Obert el termini de cita prèvia per sol·licitar les ajudes directes per al pagament d’hipoteques variables

La Generalitat ha obert este dijous el termini de cita prèvia per sol·licitar de forma telemàtica les ajudes directes destinades al pagament d’hipoteques variables.

Estes ajudes directes tenen per objecte donar suport als col·lectius més vulnerables amb hipoteca en règim de tipus d’interés variable, amb residència habitual i domicili fiscal a la Comunitat Valenciana, i es podran presentar fins al pròxim 15 de setembre.

Per accedir a estes subvencions, les persones interessades han d’emplenar un formulari i sol·licitar cita prèvia. Un cop emplenats tots els camps, s’assignarà una data i un termini per fer el tràmit telemàtic.

Este formulari es troba disponible al lloc web de la Conselleria d’Hisenda i Model Econòmic.

Requisits

Les ajudes per al pagament d’hipoteques variables compten amb un pressupost de 6 milions d’euros, ampliables en funció del nombre de sol·licituds, i la finalitat és reduir la probabilitat de la pèrdua de l’habitatge habitual per part dels col·lectius més vulnerables en risc d’exclusió per no poder afrontar el pagament de les quotes hipotecàries.

S’estableixen dos tipus d’ajudes de quantia fixa en pagament únic. D’una banda, se n’ofereix una ajut de 600 euros per a unitats familiars amb ingressos anuals de fins a 25.200 euros i que dediquen, almenys, el 40% dels seus ingressos al pagament del préstec hipotecari.

I, per altra banda, es disposa un ajut de 300 euros per a unitats familiars amb ingressos anuals superiors a 25.200 euros i fins a 33.600 euros, que destinen, almenys, el 50% dels seus ingressos al pagament del préstec hipotecari.

A més, esta hipoteca ha d’haver estat revisada des de l’1 d’abril del 2022 fins a l’1 de juliol del 2023 i els interessos de la hipoteca han d’haver experimentat un increment d’almenys el 30%. En qualsevol cas, es concedirà una única ajuda per préstec hipotecari.

Tota la informació referent a estes ajudes es pot consultar a esta web

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.

Puente veu inacceptable que Catalá es desmarque del tall de Rodalia en les mascletaes

Puente ha enlletgit a Catalá que es desmarque de la limitació de Rodalia a l'Estació del Nord durant les mascletaes. Sosté que la mesura va partir de l'Ajuntament i va estar avalada per informes de seguretat.