el seu model actual i disposarà d’un pressupost major per a configurar plantilles molt competitives tant en el primer equip masculí com en el femení, malgrat les eixides de jugadors importants i del tècnic Pedro Martínez.

Pérez Llorca critica la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha criticat des de Benidorm la rapidesa de la regularització extraordinària d’immigrants, qüestionada pel Tribunal Suprem, i ha remarcat el seu respecte a la decisió final de la Justícia.

El Valencia Basket dona per perdut Pedro Martínez, que apunta al Reial Madrid

El Valencia Basket ha assumit que Pedro Martínez eixirà del club després de comunicar-los que vol marxar i que té un acord amb el Reial Madrid, tot i haver renovat fins a 2028 fa només uns mesos.

Consum compra més de 8.720 tones de fruita d’os per a la campanya d’estiu

La cooperativa incrementa un 11% les compres respecte a 2025 i preveu superar els 1,13 milions de quilos procedents de la Comunitat Valenciana

El PSPV denuncia Carlos Mazón al Suprem per fals testimoni sobre la DANA

El PSPV-PSOE ha presentat una querella al Tribunal Suprem contra l'expresident de la Generalitat Carlos Mazón per fals testimoni en la comissió d'investigació de la DANA al Congrés, basant-se en contradiccions amb la investigació judicial de Catarroja i missatges de WhatsApp del Govern valencià.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi amb participació de la Universitat de València revela que els dies més calorosos augmenten l’activitat física moderada entre adolescents, mentre que la pràctica d’exercici vigorós disminuïx.

Els dies més calorosos impulsen l’activitat física moderada entre els adolescents

Un estudi liderat per la Universitat de València constata que els dies més calorosos augmenta l’activitat física moderada en adolescents, mentre que les activitats més intenses disminuïxen.