Plácido Domingo dimitix com a director de l’Òpera de Los Angeles per les acusacions d’assetjament sexual

Plácido Domingo

El tenor Plácido Domingo dimitix com a director general per les denúncies d’assetjament   | EFE

 

Plácido Domingo ha anunciat que dimitix com a director general de l’Òpera de Los Angeles per les acusacions d’assetjament sexual que el perseguixen des de fa setmanes, segons ha indicat en un comunicat que ha remés al diari ‘Los Angeles Times’. El rotatiu nord-americà expressa que el tenor, de 78 anys, ha afirmat que eixes acusacions «han creat una atmosfera» en la que la seua «habilitat» per a servir a la companyia «s’ha vist compromesa».

 

No obstant això, afirma que mentres seguix «treballant per a netejar» el seu nom, ha pres la decisió de deixar el càrrec i anul·lar les actuacions programades. Domingo ha estat al capdavant de l’Òpera de Los Angeles com a director general, des del 2003. La renúncia arriba una setmana després que el tenor fora retirat de la producció ‘Macbeth’ del Metropolitan Opera de Nova York.

 

Nou dones van denunciar assetjaments

Cal recordar que a mitjans del passat agost nou dones van denunciar en l’agència de notícies Associated Press (AP) haver patit abusos sexuals del cantant. En concret, van denunciar haver sigut pressionades per a mantindre relacions amb ell baix l’amenaça de perdre la faena si no ho consentien.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.

Sarabia no estarà davant l’Espanyol: tercera absència del curs per sanció

L'entrenador de l'Elx va ser castigat amb un partit després d'acumular cinc grogues i no podrà asseure's davant l'Espanyol. És la seua tercera absència del curs per sanció.

Mouriño confia en el contraatac del Vila-real per a assaltar el camp del Barcelona

Santiago Mouriño fixa l'objectiu del Vila-real: guanyar al líder per a reduir els 10 punts de diferència i tallar la seua ratxa perfecta a casa amb un pla de contraatac.

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.