Has patit danys pel temporal?: Això t’interessa

Davant els greus danys materials i inundacions patits en diverses zones del litoral mediterrani i l’interior peninsular, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda als afectats la necessitat de reclamar qualsevol indemnització al més prompte possible, tant a la seua asseguradora com al Consorci de Compensació d’Assegurances (CCS).

El CCS es farà càrrec de les indemnitzacions de vehicles i habitatges danyats sempre que estigueren assegurats i quan s’entenga que va haver-hi riscos extraordinaris causats per fenòmens de la naturalesa poc freqüents i molt destructius. Encara que OCU també adverteix que aquest no cobreix tots els riscos, aplica períodes de carència (a vegades 7 dies des de la vigència de la primera pòlissa) i indemnitza segons el contractat en la pòlissa privada.

De no ser considerat risc extraordinari, l’organització recorda que alguns fenòmens de la naturalesa podrien estan coberts per l’assegurança de llar, de la comunitat o del vehicle, i serà l’asseguradora qui es farà càrrec dels danys.

En el cas d’automòbils, podran reclamar els danys a les companyies els usuaris que tinguen contractat una assegurança a tot risc (on solen estar coberts de manera expressa els danys per calamarsa o com a impacte o xoc d’objectes).

També els qui tinguen una assegurança amb llunes, si hi haguera trencament. En qualsevol cas, si la calamarsa o les tempestes han causat danys, OCU recomana revisar les condicions del segur i reclamar. En els habitatges, alguns riscos i fenòmens de la naturalesa (pluja, calamarsa, etc.) sí que estan coberts per l’assegurança de llar quan, sense aconseguir la magnitud de risc extraordinari, superen una certa intensitat.

OCU recomana als afectats recopilar sempre totes les proves per a poder demostrar l’origen i conseqüències del mal (com a informes d’agències o observatoris meteorològics, retallades de periòdics, fotos, informes d’emergències, policia, protecció civil, bombers…), així com buscar testimonis.

Últimes notícies

Detingut a la Plana Baixa per diversos robatoris de gasoil i coure i per fingir que li havien furtat el camió

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 42 anys relacionat amb robatoris de gasoil i cable de coure a Burriana i Onda, i amb una denúncia falsa pel suposat robatori del seu camió.

Desarticulada una xarxa xinesa de prostitució amb 16 detinguts i 26 dones alliberades

La Policia Nacional ha detingut 16 integrants d'una xarxa xinesa de prostitució i ha alliberat 26 dones explotades sexualment en sis províncies, entre elles València, on s'han produït quatre arrestos i s'han clausurat onze prostíbuls.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda a través d’una app a Busot

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut per una aplicació de contactes i a la qual va obligar a mantindre relacions sexuals en contra de la seua voluntat al domicili d’ella, a Busot (Alacant). La pena queda en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros, llibertat vigilada i ordre d’allunyament.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig després de més de set hores de treball

Els bombers han donat per extingit a les 22.18 hores l’incendi declarat a primera hora de la vesprada a Beniarbeig, a la Marina Alta, en una zona de canyar i matoll prop del riu Girona.

Dos anys de presó per agredir sexualment una dona coneguda en una aplicació de cites

Un home de 43 anys ha sigut condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment una dona que havia conegut en una aplicació de contactes. La pena ha quedat en suspens durant dos anys i inclou una indemnització de 8.000 euros i cinc anys d’allunyament i llibertat vigilada.

Extingit l’incendi forestal de Beniarbeig, a la vora del riu Girona

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat a Beniarbeig, a la Marina Alta, a les 22.18 hores de dijous.

Desmantellades sis fàbriques il·legals de tabac amb més de 20 milions de cigarrets

La Guàrdia Civil ha detingut 50 persones i ha desmantellat sis fàbriques clandestines de tabac en una macrooperació internacional amb seu en diverses províncies, entre elles Alacant, amb més de 20 milions de cigarrets i 38,4 tones de tabac intervinguts.

Aemet activa l’avís groc per fortes pluges i tempestes a l’interior de Castelló i València

Aemet ha activat per a este divendres un avís groc per pluges de fins a 20 litres en una hora i tempestes fortes a l’interior sud de Castelló i nord de València, mentre persisteixen les altes temperatures a l’interior d’Alacant.