18.2 C
València
Dilluns, 9 febrer, 2026

El Palauet de Monforte acollirà les cerimònies de benvinguda als nounats de València

La Junta de Govern Local ha aprovat este divendres la proposta de l’alcalde, Joan Ribó, per la qual l’Ajuntament de València oferirà la celebració de cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania per als xiquets i xiquetes nascuts a la ciutat, i que les seues famílies així ho sol·liciten.

Si bé encara no s’ha establit un protocol i s’estan estudiant els espais i fórmules per a poder efectuar estes celebracions, s’ha plantejat l’espai del Palauet i els Jardins de Monforte, on habitualment es duen a terme noces, que podrien acollir estes cerimònies.

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha explicat que esta iniciativa ha sorgit a proposta de ciutadans i ciutadanes que han plantejat la possibilitat de celebrar l’arribada d’un nou xiquet o xiqueta a les seues famílies sense que esta cerimònia haja de tindre un caràcter religiós.

Es tracta d’una activitat que existix en moltes altres ciutats d’Espanya, com Madrid, Barcelona, Pontevedra…, o de la Comunitat Valenciana, com Mislata, Benicassim, Benidorm, o Paterna, que tenen cerimònies d’este tipus”, ha explicat Ribó.

L’alcalde ha subratllat la voluntat que sustenta esta iniciativa, i que consisteix a “celebrar una cerimònia civil per l’entrada a la societat d’un xiquet o una xiqueta, una societat en la qual tenen uns drets que volem subratllar i defensar”.

“Entren en una societat, la valenciana, i l’Ajuntament de València vol treballar perquè eixos drets es respecten”, ha explicat.

La Junta de Govern Local ha aprovat hui la moció impulsora, si bé encara no s’ha definit com es desenvoluparà el protocol. L’alcalde ha explicat que, després de l’aprovació, ara s’analitzarà les fórmules que es duen a terme en altres ciutats, “i treballarem per tal d’adaptar-les a la idiosincràsia valenciana”.

Segons ha assegurat Ribó, el protocol estarà llest en poc menys d’un mes. “Serà un acte lliure, no oficial, merament de celebració, en el qual la idea central seran els drets dels xiquets, i el compromís de l’ajuntament perquè estos es respecten sempre”.

Atés que no es tracta d’un acte administratiu, la realització d’estes cerimònies no comportarà el pagament de cap mena de taxa per part de les persones usuàries. “És una benvinguda –ha recordat l’alcalde- una celebració bonica per la qual la societat i les famílies donen la benvinguda als nous ciutadans i ciutadanes”.

L’alcalde ha conclòs subratllant que cada família valenciana “podrà, lògicament, optar a celebrar o no, segons les seues creences religioses, perquè l’objectiu últim és respectar i ampliar les llibertats de tots els ciutadans. L’Ajuntament de València és de tots i de totes per damunt de creences i de no creences, un ajuntament per a totes les persones”, ha finalitzat.

Últimes notícies

Cuenca defén que el missatge a Pradas de no confinar durant la dana va ser una reflexió

L'excap de Gabinet de Carlos Mazón ha sostingut davant la comissió del Congrés que el 'de confinar, gens' dirigit a Salomé Pradas no va ser una orde, sinó una reflexió. Nega interferències i assegura que va dir la veritat.

Ferrer, de Varry Brava, creu que el Benidorm Fest es consolida com a internacional enguany

Óscar Ferrer, de Varry Brava, veu en la desvinculació d'Eurovisió una oportunitat perquè el Benidorm Fest s'aferme com a festival internacional. Actua amb Miranda i el seu projecte Bailamama amb el tema 'Despert amandote'.

La família de Nino Bravo rescindix contractes i el museu de Aielo tanca per a obrir un nou cicle

La família ha rescindit els contractes de cessió amb l'Ajuntament de Aielo i el museu dedicat al cantant ha tancat. Busquen obrir un nou cicle per a impulsar projectes de major abast amb una transició ordenada.

Cuenca sosté que el ‘no confinar’ a Pradas en la DANA va ser només una reflexió

José Manuel Cuenca ha defés davant la comissió que el seu missatge 'de confinar, res' a la llavors consellera Salomé Pradas va ser una reflexió. Ha negat haver donat ordes durant la gestió de la DANA del 29 d'octubre de 2024.

El València de Corberán cau del 54% de punts al 33% entre la 24-25 i la 25-26

Després del 0-2 davant el Reial Madrid, el València de Carlos Corberán ha passat de convertir quasi el 54% dels punts en la 24-25 a un 33,3% en la 25-26. Amb 23 de 69 possibles, l'equip queda a 1 punt del descens i a 11 d'Europa.

Aguayo fixa l’ascens del Lucentum a l’ACB com a objectiu sense posar terminis

Roberto Aguayo, del grup Díaz Laso, va assegurar que l'ascens a l'ACB és la meta del Lucentum, sense urgències. Prioritza consolidar el club i anuncia dos fitxatges

Kervin Arriaga, al marge i baix protocol després del colp a Bilbao

L'hondureny del Llevant es va exercitar al marge després del colp al cap patit en San Mamés i seguirà el protocol de commoció. La seua presència en el derbi davant el València dependrà de la seua evolució esta setmana

Baptista cau davant Norrie en la primera ronda de Roterdam

Roberto Bautista ha caigut en primera ronda de Roterdam davant Cameron Norrie, sext favorit, per 6-7(3) i 1-6. Jaume Munar queda com a únic espanyol i es mesura esta nit a Nicolai Budkov Kjaer.