Has patit danys pel temporal?: Això t’interessa

Davant els greus danys materials i inundacions patits en diverses zones del litoral mediterrani i l’interior peninsular, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda als afectats la necessitat de reclamar qualsevol indemnització al més prompte possible, tant a la seua asseguradora com al Consorci de Compensació d’Assegurances (CCS).

El CCS es farà càrrec de les indemnitzacions de vehicles i habitatges danyats sempre que estigueren assegurats i quan s’entenga que va haver-hi riscos extraordinaris causats per fenòmens de la naturalesa poc freqüents i molt destructius. Encara que OCU també adverteix que aquest no cobreix tots els riscos, aplica períodes de carència (a vegades 7 dies des de la vigència de la primera pòlissa) i indemnitza segons el contractat en la pòlissa privada.

De no ser considerat risc extraordinari, l’organització recorda que alguns fenòmens de la naturalesa podrien estan coberts per l’assegurança de llar, de la comunitat o del vehicle, i serà l’asseguradora qui es farà càrrec dels danys.

En el cas d’automòbils, podran reclamar els danys a les companyies els usuaris que tinguen contractat una assegurança a tot risc (on solen estar coberts de manera expressa els danys per calamarsa o com a impacte o xoc d’objectes).

També els qui tinguen una assegurança amb llunes, si hi haguera trencament. En qualsevol cas, si la calamarsa o les tempestes han causat danys, OCU recomana revisar les condicions del segur i reclamar. En els habitatges, alguns riscos i fenòmens de la naturalesa (pluja, calamarsa, etc.) sí que estan coberts per l’assegurança de llar quan, sense aconseguir la magnitud de risc extraordinari, superen una certa intensitat.

OCU recomana als afectats recopilar sempre totes les proves per a poder demostrar l’origen i conseqüències del mal (com a informes d’agències o observatoris meteorològics, retallades de periòdics, fotos, informes d’emergències, policia, protecció civil, bombers…), així com buscar testimonis.

Últimes notícies

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 10.000 hectàrees i es relaxa el confinament en tres pobles

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua actiu i sense control després de cremar unes 10.000 hectàrees, mentres es lleva parcialment el confinament a la Vilavella, Betxí i Onda i es mantenen 10.000 persones desallotjades.

Danjuma lidera la remuntada del València davant el Derby County en St. George’s Park

El València CF ha remuntat i s’ha imposat 1-2 al Derby County FC amb dos gols d’Arnaut Danjuma en un amistós de pretemporada jugat a porta tancada a St. George’s Park.

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.
FILMOTECA D'ESTIU