16.3 C
València
Divendres, 12 desembre, 2025

El Palauet de Monforte acollirà les cerimònies de benvinguda als nounats de València

La Junta de Govern Local ha aprovat este divendres la proposta de l’alcalde, Joan Ribó, per la qual l’Ajuntament de València oferirà la celebració de cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania per als xiquets i xiquetes nascuts a la ciutat, i que les seues famílies així ho sol·liciten.

Si bé encara no s’ha establit un protocol i s’estan estudiant els espais i fórmules per a poder efectuar estes celebracions, s’ha plantejat l’espai del Palauet i els Jardins de Monforte, on habitualment es duen a terme noces, que podrien acollir estes cerimònies.

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha explicat que esta iniciativa ha sorgit a proposta de ciutadans i ciutadanes que han plantejat la possibilitat de celebrar l’arribada d’un nou xiquet o xiqueta a les seues famílies sense que esta cerimònia haja de tindre un caràcter religiós.

Es tracta d’una activitat que existix en moltes altres ciutats d’Espanya, com Madrid, Barcelona, Pontevedra…, o de la Comunitat Valenciana, com Mislata, Benicassim, Benidorm, o Paterna, que tenen cerimònies d’este tipus”, ha explicat Ribó.

L’alcalde ha subratllat la voluntat que sustenta esta iniciativa, i que consisteix a “celebrar una cerimònia civil per l’entrada a la societat d’un xiquet o una xiqueta, una societat en la qual tenen uns drets que volem subratllar i defensar”.

“Entren en una societat, la valenciana, i l’Ajuntament de València vol treballar perquè eixos drets es respecten”, ha explicat.

La Junta de Govern Local ha aprovat hui la moció impulsora, si bé encara no s’ha definit com es desenvoluparà el protocol. L’alcalde ha explicat que, després de l’aprovació, ara s’analitzarà les fórmules que es duen a terme en altres ciutats, “i treballarem per tal d’adaptar-les a la idiosincràsia valenciana”.

Segons ha assegurat Ribó, el protocol estarà llest en poc menys d’un mes. “Serà un acte lliure, no oficial, merament de celebració, en el qual la idea central seran els drets dels xiquets, i el compromís de l’ajuntament perquè estos es respecten sempre”.

Atés que no es tracta d’un acte administratiu, la realització d’estes cerimònies no comportarà el pagament de cap mena de taxa per part de les persones usuàries. “És una benvinguda –ha recordat l’alcalde- una celebració bonica per la qual la societat i les famílies donen la benvinguda als nous ciutadans i ciutadanes”.

L’alcalde ha conclòs subratllant que cada família valenciana “podrà, lògicament, optar a celebrar o no, segons les seues creences religioses, perquè l’objectiu últim és respectar i ampliar les llibertats de tots els ciutadans. L’Ajuntament de València és de tots i de totes per damunt de creences i de no creences, un ajuntament per a totes les persones”, ha finalitzat.

Últimes notícies

Morant demana la dimissió del conseller de Sanitat i una auditoria urgent de l’Hospital del Vinalopó

Diana Morant ha exigit una auditoria urgent de l'Hospital del Vinalopó, gestionat per Ribera Salut, i ha demanat la dimissió del conseller Marciano Gómez. Denúncia que la pròrroga de la concessió agreuja retards i deriva pressió a l'Hospital General d'Elx.

Morant defén que el PSOE practica el ‘jo sí que et crec’ i actua immediatament davant denúncies d’assetjament sexual

Morant ha assegurat que el PSOE aplica el 'jo sí que et crec' i reacciona en hores davant denúncies d'assetjament sexual, citant els casos de Francisco Salazar i José Tomé. També ha contrastat la resposta del partit davant casos de corrupció amb la del PP i ha reivindicat tolerància zero i revisió de protocols.

Retiren les delegacions i la tinença d’alcaldia a un edil de Vox a Xàbia per presumpte assetjament sexual

L'alcaldessa Rosa Cardona ha retirat les delegacions i la tinença d'alcaldia a José Marcos Pons (Vox) després d'una denúncia per presumpte assetjament sexual del seu exasesora. La mesura és provisional, apel·la a l'exemplaritat i preserva la presumpció d'innocència.

Feijóo després de ser citat per la dana: el seu paper va ser exigir l’emergència nacional

Feijóo ha sigut citat com a testimoni en la causa per la gestió de la dana i ha defés que la seua funció aquell 29 d'octubre va ser exigir l'emergència nacional. La jutgessa li ha demanat registres de comunicacions amb Carlos Mazón d'eixe dia.

La jutgessa de la DANA cita a Feijóo com a testimoni i li sol·licita de manera voluntària registres de comunicacions

La instructora del cas per la gestió de la DANA ha acordat citar a Feijóo per a esclarir quina informació li va traslladar Carlos Mazón en temps real. També li demana, de manera voluntària, llistats de crides i missatges del 29 d'octubre de 2024.

Morant defén que el PSOE aplica el ‘jo sí que et crec’ i actua immediatament davant denúncies d’assetjament

Diana Morant ha assegurat que el PSOE dona credibilitat a les denúncies d'assetjament, fins i tot anònimes, i pren mesures en hores. Ha contrastat esta resposta amb els casos del PP i la trama Gürtel.

Feijóo defén que el seu paper va ser exigir l’emergència nacional després de ser citat per la DANA

Alberto Núñez Feijóo ha assegurat que el 29 d'octubre de 2024 la seua funció va ser exigir al Govern l'emergència nacional. La citació com a testimoni s'ha conegut durant un acte en Talarrubias.

Hospitalitzat un britànic després de rebre diversos impactes de bala en Orihuela Costa

Un ciutadà britànic roman ingressat en estat estable després de rebre diversos impactes de bala en Mont Zenia, Orihuela Costa. La Guàrdia Civil investiga i no hi ha detencions.