Òrgans de plàstic per a ajudar en les cirurgies

L’Institut Tecnològic del Plàstic a València, AIMPLAS, estan treballant en un servei integral d’impressió 3D flexible per a la planificació de cirurgies.

L’objectiu és recrear fidelment les diferents propietats i característiques d’òrgans, teixits i patologies per a dur a terme planificacions quirúrgiques personalitzades i adaptades a cada pacient de manera que es reduïsquen els efectes secundaris dels tractaments.

Tot això mitjançant un sistema d’impressió ràpida multimaterial que empre polímers de diferents dureses i en format gransa per a reduir els costos i els temps de fabricació de models, així com el seu impacte mediambiental.

AIMPLAS desenvolupa aquest treball al costat de la Fundació d’Investigació de l’Hospital General de València (FIHGUV) i l’empresa IT3D en el marc del projecte REALISTIC, finançat per l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI).

La proposta plantejada consisteix en una unitat avançada pilot que no existeix encara en cap dels hospitals de la Comunitat Valenciana i permetrà un abordatge quirúrgic més precís, eficient i segur per al pacient.

Enfront d’eines actuals d’imatges en 2D com el TAC o ressonància magnètica, aquests models faciliten la localització de la lesió o el tumor per a una millor comprensió de la patologia.

Aquesta proposta integradora i transversal suposa “tot un avanç cap a una sanitat intel·ligent que integre equips multidisciplinaris per a donar una resposta ràpida i personalitzada a cada pacient, ja que ajuda a evitar errors en el quiròfan i a reduir temps d’intervenció o tractament i facilita uns processos quirúrgics menys invasius i amb menors efectes secundaris associats, a més d’estalviar costos hospitalaris”, segons Raquel Llorens, investigadora principal del projecte en AIMPLAS.

Últimes notícies

El Valencia Basket manté preus dels abonos al Roig Arena i amplia el descompte del 10%

El Valencia Basket ha llançat la campanya d’abonos 2026-27 amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% que es podrà mantindre en la temporada 2027-28 si es complixen determinats requisits d’assistència.

Els abonaments del Valencia Basket mantenen preus i afegixen un descompte del 10% al Roig Arena

El Valencia Basket ha llançat la nova campanya d'abonaments amb preus congelats en quasi totes les zones del Roig Arena i un descompte general del 10% com a premi a la fidelitat, a més de diversos descomptes acumulables per edat i col·lectius.

Condemnat a dos anys i mig de presó per patronejar una patera amb 18 immigrants a la deriva davant Calp

Un home ha sigut condemnat a dos anys i mig de presó per dirigir una patera amb 18 immigrants, quatre d’ells menors, entre Algèria i Alacant, que va quedar a la deriva davant la costa de Calp sense combustible.

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.

Els evacuats d’Azuébar passen la nit al Seminari de Sogorb amb monitors i projector per al Espanya‑Portugal

Quaranta-una persones d’Azuébar han passat la nit al Seminari de Sogorb per l’incendi de Soneja, amb aliments, llits, monitors per als xiquets i la previsió d’un projector per vore el partit Espanya‑Portugal si no poden tornar hui a casa.

Alicante obri els centres d’acollida davant l’episodi extrem de calor dilluns i dimarts

L’Ajuntament d’Alicante ha activat el Pla Territorial d’Emergència per l’ola de calor i habilita dilluns i dimarts els Centres d’Acollida i Urgències Socials, amb servei d’alimentació, hidratació i higiene per a persones sense llar.

Barcala es manté en silenci sobre Les Naus malgrat la citació de la comissió de vivenda

L alcalde d Alacant, Luis Barcala, ha reiterat que no farà cap declaració sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus, tot i que la comissió municipal d investigació l ha citat per al 24 de juliol a petició de tota l oposició.

Alerta per calor extrem: la Generalitat demana adaptar la faena per protegir la salut laboral

La Generalitat ha instat empreses, administracions i persones treballadores a reforçar la prevenció i reorganitzar la faena davant l’episodi de calor extrem anunciat a la Comunitat Valenciana.