13.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Has patit danys pel temporal?: Això t’interessa

Davant els greus danys materials i inundacions patits en diverses zones del litoral mediterrani i l’interior peninsular, l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) recorda als afectats la necessitat de reclamar qualsevol indemnització al més prompte possible, tant a la seua asseguradora com al Consorci de Compensació d’Assegurances (CCS).

El CCS es farà càrrec de les indemnitzacions de vehicles i habitatges danyats sempre que estigueren assegurats i quan s’entenga que va haver-hi riscos extraordinaris causats per fenòmens de la naturalesa poc freqüents i molt destructius. Encara que OCU també adverteix que aquest no cobreix tots els riscos, aplica períodes de carència (a vegades 7 dies des de la vigència de la primera pòlissa) i indemnitza segons el contractat en la pòlissa privada.

De no ser considerat risc extraordinari, l’organització recorda que alguns fenòmens de la naturalesa podrien estan coberts per l’assegurança de llar, de la comunitat o del vehicle, i serà l’asseguradora qui es farà càrrec dels danys.

En el cas d’automòbils, podran reclamar els danys a les companyies els usuaris que tinguen contractat una assegurança a tot risc (on solen estar coberts de manera expressa els danys per calamarsa o com a impacte o xoc d’objectes).

També els qui tinguen una assegurança amb llunes, si hi haguera trencament. En qualsevol cas, si la calamarsa o les tempestes han causat danys, OCU recomana revisar les condicions del segur i reclamar. En els habitatges, alguns riscos i fenòmens de la naturalesa (pluja, calamarsa, etc.) sí que estan coberts per l’assegurança de llar quan, sense aconseguir la magnitud de risc extraordinari, superen una certa intensitat.

OCU recomana als afectats recopilar sempre totes les proves per a poder demostrar l’origen i conseqüències del mal (com a informes d’agències o observatoris meteorològics, retallades de periòdics, fotos, informes d’emergències, policia, protecció civil, bombers…), així com buscar testimonis.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.