Plácido Domingo dimitix com a director de l’Òpera de Los Angeles per les acusacions d’assetjament sexual

Plácido Domingo

El tenor Plácido Domingo dimitix com a director general per les denúncies d’assetjament   | EFE

 

Plácido Domingo ha anunciat que dimitix com a director general de l’Òpera de Los Angeles per les acusacions d’assetjament sexual que el perseguixen des de fa setmanes, segons ha indicat en un comunicat que ha remés al diari ‘Los Angeles Times’. El rotatiu nord-americà expressa que el tenor, de 78 anys, ha afirmat que eixes acusacions «han creat una atmosfera» en la que la seua «habilitat» per a servir a la companyia «s’ha vist compromesa».

 

No obstant això, afirma que mentres seguix «treballant per a netejar» el seu nom, ha pres la decisió de deixar el càrrec i anul·lar les actuacions programades. Domingo ha estat al capdavant de l’Òpera de Los Angeles com a director general, des del 2003. La renúncia arriba una setmana després que el tenor fora retirat de la producció ‘Macbeth’ del Metropolitan Opera de Nova York.

 

Nou dones van denunciar assetjaments

Cal recordar que a mitjans del passat agost nou dones van denunciar en l’agència de notícies Associated Press (AP) haver patit abusos sexuals del cantant. En concret, van denunciar haver sigut pressionades per a mantindre relacions amb ell baix l’amenaça de perdre la faena si no ho consentien.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.

Visites multisensorials perquè les Fogueres d Alacant siguen accessibles per a tots

Un grup d investigació de la Universitat d Alacant i la Foguera Sèneca-Autobusos ha posat en marxa una prova pilot de visites multisensorials per a acostar el monument a persones amb discapacitat. El projecte FogUAccess busca fer l art i la festa més accessibles amb olors, sons, textures i explicacions adaptades.

Una mascletà berciana fa tremolar les Fogueres de Sant Joan dAlacant

El pirotècnic Pedro Alonso, de la firma Pibierzo, ha debutat en el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan dAlacant amb un espectacle anomenat Terremoto berciano en el cielo alicantino, que ha arribat als 126,8 decibels en 5 minuts i 41 segons.

CCOO PV es persona com a acusació popular pel cas de la professora agredida per un policia a València

CCOO PV s'ha personat com a acusació popular en la causa oberta per l'agressió d'un policia nacional a una professora jubilada durant la vaga del professorat valencià el 31 de maig a València. El sindicat demana imputar diversos delictes a l'agent i reclama la seua suspensió cautelar de funcions.

Roben el coure d’un pou agrícola arranjat per la dana només un dia després d’acabar les obres

La comunitat de regants La Serreta i La Escala, que rega quasi 500 hectàrees en pobles com Real i Montroi, ha patit un robatori de coure valorat en més de 25.000 euros només 24 hores després de finalitzar les obres de reparació del pou danyat per la dana.

Obres a la Gran Via Marqués del Túria: menys soroll i asfalt nou este estiu

L’Ajuntament de València ha iniciat la renovació de més de 22.000 m2 de calçada a la Gran Via Marqués del Túria amb asfalt fonoabsorbent que reduirà fins a 10 decibels el soroll del trànsit i fins a un 20 % les emissions de CO₂. Les obres, adjudicades per 1,24 milions d’euros, s’allargaran fins a finals d’agost.

Pérez Llorca veu en la condemna a Ábalos l’inici del final del sanchisme

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, interpreta la condemna a 24 anys de presó a José Luis Ábalos com l’inici del final del sanchisme a Espanya i en la Comunitat Valenciana, i pressiona Pedro Sánchez perquè convoque eleccions.

Bernabé acusa la Generalitat de ocultar dades clau durant la dana del 29 d’octubre

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, assegura que la Generalitat va convocar tard el Cecopi, no va aportar anàlisis de pluja ni va traslladar al centre les més de 11.000 telefonades al 112 durant la dana del 29 d’octubre de 2024.