11.7 C
València
Divendres, 26 desembre, 2025

Òrgans de plàstic per a ajudar en les cirurgies

L’Institut Tecnològic del Plàstic a València, AIMPLAS, estan treballant en un servei integral d’impressió 3D flexible per a la planificació de cirurgies.

L’objectiu és recrear fidelment les diferents propietats i característiques d’òrgans, teixits i patologies per a dur a terme planificacions quirúrgiques personalitzades i adaptades a cada pacient de manera que es reduïsquen els efectes secundaris dels tractaments.

Tot això mitjançant un sistema d’impressió ràpida multimaterial que empre polímers de diferents dureses i en format gransa per a reduir els costos i els temps de fabricació de models, així com el seu impacte mediambiental.

AIMPLAS desenvolupa aquest treball al costat de la Fundació d’Investigació de l’Hospital General de València (FIHGUV) i l’empresa IT3D en el marc del projecte REALISTIC, finançat per l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI).

La proposta plantejada consisteix en una unitat avançada pilot que no existeix encara en cap dels hospitals de la Comunitat Valenciana i permetrà un abordatge quirúrgic més precís, eficient i segur per al pacient.

Enfront d’eines actuals d’imatges en 2D com el TAC o ressonància magnètica, aquests models faciliten la localització de la lesió o el tumor per a una millor comprensió de la patologia.

Aquesta proposta integradora i transversal suposa “tot un avanç cap a una sanitat intel·ligent que integre equips multidisciplinaris per a donar una resposta ràpida i personalitzada a cada pacient, ja que ajuda a evitar errors en el quiròfan i a reduir temps d’intervenció o tractament i facilita uns processos quirúrgics menys invasius i amb menors efectes secundaris associats, a més d’estalviar costos hospitalaris”, segons Raquel Llorens, investigadora principal del projecte en AIMPLAS.

Últimes notícies

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el carinyo del Consell als afectats per la dana

El president ha expressat el suport del Consell als veïns d'Utiel afectats per la dana i ha recorregut el consistori i obres de reconstrucció. Ha valorat l'esforç veïnal i municipal per a accelerar la volta a la normalitat.

Agricultura activa el protocol per malaltia de Newcastle en una granja avícola valenciana

La Conselleria d'Agricultura ha activat el protocol sanitari després d'un focus detectat el 23 de desembre en una explotació avícola i ha reforçat la vigilància per dos sospites en el perímetre. S'està a l'espera de la confirmació oficial del Laboratori Central; no hi ha risc per al consum de carn cuinada i ous

Pérez Llorca visita Utiel i trasllada el suport del Consell als afectats per la dana

El president ha recorregut l'ajuntament i diverses obres de reconstrucció a Utiel, ha expressat el suport institucional i ha posat en valor la resposta veïnal després de les inundacions de 2024.

El Consell aprova un decret llei per a combatre la burocràcia i eliminar duplicitats

El Consell ha aprovat un decret llei contra la hiperregulación per a agilitzar procediments, reforçar la unitat de mercat i modernitzar la gestió pública. La norma simplifica tràmits, retalla terminis i neta l'ordenament de normes redundants.

¿Valéncia o València, sorprés o sorprès? Accentuació de la lletra E. Creiximents estructurals de la vocal È

Leo Giménez és lingüista i en la seua columna d'esta setmana reivindica que la normativa hauria d’adaptar-se a l’ús real de la llengua i planteja com a possible solució acceptar normativament les dues formes, respectant la diversitat lingüística i la identitat dels parlants

El Consell aprova prorrogar els pressupostos de la Generalitat de 2025 des de l’1 de gener de 2026

El Consell ha aprovat un decret que estén els comptes de 2025 des de l'1 de gener de 2026 fins que es publiquen i entren en vigor els pressupostos de 2026. La norma ordena l'execució de la pròrroga i el seu tancament quan hi haja nous comptes.

El Consell demana al PSOE equilibri en la seua petició de WhatsApp sobre la DANA

Miguel Barrachina ha reclamat al PSOE equilibri després de demanar els WhatsApp enviats per Feijóo a Mazón el dia de la DANA i ha apel·lat a respectar la causa judicial.

El Consell aprova un decret llei per a reduir burocràcia i simplificar tràmits

El Consell ha aprovat un decret llei de mesures urgents enfront de la hiperregulación per a agilitzar procediments, eliminar duplicitats i reforçar la unitat de mercat. La norma es remet a les Corts i introduïx canvis estructurals, recolzats en tecnologia, per a una administració més àgil i previsible.