14 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Òrgans de plàstic per a ajudar en les cirurgies

L’Institut Tecnològic del Plàstic a València, AIMPLAS, estan treballant en un servei integral d’impressió 3D flexible per a la planificació de cirurgies.

L’objectiu és recrear fidelment les diferents propietats i característiques d’òrgans, teixits i patologies per a dur a terme planificacions quirúrgiques personalitzades i adaptades a cada pacient de manera que es reduïsquen els efectes secundaris dels tractaments.

Tot això mitjançant un sistema d’impressió ràpida multimaterial que empre polímers de diferents dureses i en format gransa per a reduir els costos i els temps de fabricació de models, així com el seu impacte mediambiental.

AIMPLAS desenvolupa aquest treball al costat de la Fundació d’Investigació de l’Hospital General de València (FIHGUV) i l’empresa IT3D en el marc del projecte REALISTIC, finançat per l’Agència Valenciana de la Innovació (AVI).

La proposta plantejada consisteix en una unitat avançada pilot que no existeix encara en cap dels hospitals de la Comunitat Valenciana i permetrà un abordatge quirúrgic més precís, eficient i segur per al pacient.

Enfront d’eines actuals d’imatges en 2D com el TAC o ressonància magnètica, aquests models faciliten la localització de la lesió o el tumor per a una millor comprensió de la patologia.

Aquesta proposta integradora i transversal suposa “tot un avanç cap a una sanitat intel·ligent que integre equips multidisciplinaris per a donar una resposta ràpida i personalitzada a cada pacient, ja que ajuda a evitar errors en el quiròfan i a reduir temps d’intervenció o tractament i facilita uns processos quirúrgics menys invasius i amb menors efectes secundaris associats, a més d’estalviar costos hospitalaris”, segons Raquel Llorens, investigadora principal del projecte en AIMPLAS.

Últimes notícies

Les exportacions valencianes pugen un 1,6% fins a novembre de 2025 i sumen 34.305 milions

En els onze primers mesos de 2025 les exportacions valencianes van créixer un 1,6%, fins a 34.305 milions. Va haver-hi un dèficit comercial mínim de 800.000 euros pel major augment de les importacions.

L’Hospital Doctor Balmis es consolida en trasplantaments amb 220 intervencions en 2025

L'Hospital Doctor Balmis d'Alacant ha sumat 220 trasplantaments en 2025 i s'ha afermat com a referent, amb forta col·laboració provincial i avanços tècnics.

L’Elx va deixar escapar per sexta vegada un resultat favorable en el tram final i ja són onze punts perduts

L'Elx va empatar 2-2 davant el Sevilla després d'un penal en el descompte i va tornar a perdre un avantatge en els últims minuts. Ja van sis partits i onze punts que se li han anat al final.

El cap del 112 assegura que el Cecopi no li va demanar informació durant la DANA

El responsable operatiu del 112 ha declarat que el Cecopi no li va sol·licitar dades més enllà d'una reunió amb Salomé Pradas a les 14.00. També ha descrit un col·lapse del servici pel volum de crides.

Momoven entra en el Mundial de Moto2 amb equip propi i nou projecte esportiu

La startup valenciana ha fet un pas avant i s'integra com a soci principal del Momoven Idrofoglia RW Racing Team, tancant l'etapa prèvia com Finetwork XTI MIR Racing Team.

Espanya farà història amb 20 esportistes en els Jocs d’Hivern de Milà-Cortina

Espanya acudirà a Milà-Cortina 2026 amb 20 esportistes, igualant la xifra de Sotxi 2014. Hi haurà debuts en patinatge de velocitat i esquí de muntanya.

El cozy crime s’aferma a Espanya amb Marina Sanmartín: la ficció criminal és incombustible

Marina Sanmartín publica 'La doble desaparició d'Abril del Pi' i consolida l'arribada del cozy crime al mercat espanyol. La novel·la homenatja a Agatha Christie i alterna una llibreria madrilenya amb la València dels 90, amb picades d'ullet generacionals i to lúdic.

La Policia Local d’Elx ha intervingut cinc galls per presumpte maltractament i possible ús en baralles

La Policia Local d'Elx ha intervingut cinc galls en un control en Maitino per presumpte maltractament i possible ús en baralles. Un presentava la cresta mutilada.