El Palauet de Monforte acollirà les cerimònies de benvinguda als nounats de València

La Junta de Govern Local ha aprovat este divendres la proposta de l’alcalde, Joan Ribó, per la qual l’Ajuntament de València oferirà la celebració de cerimònies civils de benvinguda a la ciutadania per als xiquets i xiquetes nascuts a la ciutat, i que les seues famílies així ho sol·liciten.

Si bé encara no s’ha establit un protocol i s’estan estudiant els espais i fórmules per a poder efectuar estes celebracions, s’ha plantejat l’espai del Palauet i els Jardins de Monforte, on habitualment es duen a terme noces, que podrien acollir estes cerimònies.

L’alcalde de València, Joan Ribó, ha explicat que esta iniciativa ha sorgit a proposta de ciutadans i ciutadanes que han plantejat la possibilitat de celebrar l’arribada d’un nou xiquet o xiqueta a les seues famílies sense que esta cerimònia haja de tindre un caràcter religiós.

Es tracta d’una activitat que existix en moltes altres ciutats d’Espanya, com Madrid, Barcelona, Pontevedra…, o de la Comunitat Valenciana, com Mislata, Benicassim, Benidorm, o Paterna, que tenen cerimònies d’este tipus”, ha explicat Ribó.

L’alcalde ha subratllat la voluntat que sustenta esta iniciativa, i que consisteix a “celebrar una cerimònia civil per l’entrada a la societat d’un xiquet o una xiqueta, una societat en la qual tenen uns drets que volem subratllar i defensar”.

“Entren en una societat, la valenciana, i l’Ajuntament de València vol treballar perquè eixos drets es respecten”, ha explicat.

La Junta de Govern Local ha aprovat hui la moció impulsora, si bé encara no s’ha definit com es desenvoluparà el protocol. L’alcalde ha explicat que, després de l’aprovació, ara s’analitzarà les fórmules que es duen a terme en altres ciutats, “i treballarem per tal d’adaptar-les a la idiosincràsia valenciana”.

Segons ha assegurat Ribó, el protocol estarà llest en poc menys d’un mes. “Serà un acte lliure, no oficial, merament de celebració, en el qual la idea central seran els drets dels xiquets, i el compromís de l’ajuntament perquè estos es respecten sempre”.

Atés que no es tracta d’un acte administratiu, la realització d’estes cerimònies no comportarà el pagament de cap mena de taxa per part de les persones usuàries. “És una benvinguda –ha recordat l’alcalde- una celebració bonica per la qual la societat i les famílies donen la benvinguda als nous ciutadans i ciutadanes”.

L’alcalde ha conclòs subratllant que cada família valenciana “podrà, lògicament, optar a celebrar o no, segons les seues creences religioses, perquè l’objectiu últim és respectar i ampliar les llibertats de tots els ciutadans. L’Ajuntament de València és de tots i de totes per damunt de creences i de no creences, un ajuntament per a totes les persones”, ha finalitzat.

Últimes notícies

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.

Així era la càmera blindada que guardava el Tresor de Villena abans del robatori

El Tresor de Villena estava custodiat al MUVI dins d'una càmera acorassada amb vidres de seguretat, xapes blindades i alarma de cinc anells quan ha sigut robat de matinada. El museu roman tancat sense data de reobertura mentres la Guàrdia Civil continua la investigació.

Les temperatures del migdia cauen a valors no vistos des de juny en molts pobles valencians

Les temperatures registrades a les 13 hores en molts municipis de la Comunitat Valenciana han sigut les més baixes des de juny, amb 19 graus a Ares del Maestrat. Segons Aemet, el valor més alt s’ha donat a Castelló, amb 30,4 graus.

Turistes desallotjats per l’incendi d’El Saler: ‘No volem tornar a casa sense les nostres coses’

Uns 130 desallotjats per l’incendi d’El Saler, molts d’ells turistes allotjats en càmpings, han passat la nit al pavelló de la Fonteta i reclamen tornar per a recuperar les seues pertinences.

Confirmen dos anys de presó per l’agressió sexual a una menor de 16 anys a València

El TSJCV ha confirmat la condemna de dos anys de presó a un home per agredir sexualment una menor de 16 anys, filla de la seua parella, amb la qual convivía a València. El tribunal rebutja el recurs de l’acusat i dona plena credibilitat al relat de la víctima.

Les proves amb 5G reforcen les comunicacions d’emergències a la Comunitat Valenciana

La Generalitat, a través d’ISTEC, ha impulsat proves pilot i projectes europeus amb 5G i satèl·lits per a reforçar la connectivitat dels servicis públics i d’emergència i garantir respostes més segures i resilients.