17.8 C
València
Dilluns, 12 gener, 2026

Plácido Domingo dimitix com a director de l’Òpera de Los Angeles per les acusacions d’assetjament sexual

Plácido Domingo

El tenor Plácido Domingo dimitix com a director general per les denúncies d’assetjament   | EFE

 

Plácido Domingo ha anunciat que dimitix com a director general de l’Òpera de Los Angeles per les acusacions d’assetjament sexual que el perseguixen des de fa setmanes, segons ha indicat en un comunicat que ha remés al diari ‘Los Angeles Times’. El rotatiu nord-americà expressa que el tenor, de 78 anys, ha afirmat que eixes acusacions «han creat una atmosfera» en la que la seua «habilitat» per a servir a la companyia «s’ha vist compromesa».

 

No obstant això, afirma que mentres seguix «treballant per a netejar» el seu nom, ha pres la decisió de deixar el càrrec i anul·lar les actuacions programades. Domingo ha estat al capdavant de l’Òpera de Los Angeles com a director general, des del 2003. La renúncia arriba una setmana després que el tenor fora retirat de la producció ‘Macbeth’ del Metropolitan Opera de Nova York.

 

Nou dones van denunciar assetjaments

Cal recordar que a mitjans del passat agost nou dones van denunciar en l’agència de notícies Associated Press (AP) haver patit abusos sexuals del cantant. En concret, van denunciar haver sigut pressionades per a mantindre relacions amb ell baix l’amenaça de perdre la faena si no ho consentien.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Condemnada la exalcaldesa d’Orihuela i huit persones més pel contracte de les escombraries

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la causa matriu del cas Brugal per irregularitats en el contracte de neteja i residus d'Orihuela. Les penes inclouen presó, inhabilitació i indemnització solidària pròxima a 600.000 euros, i la sentència pot recórrer-se.

Catalá anuncia límits i control per als apartaments turístics a València

L'alcaldessa ha assegurat que estos allotjaments 'passaran a ser molt limitats, molt controlats i sempre legals' i ha oferit revertir-los a ús residencial. Hi ha unes mil sancions tramitades i tancaments a reincidents.

Morant insta a Pérez Llorca a no doblegar-se davant Gènova i a donar suport al nou model de finançament autonòmic

Diana Morant ha demanat a Juanfran Pérez Llorca que no se sotmeta a Gènova i recolze el nou model de finançament autonòmic, que xifra en 3.700 milions per a la Comunitat. Ha urgit a més al fet que els diputats valencians del PP el voten a favor per a assegurar la seua aprovació.

Pérez Llorca acusa el Govern de dividir amb la reforma del finançament autonòmic

El president ha denunciat que l'Executiu usa la reforma per a polaritzar en vespres de comicis i ha exigit negociar amb el PP. També ha demanat un fons transitori d'anivellament per a la Comunitat Valenciana.

Pérez Llorca creu que el confinament del 29-O no hauria evitat morts

Pérez Llorca ha sostingut que confinar a la població durant la DANA del 29 d'octubre de 2024 no hauria evitat víctimes. També ha reclamat més seguretat en el jutjat pels incidents registrats.

Morant acusa el PP d’iniciar els ‘jocs de la fam’ després de l’acarament per la dana

La líder del PSPV ha acusat el PP de passar de 'tot es va fer bé' a culpar-se per la gestió de la dana i ha demanat la compareixença urgent de Pérez Llorca. També ha assenyalat a la cúpula popular per la 'negligent' actuació i s'ha mostrat disposada a revelar les seues wasaps del dia de la tempesta.

Pradas defén que va donar la cara en la causa de la DANA i retrau que uns altres reinicialitzen els seus mòbils

La exconsellera s'ha ratificat davant la jutgessa en un acarament amb José Manuel Cuenca i ha sostingut que va informar Presidència durant la DANA. Assegura que va trencar la indicació de no cridar al president, va aportar guasaps i crides, i que va actuar segons criteri tècnic.

L’Audiència d’Alacant ha condemnat a la exalcaldesa d’Orihuela i a huit persones més pel contracte d’escombraries

La Secció Sèptima de l'Audiència d'Alacant ha condemnat a nou dels 33 acusats en la peça del contracte d'escombraries d'Orihuela. Entre ells estan la exalcaldesa Mónica Lorente i tres exconcejales, en una segona sentència després de la validació d'escoltes i registres pel Suprem.