21.6 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

El Palauet de Monforte acollirà les cerimònies de benvinguda als nounats de València

La Junta de Govern Local ha aprovat este divendres la proposta de l’alcalde, Joan Ribó, per la qual l’Ajuntament de València oferirà la celebració de cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania per als xiquets i xiquetes nascuts a la ciutat, i que les seues famílies així ho sol·liciten.

Si bé encara no s’ha establit un protocol i s’estan estudiant els espais i fórmules per a poder efectuar estes celebracions, s’ha plantejat l’espai del Palauet i els Jardins de Monforte, on habitualment es duen a terme noces, que podrien acollir estes cerimònies.

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha explicat que esta iniciativa ha sorgit a proposta de ciutadans i ciutadanes que han plantejat la possibilitat de celebrar l’arribada d’un nou xiquet o xiqueta a les seues famílies sense que esta cerimònia haja de tindre un caràcter religiós.

Es tracta d’una activitat que existix en moltes altres ciutats d’Espanya, com Madrid, Barcelona, Pontevedra…, o de la Comunitat Valenciana, com Mislata, Benicassim, Benidorm, o Paterna, que tenen cerimònies d’este tipus”, ha explicat Ribó.

L’alcalde ha subratllat la voluntat que sustenta esta iniciativa, i que consisteix a “celebrar una cerimònia civil per l’entrada a la societat d’un xiquet o una xiqueta, una societat en la qual tenen uns drets que volem subratllar i defensar”.

“Entren en una societat, la valenciana, i l’Ajuntament de València vol treballar perquè eixos drets es respecten”, ha explicat.

La Junta de Govern Local ha aprovat hui la moció impulsora, si bé encara no s’ha definit com es desenvoluparà el protocol. L’alcalde ha explicat que, després de l’aprovació, ara s’analitzarà les fórmules que es duen a terme en altres ciutats, “i treballarem per tal d’adaptar-les a la idiosincràsia valenciana”.

Segons ha assegurat Ribó, el protocol estarà llest en poc menys d’un mes. “Serà un acte lliure, no oficial, merament de celebració, en el qual la idea central seran els drets dels xiquets, i el compromís de l’ajuntament perquè estos es respecten sempre”.

Atés que no es tracta d’un acte administratiu, la realització d’estes cerimònies no comportarà el pagament de cap mena de taxa per part de les persones usuàries. “És una benvinguda –ha recordat l’alcalde- una celebració bonica per la qual la societat i les famílies donen la benvinguda als nous ciutadans i ciutadanes”.

L’alcalde ha conclòs subratllant que cada família valenciana “podrà, lògicament, optar a celebrar o no, segons les seues creences religioses, perquè l’objectiu últim és respectar i ampliar les llibertats de tots els ciutadans. L’Ajuntament de València és de tots i de totes per damunt de creences i de no creences, un ajuntament per a totes les persones”, ha finalitzat.

Últimes notícies

Mazón dimitix com president després d’assumir errors en la dana i seguirà en funcions fins al seu relleu

Carlos Mazón ha anunciat la seua dimissió un any després de la dana que va deixar 229 morts a València. Assumix errors, diu que ja no pot més i seguirà en funcions fins que Les Corts trien successor.

Hereu afirma que la Presidència de Mazón ha sigut una vergonya, també per a Feijóo

Jordi Hereu va carregar contra la gestió de Carlos Mazón després de la dana de 2024 i va sostindre que la seua Presidència ha sigut una vergonya, extensible a Feijóo pel seu suport.

Rueda defén que Mazón va fer el correcte i que Feijóo va ser coherent de principi a fi

Rueda ha avalat la dimissió de Carlos Mazón un any després de la dana i ha subratllat que Alberto Núñez Feijóo va ser coherent. També ha retret al Govern la seua gestió.

Feijóo no va intervindre en la dimissió de Mazón, però ja tenia decidit que no seria candidat

Feijóo no va intervindre en la renúncia de Carlos Mazón i ja tenia decidit que no seria candidat. El PP busca un relleu amb suport de Vox i nega apostar per Catalá.

La Policia Nacional ha rescatat a un ancià semiinconsciente en l’incendi de la seua vivenda a Sagunt

Un veí de 89 anys ha sigut rescatat semiinconsciente i amb dificultat per a respirar després de l'incendi del seu pis en el Port de Sagunt. L'edifici, de sis plantes, ha sigut desallotjat de manera preventiva i l'home ha sigut traslladat a l'hospital.

Mazón formalitza en Les Corts la seua renúncia a la Presidència de la Generalitat

El president en funcions ha registrat la seua renúncia a les 15.24 hores, després d'anunciar-la al matí, i ha activat el procés d'investidura en Les Corts.

Abascal revela que Mazón li va avisar per telèfon i refreda moviments de Vox en la Generalitat

Vox ha decidit no moure fitxa després de la dimissió de Carlos Mazón fins que el PP definisca el seu full de ruta. Abascal ha contat que Mazón li va cridar abans de comparéixer.

Vilaplana sosté que Mazón no va saber el que passava ni va mostrar pressa el 29-O

Maribel Vilaplana ha declarat que, durant el menjar del 29-O, Mazón va atendre missatges i algunes crides però no li va semblar urgit ni conscient de la gravetat. Oferirà la seua matrícula per a acreditar l'horari d'eixida de l'aparcament.