11.7 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Òrgans de plàstic per a ajudar en les cirurgies

L’Institut Tecnològic del Plàstic a València, AIMPLAS, estan treballant en un servei integral d’impressió 3D flexible per a la planificació de cirurgies.

L’objectiu és recrear fidelment les diferents propietats i característiques d’òrgans, teixits i patologies per a dur a terme planificacions quirúrgiques personalitzades i adaptades a cada pacient de manera que es reduïsquen els efectes secundaris dels tractaments.

Tot això mitjançant un sistema d’impressió ràpida multimaterial que empre polímers de diferents dureses i en format gransa per a reduir els costos i els temps de fabricació de models, així com el seu impacte mediambiental.

AIMPLAS desenvolupa aquest treball al costat de la Fundació d’Investigació de l’Hospital General de València (FIHGUV) i l’empresa IT3D en el marc del projecte REALISTIC, finançat per l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI).

La proposta plantejada consisteix en una unitat avançada pilot que no existeix encara en cap dels hospitals de la Comunitat Valenciana i permetrà un abordatge quirúrgic més precís, eficient i segur per al pacient.

Enfront d’eines actuals d’imatges en 2D com el TAC o ressonància magnètica, aquests models faciliten la localització de la lesió o el tumor per a una millor comprensió de la patologia.

Aquesta proposta integradora i transversal suposa “tot un avanç cap a una sanitat intel·ligent que integre equips multidisciplinaris per a donar una resposta ràpida i personalitzada a cada pacient, ja que ajuda a evitar errors en el quiròfan i a reduir temps d’intervenció o tractament i facilita uns processos quirúrgics menys invasius i amb menors efectes secundaris associats, a més d’estalviar costos hospitalaris”, segons Raquel Llorens, investigadora principal del projecte en AIMPLAS.

Últimes notícies

3-0: El Vila-real es deixa portar en Leverkusen

L'equip va tancar la liguilla amb una nova derrota davant un Bayer Leverkusen molt superior que va certificar la seua passada. Tillman va firmar un doblet i Grimaldo va sentenciar.

Leverkusen passa per damunt d’un Vila-real sense pols: 3-0 i adeu en Champions

El Vila-real va tancar la seua participació en la Lliga de Campions amb un 3-0 en Leverkusen. L'equip alemany, molt superior, va certificar la seua passada amb un doblet de Tillman i un gol de Grimaldo.

El Leverkusen devora al Vila-real al descans: 2-0 i doblet de Tillman

El Bayer Leverkusen, obligat a guanyar per a passar de ronda, es va anar al descans 2-0 després d'una primera part de domini absolut. Tillman ha firmat els dos gols.

Cepeda es presenta amb l’Elx: vol ajudar als objectius del club i fer-se un nom

L'extrem xilé es va presentar amb contracte fins a 2030 i es va fixar com a metes ajudar als objectius del club i fer-se un nom, confiat en una ràpida adaptació.

La neu dona pas a vents de fins a 150 km/h amb desenes d’incidències i una treballadora ferida

Les nevades han remés al migdia i el vent s'ha intensificat, amb ratxes de fins a 150 km/h que han provocat caigudes d'arbres, tancaments i una ferida a Altea. Alacant ha concentrat la majoria d'incidències i part del transport s'ha vist afectat.

Diatta entra en l’onze del Vila-real i Equi Fernández és titular en el Leverkusen

El Vila-real incorpora a Alassane Diatta com a gran novetat davant el Leverkusen, mentres l'argentí Equi Fernández estarà d'inici. Els dos tècnics carreguen la medul·lar per a guanyar ritme i control.

ERC defén una confluència nacionalista enfront de les polítiques reaccionàries

Rufián ha defés teixir un espai comú entre forces nacionalistes per a respondre a un escenari que qualifica de reaccionari. Junqueras ha apel·lat a aportar esperança i ha reivindicat el nou model de finançament autonòmic.

Ferida una operària municipal a Altea per la caiguda d’un arbre al pati d’un col·legi

Una treballadora de l'empresa pública d'Altea ha resultat ferida al cap després de la caiguda d'un arbre en un col·legi. La província roman en alerta taronja per vent, amb ratxes molt fortes, desenes d'incidències i més de 180 intervencions en la capital.