Obert el termini de cita prèvia per sol·licitar les ajudes directes per al pagament d’hipoteques variables

La Generalitat ha obert este dijous el termini de cita prèvia per sol·licitar de forma telemàtica les ajudes directes destinades al pagament d’hipoteques variables.

Estes ajudes directes tenen per objecte donar suport als col·lectius més vulnerables amb hipoteca en règim de tipus d’interés variable, amb residència habitual i domicili fiscal a la Comunitat Valenciana, i es podran presentar fins al pròxim 15 de setembre.

Per accedir a estes subvencions, les persones interessades han d’emplenar un formulari i sol·licitar cita prèvia. Un cop emplenats tots els camps, s’assignarà una data i un termini per fer el tràmit telemàtic.

Este formulari es troba disponible al lloc web de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic.

Requisits

Les ajudes per al pagament d’hipoteques variables compten amb un pressupost de 6 milions d’euros, ampliables en funció del nombre de sol·licituds, i la finalitat és reduir la probabilitat de la pèrdua de l’habitatge habitual per part dels col·lectius més vulnerables en risc d’exclusió per no poder afrontar el pagament de les quotes hipotecàries.

S’estableixen dos tipus d’ajudes de quantia fixa en pagament únic. D’una banda, se n’ofereix una ajut de 600 euros per a unitats familiars amb ingressos anuals de fins a 25.200 euros i que dediquen, almenys, el 40% dels seus ingressos al pagament del préstec hipotecari.

I, per altra banda, es disposa un ajut de 300 euros per a unitats familiars amb ingressos anuals superiors a 25.200 euros i fins a 33.600 euros, que destinen, almenys, el 50% dels seus ingressos al pagament del préstec hipotecari.

A més, esta hipoteca ha d’haver estat revisada des de l’1 d’abril del 2022 fins a l’1 de juliol del 2023 i els interessos de la hipoteca han d’haver experimentat un increment d’almenys el 30%. En qualsevol cas, es concedirà una única ajuda per préstec hipotecari.

Tota la informació referent a estes ajudes es pot consultar a esta web

Últimes notícies

Catalá admet en el Congrés que el pla municipal va fallar el dia de la DANA a València

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reconegut en la comissió del Congrés que investiga la riuada del 29 d’octubre de 2024 que el pla d’actuació municipal va fallar perquè no contemplava risc d’inundació en les pedanies del sud més afectades, on van morir 17 persones.

València Basket inicia la final de la Lliga Endesa amb pista a favor davant el Barcelona

València Basket i Barcelona reediten des de dijous la final de la Lliga Endesa de 2003, però ara amb factor pista taronja i més experiència per als valencians.

CCOO alerta d’un possible control horari al professorat en juliol sense pacte previ

CCOO-PV denuncia que Educacio vol implantar sistemes de control horari al professorat en juliol sense negociacio ni cobertura normativa clara, mentre la Conselleria assegura que no hi ha novetats respecte a altres cursos.

La proposta de finançament autonòmic obri la porta a 3.669 milions per a la Comunitat Valenciana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, insta Juanfran Pérez Llorca a abandonar les 'excuses' i a negociar un nou model de finançament autonòmic que, segons defensa, aportaria 3.669 milions d'euros a la Comunitat Valenciana a partir de 2027.

Nou protocol al Vega Baja per a acompanyar dones en dol neonatal

LHospital Universitari Vega Baja dOrihuela ha posat en marxa un protocol específic per a atendre dones i famílies en situació de dol perinatal i neonatal, amb un model dassistència integral i humanitzada.

Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.