El Palauet de Monforte acollirà les cerimònies de benvinguda als nounats de València

La Junta de Govern Local ha aprovat este divendres la proposta de l’alcalde, Joan Ribó, per la qual l’Ajuntament de València oferirà la celebració de cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania per als xiquets i xiquetes nascuts a la ciutat, i que les seues famílies així ho sol·liciten.

Si bé encara no s’ha establit un protocol i s’estan estudiant els espais i fórmules per a poder efectuar estes celebracions, s’ha plantejat l’espai del Palauet i els Jardins de Monforte, on habitualment es duen a terme noces, que podrien acollir estes cerimònies.

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha explicat que esta iniciativa ha sorgit a proposta de ciutadans i ciutadanes que han plantejat la possibilitat de celebrar l’arribada d’un nou xiquet o xiqueta a les seues famílies sense que esta cerimònia haja de tindre un caràcter religiós.

Es tracta d’una activitat que existix en moltes altres ciutats d’Espanya, com Madrid, Barcelona, Pontevedra…, o de la Comunitat Valenciana, com Mislata, Benicassim, Benidorm, o Paterna, que tenen cerimònies d’este tipus”, ha explicat Ribó.

L’alcalde ha subratllat la voluntat que sustenta esta iniciativa, i que consisteix a “celebrar una cerimònia civil per l’entrada a la societat d’un xiquet o una xiqueta, una societat en la qual tenen uns drets que volem subratllar i defensar”.

“Entren en una societat, la valenciana, i l’Ajuntament de València vol treballar perquè eixos drets es respecten”, ha explicat.

La Junta de Govern Local ha aprovat hui la moció impulsora, si bé encara no s’ha definit com es desenvoluparà el protocol. L’alcalde ha explicat que, després de l’aprovació, ara s’analitzarà les fórmules que es duen a terme en altres ciutats, “i treballarem per tal d’adaptar-les a la idiosincràsia valenciana”.

Segons ha assegurat Ribó, el protocol estarà llest en poc menys d’un mes. “Serà un acte lliure, no oficial, merament de celebració, en el qual la idea central seran els drets dels xiquets, i el compromís de l’ajuntament perquè estos es respecten sempre”.

Atés que no es tracta d’un acte administratiu, la realització d’estes cerimònies no comportarà el pagament de cap mena de taxa per part de les persones usuàries. “És una benvinguda –ha recordat l’alcalde- una celebració bonica per la qual la societat i les famílies donen la benvinguda als nous ciutadans i ciutadanes”.

L’alcalde ha conclòs subratllant que cada família valenciana “podrà, lògicament, optar a celebrar o no, segons les seues creences religioses, perquè l’objectiu últim és respectar i ampliar les llibertats de tots els ciutadans. L’Ajuntament de València és de tots i de totes per damunt de creences i de no creences, un ajuntament per a totes les persones”, ha finalitzat.

Anuncios

Últimes notícies

El trencament d’una catenària per un camion deixa sense servici partix del tranvia a València

El trencament d'una catenària en enganxar-se un camion amb la grua desplegada ha interromput un tram de la línia 4 del tranvia de València i ha deixat sense servici tota la línia 6.

El trencament d’una catenària per un camió deixa sense servici partix del tramvia de València

El trencament d'una catenària per un camió ha obligat a tallar un tram de la línia 4 del tramvia de València i a suspendre per complet el servici de la línia 6 mentres es reparen els danys.

La Ciutat de les Arts exigix a l’Ajuntament de València aclarir el cessament de festivals per soroll

La Ciutat de les Arts i les Ciències demana a l'Ajuntament de València que precise l'abast de l'orde que obliga a cessar activitats que incomplisquen la normativa de contaminació acústica.

Nacho Vidal és condemnat a 3 anys per tràfic de drogues però evita la presó

Nacho Vidal ha sigut condemnat a tres anys de prision i a una multa de 5.800 euros per trafique de drogues, però no ingressara en la carcel en suspendre's la pena. L'actor té, ademas, un altre juí pendent per un presumpte homicidi imprudent relacionat amb un ritual amb verí de gripau buf.

Pérez Llorca reivindica l’FP com a palanca clau de competitivitat en la Comunitat Valenciana

Juanfran Pérez Llorca destaca la Formació Professional com a motor de competitivitat i ocupació en la Comunitat Valenciana i celebra el resultat històric en SpainSkills 2026.

Metrovalencia ampliarà el servici nocturn de Dijous Sant a Diumenge de Resurrecció

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn entre el 2 i el 5 d'abril amb trens i tramvies addicionals i freqüències específiques per línies, i manté el servici ordinari per Pasqua.

El Govern porta a la Fiscalia la negativa de la Confraria de Sagunt a admetre dones

El Govern ha remés a la Fiscalia General de l'Estat un informe sobre la negativa reiterada de la Confraria de Sagunt a admetre dones, amb l'objectiu que s'investigue si existix discriminació per raó de sexe.

Liberum es retira de la causa judicial per la gestió de la DANA a València

L'associació Liberum, que actuava com a acusació popular en la causa penal per la gestió de la DANA, renúncia a seguir en el procediment i recuperarà la fiança de 6.000 euros.