20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

El 24% dels espanyols passa més de 4 hores al dia en Internet fora del treball

Les activitats en línia que més han augmentat són l’streaming de vídeo i les compres en línia. Encara que les més populars continuen sent enviar missatges, veure les xarxes socials i navegar per la web.

El canvi de rutines està tenint conseqüències molt negatives sobre les relacions familiars, però també sobre la salut: el 46% reconeix que està afectant el seu temps de descans i de somni.

Dos anys de pandèmia han canviat bona part dels nostres hàbits, tant a nivell personal, com a professional, especialment a nivell tecnològic. Segons una enquesta de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), ara passem la barbaritat de 21 hores setmanals, connectats en línia, descomptant les que dediquem a qüestions laborals. I són molts els qui passen més de 4 hores al dia en línia: el 24% entre setmana i el 39% el cap de setmana.

Aquest canvi de rutines està tenint ja conseqüències molt negatives en les relacions familiars: el 42% dels enquestats ha vist alterat el temps que dedica a socialitzar amb la seua parella o altres adults de la llar; i el 46% dels pares reconeix que els seus hàbits en Internet han tingut un impacte negatiu en el temps que passen amb els seus fills. Clar que els fills no són immunes a l’atractiu dels dispositius en línia: el 44% dels pares amb fills en l’adolescència considera que sovint els usen en excés.

Però també comencen a sentir-se conseqüències negatives sobre la salut. El 46% reconeix que està afectant el seu temps de descans i al somni. De fet, un 19% ha començat a usar aplicacions de relaxació i meditació amb el començament de la pandèmia. Però el pitjor és que el 41% admet que desatenc la seua salut en general, tal com s’explica en la revista Compra Mestra de juny.

Però en què invertim el temps de connexió a Internet? L’activitat més habitual està relacionada amb la visualització de vídeo en streaming, citada per un 24% dels enquestats. Li segueixen de prop les compres en línia que s’han vist incrementades significativament des del confinament, però, a més, el 23% dels enquestats diu haver incrementat l’ús de les videotelefonades. Encara que, per descomptat, enviar missatges en línia, veure xarxes socials i navegar per la web continuen sent les activitats favorites, segons l’estudi.

Davant aquests resultats, OCU recomana invertir un temps moderat en internet, xarxes socials i altres plataformes en línia, equilibrant el temps que s’inverteix en les activitats en línia amb altres activitats d’oci a l’aire lliure. A més, l’organització aconsella mantindre un estil de vida sa i complementar-lo amb una dieta equilibrada, exercici moderat i un descans suficient per a mantindre bons hàbits i un estil de vida saludable.

Últimes notícies

El vent causa corts i retards en Rodalia i Metrovalencia

Les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana han provocat incidències en el transport: interrupció entre Silla i Cullera en la C1 i retards en Metrovalencia ja resolts.

El PSPV porta a la Fiscalia l’adjudicació de vivendes públiques a Alacant i demana una comissió en Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat una denúncia per l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant i sol·licitarà una comissió d'investigació en Les Corts. El partit assenyala assignacions a càrrecs, familiars i tècnics, revendes per damunt de 400.000 euros i canvis normatius que van ampliar el concepte de família vulnerable.

Morant, davant accions legals de Gómez per injúries: continuaré defenent als valencians

Diana Morant ha respost a l'anunci d'accions legals per injúries de Marciano Gómez assegurant que continuarà defenent els drets dels valencians. La líder del PSPV-PSOE exigix investigar les presumptes irregularitats vinculades a Ribera Salut i critica la falta de reacció del Consell.

La consellera d’Educació tendirà la mà als sindicats per a pactar el màxim de millores

Carmen Ortí es compromet a escoltar les organitzacions i activa una taula de negociació que arranca el 10 de febrer, amb focus en millores per al professorat.

El Govern recorrerà la Llei d’Acompanyament valenciana per retallades en drets LGTBI

El Govern ha anunciat que presentarà abans que acabe febrer un recurs contra la Llei d'Acompanyament del Consell per restringir drets LGTBI. Entitats i Diana Morant han recolzat el pas i l'han descrit com un escut per al col·lectiu

Redó alerta que el negacionismo de l’extrema dreta està alimentant la violència

La ministra d'Igualtat ha vinculat l'auge del negacionismo i del discurs d'odi amb un increment de la violència i ha assenyalat repunts a Andalusia i la Comunitat Valenciana.

CCOO denuncia impagaments: professors sense cobrar des de novembre i nòmines incompletes

CCOO ha denunciat impagaments i nòmines incompletes en l'educació pública valenciana des de novembre. Educació replica que només hi ha 15 incidències tècniques a Alacant.

MClan, La Fúmiga i El Diluvi lideren el Maror Festival a la Vila Joiosa al juny

La tercera edició del Maror Festival se celebrarà el 26 i 27 de juny a la platja de la Antoneta, a la Vila Joiosa, amb MClan, La Fúmiga i El Diluvi al capdavant. El cartell suma bandes de pop i rock, DJs i una zona gastronòmica; les entrades ja estan disponibles en marorfest.com.